Stránka 1 z 1

auto 7,5t+vlek 3,5t

Napsal: stř črc 02, 2014 8:26 pm
od Victor
Zdravím pánové potřebuji poradit mam eurocargo 7,5t a chci pořídit za to vlek 16pal 3,5t řeším tažný jestli dát klasiku kouli nebo nějakej závěs 40oko? v čem je co lepší? Nějaké zkušenosti? Já bych byl pro tu kouli tam vyjde levněji pořizovací cena než to oko 40. U přívěsu je to jedno těch je všude jak maku i na kouli i na oko. Děkuji za rady

Napsal: stř črc 02, 2014 8:46 pm
od Vincek1
Victor-my máme 12t+3,5t vlek,vlek většinou plný a koule drží.Ale při zapřahání se mi špatně trefuje(asi jsem manták :? )a prázdný dorovnám ručně,s plným nehneš,tak bych uvítal oko.

Napsal: stř črc 02, 2014 8:56 pm
od Stralis 4P2
Dej tam čep - oko, bude se ti to lepší zapojovat a je to jistota. Malej závěs pořídíš za pár korun a je výrazně lehčí než celej závěs na kouli.

Napsal: stř črc 02, 2014 9:02 pm
od Victor
Jo to je mi jasny že to bude super se na tu kouli trefit ale taky se to da. Věřím že to oko by bylo lepší ale řeším tu cenu. Na kouli to vychází cca 10tis i s montáží a na čep tak 20tis jen ten závěs a to tam ještě nemám ani tu příčku ta taky bude pěkně mastná. Tak právě nevím no. Zajímaví je že dělají furt obojí tak asi ta koule nebude taková hruza. Ale mám s toho dilema no :x

Napsal: stř črc 02, 2014 9:04 pm
od tomspajk
Urcite cep+oko. Nevim jak budes mit vlek vysoky, jen pocitej ze do 3500kg v teto velikosti realne neuveze ani 2tuny..

Napsal: stř črc 02, 2014 9:32 pm
od Stralis 4P2
Příčku pořídíš na vrakovišti a malej závěs na 4tuny stojí cca 5 tis. Namontuješ to sám, pak kontrola na STK ,na úřad to přihlásit a je to. Dej si do vyhledávače: závěs RINGFEDER 2020; čep ø 40; rozteč 83x56 , ta rozteč šroubů je ještě jedna. Cena 4499 bez DPH.

Napsal: stř črc 02, 2014 10:21 pm
od Victor
A v čem je lepší teda ten čep než kula? teda krom toho zapříhnutí to chápu ale na tu kouli jich jezdí taky hodně a ještě jsem neslyšel že by se to někomu vypříhlo nebo tak něco. Vím že se blbě ptám ale já jezdil 10let s návěsem tak tam je to jasny :) díky za rady a názory

Napsal: čtv črc 03, 2014 1:12 am
od sof
.

Napsal: pát črc 04, 2014 4:42 pm
od Derek88
Tak jestli se můžu připojit, tak taky bych byl pro čubu, na firmě sme měli oboje, jel sem s vlekem na kouli jen jednou a to zapojování mě docela sr...o.

Jinak, máme AGADOS DONA, jestli si to dobře pamatuji, vnitřek cca 2,5 metru vysoký, hliníkové sajtny, přehazovačku, 16 palet a uveze cca 2 200 kg, sem na dovolený, tak si to nemůžu ověřit. celkově tyhle lehký vleky nemusím, zvyklej sem byl na návěs. nejhorší je ta mizerná konstrukce, ale v rámci úspory váhy se není čemu divit... určitě bych tam chtěl shrnovačku a vrata, ale to de užitečná nosnost do víte kam...no a odpružení, zase mizérie, vzduch je vzduch. o "brzdě" škoda mluvit, pořád by to bylo potřeba seřizovat, jinak to mlátí a nebrzdí...

minulý rok jsem objednával 18ti paletovej jednoosej přívěs za 12ti tunu, celková vleku 10 tun, nosnost cca 6 700 kg a to už je jiná liga. ale ty chceš asi kvůli mautu zůstat do 12ti tun, pokud se nepletu?

Napsal: pát črc 04, 2014 7:29 pm
od Globe
i 3,5t vlek se dá sehnat se vzduchovou brzdou, a to bych řešil asi spíš, jestli kouli nebo čubu... protože tam je ten rozdíl naprosto zásadní.