Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Já jen myslel,jestli se tu náhodou nenajde někdo z pamětníků,kdo s tou točnou jezdil a ví jak se to chovalo.
Totiž dost dobře si to pořád neumím představit v tom smyslu,ikdyž je ta náprava vlečená,tak stačí aby se před jedním kolem objevil nějaký hrb či jiná překážka a bude se to celé vyhýbat do boku,nikdy přece nemají obě kola stejné jízní vlastnosti a stejný jízdní odpor směrem vpřed a při naklánění či jiné nrovnosti povrchu se to mohlo chovat dost nepředvídatelně.Nebo se pletu a fakčilo to v rámci možností dobře?Ve velké rychlosti 80-100km/h to určitě mohlo dost kmitat,ale tento problém se mně nebude týkat.
Díky za každý názor.
Totiž dost dobře si to pořád neumím představit v tom smyslu,ikdyž je ta náprava vlečená,tak stačí aby se před jedním kolem objevil nějaký hrb či jiná překážka a bude se to celé vyhýbat do boku,nikdy přece nemají obě kola stejné jízní vlastnosti a stejný jízdní odpor směrem vpřed a při naklánění či jiné nrovnosti povrchu se to mohlo chovat dost nepředvídatelně.Nebo se pletu a fakčilo to v rámci možností dobře?Ve velké rychlosti 80-100km/h to určitě mohlo dost kmitat,ale tento problém se mně nebude týkat.
Díky za každý názor.
Naposledy upravil(a) poulm dne pát říj 16, 2015 7:24 pm, celkem upraveno 1 x.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
poulm.. nevím co chceš víc popsat v 80-ti se to rozkmitá , když jsou tam už vůle tak, že se to postaví na štorc , gumy v haizlu zamete to se všema okolo , proto se jezdilo normálně se zašperovanou točnou jen na stavbách se to odjištovalo , zašperovaná točna měla za následek, že se to po čase celý vylomilo . a vařit lepit atd řpři pomalý jízdě to na větších nerovnostech mělo výkyv skoro i 60-70 stupňů...... prostě novátor vymyslel , co víc k tomu dodat , snaha dobrá , ale totálně špatně koukni na natáčecí dnes a pochopíš , už tenkrát měl polskej zremb s labutím krkem natáčecí zadní klasika na čepech a když se to mazalo pravidelně . žádnej problém, a když si tam dl pneu prase, tak si to bloknul z kabiny
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Michi.... Ano ale je to řízený bud spojovackou, nebo hydraulikou a samotný točny maj jinou vnitřní konstrukci
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
To je přece zbytečné tahat nějakou řídicí tyč od traktoru či tahače.
Pokud je dostatečný záklon svislého čepu,tak jako na každém autě,tak se to kolo také bude chovat jako vlečné a bude samo zatáčet podle směru jízdy.Akorát na couvání musí být opět blokace do středové polohy.
Podobně jako když se táhne druhé auto bez řidiče na trianglu,tzv: CAR-A-TOW System. Díky záklonu svislých čepů si kola samy drží směr jízdy.
https://www.youtube.com/watch?v=PeggX-a ... e=youtu.be
Pokud je dostatečný záklon svislého čepu,tak jako na každém autě,tak se to kolo také bude chovat jako vlečné a bude samo zatáčet podle směru jízdy.Akorát na couvání musí být opět blokace do středové polohy.
Podobně jako když se táhne druhé auto bez řidiče na trianglu,tzv: CAR-A-TOW System. Díky záklonu svislých čepů si kola samy drží směr jízdy.
https://www.youtube.com/watch?v=PeggX-a ... e=youtu.be
Toto se používalo už za komunistů na závodní auta. Akorát ten předek jde hodně smykem - nemá tendence se stáčet. To nucené řízení oceníš právě při couvání.
Toto má poslední 2 nápravy vlečený. Dopředu je to super, ale na zpátečku se to zamkne rovně a si víš kde... To je extrém...
A tohle má obě nápravy nuceně řízený. Nemusíš si skoro vůbec nadjíždět a hlavně odkud vyjedeš, tam zacouváš...
S obojím jsem jezdil takže vím o čem mluvím...
Pokud bych to řešil, tak pořádně...
A zrovna za traktorem to jde vyřešit úplně elegantně...
Pardon za OT.
Toto má poslední 2 nápravy vlečený. Dopředu je to super, ale na zpátečku se to zamkne rovně a si víš kde... To je extrém...
A tohle má obě nápravy nuceně řízený. Nemusíš si skoro vůbec nadjíždět a hlavně odkud vyjedeš, tam zacouváš...
S obojím jsem jezdil takže vím o čem mluvím...
Pokud bych to řešil, tak pořádně...
A zrovna za traktorem to jde vyřešit úplně elegantně...
Pardon za OT.
moc pěkné,takový návěs by se mi líbil.
A jak je to u toho tahače řešené,tam jde ot točny nějaké táhlo?
Pokud by se ti chtělo,tak bych byl vděčný za nějaké detailní foto toho nuceného mechanizmu.
A jakk se tam nastavuje geometrie? Přece není jedno kde a jak se to uchytí k tahači.
Předem dík za ochotu
A jak je to u toho tahače řešené,tam jde ot točny nějaké táhlo?
Pokud by se ti chtělo,tak bych byl vděčný za nějaké detailní foto toho nuceného mechanizmu.
A jakk se tam nastavuje geometrie? Přece není jedno kde a jak se to uchytí k tahači.
Předem dík za ochotu
Koukám jak blázen že i Schwarzmuller zkoušel řízenou nápravu na točně,ale určitě bude řízená také nuceně,nevěřím,že by to nechali samovolně se plandat:
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC5.jpg
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC6.jpg
http://schwarzmueller.com/typo3temp/GB/88b7a4dc61.jpg
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC2.jpg
http://www.stokota.cz/images/veedoeders.jpg
http://s16.postimg.org/mu9gz9sid/20150905_114156.jpg
Tohle s těma obrázkama si doufám nemyslel vážně, příště to ani nebudu upravovat a rovnoun to smažu
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC5.jpg
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC6.jpg
http://schwarzmueller.com/typo3temp/GB/88b7a4dc61.jpg
http://schwarzmueller.com/fileadmin/vis ... e_PIC2.jpg
http://www.stokota.cz/images/veedoeders.jpg
http://s16.postimg.org/mu9gz9sid/20150905_114156.jpg
Tohle s těma obrázkama si doufám nemyslel vážně, příště to ani nebudu upravovat a rovnoun to smažu
Už je to chvíli co jsem s tím jezdil a teď už s tím do styku nepřijdu. Ale jsem si skoro jistý, že to byl taky Schwarz...
Jak máš v točně výřez, kterým projíždí královský čep při zapřihání/odpřihání, tak hned začepem je klínový kamen, který do toho výřezu zapadá. A pří zatáčení to otáčí ten kamen okolo čepu a přes páky to jde táhlama až k zadní točně. Geometrii děláš táhlama...
U traktoru se to používá taky, většinou to pomocným táhlem ovládá hydraulikou natočení nápravy...
Jak máš v točně výřez, kterým projíždí královský čep při zapřihání/odpřihání, tak hned začepem je klínový kamen, který do toho výřezu zapadá. A pří zatáčení to otáčí ten kamen okolo čepu a přes páky to jde táhlama až k zadní točně. Geometrii děláš táhlama...
U traktoru se to používá taky, většinou to pomocným táhlem ovládá hydraulikou natočení nápravy...
Tady to je nakreslený jak to funguje. Je tam vidět posunutí nápravy za střed o 40mm, aby se to líp vracelo...
http://www.hyva.cz/data/dokumenty/cz/10 ... %29TRL.pdf
http://www.hyva.cz/data/dokumenty/cz/10 ... %29TRL.pdf
Zdravím,
měl bych dotaz ohledně návěsů BSS NV 31.24.22 a BSS NV 34.27.24 - tedy BSS NV 31.24.22 by měl být, pokud vím, naprosto klasický tříosý návěs na balonech, kdežto u NV 34.27.24 už si nejsem vůbec jistý - jak tedy ten návěs vypadal? Měl by být tříosý a podle odkazů níže je i možné, že měl dvojmontáže (?)- pokud je tomu skutečně tak, kolik takových dalších návěsů BSS vyrábělo? (myslím tříosé s dvojmontáží - já už vím jen o tajemném BSS NV 60.52.40)...
Takže pro ověření - tady foto BSS NV 31.24.22 : http://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/ ... 3486#photo
A tady odporující si fotky údajně BSS NV 34.27.24
http://auto.bazos.cz/inzerat/53660709/n ... montaz.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/53660578/naves-BSS-NV.php
měl bych dotaz ohledně návěsů BSS NV 31.24.22 a BSS NV 34.27.24 - tedy BSS NV 31.24.22 by měl být, pokud vím, naprosto klasický tříosý návěs na balonech, kdežto u NV 34.27.24 už si nejsem vůbec jistý - jak tedy ten návěs vypadal? Měl by být tříosý a podle odkazů níže je i možné, že měl dvojmontáže (?)- pokud je tomu skutečně tak, kolik takových dalších návěsů BSS vyrábělo? (myslím tříosé s dvojmontáží - já už vím jen o tajemném BSS NV 60.52.40)...
Takže pro ověření - tady foto BSS NV 31.24.22 : http://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/ ... 3486#photo
A tady odporující si fotky údajně BSS NV 34.27.24
http://auto.bazos.cz/inzerat/53660709/n ... montaz.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/53660578/naves-BSS-NV.php
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů