Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
BUBENIK
Příspěvky: 513
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

lubossss:

Pokud je to jak píšeš ( s nejvyšší pravděpodobností ano,což my samozřejmě nevíme ) tak je to v cajku,ale z dlouhodobýho hlediska je to neekonomický,na krátkodobý několikadenní akce aby se mu zaplatili asponˇnáklady+něco málo výdělku je to dobrý.
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA

A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
pon srp 17, 2015 6:55 am

PNT
Příspěvky: 39
Registrován: pát úno 07, 2014 6:32 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

stejný lom, jiné auto a náklad stejný https://www.youtube.com/watch?v=6P51dHY7-CU
pon srp 17, 2015 6:59 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Souprava je z Dánska, návěs by měl mít povolenou celkovou 36 tun (16 tun točnice, 2x10 tun na nápravy):
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=35
tahač 8x4/4 bude mít povolenou celkovou 32 tun, ale prázdný bude vážit asi 11 až 12 tun:
http://www.scania.it/Images/la8x4_4hncE ... 462098.pdf
http://productinfo.vtc.volvo.se/STPIFil ... eu_ger.pdf
http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201541.PDF

takže pak reálně celková váha asi 48 tun v soupravě, 28 tun tahač a 2x10 tun na nápravách návěsu, užitečná s Alu návěsem asi 30,6 tuny. V ČR by to taky mohlo takhle jezdit.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 17, 2015 7:32 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3438
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Safky dík za info :lol: takže jestli to dobře chápu charakteristika a ekonomičnost je téměř srovnatelná jako u soupravy tříosého tahače s tříosým návěsem , ale tady se dá díky konfiguraci náprav předpokládat (obzvlášť díky možnosti zvednout nehnané a tím dotížit hnané nápravy) a díky tomu že na návěsu v rejdu smykují pouze dvě nápravy, lepší průchodnost a manévrovatelnost v terénu?
úte srp 18, 2015 6:54 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to lubossss:
Ekonomika provozu 3-osého tahače a 3-osého návěsu bude lepší než 4-osý tahač a 2-osý návěs s nápravami 2x10 tun. Hlavní rozdíl bude v užitečné hmotnosti (prázdná lehká 6x4 = 9 tun, 3-osý Alu návěs 6 tun = prázdná váha soupravy 15 tun = 33 tun užitečná, varianta 4-osý tahač a 2-osý návěs užitečná 30,6 tuny ...) a taky v pořizovací ceně tahačů, 6x4 je levný std. (cena odhadem od 80 tis. EUR), ale tahač 8x4/4 už je velký atyp, cena hodně přes 100 tis. EUR, nejdražší verze pro tah podvalníků s váhou do 250 tun budou stát hodně přes 200 tis. EUR ...
Ano, u tahač 8x4/4 půjde odlehčit nebo i zvednout 2. nápravu, ale u 3-osého návěsu jde taky zvednout 1. náprava návěsu a tím pak dotížit tahač až o 3,6 tuny. Pokud se u 3-osého návěsu zvedne 1. náprava, měl by mít v terénu menší odpor při zatáčení než 2-osý návěs s zatížením náprav 2x10 tun a rozvorem 1810 mm.
Pro srovnání u 3-osého návěsu (zatížení náprav 3x9 tun, rozvor 1410 + 1310 mm), když zvednu 1. nápravu návěsu, tak na poslední 2 nápravy by mělo být zatížení 2x11,7 tuny - na rozvoru 1310 mm, u 2-osého návěsu nepůjde u naloženého 1. náprava zvednout, ale jenom odlehčit o cca. 5 tun (na 2. nápravě může být max. 13 tun), takže v praxi by to mělo být 5 tun na 1. nápravě a 13 tun na 2. nápravě, ale při rozvoru 1810 mm, těžko říct co bude lepší ... Variantu s odlehčením zvedací nápravy dělají jenom někteří výrobci, je tam potřeba dát elektrický ventil zvedání nápravy, std. pružinový to neudrží a náprava spadne dolů.
Obratnost v terénu: 2-osý návěs je kratší = měl by být obratnější než 3-osý.
Tatra + MAN = Superstroj!
stř srp 19, 2015 8:03 pm

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1043
Registrován: sob úno 02, 2013 6:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

úte zář 08, 2015 2:29 pm

sof
Příspěvky: 1858
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Obrázek
úte říj 06, 2015 2:42 pm

sof
Příspěvky: 1858
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Obrázek Obrázek

Tento typ návesu sa my zdá veľmi dobrý. Zadná náprava je riaditelná-spojené tiahlom z ťahača. Neviem ako je to spoľahlivé, ale ked vidím ako sa točia a cúvajú s tým návesom, tak by som to bral.
Obrázek
pát lis 20, 2015 1:07 pm

pipiroha
Příspěvky: 670
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Je to sice trochu OT, ale neví někdo jestli je tohle tovární výroba a nebo samoděl? Viděl někdo něco podobného? Ví o tom někdo víc? Za jakékoli info budu moc rád! :wink:

Obrázek
sob led 02, 2016 12:49 pm

Malča
Příspěvky: 124
Registrován: čtv lis 27, 2014 8:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Můj názor samovýroba,nápravy z krmného vozu nebo z OMAZu-vůz na odvoz kulatých balíků.
sob led 02, 2016 7:51 pm

PNT
Příspěvky: 39
Registrován: pát úno 07, 2014 6:32 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

podobně dělené postranice měl na Slovensku vyráběný tandem, měl v předu ještě nakladač UHNZ 500. Název nevím.
ned led 03, 2016 4:42 pm

pipiroha
Příspěvky: 670
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Díky chlapům z DF "nasetraktory" už jsem typ dohledal - jedná se o MV1-075. A skutečně tam chybí UNHZ 500. Vyráběla to STS Bardějov :wink: . každopádně díky za zájem!
ned led 03, 2016 4:48 pm

Michi
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Copak to je?

Obrázek Obrázek
čtv úno 25, 2016 2:11 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2623
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je to speciál návěs na míchání anhydridových směsí a jejích čerpání na stavbu, kde to borci zrovna zpracovávají. ;-)
http://www.anhypodlahy.cz/technicke-vybaveni.html
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 * TATRA 815 TerrNo.1 6x6 * Scania R420 CB8x4 * Scania G440 HMZ8x4 *
https://www.facebook.com/AutodopravaHolubnicek/ www.holubnicek.cz
čtv úno 25, 2016 2:26 pm

gomba
Příspěvky: 3
Registrován: sob pro 21, 2013 10:33 am
Bydliště: Hradec

Příspěvek

Netušíte někdo co je tohle za přívěs? Obrázek je z Facebooku Výtopny Zdice
Obrázek
stř bře 09, 2016 5:55 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host