Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Jeden speciálek z OHL
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LP_-OeGU ... Ht4nRURQ2d[/youtube]
čtv led 05, 2017 5:08 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Tridem s tepelně izolovanou korbou Meiller-kipper na balené
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aRHrCoF2 ... GsUSb16wsO[/youtube]
pát led 06, 2017 5:07 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dlouho už jsem nefotil, tak pár nových strojů, MAN TGS 26.320 6x2/2 BLS s ramenovým nosičem kontejnerů Fornál NKR 160:

Obrázek Obrázek Obrázek

Další HydroDrive do sbírky, MAN TGS 18.360 4H4 BLS "Social Edition" + nový Schwarzmüller, prázdná souprava cca. 13,8 t:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pár fotek z navážení železných pelet v TŽ:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pát led 20, 2017 8:03 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky :Dotaz , nemám představu kolik stojí podvozek ( social edition) bez hydrodrive ,je to automat , či manual ? Pŕplatek za hydro? Ten Fornal vypadá pěkně .Díky
sob led 21, 2017 6:26 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Ivan Hofman:
Ten tahač 4H4 "Social Edition" stál včetně hydrauliky pro sklápění cca. 84 tis. EUR bez DPH. Tahač je manuál. Příplatek za Hydro asi 13 tis. EUR. Pokud jde o ramenový nosič kontejnerů Fornál = podvozek 6x2/2 je to automat, motor jen 320 koní, cca. 73 tis. EUR bez DPH.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 21, 2017 8:40 pm

Negative
Příspěvky: 290
Registrován: sob led 13, 2007 6:40 pm

Volvo + HR

Příspěvek

Ahoj všem,
potřeboval bych poradit. Protože vím, že má Safky (a nejen on) tyto věci zmáknuté a vyzná se v nich, tak jsem si vzpoměl na truck-forum.

Potřebujeme do práce koupit nový valník s HR. Každopádně auto bude s největší pravděpodobností Volvo (rozhodnutí na vyšších postech...). Hydraulická ruka bude od Palfingeru cca 30mt , tedy jsem tak vybíral typ PK 34002-SH G (4,6m / 6300kg, 6,5m / 4150kg, 10,5m / 2250kg, 16,8m / 1200kg, 21,1m / 930kg)

Auto bude využívané pro převoz stavebního materiálu ať už paletového, tak železniční pražce, obytné kontejnery, drážní vozíky (5,5t), vč. delších materiálů - tudíž určitě ruka za kabinou. Děláme převážně drážní stavby. Také bude auto dle potřeby provozováno s vlekem s točnou. Délka korby cca 6,5m

Jelikož tato ruka už i něco váží, tak pro solidní nosnost auta jsme rozhodnuti pro 4 nápravovou verzi. Nyní se ale rozhodujeme, jestli jít do klasiky 8x4 s dvěmi předními a dvěmi zadními nápravami a nebo zvolit tridem. Tridem mne láká mj. i z důvodu menšího poloměru zatáčení a lepší schopnosti couvání s vlekem. Bojím se ale jen toho, že když bude HR za kabinou, tak bude přední náprava při naložení nákladu přetěžována...

Prozatím máme nabídky na 2 podvozky :

1) Volvo FMX D13 8x4 klasika
rozvor 1995 - 4321 - 1370
zatížení předních náprav 16t, zadních 26t
předek pera, zadek vzduch
poměrně robustní auto do terénu a i dost drahé

2) Volvo FH 13 84 Tag Rigid Tridem 8x4
rozvor 3900 - 1370 - 1380
zvýšený podvozek 1000mm
zatížená přední nápravy 10t, zadních 27t, vlečená 7,5t
předek pera, zadek vzduch

Jaký je váš názor, co byste doporučili, popř. úplně jinou konfiguraci ?

Díky moc za každou radu...

Tomáš

fotky kalkulace zatížení viz. http://fate.rajce.idnes.cz/Volvo/

[/img]
čtv led 26, 2017 11:01 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Firma Hastra ze Žiliny má tridem Volvo a ruku za kabinů, ale už nevim, co to bylo za ruku. Fotky tady nekde byly taky. Jedna firma z moravy měla stavit tridem M-B Arocs, tam už byla ruka silná a taky to bylo navržené, aby to vycházelo na zatížení náprav.

Ale safky bude vědět určitě líp :wink:
pát led 27, 2017 8:29 am

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Tady jedno Volvo FH tridem sklápěčka
Obrázek Obrázek
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RyvXXt0Z ... 3-&index=2[/youtube]
pát led 27, 2017 6:26 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Negative:
Podle toho co píšeš, si myslím, že optimální konfigurace je 8H4-6, tzn. 8x2 s hydropohonem 2. nápravy, poslední náprava natáčecí a zvedací. Bohužel Volvo toto na lince neumí, musel by to dodělat Terberg za příplatek +/- 20 tis. EUR ... Na lince to umí Renault:
http://www.renault-trucks.cz/aktuality/optitrack.html a MAN
viewtopic.php?t=1580&postdays=0&postorder=asc&start=165

Největší výhodou je vynikající obratnost, dobrá trakce jak u prázdného, tak i u plného auta (těžká hydraulická ruka je přímo nad hydraulicky poháněnou nápravou)

Pokud jde o varianty co popisuješ:
1, Volvo FMX D13 8x4 klasika - po prázdnu velmi špatná trakce, trošku by pomohla poslední zvedací náprava. U naloženého auta to bude lepší. Největší nevýhodou bude extrémně špatný průměr otáčení (odhaduji cca. 25 metrů - horší jak u velkého autobusu ... ).
2, Volvo FH13 8x4-4 Tridem - tam se bojím jen přetížené přední nápravy (při nerovnoměrném naložení korby), průměr otáčení velmi dobrý, cca. 18 metrů. Trakce bude lepší jak u klasické 8x4, pokud se to dobře nakonfiguruje, tak by poslední zvedací náprava měla jít zvednou i u naloženého auta = vznikne dobře naložená "6x4". Každopádně bych šel do vysokého provedení podvozku CHH-XHIGH, výška rámu +/- 1140 mm, std. verze podvozku má výšku rámu 1063 mm = špatný přední nájezdový úhel.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát led 27, 2017 8:22 pm

antonin syrovy ml.
Příspěvky: 629
Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
Bydliště: Loučná nad Desnou

Příspěvek

Negative: to volvo bude mýt firma Edikt?
Naposledy upravil(a) antonin syrovy ml. dne sob led 28, 2017 8:09 am, celkem upraveno 1 x.
pát led 27, 2017 10:48 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

PK 34002 to už je slušná haksna,každopádně když bude ruka za kabinou,buďto 8x4 nebo to hydro na druhou nápravu jak říká Safky,nejde jen o přetíženou přední nápravu u tridemu,ale ta těžká ruka na předku tě zastaví po prázdnu všude,stačí když Ti čivava pochčije zadní kolo,na stavbě složíš a už neodjedeš...Něco podobného i když s Fassi a větší má v Brně Petr Krejzl. www.autodopravabrno.cz/vozovy-park.htm
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pát led 27, 2017 10:49 pm

MartinV
Příspěvky: 25
Registrován: sob říj 11, 2014 4:42 pm
Bydliště: Zlín

MAN TGS MAN TGS 35.480 BL 8x2v6 kabina L

Příspěvek

Mohlo by to vypadat takto, akorát ten HydroDrive je montovaný za kabinou (převodovkou) v rámu a po překrytí rámem s hydraulickou rukou tě budou mechoši v servisu "milovat" . :P

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek.
sob led 28, 2017 12:39 am

MartinV
Příspěvky: 25
Registrován: sob říj 11, 2014 4:42 pm
Bydliště: Zlín

MAN TGS 35.500 8x4H-6 BL

Příspěvek

Takto bylo postavené DEMO na IAA Hannover 2016.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sob led 28, 2017 10:21 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Včera jsem zapomněl vložit technické listy jednotlivých typů od Volva:
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf

P.S.: Optimální by byl Tridem s hydropohonem přední nápravy (normálně nikdo nedělá) a nebo klasická 8x6, ale ta bude mít moc vysoko rám ..., samozřejmě si pořád myslím, že optimum je 8H4-6, že bude k hydru špatný přístup to je pravda ...
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 28, 2017 10:41 am

Venca R
Příspěvky: 1976
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Na Phoenixe 8x6 by to nějak rozumně položit nešlo? Než dávat 20 tisíc EUR Terbergu?
sob led 28, 2017 10:51 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů