Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to holbra:
Nevím, proč tak šetří ten buldozer na té skládce.
Kompromis mezi přívěsovou soupravou a klasickým tahačem 4x2 = Tatra Phoenix 4x4. Pro představu cena s návěsem Schwarzmüller cca. 3,0 mil. Kč bez DPH, nosnost +/- stejná jako u 8x4 s tandemem, ale ta bude stát +/- 3,8 mil. Kč bez DPH. Jak to bude fungovat v terénu a jakou to bude mít spotřebu uvidíme příští týden ...
Nevím, proč tak šetří ten buldozer na té skládce.
Kompromis mezi přívěsovou soupravou a klasickým tahačem 4x2 = Tatra Phoenix 4x4. Pro představu cena s návěsem Schwarzmüller cca. 3,0 mil. Kč bez DPH, nosnost +/- stejná jako u 8x4 s tandemem, ale ta bude stát +/- 3,8 mil. Kč bez DPH. Jak to bude fungovat v terénu a jakou to bude mít spotřebu uvidíme příští týden ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky:když jezdí hodně aut,dělá ten buldozer někdy dokonce aji víc než hodinu denně...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to pavel 815:
My teď vozíme hlína na umělý ostrov, který se dělá na rybníku Kozinec v Doubravě u Karviné, bude to ostrov pro hnízdění ptáků, je tam celkem málo místa na otáčení a upravuje to tam kloubový nakladač, v pondělí to asi doděláme, zkusím udělat pár fotek. Skládky zeminy, na které jezdíme tento rok, jsou uzpůsobeny i pro vykládku návěsu, tím pádem práce pro přívěsové soupravy ubývá, nejsou schopny cenově konkurovat návěsům. Pouze momentální nakládka je v těžším terénu, tam jezdíme jen s tahači co mají předek a soupravami s přívěsy. Pořád mi vrtá hlavou, jak by tam fungoval tahač 4x2 s návěsem, který by byl vybaven hydrostatickým pohonem nápravy SAF Trak:
https://www.youtube.com/watch?v=Pi66o_fJkV4
https://www.youtube.com/watch?v=li2Y-_oo0dk
My teď vozíme hlína na umělý ostrov, který se dělá na rybníku Kozinec v Doubravě u Karviné, bude to ostrov pro hnízdění ptáků, je tam celkem málo místa na otáčení a upravuje to tam kloubový nakladač, v pondělí to asi doděláme, zkusím udělat pár fotek. Skládky zeminy, na které jezdíme tento rok, jsou uzpůsobeny i pro vykládku návěsu, tím pádem práce pro přívěsové soupravy ubývá, nejsou schopny cenově konkurovat návěsům. Pouze momentální nakládka je v těžším terénu, tam jezdíme jen s tahači co mají předek a soupravami s přívěsy. Pořád mi vrtá hlavou, jak by tam fungoval tahač 4x2 s návěsem, který by byl vybaven hydrostatickým pohonem nápravy SAF Trak:
https://www.youtube.com/watch?v=Pi66o_fJkV4
https://www.youtube.com/watch?v=li2Y-_oo0dk
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Ještě jsem objevil zajímavý kombinovaný systém dopravy pro sypký materiál, 20-ti stope kontejnery od Schmitze, sklápěcí kontejnerové návěsy asi taky Schmitz + tahače 4x4, a překladače kontejnerů Liebherr + vlak, stavba žel. tunelu ve Stuttgartu, vhodné pro nakládku v centru města a dalekou přepravu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZfcfaSAvE9g
https://www.youtube.com/watch?v=wkyHQ_L9XwI
https://www.youtube.com/watch?v=0DTforAXbRg
https://www.youtube.com/watch?v=NSkVprmLfzw
https://www.youtube.com/watch?v=BLcAm1RQlMQ
Když je sucho,tak třeba v ES, PT nebo FR používají při stavbě dálnic, nových žel. tratí i std. tahače 4x2 s 2-osými návěsy na 2-montážích:
https://www.youtube.com/watch?v=0zLeShIqisg
https://www.youtube.com/watch?v=7UmQwEqTHyA
Zajímavá technologie v USA, scrapery za kloubovými dumpery:
https://www.youtube.com/watch?v=DZJGM2Oh1wY
https://www.youtube.com/watch?v=ZfcfaSAvE9g
https://www.youtube.com/watch?v=wkyHQ_L9XwI
https://www.youtube.com/watch?v=0DTforAXbRg
https://www.youtube.com/watch?v=NSkVprmLfzw
https://www.youtube.com/watch?v=BLcAm1RQlMQ
Když je sucho,tak třeba v ES, PT nebo FR používají při stavbě dálnic, nových žel. tratí i std. tahače 4x2 s 2-osými návěsy na 2-montážích:
https://www.youtube.com/watch?v=0zLeShIqisg
https://www.youtube.com/watch?v=7UmQwEqTHyA
Zajímavá technologie v USA, scrapery za kloubovými dumpery:
https://www.youtube.com/watch?v=DZJGM2Oh1wY
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky
Ten první příspěvek je logistické "porno"
Je neuvěřitelné co se dá v dnešní době realizovat...
A ta Amerika je taky masakr...
Ten první příspěvek je logistické "porno"
Je neuvěřitelné co se dá v dnešní době realizovat...
A ta Amerika je taky masakr...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky: to že přívěsy nemůžou nákladově konkurovat návěsům,je jasná věc,platí to ,ale na velkých stavbách a při ,,autodopravě,, velkých nebo stabilních objemů na větší vzdálenosti(deponie,skládky,betonárky,štěrkovny,balená) v Brně se v posledních letech rozmohlo svážení zeminy a suti sólo auty na deponie,přeloží se to na návěsy,které materiál odváží na vzdálenější skládky,většínou na rekultivaci vytěžených pískoven a zpět zase často berou písky do Brna ,při prioritním zaměření na ,,zemařinu,, u středních a malých staveb,je sklopka a přívěs mnohem výhodnější,s jednou technikou děláš kompletní stavbu od skrývky(poslední dobou spíše od demolice původního)přes zemní práce,i.s,navážky až po teréní úpravy, u nás návěs nepřipadá v úvahu,v poslední době je kolikrát problém už aji osmikola,všude je čím dál míň místa,samá zatáčka,kde tak tak projede auto s vlekem,nemluvě o otočení a místu pro vysypání,dělají se co nejužší příjezdové cesty,nikde kousek roviny všechno pěkně členité a když místo je,nevyplatí se upravovat podloží kvůli pár kubíkům pro návěs... Každé řešení pohonu má své výhody,někdy by Mě stačilo mít 6x2,ale jsou stavby,kde prostě Tatru nenahradíš a nemusí to být v terénu,nedávno jsme začali akci na betonové dlažbě odbagrování parkoviště nájezd vycouvat prázdný 3 metry šířka mezi larzenami,asi 10 metrů dlouhý, odhadem 20% svah: s Tatrou 6x6,8x8 při citlivé práci s plynem nemusíš zapínat nic,pokud dáš předek+mezinápravu je jedno jestli jedeš na volnoběh,nebo letíš naplno nemáš problém...naše Scania 8x6 nacvakat všechno,rozjet naplno,jinak na vrcholu přední a zadní náprava ve vzduchu,třetí hrabe a gumy pláčou...no a naše Scania 8x4 na asi 7dmý pokus na plný kotel,smrt v očích jak předek nekontrolovatelně lítá do stran mezi těma larzenama,takže radši odvelit na jinou stavbu... Co se týká toho hydropohonu u návěsu to asi bude výhodné při takovém provozu,co je na tom videu to vyvážení z lomu do kopce,pokud to auto tu práci dělá denně,proč ne... No a ta Amerika to si nedokážu představit srovnání nákladů,je fakt,že je to obrovská stavba,ale za kloubák zapříhnout dva skrejpry a pak to tlačit buldozerem,na vykládce to rozloží,ale stejně to musí buldozer,nebo grejdr srovnat...pořizovací náklady těch skrejprů+provozní: gumy,nafta při váze té soupravy,břity,čepy,hydraulika...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to pavel 815:
Ano, menší stavby ve velkých městech (Praha, Brno, Ostrava ...), to už bude jen o demolicích a malých autech, tomu není co vytknout, zelené louky pro nové stavby nejsou. Pak by možná bylo řešením vysoký tridem sklápěč 8x4-4, obratnost jako 6x4, tonáž jako 8x4 a v terénu pokud si přizvedneš poslední nápravu, dostaneš trakci skoro jako "8x6". Samozřejmě Tatra je někde jinde, ale pořád jezdí milión soukromníků se starými 815, kterým cenově konkurovat s novým Phoenixem 6x6 nelze, tam jedině větší auto. U nás je velká výhoda, že máme od každého typu auta pár kusů a dokážeme si to přesně nakombinovat podle typů práce, tak aby se to technicky zvládlo a ekonomicky to vyšlo nejlépe:
sklápěče Tedom/MAN 4x2 - 2x, sklápěč MAN 6x2 - 2x, sklápěč MAN 6x4 - 4x, sklápěč Tatra 6x6 - 11x, sklápěč Renault 8x4 - 1x, sklápěč tridem MAN 8x4-4 - 2x, sklápěč Phoenix 8x6 - 2x, sklápěč Phoenix 8x8 - 2x, sklápěč SENZA I MAN "10x4-6" - 1x, tahač MAN/Mercedes 4x2 - 3x, tahač MAN 6x2/2 - 2x, tahač MAN 6H4/2 - 1x, tahač MAN 4H4 - 1x, tahač Phoenix 4x4 - 1x.
Ano překládky zeminy z mezideponie a pak přepravy návěsy na delší vzdálenosti, to je přesně ten případ o kterém jsem mluvil, při stavbě obchvatu Třince - přeložka silnice I/11 se dělají mezideponie, kam to vozí kloubové dumpery (pouze po stavbě) a nebo sólo osmikolky (kombinovaná přeprava stavba - silnice) a pak se to vozí na rekultivační plochy OKD, které jsou vzdálené 27 až 40 km v jednu stranu, v bližším okolí legální skládky zeminy neexistují.
Scrapery jsou vhodné pouze na velké nové liniové stavby s vhodnou zeminou a takových v ČR dnes moc není = jsou málo využité.
Ano, menší stavby ve velkých městech (Praha, Brno, Ostrava ...), to už bude jen o demolicích a malých autech, tomu není co vytknout, zelené louky pro nové stavby nejsou. Pak by možná bylo řešením vysoký tridem sklápěč 8x4-4, obratnost jako 6x4, tonáž jako 8x4 a v terénu pokud si přizvedneš poslední nápravu, dostaneš trakci skoro jako "8x6". Samozřejmě Tatra je někde jinde, ale pořád jezdí milión soukromníků se starými 815, kterým cenově konkurovat s novým Phoenixem 6x6 nelze, tam jedině větší auto. U nás je velká výhoda, že máme od každého typu auta pár kusů a dokážeme si to přesně nakombinovat podle typů práce, tak aby se to technicky zvládlo a ekonomicky to vyšlo nejlépe:
sklápěče Tedom/MAN 4x2 - 2x, sklápěč MAN 6x2 - 2x, sklápěč MAN 6x4 - 4x, sklápěč Tatra 6x6 - 11x, sklápěč Renault 8x4 - 1x, sklápěč tridem MAN 8x4-4 - 2x, sklápěč Phoenix 8x6 - 2x, sklápěč Phoenix 8x8 - 2x, sklápěč SENZA I MAN "10x4-6" - 1x, tahač MAN/Mercedes 4x2 - 3x, tahač MAN 6x2/2 - 2x, tahač MAN 6H4/2 - 1x, tahač MAN 4H4 - 1x, tahač Phoenix 4x4 - 1x.
Ano překládky zeminy z mezideponie a pak přepravy návěsy na delší vzdálenosti, to je přesně ten případ o kterém jsem mluvil, při stavbě obchvatu Třince - přeložka silnice I/11 se dělají mezideponie, kam to vozí kloubové dumpery (pouze po stavbě) a nebo sólo osmikolky (kombinovaná přeprava stavba - silnice) a pak se to vozí na rekultivační plochy OKD, které jsou vzdálené 27 až 40 km v jednu stranu, v bližším okolí legální skládky zeminy neexistují.
Scrapery jsou vhodné pouze na velké nové liniové stavby s vhodnou zeminou a takových v ČR dnes moc není = jsou málo využité.
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Když je tu řeč o scraperoch, tak si udělám zas reklamu Minulé léto sem točil sestavu od Miloty na dálnici u Lipníka Je pravda, že to moc často k vidění není.
P.S. Pavle jaktože sem o té dramatické stavbě vůbec nevěděl?
P.S. Pavle jaktože sem o té dramatické stavbě vůbec nevěděl?
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Slíbené foto akce ostrov Kozinec v Doubravě:
Fotky Phoenixe během 1. jízdy s nákladem:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1155
Fotky Phoenixe během 1. jízdy s nákladem:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1155
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Nazval bych to ,,blato z blata do blata,,...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Jak v Bruntále. Těžej bahno
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Byl jsem na exkurzi ve VS-montu. Pevné návěsy pomalu začínají být uzavřená kapitola. Od 1.1. 2017 na Slovensku zlegalizovali 5-ti nápravová sólo vozidla - povolená celková 40 tun
V Nariadeniu vlády č. 288/2016, Čl. I., 12. V prílohe č. 1 druhom bode sa za písmeno c) vkladá nové písmeno d), ktoré znie:
„d) motorových vozidiel s piatimi a viacerými nápravami........ 40,00 t,“. http://www.epi.sk/zz/2016-288
Tímto se Slovensko stává 4. zemí v Evropě, kde můžou legálně jezdit sólo desetikolky (NL, CH, FIN)!
Momentálně přímo na výrobní lince umí udělat desetikolku Volvo a Scania, vystavit COC list umí asi jenom Volvo. U Volva je taky výhodou relativně malý příplatek za poslední natáčecí a zvedací nápravu cca. 10 tis. EUR (oproti stejnému podvozku 8x4).
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
https://www.scania.com/content/dam/scan ... 529079.pdf
http://www.cobouw.nl/sites/default/file ... lkrant.pdf
Špatně prodejné ojeté destikolky z hlavně CH (mají taky povolenou celkovou 40 tun) a NL budou teď hitem na Slovensku!
V Nariadeniu vlády č. 288/2016, Čl. I., 12. V prílohe č. 1 druhom bode sa za písmeno c) vkladá nové písmeno d), ktoré znie:
„d) motorových vozidiel s piatimi a viacerými nápravami........ 40,00 t,“. http://www.epi.sk/zz/2016-288
Tímto se Slovensko stává 4. zemí v Evropě, kde můžou legálně jezdit sólo desetikolky (NL, CH, FIN)!
Momentálně přímo na výrobní lince umí udělat desetikolku Volvo a Scania, vystavit COC list umí asi jenom Volvo. U Volva je taky výhodou relativně malý příplatek za poslední natáčecí a zvedací nápravu cca. 10 tis. EUR (oproti stejnému podvozku 8x4).
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
https://www.scania.com/content/dam/scan ... 529079.pdf
http://www.cobouw.nl/sites/default/file ... lkrant.pdf
Špatně prodejné ojeté destikolky z hlavně CH (mají taky povolenou celkovou 40 tun) a NL budou teď hitem na Slovensku!
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky tak to je veeelmi zajímavá informace...
Ale když jsem se posledně ptal, jaká je aktuální situace s pevnými návěsy, tak jsi říkal, že VSmont nemá zájem to tlačit protože sotva stíhá vyrábět pro SK - když teď nebudou "muset" vyrábět pro SK, tak neotevře se znovu otázka dalšího možného odbytu (do ČR) a tím možnost rozseknout konečně tu patovou legislativní situaci u nás? Ať už definitivně na jednu či druhou stranu? Pokud se teda v ČR nechystá taky povolení 10-kolek, což ale asi nehrozí... Mimochodem - proč vlastně Veldhuizen řeší ty pevné návěsy, když v Holandsku je díky desetikolkám "nepotřebují"?
Ale když jsem se posledně ptal, jaká je aktuální situace s pevnými návěsy, tak jsi říkal, že VSmont nemá zájem to tlačit protože sotva stíhá vyrábět pro SK - když teď nebudou "muset" vyrábět pro SK, tak neotevře se znovu otázka dalšího možného odbytu (do ČR) a tím možnost rozseknout konečně tu patovou legislativní situaci u nás? Ať už definitivně na jednu či druhou stranu? Pokud se teda v ČR nechystá taky povolení 10-kolek, což ale asi nehrozí... Mimochodem - proč vlastně Veldhuizen řeší ty pevné návěsy, když v Holandsku je díky desetikolkám "nepotřebují"?
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to chomyz:
Celá problematika schválení pevných návěsů je na hraně zákona, podle toho jak si ho kdo vyloží. Poptávka po pevných návěsech je z ČR tak 5/rok a momentálně z PL, kde je to mnohem silnější, ale momentálně nechce nikdo pouštět džina z lahve ... Na Slovensku se podařil zázrak, že se povolily originál sólo desetikolky, možná to bude vzor i pro okolní státy?
Veldhuizen řešil pevné návěsy pro DE trh, hlavně pro zemědělce.
Celá problematika schválení pevných návěsů je na hraně zákona, podle toho jak si ho kdo vyloží. Poptávka po pevných návěsech je z ČR tak 5/rok a momentálně z PL, kde je to mnohem silnější, ale momentálně nechce nikdo pouštět džina z lahve ... Na Slovensku se podařil zázrak, že se povolily originál sólo desetikolky, možná to bude vzor i pro okolní státy?
Veldhuizen řešil pevné návěsy pro DE trh, hlavně pro zemědělce.
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Spěcháme aby jsme čekali
Čekáme aby jsme spěchali
Čekáme aby jsme spěchali
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů