Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Victor
Příspěvky: 42
Registrován: sob pro 07, 2013 9:01 pm
Bydliště: Olomouc

auto 7,5t+vlek 3,5t

Příspěvek

Zdravím pánové potřebuji poradit mam eurocargo 7,5t a chci pořídit za to vlek 16pal 3,5t řeším tažný jestli dát klasiku kouli nebo nějakej závěs 40oko? v čem je co lepší? Nějaké zkušenosti? Já bych byl pro tu kouli tam vyjde levněji pořizovací cena než to oko 40. U přívěsu je to jedno těch je všude jak maku i na kouli i na oko. Děkuji za rady
stř črc 02, 2014 8:26 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1178
Registrován: ned pro 04, 2011 11:22 am
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Victor-my máme 12t+3,5t vlek,vlek většinou plný a koule drží.Ale při zapřahání se mi špatně trefuje(asi jsem manták :? )a prázdný dorovnám ručně,s plným nehneš,tak bych uvítal oko.
DAF LF 45.220
stř črc 02, 2014 8:46 pm

Stralis 4P2
Příspěvky: 194
Registrován: ned pro 30, 2012 8:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dej tam čep - oko, bude se ti to lepší zapojovat a je to jistota. Malej závěs pořídíš za pár korun a je výrazně lehčí než celej závěs na kouli.
stř črc 02, 2014 8:56 pm

Victor
Příspěvky: 42
Registrován: sob pro 07, 2013 9:01 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Jo to je mi jasny že to bude super se na tu kouli trefit ale taky se to da. Věřím že to oko by bylo lepší ale řeším tu cenu. Na kouli to vychází cca 10tis i s montáží a na čep tak 20tis jen ten závěs a to tam ještě nemám ani tu příčku ta taky bude pěkně mastná. Tak právě nevím no. Zajímaví je že dělají furt obojí tak asi ta koule nebude taková hruza. Ale mám s toho dilema no :x
stř črc 02, 2014 9:02 pm

tomspajk
Příspěvky: 127
Registrován: pon pro 31, 2012 12:11 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Urcite cep+oko. Nevim jak budes mit vlek vysoky, jen pocitej ze do 3500kg v teto velikosti realne neuveze ani 2tuny..
stř črc 02, 2014 9:04 pm

Stralis 4P2
Příspěvky: 194
Registrován: ned pro 30, 2012 8:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Příčku pořídíš na vrakovišti a malej závěs na 4tuny stojí cca 5 tis. Namontuješ to sám, pak kontrola na STK ,na úřad to přihlásit a je to. Dej si do vyhledávače: závěs RINGFEDER 2020; čep ø 40; rozteč 83x56 , ta rozteč šroubů je ještě jedna. Cena 4499 bez DPH.
stř črc 02, 2014 9:32 pm

Victor
Příspěvky: 42
Registrován: sob pro 07, 2013 9:01 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

A v čem je lepší teda ten čep než kula? teda krom toho zapříhnutí to chápu ale na tu kouli jich jezdí taky hodně a ještě jsem neslyšel že by se to někomu vypříhlo nebo tak něco. Vím že se blbě ptám ale já jezdil 10let s návěsem tak tam je to jasny :) díky za rady a názory
stř črc 02, 2014 10:21 pm

sof
Příspěvky: 1887
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

ja som jazdil z čapom a guľu by som nechcel ani zadarmo. Tie prívesy som musel často odpájať a keď je príves plný a ťažký, a zvlášť ťažký na predok- tak si ani neviem predstaviť ako by som tú guľu dokázal zapojiť. Predné kolečko sa na tých 3,5tonových prívesoch často ohýba, ničí sa a na dvíhanie ťažkej váhy nie je stavané. Častokrát bol problém zapojiť príves na čap, nie ešte na guľu. S guľou som nejazdil, vyzerá to pofidérne a aj by som sa bál, že naložený príves na D1 stratím. Ale je fakt, že týchto veľkých prívesov čo majú guľu je na cestách vidieť veľa. Takže śoféri to asi zvládajú.

Problém je teda podla mňa hlavne v zapájaní a odpájaní. Ušetríš na čape, ale o to viac bude trpieť predné kolečko pri zapájaní a odpájaní. A ktovie ako sa tá guľa správa keď potrebuješ príves niekde zalomiť, alebo ho natlaćiť do kopca.
Nevim jak budes mit vlek vysoky, jen pocitej ze do 3500kg v teto velikosti realne neuveze ani 2tuny..
Už si to moc nepametám, ale ťahával som 5 a 6m prívesy. Prázdne vážili okolo tony, cez dve tony sa na ne dalo nakladať legálne. A bežne som vozil 3-3,5
čtv črc 03, 2014 1:12 am

Derek88
Příspěvky: 53
Registrován: pon bře 28, 2011 10:31 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Tak jestli se můžu připojit, tak taky bych byl pro čubu, na firmě sme měli oboje, jel sem s vlekem na kouli jen jednou a to zapojování mě docela sr...o.

Jinak, máme AGADOS DONA, jestli si to dobře pamatuji, vnitřek cca 2,5 metru vysoký, hliníkové sajtny, přehazovačku, 16 palet a uveze cca 2 200 kg, sem na dovolený, tak si to nemůžu ověřit. celkově tyhle lehký vleky nemusím, zvyklej sem byl na návěs. nejhorší je ta mizerná konstrukce, ale v rámci úspory váhy se není čemu divit... určitě bych tam chtěl shrnovačku a vrata, ale to de užitečná nosnost do víte kam...no a odpružení, zase mizérie, vzduch je vzduch. o "brzdě" škoda mluvit, pořád by to bylo potřeba seřizovat, jinak to mlátí a nebrzdí...

minulý rok jsem objednával 18ti paletovej jednoosej přívěs za 12ti tunu, celková vleku 10 tun, nosnost cca 6 700 kg a to už je jiná liga. ale ty chceš asi kvůli mautu zůstat do 12ti tun, pokud se nepletu?
pát črc 04, 2014 4:42 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

i 3,5t vlek se dá sehnat se vzduchovou brzdou, a to bych řešil asi spíš, jestli kouli nebo čubu... protože tam je ten rozdíl naprosto zásadní.
pát črc 04, 2014 7:29 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti