Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
http://postimg.org/image/p4knbrpix/
Jo jo taky jsem ji potkal kolem 14té letěla kolem baráku. Pěkný autíčko.
Jo jo taky jsem ji potkal kolem 14té letěla kolem baráku. Pěkný autíčko.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
Takže dneska konečně přebráno = nové označení Tridem I. Bez nafty, rezervy a řidiče = 13.580 kg. Trasa: 121 km D1 směr BRNO do Mošnova servis MAN, ujeto asi 227 km, za 2:40 min, průměrná rychlost přes 85 km/h, spotřeba 27 L/100 km, pořád na max. Před Brnem spotřeba jen 20,9 L/100 km, Rohlenka 22 L/100 km a pak začalo hodně pršet a už to letělo nahoru.
Subjektivní poznatky:
- se zvednutou zvedačkou po prázdnu auto trošku plave, volant jde moc lehce
- po spuštění zvedačky za jízdy (trvá asi 7 sekund, pak to lehce přibrzdí = roztočení stojících kol), to sedí jako motokára, poslední náprava má asi ve vysokých rychlostech zablokované řízení, volant má už lepší odpor, auto jde lépe cítit
- pohodlí se spuštěnou nápravou je excelentní asi na úrovní podvozek 6x2 BDF nosič výměnných nástaveb, ten je ale celý na vzduchu s rozvorem min. 4500 mm
- pohodlí se zvednutou nápravou - auto se trošku houpe nahoru/dolů
- poloměr otáčení se spuštěnou nápravou skoro na úrovní tahače 4x2
Každopádně oproti klasické pérové 8x4 je to úplně jiná liga!
Subjektivní poznatky:
- se zvednutou zvedačkou po prázdnu auto trošku plave, volant jde moc lehce
- po spuštění zvedačky za jízdy (trvá asi 7 sekund, pak to lehce přibrzdí = roztočení stojících kol), to sedí jako motokára, poslední náprava má asi ve vysokých rychlostech zablokované řízení, volant má už lepší odpor, auto jde lépe cítit
- pohodlí se spuštěnou nápravou je excelentní asi na úrovní podvozek 6x2 BDF nosič výměnných nástaveb, ten je ale celý na vzduchu s rozvorem min. 4500 mm
- pohodlí se zvednutou nápravou - auto se trošku houpe nahoru/dolů
- poloměr otáčení se spuštěnou nápravou skoro na úrovní tahače 4x2
Každopádně oproti klasické pérové 8x4 je to úplně jiná liga!
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
to Rebik:
Kdy má být to auto hotové? Moffett vypadá zachovale.
to peter gasparovic:
Ve Finsku už teď myslím mají 76 tun ... V ČR budeme rádi když nezakážou 48 tun. EU bude ještě asi 20 let trvat než povolí aspoň těch 60 tun a 25 metrů ...
Na poslední fotce asi bude klasický 1-osý distribuční návěs s nápravou na točnicí zapřažený za 2-osý dolly přívěs, rozpojené by to mělo vypadat asi takto:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... l_S_DE.pdf
http://www.cargobull.com/files/com/file ... -10-DE.pdf
http://www.cargobull.com/de/Sattelanhae ... 5_198.html
http://jic.jost-world.com/static/upload ... _07_14.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Mtq3NnKFxMs
Kdy má být to auto hotové? Moffett vypadá zachovale.
to peter gasparovic:
Ve Finsku už teď myslím mají 76 tun ... V ČR budeme rádi když nezakážou 48 tun. EU bude ještě asi 20 let trvat než povolí aspoň těch 60 tun a 25 metrů ...
Na poslední fotce asi bude klasický 1-osý distribuční návěs s nápravou na točnicí zapřažený za 2-osý dolly přívěs, rozpojené by to mělo vypadat asi takto:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... l_S_DE.pdf
http://www.cargobull.com/files/com/file ... -10-DE.pdf
http://www.cargobull.com/de/Sattelanhae ... 5_198.html
http://jic.jost-world.com/static/upload ... _07_14.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Mtq3NnKFxMs
Tatra + MAN = Superstroj!
to Safky: Jaká je prosím délka korby na Tridem I ?
Pokud je Senza III jakousi "nepevnou" alternativou k Senza II, myslíš si, že by byla realizovatelná i "nepevná" obdoba k Senza I ?
Když jsem se po čase vrátil k řešení toho pevného návěsu od Veldhuizenu (viz obrázky prospektu a ceníku) - chápu to vysloveně jako systém na silnici náprava dole, mimo silnici nahoře, bez řešení nějaké třetí jízdní výšky či další sofistikace, používá na rám auta ještě mezirám a na to teprve rám návěsu, který je slabý (a jeho zesílení za řádný příplatek), není mi pořád moc jasné to uchycení nápravy v těch "kapsách" mezirámu, co mi ale není jasné vůbec je to že točna na autě je uchycena na točnici a od ní je ovládané řízení nápravy návěsu - jak to funguje když je návěs vůči autu začepovaný? Nebo Velduizen tam má nechaných pár stupňů volnosti vzájemného pohybu čímž zároveň řeší legislativní zádrhel nebo jsem to pochopil špatně a ta točnice je tam z jiného důvodu? Když jsem to kdysi viděl naživo tak mě bohužel nenapadlo tuhle věc prozkoumat...
Ještě se vrátím k tomu červenému tridemu a tvému dotazu: ta nehnaná náprava je tam samozřejmě kvůli ceně a spotřebě, původně měl být delší rozvor a řízená i 3. náprava, ale nakonec se šlo na tento kompromis s rozvorem 3700 mm. Kdysi dávno jsme měli na nějaký čas půjčený ten žlutý prototypový sklápěč s (už nevím zda to bylo E2 či E3) s tou nehnanou nápravou na konci (tuším měla pneu 12R24) a v terénu se to nechovalo špatně, i když je pravda že v těžkém jsme to nezkoušeli. Tento tridem má navíc funkci odfouknutí měchů poslední nápravy a přifouknutí 2. a 3. pro zvýšení trakce tak uvidíme, jak moc to bude v praxi fungovat a jak moc to v terénu ta nehnaná náprava bude "brzdit". Jinak auta mají AS tronic, 340 kW, přímý výstup pohonu z motoru RePTO, změnu výšky vzduchového pružení...Řízení VSE by mělo při rychlostech od 25 do 45 km/h zmenšovat svůj účinek a od 45km/h být neaktivní (dle návodu, za jízdy se to tak taky zdálo). Spotřeba při přesunu z Kopřivnice cca 200 km byla 33 ltr/100 (u 2. kusu jsem to už stlačil pod 30) ale má to jednostupňový sestup s nejtěžším převodem 1,46 (kvůli zpřevodování při jízdě po poli), motor toči při omezovačových 70km/h cca 1320 otáček. (U 6x6 se ZF manuál a jednostupňovým sestupem s nejdelším převodem 1,12 točil motor při 70km/h jen cca 1050 ot. a spotřeba byla 29 ltr...) Pár detailů:
A fikce "dánské" soupravy na 56t
Pokud je Senza III jakousi "nepevnou" alternativou k Senza II, myslíš si, že by byla realizovatelná i "nepevná" obdoba k Senza I ?
Když jsem se po čase vrátil k řešení toho pevného návěsu od Veldhuizenu (viz obrázky prospektu a ceníku) - chápu to vysloveně jako systém na silnici náprava dole, mimo silnici nahoře, bez řešení nějaké třetí jízdní výšky či další sofistikace, používá na rám auta ještě mezirám a na to teprve rám návěsu, který je slabý (a jeho zesílení za řádný příplatek), není mi pořád moc jasné to uchycení nápravy v těch "kapsách" mezirámu, co mi ale není jasné vůbec je to že točna na autě je uchycena na točnici a od ní je ovládané řízení nápravy návěsu - jak to funguje když je návěs vůči autu začepovaný? Nebo Velduizen tam má nechaných pár stupňů volnosti vzájemného pohybu čímž zároveň řeší legislativní zádrhel nebo jsem to pochopil špatně a ta točnice je tam z jiného důvodu? Když jsem to kdysi viděl naživo tak mě bohužel nenapadlo tuhle věc prozkoumat...
Ještě se vrátím k tomu červenému tridemu a tvému dotazu: ta nehnaná náprava je tam samozřejmě kvůli ceně a spotřebě, původně měl být delší rozvor a řízená i 3. náprava, ale nakonec se šlo na tento kompromis s rozvorem 3700 mm. Kdysi dávno jsme měli na nějaký čas půjčený ten žlutý prototypový sklápěč s (už nevím zda to bylo E2 či E3) s tou nehnanou nápravou na konci (tuším měla pneu 12R24) a v terénu se to nechovalo špatně, i když je pravda že v těžkém jsme to nezkoušeli. Tento tridem má navíc funkci odfouknutí měchů poslední nápravy a přifouknutí 2. a 3. pro zvýšení trakce tak uvidíme, jak moc to bude v praxi fungovat a jak moc to v terénu ta nehnaná náprava bude "brzdit". Jinak auta mají AS tronic, 340 kW, přímý výstup pohonu z motoru RePTO, změnu výšky vzduchového pružení...Řízení VSE by mělo při rychlostech od 25 do 45 km/h zmenšovat svůj účinek a od 45km/h být neaktivní (dle návodu, za jízdy se to tak taky zdálo). Spotřeba při přesunu z Kopřivnice cca 200 km byla 33 ltr/100 (u 2. kusu jsem to už stlačil pod 30) ale má to jednostupňový sestup s nejtěžším převodem 1,46 (kvůli zpřevodování při jízdě po poli), motor toči při omezovačových 70km/h cca 1320 otáček. (U 6x6 se ZF manuál a jednostupňovým sestupem s nejdelším převodem 1,12 točil motor při 70km/h jen cca 1050 ot. a spotřeba byla 29 ltr...) Pár detailů:
A fikce "dánské" soupravy na 56t
to chomyz:
Tridem I má vnitřní délku korby 5,7 m, ale dalo by se dostat asi tak na 6,3 m. Auto má rozvor 3,3 + 1,35 + 1,45 m.
Nepevnou alternativu k SENZA I by byl problém udělat a to hlavně kvůli celkové délce 4-osého podvozku (tahače). Aby byl dobře zatížen 4-osý tahač musí mít např. sklápěcí návěs velký přesah dopředu před točnicí, a aby v terénu nedošlo ke kolizi mezi rámem tahače a rámem návěsu musela by být strašně vysoká točnice (min. 250 mm + pomocný rám pod točnou), takže pak těžiště nákladu bude strašně vysoko.
Pokud jde o systém Veldhuizenu, taky jsem to nepochopil, ale asi to bude tak jak píšeš.
K Phoenixi 8x6 Tridem. Taky jsem chtěl u našeho dodělat ventil vypouštění měchů 1. nápravy a dofouknutí měchů 2. nápravy, ale nějak není čas a většinou jezdíme po tvrdém podkladu, tak bychom to asi nevyužili. Tridem MAN TGS 8x4-4 co jsme koupili, taky blokuje řízení poslední nápravy, ale vůbec nevím od jaké rychlosti.
Jaké pneumatiky nakonec dáte na toho Vašeho Tridema?
Tridem I má vnitřní délku korby 5,7 m, ale dalo by se dostat asi tak na 6,3 m. Auto má rozvor 3,3 + 1,35 + 1,45 m.
Nepevnou alternativu k SENZA I by byl problém udělat a to hlavně kvůli celkové délce 4-osého podvozku (tahače). Aby byl dobře zatížen 4-osý tahač musí mít např. sklápěcí návěs velký přesah dopředu před točnicí, a aby v terénu nedošlo ke kolizi mezi rámem tahače a rámem návěsu musela by být strašně vysoká točnice (min. 250 mm + pomocný rám pod točnou), takže pak těžiště nákladu bude strašně vysoko.
Pokud jde o systém Veldhuizenu, taky jsem to nepochopil, ale asi to bude tak jak píšeš.
K Phoenixi 8x6 Tridem. Taky jsem chtěl u našeho dodělat ventil vypouštění měchů 1. nápravy a dofouknutí měchů 2. nápravy, ale nějak není čas a většinou jezdíme po tvrdém podkladu, tak bychom to asi nevyužili. Tridem MAN TGS 8x4-4 co jsme koupili, taky blokuje řízení poslední nápravy, ale vůbec nevím od jaké rychlosti.
Jaké pneumatiky nakonec dáte na toho Vašeho Tridema?
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů