Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Pořád ale nechápu na co je tam ta točna? Šak na uchycení nemá žádný vliv a pochybuju že za takovýmto autem budů tahat návěs.
Myslím, že bude mět aj trochu problém v terénu když tá poslední náprava není pohánaná, tá bude zadek držat "ve vzduchu" a hnané kola budů hrabat, jedině, že by to odfůkl. Ale jestli bude jezdit hlavně cestu tak asi problém nebude.
Tady moje fotky
Myslím, že bude mět aj trochu problém v terénu když tá poslední náprava není pohánaná, tá bude zadek držat "ve vzduchu" a hnané kola budů hrabat, jedině, že by to odfůkl. Ale jestli bude jezdit hlavně cestu tak asi problém nebude.
Tady moje fotky
Zrovna dneska jsem na tento mix myslel jezdil jsem s devíti kubičákem Scanii,
a myslím si,že toto auto nebude na normální betonování.
1.těžko se sním bude někde vymotávat a manevrovat mezi bordelem na stavbě.
2.ta váha je už obrovská,bude stím velký problém na nespevněném povrchu,nevím jak silný motor to má,
ale musí to mít ještě přepínání na pomalej chod jinak se stím nikam nikdo nedostane!
Ta osmikola co jsem sní dnes jezdil má pomalou jedničku,ale už ne spátečku a to je velkej problém!!!
Prostě se to neutáhne!
Ale mašina je to nádherná,rád bych si to sní vyzkoušel s plným zatížení!!!!
Podle mě to je jen na velké betonáže na opravdu velkých stavbách kde je udělaná příjezdová komunikace.
a myslím si,že toto auto nebude na normální betonování.
1.těžko se sním bude někde vymotávat a manevrovat mezi bordelem na stavbě.
2.ta váha je už obrovská,bude stím velký problém na nespevněném povrchu,nevím jak silný motor to má,
ale musí to mít ještě přepínání na pomalej chod jinak se stím nikam nikdo nedostane!
Ta osmikola co jsem sní dnes jezdil má pomalou jedničku,ale už ne spátečku a to je velkej problém!!!
Prostě se to neutáhne!
Ale mašina je to nádherná,rád bych si to sní vyzkoušel s plným zatížení!!!!
Podle mě to je jen na velké betonáže na opravdu velkých stavbách kde je udělaná příjezdová komunikace.
1. Manevrování - poloměry otáčení jsou identické jako u 8x4 - zadní náprava je samonatáčecí, chová se to podobně jako autobus s dlouhým převisem karoserie. Na délku je to cca. o 1,5 m delší než normální 8x4.
2. Průjezdnost v terénu - auto má motor o výkonu 420 koní, což si myslím, že v exrémním terénu stačí. Terénní převod to nemá (redukce želva/zajíc), ta se používá jen u 4x4, 6x6, 8x6 a 8x8. Jednička a zpátečka budou zpřevodovány podle převodu v zadní nápravě. V extrémním případě lze nápravu návěsu zvednout i s plným zatížením - více se zatíži poháněné nápravy (na silnici je tam zatížení cca. 2 x 9,5 t, v terénu si myslím, že není problém 2 x 13 t, tzn. tažná síla jako u legálně zatíženého podvozku 6x6 - celk. hmotnost 26 t + 2 osý přívěs 16 t, pak to vychází, celková hmotnost soupravy 42 tun, ale tažná síla na poháněných nápravách je jen 26 tun). Použitý podvozek Scania 8x4 má technickou celkovou hmotnost 43 tun, tzn. i když se zvedne náprava návěsu u plné soupravy neměl by moc trpět.
Už musím do práce, večer napíšu něco z historie tohoto systému.
2. Průjezdnost v terénu - auto má motor o výkonu 420 koní, což si myslím, že v exrémním terénu stačí. Terénní převod to nemá (redukce želva/zajíc), ta se používá jen u 4x4, 6x6, 8x6 a 8x8. Jednička a zpátečka budou zpřevodovány podle převodu v zadní nápravě. V extrémním případě lze nápravu návěsu zvednout i s plným zatížením - více se zatíži poháněné nápravy (na silnici je tam zatížení cca. 2 x 9,5 t, v terénu si myslím, že není problém 2 x 13 t, tzn. tažná síla jako u legálně zatíženého podvozku 6x6 - celk. hmotnost 26 t + 2 osý přívěs 16 t, pak to vychází, celková hmotnost soupravy 42 tun, ale tažná síla na poháněných nápravách je jen 26 tun). Použitý podvozek Scania 8x4 má technickou celkovou hmotnost 43 tun, tzn. i když se zvedne náprava návěsu u plné soupravy neměl by moc trpět.
Už musím do práce, večer napíšu něco z historie tohoto systému.
Koukni to jsou jen čísla,ta váha toho mixu je už opravdu velká,po zkušenostech co mám,
je to moc a já osobně bych byl opatrnej s tím sjíždět mimo pevnou silnici.
Devítka má problémy když sjede mimo silnici a vyděl jsem když soukromníci naloží 10 dokonce 11kubíků do osmikoly a jaký stím mají obrovský broblémy dostat to auto k šalunku nebo základům a co to s těma autama dělá ta velká váha!!
Bez těch redukcí to v měkým terénu nepůjde,ta váha je obrovská a ani těch 420 koní ti nepomůže,když se zaboříš,
třeba do navážky.
Ta natáčecí náprava na návěsu je určitě dobrá věc,ale zase jen na pevné silnici,v měkém terénu ti bude klást velký odpor při couvání a nevým jestli by to vůbec vydržela kdyby byla v plným rejdu zabořená v hlíně auto by ji tlačilo smykem rovně.
Ale věřím,že jde zaaretovat a bude se chovat jako normální náprava.
Vážně to není auto na nespevněný povrch a tím nemyslím jen blato.
Jak už jsem psal rád bych si to stím to mixem zkusil Jo jo je to profideformace
je to moc a já osobně bych byl opatrnej s tím sjíždět mimo pevnou silnici.
Devítka má problémy když sjede mimo silnici a vyděl jsem když soukromníci naloží 10 dokonce 11kubíků do osmikoly a jaký stím mají obrovský broblémy dostat to auto k šalunku nebo základům a co to s těma autama dělá ta velká váha!!
Bez těch redukcí to v měkým terénu nepůjde,ta váha je obrovská a ani těch 420 koní ti nepomůže,když se zaboříš,
třeba do navážky.
Ta natáčecí náprava na návěsu je určitě dobrá věc,ale zase jen na pevné silnici,v měkém terénu ti bude klást velký odpor při couvání a nevým jestli by to vůbec vydržela kdyby byla v plným rejdu zabořená v hlíně auto by ji tlačilo smykem rovně.
Ale věřím,že jde zaaretovat a bude se chovat jako normální náprava.
Vážně to není auto na nespevněný povrch a tím nemyslím jen blato.
Jak už jsem psal rád bych si to stím to mixem zkusil Jo jo je to profideformace
Tak ten mix, ktory bol na Autotecu existuje v 2 ks, povodny 1. ks, ktory ma este pevnu zadnu napravu BPW na navese momentalne jazdi u firmy MRA. To auto, ktore bolo vystavovane na Autotecu je vo finalnom prevedeni so samonatacaciou napravou SAF + zdvih napravy.
Pre Doprastav by mal byt vanovy sklapaci naves S1 na podvozku Volvo FM 8x6.
Pre Doprastav by mal byt vanovy sklapaci naves S1 na podvozku Volvo FM 8x6.
Historie pevných přívěsů a návěsů 1. díl
Tak pokračuji, kde jsem ráno skončil.
První informace o pevném spojení 3-osého podvozku s 1-osým přívěsem se datují do roku 1981 u firmy Meierling a Dautel (obě firmy dodnes existují a dělají hliníkové návěsy - Meierling a sklápěčky + hydraulická čela - Dautel). Myšlenka vznikla z prostých důvodů:
1, Německá legislativa v roce 1981 neznala 4 osý podvozek, max. sólo mělo 3 nápravy a celkovou hmotnost jen 22 t - nic neuvezlo
2, U přívěsu ani u návěsu chyběla definice, že nesmí být pevně spojen s tažným vozidlem (to platí dodnes)
3, Vzdálenost mezi středem poslední nápravy tažného vozidla a 1. nápravou přívěsu nebyla definována (to se v Německu změnilo v 6/1985 od kdy je tato vzdálenost definována na min. 3,0 m)
Mezi roky 1981 až 1985 vyrobil Dautel a Meierling přes 1000 ks těchto výměnných přívěsů, některé jezdí dodnes. Časem se celková hmotnost 3-osých vozidel zvýšila na 26 t, potom má souprava 36 t. Jako podvozky se nejčastěji použivaly vozidla se znakem náprav 6x4 nebo 6x6 vyjímečně 4x2. 1 osý přívěs byl s podvozkem spojem ve 2 místech - oj byla vyškově a délkově nastavitelná a pomocný rám pod nástavbu byl prodloužen asi 1,5 m za konec rámu tažného vozidla, po celé délce byl rychloupináky připojen k rámu podvozku tažného vozidla a přívěsu. Náprava se používala samonatáčecí s blokací při couvání nebo nuceně hydraulicky natáčená. V těžkém terénu bylo možno vzduchem odpruženou nápravu přívěsu vypustit a tím zvýšit zatížení hnaných náprav (hlavně u 6x4).
Výše uvedená varianta je i pravzor pro slovenský 1-osý návěs VS-mont. [url=http://www.postimage.org/image.ph ... .jpg[/img]
[/url]
První informace o pevném spojení 3-osého podvozku s 1-osým přívěsem se datují do roku 1981 u firmy Meierling a Dautel (obě firmy dodnes existují a dělají hliníkové návěsy - Meierling a sklápěčky + hydraulická čela - Dautel). Myšlenka vznikla z prostých důvodů:
1, Německá legislativa v roce 1981 neznala 4 osý podvozek, max. sólo mělo 3 nápravy a celkovou hmotnost jen 22 t - nic neuvezlo
2, U přívěsu ani u návěsu chyběla definice, že nesmí být pevně spojen s tažným vozidlem (to platí dodnes)
3, Vzdálenost mezi středem poslední nápravy tažného vozidla a 1. nápravou přívěsu nebyla definována (to se v Německu změnilo v 6/1985 od kdy je tato vzdálenost definována na min. 3,0 m)
Mezi roky 1981 až 1985 vyrobil Dautel a Meierling přes 1000 ks těchto výměnných přívěsů, některé jezdí dodnes. Časem se celková hmotnost 3-osých vozidel zvýšila na 26 t, potom má souprava 36 t. Jako podvozky se nejčastěji použivaly vozidla se znakem náprav 6x4 nebo 6x6 vyjímečně 4x2. 1 osý přívěs byl s podvozkem spojem ve 2 místech - oj byla vyškově a délkově nastavitelná a pomocný rám pod nástavbu byl prodloužen asi 1,5 m za konec rámu tažného vozidla, po celé délce byl rychloupináky připojen k rámu podvozku tažného vozidla a přívěsu. Náprava se používala samonatáčecí s blokací při couvání nebo nuceně hydraulicky natáčená. V těžkém terénu bylo možno vzduchem odpruženou nápravu přívěsu vypustit a tím zvýšit zatížení hnaných náprav (hlavně u 6x4).
Výše uvedená varianta je i pravzor pro slovenský 1-osý návěs VS-mont. [url=http://www.postimage.org/image.ph ... .jpg[/img]
[/url]
Tomasz ... V případě firmy Dautel se nejednalo o návěs jek jsi zde prezentoval prospekty od této firmy mi dorazily ještě za hluboké totality a některé fotky jsem zde na foru z tohoto prospektu také dával , byli v samostatném tematu o Dautel bohužel fotky už od tamtud dávno zmizely .
takže jednalo se o přidání 4té tandemové nápravy s rámem ke stávajícímu třínápravovému rámu nákladního vozu , sice vzniklo kombinované vozidlo ale o žádný návěs se nejednalo neb takto vzniklý podvozek byl nerozebiratelný a neodpojitelný až do svého sešrotování měl podvozek konfiguraci 8x4 případně 8x6 ( to v okamžiku kdy tato náprava byla namontována na podvozek 6x6 . Podvozek ani neměl žádnou točnu pro připojení návěsu .
Protože jsme v sekci o domíchávačích zde z daného prospektu dvě ukázky je to ofocené skener je KO
Man F8 se standartní nástavbou Liebherr 9cbm-mischer
Scania LB 111 podvozek 8x4 s výměnnou nástavbou Stetter
takže jednalo se o přidání 4té tandemové nápravy s rámem ke stávajícímu třínápravovému rámu nákladního vozu , sice vzniklo kombinované vozidlo ale o žádný návěs se nejednalo neb takto vzniklý podvozek byl nerozebiratelný a neodpojitelný až do svého sešrotování měl podvozek konfiguraci 8x4 případně 8x6 ( to v okamžiku kdy tato náprava byla namontována na podvozek 6x6 . Podvozek ani neměl žádnou točnu pro připojení návěsu .
Protože jsme v sekci o domíchávačích zde z daného prospektu dvě ukázky je to ofocené skener je KO
Man F8 se standartní nástavbou Liebherr 9cbm-mischer
Scania LB 111 podvozek 8x4 s výměnnou nástavbou Stetter
Naposledy upravil(a) petersen dne sob čer 12, 2010 4:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů