Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
ned dub 26, 2015 9:27 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Psal něco že jim Tatra nesmí na dvůr ale já bych neváhal, phoenixy máme 3 a čtvrtej na cestě a zatím spokojenost. Stačila by jim 8x6 jako mají u Safkyho a hyjé :D
ned dub 26, 2015 9:29 pm

svec152
Příspěvky: 13
Registrován: stř dub 22, 2015 6:12 am
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

To je mi jasný. Víš jak to bývá, co zhotovitel to jiné podmínky. Pokud si děláme sami, je to jinak, stavební cesty si pořád rovnáme.

Jinak díky za poradu
ned dub 26, 2015 9:30 pm

pragaV3S
Příspěvky: 325
Registrován: úte dub 28, 2009 1:49 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvek

včerejší úlovek...
Obrázek Obrázek
úte dub 28, 2015 8:29 am

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Dneska jsem viděl tu tatru projet přes Rousínov. Stihnul jsem ji sice vyfotit, ale telefon to nepobral... :D
Je dlouhá jak týden před výplatou...
úte dub 28, 2015 5:45 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

http://postimg.org/image/p4knbrpix/
Jo jo taky jsem ji potkal kolem 14té letěla kolem baráku. Pěkný autíčko. :D
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
úte dub 28, 2015 6:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže dneska konečně přebráno = nové označení Tridem I. Bez nafty, rezervy a řidiče = 13.580 kg. Trasa: 121 km D1 směr BRNO do Mošnova servis MAN, ujeto asi 227 km, za 2:40 min, průměrná rychlost přes 85 km/h, spotřeba 27 L/100 km, pořád na max. Před Brnem spotřeba jen 20,9 L/100 km, Rohlenka 22 L/100 km a pak začalo hodně pršet a už to letělo nahoru.

Subjektivní poznatky:
- se zvednutou zvedačkou po prázdnu auto trošku plave, volant jde moc lehce
- po spuštění zvedačky za jízdy (trvá asi 7 sekund, pak to lehce přibrzdí = roztočení stojících kol), to sedí jako motokára, poslední náprava má asi ve vysokých rychlostech zablokované řízení, volant má už lepší odpor, auto jde lépe cítit
- pohodlí se spuštěnou nápravou je excelentní asi na úrovní podvozek 6x2 BDF nosič výměnných nástaveb, ten je ale celý na vzduchu s rozvorem min. 4500 mm
- pohodlí se zvednutou nápravou - auto se trošku houpe nahoru/dolů
- poloměr otáčení se spuštěnou nápravou skoro na úrovní tahače 4x2

Každopádně oproti klasické pérové 8x4 je to úplně jiná liga!

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte dub 28, 2015 10:52 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

měchy jsou vždycky pocitově poněkud plovoucí :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv dub 30, 2015 7:14 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pár fotek z posledních akcí Phoenixů, odvoz ornice z obchvatu Třince na louku pod sadem ve Vendryni (momentálně po deštích nesjízdné) a odvoz z demolice objektu vedle Werk Arény.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob kvě 02, 2015 1:48 pm

Rebik
Příspěvky: 143
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky: Tridem nádhera.

Náš je stále v procesu, ale můžu objednat druhý-) a potěšil mě Moffett, starší, ale super stav 150 mth.
Obrázek Obrázek
ned kvě 03, 2015 3:39 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Pre Safkyho .... :D

Od buduceho roka celkova 64 a od roku 2017 celkova 77t

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Toto je vlek s tocnou a aj s natacacou zadnou napravou. To som teda na to kukal , aka je v tom vyhoda..??
Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned kvě 03, 2015 3:46 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Rebik:
Kdy má být to auto hotové? Moffett vypadá zachovale.

to peter gasparovic:
Ve Finsku už teď myslím mají 76 tun ... V ČR budeme rádi když nezakážou 48 tun. EU bude ještě asi 20 let trvat než povolí aspoň těch 60 tun a 25 metrů ...
Na poslední fotce asi bude klasický 1-osý distribuční návěs s nápravou na točnicí zapřažený za 2-osý dolly přívěs, rozpojené by to mělo vypadat asi takto:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... l_S_DE.pdf
http://www.cargobull.com/files/com/file ... -10-DE.pdf
http://www.cargobull.com/de/Sattelanhae ... 5_198.html
http://jic.jost-world.com/static/upload ... _07_14.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Mtq3NnKFxMs
Tatra + MAN = Superstroj!
pon kvě 04, 2015 9:16 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

to Safky: Jaká je prosím délka korby na Tridem I ?
Pokud je Senza III jakousi "nepevnou" alternativou k Senza II, myslíš si, že by byla realizovatelná i "nepevná" obdoba k Senza I ?
Když jsem se po čase vrátil k řešení toho pevného návěsu od Veldhuizenu (viz obrázky prospektu a ceníku) - chápu to vysloveně jako systém na silnici náprava dole, mimo silnici nahoře, bez řešení nějaké třetí jízdní výšky či další sofistikace, používá na rám auta ještě mezirám a na to teprve rám návěsu, který je slabý (a jeho zesílení za řádný příplatek), není mi pořád moc jasné to uchycení nápravy v těch "kapsách" mezirámu, co mi ale není jasné vůbec je to že točna na autě je uchycena na točnici a od ní je ovládané řízení nápravy návěsu - jak to funguje když je návěs vůči autu začepovaný? Nebo Velduizen tam má nechaných pár stupňů volnosti vzájemného pohybu čímž zároveň řeší legislativní zádrhel nebo jsem to pochopil špatně a ta točnice je tam z jiného důvodu? Když jsem to kdysi viděl naživo tak mě bohužel nenapadlo tuhle věc prozkoumat...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Ještě se vrátím k tomu červenému tridemu a tvému dotazu: ta nehnaná náprava je tam samozřejmě kvůli ceně a spotřebě, původně měl být delší rozvor a řízená i 3. náprava, ale nakonec se šlo na tento kompromis s rozvorem 3700 mm. Kdysi dávno jsme měli na nějaký čas půjčený ten žlutý prototypový sklápěč s (už nevím zda to bylo E2 či E3) s tou nehnanou nápravou na konci (tuším měla pneu 12R24) a v terénu se to nechovalo špatně, i když je pravda že v těžkém jsme to nezkoušeli. Tento tridem má navíc funkci odfouknutí měchů poslední nápravy a přifouknutí 2. a 3. pro zvýšení trakce tak uvidíme, jak moc to bude v praxi fungovat a jak moc to v terénu ta nehnaná náprava bude "brzdit". Jinak auta mají AS tronic, 340 kW, přímý výstup pohonu z motoru RePTO, změnu výšky vzduchového pružení...Řízení VSE by mělo při rychlostech od 25 do 45 km/h zmenšovat svůj účinek a od 45km/h být neaktivní (dle návodu, za jízdy se to tak taky zdálo). Spotřeba při přesunu z Kopřivnice cca 200 km byla 33 ltr/100 (u 2. kusu jsem to už stlačil pod 30) ale má to jednostupňový sestup s nejtěžším převodem 1,46 (kvůli zpřevodování při jízdě po poli), motor toči při omezovačových 70km/h cca 1320 otáček. (U 6x6 se ZF manuál a jednostupňovým sestupem s nejdelším převodem 1,12 točil motor při 70km/h jen cca 1050 ot. a spotřeba byla 29 ltr...) Pár detailů:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
A fikce "dánské" soupravy na 56t :-)
Obrázek
stř kvě 06, 2015 4:34 pm

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Tyjo vy máte regulovatelnou výšku na měchách, něco jako ECAS? To by se občas šiklo. Máme na jednom phoenixu posouvací točnu, ta je vyšší, takže kliko do ruky a točme
stř kvě 06, 2015 5:39 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz:
Tridem I má vnitřní délku korby 5,7 m, ale dalo by se dostat asi tak na 6,3 m. Auto má rozvor 3,3 + 1,35 + 1,45 m.
Nepevnou alternativu k SENZA I by byl problém udělat a to hlavně kvůli celkové délce 4-osého podvozku (tahače). Aby byl dobře zatížen 4-osý tahač musí mít např. sklápěcí návěs velký přesah dopředu před točnicí, a aby v terénu nedošlo ke kolizi mezi rámem tahače a rámem návěsu musela by být strašně vysoká točnice (min. 250 mm + pomocný rám pod točnou), takže pak těžiště nákladu bude strašně vysoko.
Pokud jde o systém Veldhuizenu, taky jsem to nepochopil, ale asi to bude tak jak píšeš.
K Phoenixi 8x6 Tridem. Taky jsem chtěl u našeho dodělat ventil vypouštění měchů 1. nápravy a dofouknutí měchů 2. nápravy, ale nějak není čas a většinou jezdíme po tvrdém podkladu, tak bychom to asi nevyužili. Tridem MAN TGS 8x4-4 co jsme koupili, taky blokuje řízení poslední nápravy, ale vůbec nevím od jaké rychlosti.
Jaké pneumatiky nakonec dáte na toho Vašeho Tridema?
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv kvě 07, 2015 4:57 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů