Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Dotaz
Sice to není pevnej návěs, ale chtěl bych se zeptat, proč se u návěsů nedělá boční kapotáž až nekonec návěsu, ale jen za nápravy? Dyť by to mohlo krejt rezervu.
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tak som to volvo 8x2/4 , (1 natacacia, 2pred hnacou zdvihacia,3hnacia, 4zdvihacia a natacacia,) stretol nimuly piatok v chebe v meste u sparu a vyzera to verry good Patri to niekomu odtialto, akurat nevidno fotky, tak neviem priradit.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Fotky jsem našel na facebooku u výrobce Benalu. Nějak nevím výhodu tohoto zvedani, maximálně stabilitu, když jsou 2 pistnice, ale musí se dke mě hodně trápit při zvedani takhke ,, proti srstii "
Spěcháme aby jsme čekali
Čekáme aby jsme spěchali
Čekáme aby jsme spěchali
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tak po 8 letech od založení tohoto tématu tu máme bohužel oficiální "zákaz" resp. ztrátu smyslu pro pevné návěsy - nová vyhláška 209/2018 platná od 1.10.2018, která nově definuje rozměry, hmotnosti a spojitelnost vozidel, uvádí v par. 5 bod 6): ... "za jízdní soupravu se považuje pouze takové spojení tažného a připojeného vozidla, které umožňuje vzájemný pohyb obou vozidel. Pokud je spojení při jízdě pevné, bez stupňů volnosti, považuje se takové spojení vozidel za jednotlivé vozidlo."
Někde na začátku vlákna jsme se dohadovali, za jak dlouho asi k něčemu podobnému dojde, tuším jsme se tam bavili o značném počtu kusů v provozu, který by to musel podnítit - myslím si, že pevných návěsů nakonec v provozu v ČR není ani 20ks ??? Safky bude vědět určitě přesně... Celkem by mne zajímalo, jak to teď bude s provozem těch již existujících - jestli je to pro ně úplná Stopka, nebo se to bude ještě nějak "tolerovat" - moc tomu nevěřím, v té souvislosti jsme se tehdy bavili o srovnání s omezením délky ložné plochy přívěsové soupravy na 15,65m a že existují staré soupravy které to překračovaly a že ty taky už nikdo dodatečně nezakáže - a teď je i v této nové české vyhlášce taky doplněno toto omezení ložné délky... Tak nevím, zda bych jako musel zaříznout korbu o kus za kabinou nebo dát auto do šrotu nebo jak? Např. na staré návěsy, které mohly mít větší délku od královského čepu po konec návěsu než 12m vyhláška pamatuje výjimkou, oproti tomu když jsem se kdysi ptal na přívěs BSS PV 20.15, který měl v TP legálně celkovou hmotnost 20t protože vyhláška 41/1984 platná v době jeho výroby toto povolovala, tak mi bylo řečeno, že žádná výjimka pro toto neplatí a musí mít samozřejmě taky už jen 18t.
Snad se tu od provozovatelů pevných návěsů dozvíme jaká bude realita dalšího provozu - díky...
Někde na začátku vlákna jsme se dohadovali, za jak dlouho asi k něčemu podobnému dojde, tuším jsme se tam bavili o značném počtu kusů v provozu, který by to musel podnítit - myslím si, že pevných návěsů nakonec v provozu v ČR není ani 20ks ??? Safky bude vědět určitě přesně... Celkem by mne zajímalo, jak to teď bude s provozem těch již existujících - jestli je to pro ně úplná Stopka, nebo se to bude ještě nějak "tolerovat" - moc tomu nevěřím, v té souvislosti jsme se tehdy bavili o srovnání s omezením délky ložné plochy přívěsové soupravy na 15,65m a že existují staré soupravy které to překračovaly a že ty taky už nikdo dodatečně nezakáže - a teď je i v této nové české vyhlášce taky doplněno toto omezení ložné délky... Tak nevím, zda bych jako musel zaříznout korbu o kus za kabinou nebo dát auto do šrotu nebo jak? Např. na staré návěsy, které mohly mít větší délku od královského čepu po konec návěsu než 12m vyhláška pamatuje výjimkou, oproti tomu když jsem se kdysi ptal na přívěs BSS PV 20.15, který měl v TP legálně celkovou hmotnost 20t protože vyhláška 41/1984 platná v době jeho výroby toto povolovala, tak mi bylo řečeno, že žádná výjimka pro toto neplatí a musí mít samozřejmě taky už jen 18t.
Snad se tu od provozovatelů pevných návěsů dozvíme jaká bude realita dalšího provozu - díky...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Čuchám, že bude v dohledné době na prodej dost pevných návěsu s příjemnou cenou
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tak predpokladam ze pujde o nove kusy, zpetne by to platne snad mit nemelo ne?
Tak jak na stk a me, taky se postupuje dle platnosti pri uvedeni do provozu.
Ty tuny atd je dano zakonem, ne vyhlaskou, to bude ten rozdil.
Tak jak na stk a me, taky se postupuje dle platnosti pri uvedeni do provozu.
Ty tuny atd je dano zakonem, ne vyhlaskou, to bude ten rozdil.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Uz len pockat kedy zatrhnu tatraktor a bude fertig, opat prelozene osmikoly. Uplne nechapem, preco im to bolo trnom v oku
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tatraktor zakazovat nemusí,stačí když dostane povinnost platit silničku,tak jak každý jiný...pěkný bordel,se divím,že to ještě nikoho nenapadlo...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tatraktor nezakážou, už kvůli zemědělcům, to si nikdoi nedovolí, do stejné kategorie patří i velké traktory... Spíš ale začnou šlapat po uživatelích, kteří zemědělci nejsou a maj úplně normální sklopky, prostě na ty co to ojebávaj...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Stejne tomu nerozumiem. Pevny naves kratsi, obratnejsi, a viac legalne odveze, ale nic neporusuje, tak preco ta zmena? Ze by lobby nejakej vyssej moci? A Tatraktor? Nooo urcite nan nieco vymyslia, sme v bananovej republike kor ked potkam tatraktor s vlekom,nalozeni pieskom a nemozem ho dobehnut pretoze s tym frci 90. V lete u nas nemci s tatraktorm zbierali kukuricu, klasika 6x6 + naves obrosky a tiez som ho nedojel, az v chebe na semaforoch. Lietaju s tym jak draci. Mozno to maju nemci inak a mozu s traktormi jazdit 90? Neviem. Ale tak ci onak, obmedzovanie bud pevneho navesu, ci mozno v buducnosti tatraktoru bude mat neblahe ucinky na hodne firiem
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Tak SENZA I půjde do světa:
https://auto.bazos.cz/inzerat/97133799/ ... S-mont.php
Asi na Slovensko, tam mu bude dobře a bude mít klid
https://auto.bazos.cz/inzerat/97133799/ ... S-mont.php
Asi na Slovensko, tam mu bude dobře a bude mít klid
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Jak to? já myslel že je v pohodě...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky,takze ta zmena sa tyka aj aut uz v prevadzke x rokov?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Právníci nám dělali rozbor nové vyhlášky 209/2018 Sb. a z důvodu neexistence přechodného období platnosti nové vyhlášky a původní neexistence definice jízdní soupravy, platí nová definice i zpětně.
Definice jízdní soupravy ve vyhlášce 209/2018:
(6) Pro účely odstavce 2 se za jízdní soupravu považuje pouze takové spojení tažného a přípojného vozidla, které umožňuje vzájemný pohyb obou vozidel. Pokud je spojení při jízdě pevné, bez stupňů volnosti, považuje se takové spojení vozidel za jednotlivé vozidlo.
Kvůli tomu, že nová vyhláška striktně nezakazuje provoz vozidel s pevným návěsem, ale omezuje jenom jejich legální celkovou hmotnost, tak z právního hlediska bychom asi nic na státu nevysoudili ... SENZA I už má něco za sebou, původní řidič odešel za lepším na vysokozdvižný vozík, současný řidič má asi taky zaječí úmysly, nějaké peníze to za těch 7 let provozu vydělalo a ceny ojetin jsou relativně vysoko, takže se říká, že v nejlepším se má skončit ... Když jsem vyhodnotil 370 fúr za rok 2018 z celkem 554 fúr, tak jsem zjistil, že vlastnosti pevného návěsu bylo opravdu potřeba v cca. 30% jízd, zbytek by zvládl i std. návěs s nosností až 33 tun, jsme placeni za přepravenou tunu nákladu, takže ekonomika provozu vychází někde jinde... V hlavě mám speciální typ 2 nebo 3-osého návěsu, který ještě nikde nejezdí, čekám na technické konzultace s Wabco, SAF a Schwarzmüller, uvidíme jestli se to podaří v příštím roce dotáhnout do úspěšného konce ...
Definice jízdní soupravy ve vyhlášce 209/2018:
(6) Pro účely odstavce 2 se za jízdní soupravu považuje pouze takové spojení tažného a přípojného vozidla, které umožňuje vzájemný pohyb obou vozidel. Pokud je spojení při jízdě pevné, bez stupňů volnosti, považuje se takové spojení vozidel za jednotlivé vozidlo.
Kvůli tomu, že nová vyhláška striktně nezakazuje provoz vozidel s pevným návěsem, ale omezuje jenom jejich legální celkovou hmotnost, tak z právního hlediska bychom asi nic na státu nevysoudili ... SENZA I už má něco za sebou, původní řidič odešel za lepším na vysokozdvižný vozík, současný řidič má asi taky zaječí úmysly, nějaké peníze to za těch 7 let provozu vydělalo a ceny ojetin jsou relativně vysoko, takže se říká, že v nejlepším se má skončit ... Když jsem vyhodnotil 370 fúr za rok 2018 z celkem 554 fúr, tak jsem zjistil, že vlastnosti pevného návěsu bylo opravdu potřeba v cca. 30% jízd, zbytek by zvládl i std. návěs s nosností až 33 tun, jsme placeni za přepravenou tunu nákladu, takže ekonomika provozu vychází někde jinde... V hlavě mám speciální typ 2 nebo 3-osého návěsu, který ještě nikde nejezdí, čekám na technické konzultace s Wabco, SAF a Schwarzmüller, uvidíme jestli se to podaří v příštím roce dotáhnout do úspěšného konce ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů