Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Tridem s tepelně izolovanou korbou Meiller-kipper na balené
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aRHrCoF2 ... GsUSb16wsO[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aRHrCoF2 ... GsUSb16wsO[/youtube]
Dlouho už jsem nefotil, tak pár nových strojů, MAN TGS 26.320 6x2/2 BLS s ramenovým nosičem kontejnerů Fornál NKR 160:
Další HydroDrive do sbírky, MAN TGS 18.360 4H4 BLS "Social Edition" + nový Schwarzmüller, prázdná souprava cca. 13,8 t:
Pár fotek z navážení železných pelet v TŽ:
Další HydroDrive do sbírky, MAN TGS 18.360 4H4 BLS "Social Edition" + nový Schwarzmüller, prázdná souprava cca. 13,8 t:
Pár fotek z navážení železných pelet v TŽ:
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
to Ivan Hofman:
Ten tahač 4H4 "Social Edition" stál včetně hydrauliky pro sklápění cca. 84 tis. EUR bez DPH. Tahač je manuál. Příplatek za Hydro asi 13 tis. EUR. Pokud jde o ramenový nosič kontejnerů Fornál = podvozek 6x2/2 je to automat, motor jen 320 koní, cca. 73 tis. EUR bez DPH.
Ten tahač 4H4 "Social Edition" stál včetně hydrauliky pro sklápění cca. 84 tis. EUR bez DPH. Tahač je manuál. Příplatek za Hydro asi 13 tis. EUR. Pokud jde o ramenový nosič kontejnerů Fornál = podvozek 6x2/2 je to automat, motor jen 320 koní, cca. 73 tis. EUR bez DPH.
Tatra + MAN = Superstroj!
Volvo + HR
Ahoj všem,
potřeboval bych poradit. Protože vím, že má Safky (a nejen on) tyto věci zmáknuté a vyzná se v nich, tak jsem si vzpoměl na truck-forum.
Potřebujeme do práce koupit nový valník s HR. Každopádně auto bude s největší pravděpodobností Volvo (rozhodnutí na vyšších postech...). Hydraulická ruka bude od Palfingeru cca 30mt , tedy jsem tak vybíral typ PK 34002-SH G (4,6m / 6300kg, 6,5m / 4150kg, 10,5m / 2250kg, 16,8m / 1200kg, 21,1m / 930kg)
Auto bude využívané pro převoz stavebního materiálu ať už paletového, tak železniční pražce, obytné kontejnery, drážní vozíky (5,5t), vč. delších materiálů - tudíž určitě ruka za kabinou. Děláme převážně drážní stavby. Také bude auto dle potřeby provozováno s vlekem s točnou. Délka korby cca 6,5m
Jelikož tato ruka už i něco váží, tak pro solidní nosnost auta jsme rozhodnuti pro 4 nápravovou verzi. Nyní se ale rozhodujeme, jestli jít do klasiky 8x4 s dvěmi předními a dvěmi zadními nápravami a nebo zvolit tridem. Tridem mne láká mj. i z důvodu menšího poloměru zatáčení a lepší schopnosti couvání s vlekem. Bojím se ale jen toho, že když bude HR za kabinou, tak bude přední náprava při naložení nákladu přetěžována...
Prozatím máme nabídky na 2 podvozky :
1) Volvo FMX D13 8x4 klasika
rozvor 1995 - 4321 - 1370
zatížení předních náprav 16t, zadních 26t
předek pera, zadek vzduch
poměrně robustní auto do terénu a i dost drahé
2) Volvo FH 13 84 Tag Rigid Tridem 8x4
rozvor 3900 - 1370 - 1380
zvýšený podvozek 1000mm
zatížená přední nápravy 10t, zadních 27t, vlečená 7,5t
předek pera, zadek vzduch
Jaký je váš názor, co byste doporučili, popř. úplně jinou konfiguraci ?
Díky moc za každou radu...
Tomáš
fotky kalkulace zatížení viz. http://fate.rajce.idnes.cz/Volvo/
[/img]
potřeboval bych poradit. Protože vím, že má Safky (a nejen on) tyto věci zmáknuté a vyzná se v nich, tak jsem si vzpoměl na truck-forum.
Potřebujeme do práce koupit nový valník s HR. Každopádně auto bude s největší pravděpodobností Volvo (rozhodnutí na vyšších postech...). Hydraulická ruka bude od Palfingeru cca 30mt , tedy jsem tak vybíral typ PK 34002-SH G (4,6m / 6300kg, 6,5m / 4150kg, 10,5m / 2250kg, 16,8m / 1200kg, 21,1m / 930kg)
Auto bude využívané pro převoz stavebního materiálu ať už paletového, tak železniční pražce, obytné kontejnery, drážní vozíky (5,5t), vč. delších materiálů - tudíž určitě ruka za kabinou. Děláme převážně drážní stavby. Také bude auto dle potřeby provozováno s vlekem s točnou. Délka korby cca 6,5m
Jelikož tato ruka už i něco váží, tak pro solidní nosnost auta jsme rozhodnuti pro 4 nápravovou verzi. Nyní se ale rozhodujeme, jestli jít do klasiky 8x4 s dvěmi předními a dvěmi zadními nápravami a nebo zvolit tridem. Tridem mne láká mj. i z důvodu menšího poloměru zatáčení a lepší schopnosti couvání s vlekem. Bojím se ale jen toho, že když bude HR za kabinou, tak bude přední náprava při naložení nákladu přetěžována...
Prozatím máme nabídky na 2 podvozky :
1) Volvo FMX D13 8x4 klasika
rozvor 1995 - 4321 - 1370
zatížení předních náprav 16t, zadních 26t
předek pera, zadek vzduch
poměrně robustní auto do terénu a i dost drahé
2) Volvo FH 13 84 Tag Rigid Tridem 8x4
rozvor 3900 - 1370 - 1380
zvýšený podvozek 1000mm
zatížená přední nápravy 10t, zadních 27t, vlečená 7,5t
předek pera, zadek vzduch
Jaký je váš názor, co byste doporučili, popř. úplně jinou konfiguraci ?
Díky moc za každou radu...
Tomáš
fotky kalkulace zatížení viz. http://fate.rajce.idnes.cz/Volvo/
[/img]
Tady jedno Volvo FH tridem sklápěčka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RyvXXt0Z ... 3-&index=2[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RyvXXt0Z ... 3-&index=2[/youtube]
to Negative:
Podle toho co píšeš, si myslím, že optimální konfigurace je 8H4-6, tzn. 8x2 s hydropohonem 2. nápravy, poslední náprava natáčecí a zvedací. Bohužel Volvo toto na lince neumí, musel by to dodělat Terberg za příplatek +/- 20 tis. EUR ... Na lince to umí Renault:
http://www.renault-trucks.cz/aktuality/optitrack.html a MAN
viewtopic.php?t=1580&postdays=0&postorder=asc&start=165
Největší výhodou je vynikající obratnost, dobrá trakce jak u prázdného, tak i u plného auta (těžká hydraulická ruka je přímo nad hydraulicky poháněnou nápravou)
Pokud jde o varianty co popisuješ:
1, Volvo FMX D13 8x4 klasika - po prázdnu velmi špatná trakce, trošku by pomohla poslední zvedací náprava. U naloženého auta to bude lepší. Největší nevýhodou bude extrémně špatný průměr otáčení (odhaduji cca. 25 metrů - horší jak u velkého autobusu ... ).
2, Volvo FH13 8x4-4 Tridem - tam se bojím jen přetížené přední nápravy (při nerovnoměrném naložení korby), průměr otáčení velmi dobrý, cca. 18 metrů. Trakce bude lepší jak u klasické 8x4, pokud se to dobře nakonfiguruje, tak by poslední zvedací náprava měla jít zvednou i u naloženého auta = vznikne dobře naložená "6x4". Každopádně bych šel do vysokého provedení podvozku CHH-XHIGH, výška rámu +/- 1140 mm, std. verze podvozku má výšku rámu 1063 mm = špatný přední nájezdový úhel.
Podle toho co píšeš, si myslím, že optimální konfigurace je 8H4-6, tzn. 8x2 s hydropohonem 2. nápravy, poslední náprava natáčecí a zvedací. Bohužel Volvo toto na lince neumí, musel by to dodělat Terberg za příplatek +/- 20 tis. EUR ... Na lince to umí Renault:
http://www.renault-trucks.cz/aktuality/optitrack.html a MAN
viewtopic.php?t=1580&postdays=0&postorder=asc&start=165
Největší výhodou je vynikající obratnost, dobrá trakce jak u prázdného, tak i u plného auta (těžká hydraulická ruka je přímo nad hydraulicky poháněnou nápravou)
Pokud jde o varianty co popisuješ:
1, Volvo FMX D13 8x4 klasika - po prázdnu velmi špatná trakce, trošku by pomohla poslední zvedací náprava. U naloženého auta to bude lepší. Největší nevýhodou bude extrémně špatný průměr otáčení (odhaduji cca. 25 metrů - horší jak u velkého autobusu ... ).
2, Volvo FH13 8x4-4 Tridem - tam se bojím jen přetížené přední nápravy (při nerovnoměrném naložení korby), průměr otáčení velmi dobrý, cca. 18 metrů. Trakce bude lepší jak u klasické 8x4, pokud se to dobře nakonfiguruje, tak by poslední zvedací náprava měla jít zvednou i u naloženého auta = vznikne dobře naložená "6x4". Každopádně bych šel do vysokého provedení podvozku CHH-XHIGH, výška rámu +/- 1140 mm, std. verze podvozku má výšku rámu 1063 mm = špatný přední nájezdový úhel.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 629
- Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
- Bydliště: Loučná nad Desnou
Negative: to volvo bude mýt firma Edikt?
Naposledy upravil(a) antonin syrovy ml. dne sob led 28, 2017 8:09 am, celkem upraveno 1 x.
PK 34002 to už je slušná haksna,každopádně když bude ruka za kabinou,buďto 8x4 nebo to hydro na druhou nápravu jak říká Safky,nejde jen o přetíženou přední nápravu u tridemu,ale ta těžká ruka na předku tě zastaví po prázdnu všude,stačí když Ti čivava pochčije zadní kolo,na stavbě složíš a už neodjedeš...Něco podobného i když s Fassi a větší má v Brně Petr Krejzl. www.autodopravabrno.cz/vozovy-park.htm
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Včera jsem zapomněl vložit technické listy jednotlivých typů od Volva:
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
P.S.: Optimální by byl Tridem s hydropohonem přední nápravy (normálně nikdo nedělá) a nebo klasická 8x6, ale ta bude mít moc vysoko rám ..., samozřejmě si pořád myslím, že optimum je 8H4-6, že bude k hydru špatný přístup to je pravda ...
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
P.S.: Optimální by byl Tridem s hydropohonem přední nápravy (normálně nikdo nedělá) a nebo klasická 8x6, ale ta bude mít moc vysoko rám ..., samozřejmě si pořád myslím, že optimum je 8H4-6, že bude k hydru špatný přístup to je pravda ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů