Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Příspěvek

jsem práve v usa a maji tu zajimave veci oproti evrope
pon bře 10, 2014 7:04 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Jurzi:
Bohužel ale v EU to většinou jezdit nesmí :cry: Tady projde tak akorát pevný návěs :D
Tatra + MAN = Superstroj!
pon bře 10, 2014 7:24 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Teda většinou mě ty US trucky moc neberou,ale ty zvedací zástěry to je něco :thumbud:
http://www.youtube.com/watch?v=I0tBBMClnR4
pon bře 10, 2014 9:00 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dnešní první fura z demolice domů na stavbě obchvatu Třince.
Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=og4pMxkMsiE

A tady je vzor Carnehl někdy kolem roku 1999:
http://www.youtube.com/watch?v=MRiUJgnq ... page#t=180
Tatra + MAN = Superstroj!
stř bře 12, 2014 8:53 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

je třeba vybavit řidiče náhradními hadicemi na HydroDrive at pak nestojí v lomu :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv bře 13, 2014 6:01 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to roadtrain:
Tak řidič co jezdí na HydroDrivu chtěl zrovna dovolenou, tak se to za 1 den opravilo a jezdí se dál. Prozatím spokojenost, přece jenom jsme to koupili za rozumné peníze a tahač je vyrobený 10/2007, takže už má něco za sebou. K 1-osému klasickému návěsu (SENZA III) je to ideální kombinace. Teď jezdí spolu (HydroDrive + SENZA III) skoro každý den.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 14, 2014 2:30 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

To Safky:Tak už ho máme...
Obrázek Obrázek Obrázek
pát bře 14, 2014 8:15 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Safky

Příspěvek

Jasná věc,je to jen hadice a se stane :wink: jen koukám co vždy potkám,posledních 14 dní jak bych jezdil mezi váma :lol: a přitom jezdíte pro nás :wink: :lol:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
sob bře 15, 2014 7:56 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to rummi:
Gratuluji k novému návěsu, zajímavá barevná kombinace. Nevíš kolik váží prázdný? Jak se osvědčil rozvor náprav 1410 + 1310 mm?

to roadtrain:
No v Ropici jsme teď pořád, vozíme betony z demolice na obchvatu Třince. V pondělí se tam možná kromě SENZA I a MAN TGS 6x2 + 3-osý Schwarzmüller vana S1 objeví ještě SENZA II a SENZA III.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 15, 2014 9:22 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Tuhle fintu fakt pořád nemůžu pochopit s tím rozvorem 1310+1410 když zákon jasně definuje trojnápravu do rozvoru 2800 a to prostě tohle nemůže překročit... Pochopil bych to u návěsu, kde jsou 2 nápravy normálně u sebe a ta třetí asi 2m od nich (kdysi jsme takový návěs měli) tam by to mělo být dle mne 28t na ty 3 nápravy celkem ale tohle? Jinak Safky kdysi dávno se tu objevily fotky z VS-montu ze stavby prvního pevného návěsu do zemědělství (tuším na Mercedesu). Nevíš o něm něco dál? Níkde jsem ho na fotkách jiných webů (kde bývají všechny "zemědělské" novinky)ani v diskusích neobjevil - jezdí to vůbec? Nebo lidi netuší že je to něco zvláštní tak je to stranou zájmu...
ned bře 16, 2014 7:04 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz:
Finta s rozvorem 1410 + 1310 mm není odvozená z české legislativy, ale ze směrnice 96/53/ES kde chybí definice trojnápravy:
"Součet zatížení trojnápravy nesmí přesáhnout hodnotu v pravém sloupci, je-li vzdálenost (d) mezi nápravami":
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 309:CS:PDF

Ve vyhlášce 341/2002 definice trojnápravy je: http://www.pro-ridice.cz/files/2002_341.pdf
"Trojnápravou se rozumí tři za sebou umístěné nápravy, jejichž součet dílčích rozvorů činí nejvýše 2,8 m. Hmotnost připadající na
jednu nápravu dvojnápravy a trojnápravy přípojných vozidel nesmí překročit 10 t."

Uvedenou fintu se už delší dobu využívá u kontejnerových návěsů a u návěsů pro přepravu ocelových svitků plechu:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... L45_DE.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... TU6_DE.pdf
http://www.schwarzmueller.com/de/neufah ... oepft.html
http://www.cargobull.com/files/com/file ... ght-DE.pdf
http://www.cargobull.com/files/com/file ... gie-DE.pdf

V ČR se 1410 + 1310 mm u sklápěček moc nevyužívala, protože by se to muselo asi znovu homologovat. S nástupem globální homologace vznikl důvod proč to změnit z 1410 + 1410 mm na 1410 + 1310 mm. Nová varianta by měla být lepší při manévrování na místě, kdy řidič u naloženého návěsu zvedne 1. nápravu návěsu (pomoc při rozjezdu = Anfahrhilfe, funguje je to do 30 km/h), tím dotíží tahač a návěs se bude otáčet jenom kolem 2 náprav s dílčím rozvorem 1310 mm (asi 2x11,7 t na nápravu). My máme zapojenou Anfahrhilfe přes mlhovku na návěsu a funguje to na výbornou, jenom řidič musí pamatovat, že i před malým kruhovým objezdem ji musí aktivovat.

Mercedes 8x6 s velkoobjemový pevným návěsem (asi 35 m3) jezdí asi ve 3 ks někde kolem Banské Bystrice, střídájí sklápěcí návěsy s domíchávačem na beton 12 m3.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned bře 16, 2014 9:23 am

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

To safky:Přivezl jsem ho teprve v pátek,stačil jsem jenom vyzkoušet zvedačku ,při třikrát rychlým sešlápnutí brzdy spadne dolů,na garančce to budu chtít předělat na mlhovku,zbytek dne jsme sháněli rychlospojku na hydrauliku,protože rakušáci tam dali atyp.,co prý používá jenom goldhofer....A do toho jsme si jště půjčili demoScanii.Jo a váha v techničáku 5050kg.
Naposledy upravil(a) rummi dne ned bře 16, 2014 4:54 pm, celkem upraveno 1 x.
ned bře 16, 2014 3:24 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to rummi:
Když 3x zmáčkneš rychle brzdu u naloženého návěsu, tak by mělo zvedačku zvednout. Problémem je, když třeba jedeš do kopce a tahač začíná hrabat, když zastavíš aby jsi 3x zmáčkl brzdu, tak se pak už nerozjedeš, je třeba přemýšlet hodně dopředu. Když je zvedačka zapojena na mlhovku (stačí přehodit kabel na 15 pólové el. zásuvce návěsu z PIN 12 růžový kabel na PIN 3 - modrý kabel), tak i když řidič zapomene zvednout nápravu předem, stačí reagovat za jízdy a do 10-ti sekund po probliknutí mlhovky by se měla zvedačka zvednout = tahači by to mělo pomoct vyjet problematické místo. Viz. návod str. 25 a 35:
http://www.schwarzmueller.com/fileadmin ... medium.pdf

Váha návěsu je pěkná, s lehkým tahačem 4x2, který váží kolem 7-mi tun (MB Axor, MAN TGS BLS-TS ...) bude při 45 tunách povolené celkové užitečná 33 tun, což je dost dobré.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned bře 16, 2014 4:15 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Safky omlouvám se za OT ale ještě jednou a naposledy: tebou přiložené předpisy (snad) znám, pro jistotu jsem je prošel ještě jednou, ale pořád tu "fintu" nechápu: 1410+1310 prostě není víc jak 2800mm takže to je pořád trojnáprava a ne 3 jednotlivé nápravy ne? Kolik má teda zatížení náprav ta varianta 1410+1310? To se bere jako 1x10 + 18 a teda 28t?? Chápu že jsem za pitomce ale dalo by se nějak polopatisticky vysvětlit jaktože v tomto případě neplatí to co roky lidem tvrdím ať si dávají pozor aby měli rozvor 1410 že bez něho budou mít jen 24t na nápravy?? Díky moc
stř bře 19, 2014 4:39 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz:
Varianta 1410 + 1310 mm (nebo i obráceně 1310 + 1410 mm), by měla mít podle směrnice 96/53/ES zatížení náprav 9 + 9 + 9 = 27 t. Osobně si myslím, že se to bere jako "2 dvounápravy". To co píšeš: 1x10 t + 18 t by asi musel být rozvor: 1810 mm + 1310 mm, tak aby se ta 1. náprava brala jako samostatná, ta jako nepoháněná pak může mít 10 t.
Dle ČR legislativy musí být min. 2x1410 mm (tak aby byl součet nad 2800 mm), takže to ještě bude závislé jak je ten návěs homologovaný (jestli dle ČR normy nebo ES směrnice).
Tatra + MAN = Superstroj!
stř bře 19, 2014 6:05 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů