Stránka 1 z 228

Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"

Napsal: ned čer 06, 2010 6:50 pm
od Vorech
Zajímavě technicky řešený návěs mix.

Obrázek

Napsal: ned čer 06, 2010 10:12 pm
od Beruška 1
:lol: :lol: :lol: :lol: jsi mě dostal,že ji máš nafocenou.
Klidně jsi mohl přijít a nafotit si ze všech stran. :wink:

Pěkná Scanie,akorád to není návěs,ale 5nápravový mix na dvanáct kubíků.

Napsal: pon čer 07, 2010 8:47 am
od Vorech
Nechal ses nachytat.
Vypadá to jako pětinápravový podvozek, ale je to čtyřnápravový s návěsem. Pouze návěs je technicky zajímavě připevněn k podvozku - prakticky rám návěsu leží na rámu podvozku. Jestli jsi si všimnul, tak v předu na návěsu jsou vyklopené opěry nahoru (na ně se návěs opře, pokud stojí samotný), takže návěs se dá odpojit a tahat za kterýmkoliv jiným autem. Točna na Scanii a čep návěsu jsou důmyslně schovány a nejsou vidět. Také jsem nad tím kroutil hlavou, ale po vysvětlení zástupcem firmy a po zhlédnutí technického prospektu mě to bylo jasné. Rám návěsu leží na rámu podvozku a je do něho na několika místech zaháknut a začepován. Královský čep je normálně připojen k točně. Pátá náprava návěsu se dá potom zvednout, takže prázdné auto může jet na čtyřech. Můžeš si všimnout, že podvozek má za čtvrtou nápravou světla, nárazník, atd. Kdykoliv to může být odpojeno.
Na 12 kubíků to je. Vyfocenou ji mám ze všech stran. Každopádně je to zajímavé řešení a při focení se mě ptali, jestli jsem od tisku nebo od konkurence. Je to nápad výrobce VS Mont, zatím s tím nikdo jiný nepřišel.
JV

Napsal: pon čer 07, 2010 8:59 pm
od Beruška 1
Tak to koukám jak tele na nový vrata :shock: :shock: :shock: :shock: ,
prohlížel jsem si tu scanii důkladně,ale že to je tahač s návěsem to mě vůbec nenapadlo!!!
Nemáš náhodou ještě fotku jak je to rozpojený?
A dá se vůbec ten tahač použít na normální návěsy?!!!
Ještě se chci zeptat na pohon bubnu,koukal jsem,že je to hydraulika,ale vlastní motor ten návěs nemá ne?
To teda musí být hnán autem,to si nedokážu představit jak to mají vymyšlený,vždit by musely odpojit kardan,
a jak by se připojily k normálnímu tahači?!!
Vážně je to zajímavá mašina!!!!

Napsal: pon čer 07, 2010 10:08 pm
od holbra
Vorechu je to zajímavý stroj, taky sem ho obhlédal. Ale tá točna tam byla dobře schovaná,té sem si vůbec nevšiml. Ale nejak nechápu na co je, pochybuju že za takovýmto autem 4nápravovým bude tahat návěs. A nevim jestli je to 100 %ně nápad VS montu, podobné už sem to viděl dávno.

Toto je akorát na točně a ne na rámu.
Obrázek

Napsal: pon čer 07, 2010 11:04 pm
od Eddie
No a ešte k tomu MADE IN SLOVAKIA :shock: :shock: :shock:

Napsal: úte čer 08, 2010 7:21 am
od Vorech
Na ty všechny otázky teď nevím, co odpovědět. Až budu doma, vezmu prospekt s fotkami (prospekty byly ve stojanech před autem) i odpojeného návěsu, oskenuji a dám sem. Jestli je to made in Slovakia nevím, všichni mluvili česky a mají dvě filiálky v Česku.
JV


Obrázek

Napsal: úte čer 08, 2010 9:45 am
od Vorech
Také nechápu některé věci, ale snad to mají firmy promyšlené a asi by to konstruktéři nedělali, kdyby to bylo k ničemu a nikdo to nechtěl. Někdy i já vidím po světě nezvyklé kombinace, zdánlivě nelogické, ale my nevidíme, co je za tím schováno a proč to tak mají. Několikrát se mě stalo, že jsem se ptal, proč to mají tak blbě, ale po vysvětlení to hned mělo logiku. Ono se tomu říká "kultura" toho a toho národa. To není jen v písních a politice a v místních zvyklostech, ale i v technice. Např. ve Švédsku mají všechny náklaďáky jakékoliv zařízení na háku a mohou to kdykoliv vyměnit za jinou nástavbu, a také mají závěs na pluh a v změ nemají starosti. Stroj, kterému se u nás bráníme ho použít, je jinde naprosto normální - protože je jeho cena u nás vysoká, a tam je nízká, plus jiná hlediska. A tak bych mohl pokračovat. Ale taková moje zkušenost - než to kritizuji, tak se napřed zeptám, proč to tak je, a potom občas nestačím hledět, jak je to vymakané a proč to není také u nás, když je to tak jednoduché a užitečné.
Něco z Rakouska - také to vypadá divně - obrovský tahač a jednonápravový návěsek, ale jen tak pro srandu to asi nemají.
Ahoj
JV


Obrázek

Napsal: úte čer 08, 2010 10:31 pm
od Beruška 1
Já stebou naprosto souhlasím,taky se napřed zajímám,proč to tak udělaly,než
řeknu je to na h...... :)
A k tomu jsem děsně zvědavej!!!!! :D :D :D :wink:

Napsal: úte čer 08, 2010 10:50 pm
od Eddie
Jop, ten jednonápravový náves je SK výrobok. Viac info http://www.vsmont.sk/

Napsal: stř čer 09, 2010 11:59 am
od petersen
Prej je to patent VS mont a nikdo jiný s tím zatím nepřišel ... ehm dovolte abych se zasmál

Prospekty na tento typ návěsu zaseknutém na 4 osém podvozku tahače návěsů zde mám od jisté firmy již z roku 1992 !!! :lol:

Napsal: stř čer 09, 2010 1:50 pm
od Vorech
Nepsal jsem nikde o patentu. Jestli s tím někdo přišel, nebo ne, to těžko můžu posoudit, protože se těmito stroji zrovna moc nezabývám a nikde jsem to doposud nepotkal. To, že to někdo někdy vyrobil ještě neznamená, že se to rozšířilo na běžné používání. Staveb po Evropě už jsem prošel dost, ale tohle se nikde neobjevilo. Tak se hloupě nesměj a raději sem oskenuj ten prospekt, nebo pár technických informací, ať se můžeme něčemu přiučit.
JV

Napsal: stř čer 09, 2010 4:21 pm
od chomyz
Jsem rád že se tu objevilo toto mimořádně technicky zajímavé řešení od VS-montu. Byť by možná patřilo spíš do návěsů :) Taky jsem to prohlížel ze všech stran pač mě vždy zajímaly technická řešení, která si dokážou poradit s omezující legislativou - hlavně v branži traktorových ná- a přívěsných vozidel se v poslední dobé objevují velmi zajímavá řešení ale u náklaďáků byl až doteď celkem klid (snad kromě Dafovy mininápravy na tříosých tahačích). Cíl řešení VS-mont je jasný - dostat na sólo auto víc než 32t celkové a jelikož v ČR platí pro 4 a vícenápravové 32, tak nemá smysl použití 5-nápravových sólo aut jaká jsou k vidění napr. v Holandsku (nikdy jsem moc nechápal v ČR smysl těch 10-kolek které dlouho nabízel Janny Trans). Tím že VS-mont udělal návěs, který je rozebiratelně čepem spojený s tahačem tak vytvořil soupravu, kde už platí 32auto a 10 na 1 nápravu návěsu takže dostal celkovou 42t (v SK atd. samozřejmě 40t). Není to zamýšleno jako klasický návěs, umožňuje to sice celkem jednoduché odpřažení, ale zjevně se to nepředpokládá, navíc točna je na autě málem za kabinou takže by stejně bylo asi dost obtížné jiné využití auta. Kromě mixu, který tam byl hlavně proto, že Intermix taky zastupuje VS, bylo v prospektech ještě provedení sklápěčky a napadá mě snad ještě cisterna - prostě těžký náklad na krátké délce. Jde prostě o to, přiblížit se maximálně jízdním vlastnostem sólovky při posunu celkové hmotnosti o 10 t oproti osmikolce a to legálním způsobem. Otázka je, jak se bude v provozu tohle spojení chovat a jakou bude mít výdrž. Další otázkou, které jsem se zatím nedopátral je, jak by vyšla užitečná této soupravy (což je to podstatné) ve srovnání s "německou" variantou 3-osý tahač a 2-osý návěs což se na západě s mixy také používá... Každopádně to považuji za velmi zajímavý nápad a jsem zvědav na praktické zkušenosti. (Hlavně kolik by se dalo "přiložit" na stavební osmikolu třeba 8x6 při použití korby s touto přídavnou nápravou :D )...

Napsal: stř čer 09, 2010 4:49 pm
od Vorech
Také to takto vidím.
JV

Napsal: stř čer 09, 2010 9:06 pm
od KUBO-SK
zaumavé riešenie. vorech ak mas viacej foto hod ich sem :D nemali tam vystaveny aj ten ich novy sklapací náves?