Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
No, myslím, že se daly bočnice vystrčit nahoru po sklopení, u civil verze se po sklopení posunovaly do boku. Výška konstrukce se dala upravovat jak píšeš, byla verze pro přepravu letadlem (2680mm) a klasická co je třeba u hasičů v Hlučíně (3100mm). Civil verze se dělala na 4000mm (3800mm) celkové.
Každopádně se nějaké uloženky předělávají na kontejnerovky pro hasiče.
Každopádně se nějaké uloženky předělávají na kontejnerovky pro hasiče.
Co si pamatuju vojenský vleky, tak měli sloupky dělený. Základní tyč a na něm "koncovka s úchytem příčníku, kde se pompcí šroubu-čepu ladila vejška do tří poloh.
Bočnice šli dycky dolů- si je sklopil a ve vodorovný ? poloze šli pošoupnout dozadu a vyndat stejně jako zadní čelo. Jedinej rozdíl byl v podlahách. Některý vleky měli bodce pro 20i stopej kontajner
Bočnice šli dycky dolů- si je sklopil a ve vodorovný ? poloze šli pošoupnout dozadu a vyndat stejně jako zadní čelo. Jedinej rozdíl byl v podlahách. Některý vleky měli bodce pro 20i stopej kontajner
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
MartinV: Díky za detail, přesně to jsem si myslel, akorát to na té předchozí fotce nebylo úplně jasně vidět. Oni mají k sedmičce natahováku i takový ten manipulační prostředek pro natahování ISO kontejnerů za celé čelo (má je armáda na svých T815 8x8), tak počítám i tak budou ISO kysny překládat na tohle - nejen jeřábem (manipulátor v hlučíně není). Ještě otázečka - kolik se jich dělá?
Možná budu mít zvláštní otázku.
Byly někdy některé výše zmiňované auto-vleky typu PS nebo PV vybaveny zadním závěsem pro další přívěs?
Zatím jsem je viděl naposledy jenom na těch malých starých pěti a sedmi tunkách.
Popř. šel by tento zadní závěs zlegalizovat? Jak to třeba udělali kolotočáři a cirkusáci, ti hodně používají podvozky PV a na nich namontované všelijaké atrakce a tahají to za sebou jako vláček.
Byly někdy některé výše zmiňované auto-vleky typu PS nebo PV vybaveny zadním závěsem pro další přívěs?
Zatím jsem je viděl naposledy jenom na těch malých starých pěti a sedmi tunkách.
Popř. šel by tento zadní závěs zlegalizovat? Jak to třeba udělali kolotočáři a cirkusáci, ti hodně používají podvozky PV a na nich namontované všelijaké atrakce a tahají to za sebou jako vláček.
Dobový katalog uvádí: PV 16.12- bočnice a čela 800mm, sloupky 1600mm, nástavby bočnic a zadního čela, PV 16.12 pla - viz předchozí + konstrukce a plachta pro vnitro, PV 16.12 CT - viz předchozí ale pro mezinárodku. Já si celou dobu myslel, že PV 20.15K byla verze s kratší korbou a 20.15L s delší? V katalogu uvádí u 20.15K délku ložné 6,96m, v TP k 20.15L je délka ložné psaná 7,8m. V praxi to nezměřím, pač všechny vleky: PV 16.12, PV 20.15L i PV 22.16 už máme prodlužované na balíky...A s tím blatníkem to bude pravda - nikdy jsem si toho nevšiml ale 16.12 má opravdu ten dlouhý zadní blatník a 20.15 v praxi i na schéma ten dělený. Co se týká balónů, tak si nevybavuju, že bych tehdy viděl origo dvouosák na balónech (dnes už si tam každý dal co se mu hodilo) na rozdíl od tříosáků, které tak bývaly.
to poulm: Zadní závěsy žádné tyto vleky neměly, dodělat i zapsat se dá všechno když se chce a je dobrá vůle Pokud budeš mít zájem pošli mi po SZ na tebe mail a pošlu fotky přívěsů i s úpravami a v soupravách dvouspřeží, vezoucích 48 balíků 120x70...
to poulm: Zadní závěsy žádné tyto vleky neměly, dodělat i zapsat se dá všechno když se chce a je dobrá vůle Pokud budeš mít zájem pošli mi po SZ na tebe mail a pošlu fotky přívěsů i s úpravami a v soupravách dvouspřeží, vezoucích 48 balíků 120x70...
Vypadá to, že máš pravdu s tím "K" a "L". Docela se mi to k tomu hodí, protože při prohlížení fotek 20.15 se mi některé zdály kratší, ale myslel jsem si, že je to úhlem focení a podobně. Taky se mi Martinovi klanice pro "K" moc nezdály, tehdy se přeci vyráběly jen opleny ne? Inu "K" jako krátký a "L" jako long, jiná slova mě k tomu nenapadají . Je teda pravda, že 20.15K je stejně dlouhý jak 16.12?
S balónama to vidim podobně jako ty, podle mě dělali v BSS 16.12tky a 20.15tky jen tuplákové. Balony jsou jen tvořivostí majitelů, případně nějakých bastl-modernizací...
Luďa: Ta verze s bodcema pro kontejner by měla být PV 16.12 NK.Jinak díky za popis způsobu nastavování výšky rámu plachty!
S balónama to vidim podobně jako ty, podle mě dělali v BSS 16.12tky a 20.15tky jen tuplákové. Balony jsou jen tvořivostí majitelů, případně nějakých bastl-modernizací...
Luďa: Ta verze s bodcema pro kontejner by měla být PV 16.12 NK.Jinak díky za popis způsobu nastavování výšky rámu plachty!
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Já si myslím, že je to jen ročníkem výroby, kdy 22.16 - 22 celková hmotnost (zatížení pro Liazky na závěs) 16tun užitečná hmotnost. Novější provedení 24.18 - už bylo konstruováno na celkovou pro 24 tun - užitečná 18 tun. jinak přívěs asi vypadá skoro stejně, jen zatížení náprav v technickém průkazu je jiné. ještě nějaké drobné změny - nápravy a podobně.
Toť můj laický názor.
Toť můj laický názor.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
Ano, vím co znamenají ty čísla. Určitě neplatí, že 22.16 je na pérech a 24.18 na měchu - oba dva vleky byly stoprocentně původně na pérech. Ano drobné změny nejspíše budou v nápravách a třeba počtu per, ale já se ptal a chtěl bych najít nějaké vodítko, podle kterého se dají tyto dva vleky úspěšně OPTICKY odlišit. Bohužel, zatím jsem nenašel nic. S tvrzením, že 24.18 je novější verze bych byl taky opatrný, protože tento typ se vyráběl určitě už okolo roku 1978 a 22.16 byl zcela jistě už v 80. letech, já si dokonce myslím, že se vyráběli souběžně...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů