Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

pepa TGL
Příspěvky: 22
Registrován: sob črc 31, 2010 11:46 am
Bydliště: Spálené Poříčí

PŘÍVĚSY DO 3,5t - Agados, Maro, Vapp apod

Příspěvek

Pokud není uvedeno jinde tak sem směřujte vše o těchto přívěsech
pon bře 21, 2011 12:21 am

pepa TGL
Příspěvky: 22
Registrován: sob črc 31, 2010 11:46 am
Bydliště: Spálené Poříčí

Příspěvek

Obrázek

Univerzální přívěsy tvoří širokou škálu typů od malých nebrzděných přívěsů do celkové hmotnosti 750kg až po velké jednonápravové nebo dvounápravové brzděné přívěsy do celkové hmotnosti 3500kg.
V nabídce firmy AGADOS je několik výrobních řad s koly vedle ložné plochy neb s koly pod ložnou plochou. Svým užitím je pojímáme jako univerzální. U jednotlivých řad se nabízí spousty variant i příslušenství.


Obrázek Obrázek Obrázek
pon bře 21, 2011 12:44 am

pepa TGL
Příspěvky: 22
Registrován: sob črc 31, 2010 11:46 am
Bydliště: Spálené Poříčí

Příspěvek

Obrázek Obrázek

Konstrukčně jsou vleky velmi jednoduché. Při provozu je třeba neustále mazat táhla v oji a lanovody brzd. Občas také dotahovat lana ke kolům. Jakmile vlek při brzdění kope jsou brzdy moc volné. Seřízení se dělá podle vůle ruční brzdy.
pon bře 21, 2011 1:00 am

Uživatelský avatar
ico77
Příspěvky: 50
Registrován: čtv dub 02, 2009 8:58 pm
Bydliště: SLOVENSKO
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mozno to sem nepatrí ale nemáte niekto aj z CZ na predaj jazdený vozik s max celkovou hmotnosťou do 3,2 tony (nie viac) užitočna min 2 tony -potrebujem sa zmestiť aj s autom do 12ton. vozik rozmerovo aspom : dlžka 5 m x 2,3m x 2,3 m(a viac) spájacie zariadenie oko din 40 , potrebujem ho tak maximálne raz za dva týždne a asi je blbosť kúpiť novy.

ak niekto má prosim napište mi na : ico@zmail.sk
www.na-cestu.sk auto kamery - čierne skrinky , vysielačky a cb príslušenstvo
čtv bře 31, 2011 8:21 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 11:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

šlo by mi jen trochu vysvětlit, jak u těhle vozíků fungují brzdy? Já mám u koule jen kabel zásuvku, tak jak se to ovládá? :-)
pon dub 04, 2011 11:58 am

experience
Příspěvky: 38
Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Příspěvek

Principiálne sa tam využíva zotrvačnosť prívesu - čiže keď začneš brzdiť ťažným vozidlom, príves má tendenciu pokračovať rovnakou rýchlosťou, ale nabehne, resp. "priblíži" sa k ťažnému vozidlu, čo v mechanizme nájazdovej brzdy vyvolá cez ovládacie členy brzdnú silu na kolesá prívesu. Hneď za spojovacím zariadením, ktorým pripájaš príves na guľu ťažného vozidla, máš takú pryžovú manžetu na oji prívesu, ktorá vlastne chráni mechanizmus nájazdovej brzdy. Funguje to úplne automaticky. Takéto riešenie je legislatívne obmedzené do 3,5 tony. Pri vozíkoch pod 750 kg väčšinou nemáš žiadnu prevádzkovú brzdu a brzdíš ho len ťažným vozidlom.
pon dub 04, 2011 12:57 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 11:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

joooo takhle!!! to mě nenapadlo a přitom je to celkem logické, pojem nájezdová brzda jsem sice slyšel ale jak se ovládá mi nedošlo :-) tak dík :-)
pon dub 04, 2011 2:02 pm

Uživatelský avatar
Ofca
Příspěvky: 1021
Registrován: ned lis 21, 2010 9:01 pm
Bydliště: Ludgeřovice/Ostrava

Příspěvek

akorat se musiš rozmyslet kam s tim zajedeš, protože jakmile to někam zapichneš z kopce a potřebuješ vycouvat tak to nejde protože se zabrzdi
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
pon dub 04, 2011 3:29 pm

experience
Příspěvky: 38
Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Příspěvek

A nedá sa tá brzda nejako vyradiť z činnosti, resp. zafixovať v odbrzdenej polohe? Ja o ničom takom neviem, ale možno s tým už niekto na trh prišiel.
pon dub 04, 2011 3:47 pm

Uživatelský avatar
Ofca
Příspěvky: 1021
Registrován: ned lis 21, 2010 9:01 pm
Bydliště: Ludgeřovice/Ostrava

Příspěvek

nevim jestli už někdo něco nevymyslel, ale jak se tohle stalo tak sme museli sehnat druhe auto a vozik zahaknout zezadu na lano a tahat ho at se nezabrzdi :-D
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
pon dub 04, 2011 3:55 pm

pepa TGL
Příspěvky: 22
Registrován: sob črc 31, 2010 11:46 am
Bydliště: Spálené Poříčí

brzda

Příspěvek

Kdysi měli tyhle vleky kapalinové brzdy a tam byl takovej díl, který se překlopil před couváním. Bylo plno průserů se zapomínáním dát to zpátky. Už to asi zakázali
Nájezdové brzdy současné generace se nedají vyřadit z činnosti. Musel by se na místo prachovky dát nějaký kus co by zamezil zatlačení dozadu. Nemá to cenu, protože pokud je systém dobře seřízen tak to nezlobí. Seřízení dělám tak, že celej vlek podložím vpředu i vzadu, roztočím kola a ruční brzdou tahám za táhlo. Na táhlu se utahují všechny najednou a jemně na lanovodech se dotáhne každé kolo zvlášť.Pak jen najít tu polohu, aby vlek při brzdění nokopal nebo nebrzdil pořád. Chce to trochu cviku, ale za chvíli to umíš.
sob dub 09, 2011 10:08 pm

pazza
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 15, 2009 2:12 pm

Příspěvek

No na platě jsme měli udělaný protikus s malým zobáčkem, když jsi jel normálně tak jsi brzdil jen autem a když jsi trošku víc zašláp hop pojistka natlakem vyskočila a najezd zabral... bylo to super, hlavně na dálnici,
jinak mám dojem že existujou i nějáky elektromagnetický zapojený v okruhu s brzd.lampama...
pon dub 11, 2011 9:33 pm

Uživatelský avatar
ico77
Příspěvky: 50
Registrován: čtv dub 02, 2009 8:58 pm
Bydliště: SLOVENSKO
Kontaktovat uživatele:

reklamacia?

Příspěvek

Ahoj - má tu niekto skúsenosť s vozikom Vezeko 35.5 (3,5T)? Bol som na prvej prehliadke po pol roku - najazdené len do 5000 km (naložený najazdil len polovicu km a nikdy nebol preťažený)a 3ložiská na náprave vymlátene :evil: vraj je to bezné opotrebenie a takže to nespadá do záruky - až keď som naliehal tak sme sa dohodli že to pošlú výrobcovi na kontrolu ale že na 99% to neuzná. Má niekto s podobným vozíkom rovnakú skúsenosť? Jazdím s tým normálne tak neviem či je chyba vo mne alebo som si kúpil črep.
stř lis 23, 2011 11:35 pm

VAPP
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 14, 2012 8:32 pm
Bydliště: Praha

To Pepa TGL: brzda

Příspěvek

Tohle je bohužel ten nejhorší způsob seřizování brzd. Přitahováním centrálního táhla nebo jednotlivých lanovodů jenom porozevřete čelisti na jedné straně (tam kde lanovod tahá za rozpěrný klíč) a poroztáhnete pružiny, které stahují čelisti k sobě. Pružinky jsou tak stále natažené a rychleji se unaví, čelisti se sjíždějí nerovnoměrně a brzdná síla je menší, protože vlastně pouze zkrátíte krok rozpěrného klíče, který pak nerozpírá čelisti takovou silou, jako když za něj tahá lanovod s nulové polohy. V konečném důsledku pak po nějaké době dochází ke špatné funkci couvací automatiky a brzdy s nerovnoměrně sjetými čelistmi už nelze správně seřídit a je nutné je vyměnit.
Správný postup je seřizovat brzdy při zcela uvolněném brzdovém táhle a to buď seřizovacím šroubem na štítu brzd (kolové jednotky KNOTT) nebo ozubenou seřizovací maticí (kolové jednotky AL-KO). Teprve po seřízení kolových jednotek se srovnají vahadla na koncích lanovodů do roviny a vymezí se vůle na centrálním táhle. Pozor! Centrální táhlo se dotahuje vždy jen do okamžiku, kdy zmizí vůle. Nesmí se dotahovat přes odpor pružin v kolech - tedy tak, aby se povytahovaly lana z bowdenů. Správně seřízené a pravidelně udržované brzdy vás odmění delší životností obložení a lepším brzdným účinkem (čelisti pak zabírají celou plochou). Couvací automatika se pak chová také úplně jinak a na aretace nájezdové brzdy můžete zapomenout.
pon čer 18, 2012 12:09 am

VAPP
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 14, 2012 8:32 pm
Bydliště: Praha

To ico77

Příspěvek

Neuvádíte, jestli se jedná o jednonápravu nebo dvounápravu. V případě dvounápravy by mělo být v každém kole jedno dvouřádkové kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem a to i v případě, že jsou použitá nižší řada náprav VGB (čtyřhranná nápravnice) KNOTT. Výrobce udává trvalou náplň tuku v ložisku na 100 tis. km s tím, že v běžném provozu vydrží ložiska podle zacházení okolo 300 tis. km a nejsou problematická ani na nápravách AL-KO, ani na nápravách KNOTT. Co jim však škodí, je teplo. Pokud během prvního půl roku odešla hned 3 najednou, určitě bych doporučil pečlivou kontrolu všech 4 kol, stavu bubnů a zejména brzdových čelistí. Není vyjímkou, že při pečlivé kontrole obložení zjistíte degradaci obložení teplem (je takové trochu rozchlupacené), jsou vyhřáté pružiny a v krytkách ložisek je vyteklý tuk. Příčiny mohou být různé od banální jízdy se zataženou ruční brzdou až po zablokované přepákování nájezdové brzdy nebo ohnutou tažnou trubku v tělese. Cokoliv z toho má za následek nadměrné zvýšení teploty v kolových jednotkách třením a přehřátí ložiska. Z ložiska pak vyteče tuk a jeho dny jsou sečtené. Důležité je tedy projít odpředu od nájezdové brzdy až do kol všechny pohyblivé součásti. Pokud se např. při neopatrném couvání podaří přihnout tažnou trubku, ta se pak při prudším zabrždění zatlačí do tělesa nájezdové brzdy a než se dostane ven, chvíli to trvá. Přívěs tak jede přibrzděný a bubny se nestíhají chladit. Stručně na závěr - jedno vadné ložisko by se moho vyskytnout, i když to není na brzděných nápravách obvyklé. Tři najednou v tak krátké době budou mít příčinu poškození spíš někde jinde (a běžné opotřebení to také asi nebude).
pon čer 18, 2012 12:39 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host