Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

tak to jel hezky na to jaká poněkud hloupá trasa tam je,a vykládku měl šup šup,couvl,zvedl do půlky a už mu to padalo.marná sláva je to o té technice.mít tatru s vlekem tak i 5 toček :-D
Naposledy upravil(a) roadtrain dne stř čer 17, 2015 5:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned kvě 31, 2015 10:51 am

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Příspěvek

for Safky:
jsem v tomto laik, má nějakou výhodu tahač s dlouhým rozvorem

Obrázek

oproti tahačům s krátkým rozvorem? Nebo je to dáno pohonem, 6x4 se nedělá s kratším?
pon čer 01, 2015 1:27 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to tomspajk:
Osobně si myslím, že dlouhý rozvor u tahače 6x4 má asi tyto výhody:
- dá se dát větší nádrž na naftu
- dá se dát hydraulická nádrž do rámu
- je kam dát rezervu
- pokud je to lesák, je kam dát hydraulickou ruku
- není problém s dlouhou kabinou

Dlouhý rozvor má i nevýhody:
- horší poloměry otáčení
- horší přejezdový úhel
- větší prázdná váha
- horší umístění točnice (je nutno ji dát víc dopředu, aby bylo stejné rozložení hmotnosti na nápravy jaku u kratšího rozvoru)

Kvůli lepším poloměrům otáčení a nižší váze jsem zastáncem co nejkratších rozvorů a taky podle tohoto pravidla se u nás auta objednávají (kromě skladovek).

P.S.: U E5, kde bylo na rámu víc místa, asi nejkratší rozvor u 6x4 dělalo Iveco, tahač Stralis na vzduchu, rozvor mezi 1. a 2. nápravou jen 2800 mm.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon čer 01, 2015 8:39 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Příspěvek

díky za osvětu, jsem si všiml že všechny tahače má fa doprava silnice tak dlouhé, vrtalo mi to hlavou...
úte čer 02, 2015 8:33 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Včerejší fotky:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tak Tridem I snad už konečně zítra vyrazí i s tandemovým přívěsem do soupravy, tak jsem zvědavý jak jim to půjde.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte čer 02, 2015 4:46 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dnešní fotky, Tridem I poprvé v akci s přívěsem. Tandem velmi pěkně kopíruje stopu auta, při couvání jde velmi rychle zlomit o 90 stupňů.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř čer 03, 2015 4:16 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ták pár info a fotek za tento týden.

to roadtrain:
Měl jsi pravdu, tento týden se v pondělí na skládce v Heřmanicích převrátil 1. návěs - Schmitz 50 m3 od DT Logistik + 1 měsíc starý tahač MAN TGX E6. Vedle něho sklápěl Industroprofil, asi měsíc stará Scania + starý návěs Mega asi 35 m3, tak ten si lehl taky (jako kostky domino) a vedle něj stal další DT Logistik, tak na tom to jen roztrhalo plachtu a poškrábalo bok návěsu ... Opravdu se pšeničáky nehodí na všechno!!! Vypadá, že příčiny převrácení asi byly 2:
1, návěs stal trošku šikmo
2, těsně před nakládkou byla u nás chvilková přeháňka = návěs byl mokrý a nakládal se suchou pánvovou struskou ze stěny, vypadá, že ta pak chemicky zreagovala s mokrou korbou a jedná strana se v návěsu přilepila ...

Minulý týden jsem byl na Hausmesse Schwarzmülleru, ale vzal jsem foťák s vybitými baterkami, takže jen pár fotek:

Obrázek Obrázek Obrázek
Pokud jde o novinky, trendem jsou asi sklápěcí návěsy pro celkovou 45 tun (tahač 4x2 + 3-osý návěs 3x9 tun), návěs zesílený pro 3-osý tahač jsem tam nenašel ani jeden. DS Chuchlík tam měl pár tahačů MAN TGX 24.480 6x2/2 s malou zvedačkou a kolem 19,5 palce od Hendricksonu, pak tam má ještě pár podvozků MAN TGS 26.480 6H4-2 BL - klasický podvozek 6x2 s HydroDrivem a rozvorem 3900 mm (alternativa ke klasické 6x4). Objevil jsem taky 2 ks Volvo FH 6x4 v extra vysokém provedení (výška rámu 1143 mm), vzadu na vzduchu a nápravy bez redukcí v kolech: http://productinfo.vtc.volvo.se/STPIFil ... eu_ger.pdf
Skončí na Olomoucku, asi v soupravě s 3-osým sklápěcím přívěsem. Sihelský tam měl 2 ks celohliníkových vanových návěsů, objem asi 35 m3, ale nevím za čím to bude tahat.

V úterý nadrozměr po TŽ, šířka 4,6 m, 2 doprovodné auta a 10-ti metrový plato návěs:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ve středu zácvik na Phoenixi 8x8:

Obrázek Obrázek

Včera kontrola na Odvale, obchvatu Třince a tréningové hale:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Co mě šokovalo, takže na obchvat Třince vozí materiál z lomu v Bohučovicích především PL dopravci, samozřejmě s pšeničáky, tahače jsou ojeté XXL, SuperSpaceCaby a Magnumy, což je po těch našich příjezdových cestách, naprosto zoufale. Vozí to na zvápněnou pláň, která je prozatím široká jen 10 metrů, tam se musí otočit a pak sklápí. PL dopravci musí být už opravdu zoufalí, když jdou do takové akce, za výše uvedených podmínek a za dumpingové ceny ...

Dnes jsem jen odvezl starý BDF do Mošnova (MAN TGA 26.360 6x2 LL, r.v. 2004) a musím uznat, že takhle pohodlným autem, jsem už dlouho nejel (všechny nápravy na vzduchu, kabina na vzduchu, automat + Intardér). No a odpoledne 3x PL, soukromníka s TGM 18.280 4x2 BL. Soukromníky si vždy užívám: "tady mi trošku odsyp, pak tam a ještě roztáhnout na řetízky ...".

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pát čer 12, 2015 11:05 pm

Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Příspěvek

Převzato z Facebooku je to ono
Obrázek
ned čer 14, 2015 8:06 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Jurzi:
Díky za foto, je to fakt brutal, opravdu jako domino z kostek.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned čer 14, 2015 8:47 pm

Hejvl
Příspěvky: 32
Registrován: pon zář 02, 2013 4:14 pm
Bydliště: Domažlice

Příspěvek

Dokonce už i Daf začal dělat tridemy:



Obrázek[url]
http://www.auto.cz/ctyrnapravove-podvoz ... -pto-87754


Co ty na to Safky?
pon čer 15, 2015 9:15 am

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Ten daf určitě nebude mět takovů manévrovatelnost, když má řízenů 2. nápravu.
Schválně safky rozvěď stovnání 2. a poslední natáčecí nápravy.
pon čer 15, 2015 2:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Hejvl/holbra:
Daf dělá Tridem podvozky už dlouho, ten co máš na fotce XF 8x2/4 FAK (zvedací 1. a 4. náprava, 2. natáčecí, 4. náprava dvoumontáž) měl kdysi Čmakal ve verzi E3, XF95.530, takže koupené to musel mít nejpozději v roce 2006, možná i dříve. Tady je technická specifikace: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201529.PDF
U rozvoru 4700 mm (mezi 1. a 3. nápravou) je obrysový průměr otáčení 20,24 m.

Další varianta Tridem podvozku co dělá DAF je typ CF 8x2/6 FAQ (zvedací 1. a 4. náprava, 2. a 4. natáčecí, 4. náprava jednomontáž), ten se dělá až od E5, někdy asi od roku 2011:
http://www.eurotransport.de/bilder/faq- ... how_item=1
http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/ ... dvozky-8-2
Tady je technická specifikace verze FAQ: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201529.PDF
U rozvoru 4700 mm (mezi 1. a 3. nápravou) je obrysový průměr otáčení 18,65 m, tzn. o 1,59 m menší, než u typu FAK = 8x2/4.

Poslední verzi Tridem podvozku od DAFu je 4-osý tahač XF 8x4/4 FTM: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201529.PDF
http://www.ditzj.de/html/en/trucks/daf/ ... egdom.html

Tady jsou všechny konfigurace podvozků DAF pro ČR trh:
http://www.dafbbi.com/de-de/euro-6/spec ... earch-page
Tatra + MAN = Superstroj!
pon čer 15, 2015 7:38 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak o Čmakalových DAFech XF95.530 8x2/4 FAK jsem tu už psal skoro před 5-ti lety:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=90
Tatra + MAN = Superstroj!
úte čer 16, 2015 4:53 am

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

hezký :(
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
stř čer 17, 2015 5:47 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Safky,pokud je to materiál který sám nepadá,tak stačí pouze jeho váha aby tě to vyvrátilo.podle fotky že má necelé 3 písnice venku bych to viděl na tohle,ke všemu stačí mít náklad jemně mimo osu a už je to taky v háji,tohle ovšem těžko poznat,tuna sem tuna tam.základ jě jeden co na pšenici je na pšenici má být.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
stř čer 17, 2015 5:55 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů