Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beruška 1
Příspěvky: 169
Registrován: sob čer 05, 2010 10:19 pm
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek

Phoenix : Vypadá to na další super odlehčené auto :-o.
Nikde tam není ani zmínka o jeho maximálné kostrukční nosnosti .....
aby to nebylo těch 32t :-( .
Tyhle odlehčený auta toho moc nevydrží ... no aspoň má na zadku dvojmontáže :-)

Mě tam zaujal odkaz na tento starší článek :-)


http://www.auto.cz/jak-se-jezdi-s-domic ... dech-75852

Jsem se docela pobavil :-D .
... chlazení bubnu v létě ... 9m3 = 18t :-D
o zbytku ani nemluvím .... :-D
úte úno 16, 2016 6:10 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 151
Registrován: úte led 11, 2011 6:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

Beruska:tomu nemuzu verit,ze to veme na celkovou32tun,9kubiku.to nemuze vyjit.at se k tomu vyjadri a neco napise Safky.Jezdil jsem tet v HK tam prisel papir z Prahy,kolik maj kluci vozit,zatim jen doporucene,nejtezsi ty nove mercedesi s tim IMEREM,jestli si dobre pamatuju tak vic jak 15tun pohotovostni.tezkej kram.
úte úno 16, 2016 8:35 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 2952
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Nemože přeca do veřejné reportáže napsat, že jezdíja přeložení :)
úte úno 16, 2016 10:06 pm

Uživatelský avatar
Beruška 1
Příspěvky: 169
Registrován: sob čer 05, 2010 10:19 pm
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek

To je my jasný,že nemohl říct,že to nemůže vozit,ale určitě to mohl říct i jinak :-D .

Miloš: Vy jste dostali nějaká doporučení ??? :shock:
Nechápu jaký a proč co v něm prosím tě bylo ?
Vždyť je to jasný.Zvážíš si auto a hned víš kolik můžeš vozit tak jaký doporučení !
Každý auto váží jinak
Kubík se pohybuje 2.2-3 t .
Jen musíš pamatovat,že voda co máš v bečce je taky náklad.
Scanča co sní jezdím může vzít 8m3,ale musím mít co nejmíň vody je to na hraně.
úte úno 16, 2016 11:18 pm

Safky
Příspěvky: 3238
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to MILOŠ:
Je to pravda, papír snese všechno. Přímo ten lehký mix MAN TGS 32.400 8x4 BB co je v článku na auto.cz, je demo auto z roku 2015, legální nosnost je 18.715 kg, při celkové 32 tun. Technická celková je 34 tun. Je to maximálně odlehčená verze, rám tloušťka jen 6,8 mm, vpředu 2-listová péra 2x7,5 t, vzadu 2-listy 2x10,5 t, zadní nápravy hypoidní bez redukcí v kolech. Tady je důkaz:

Obrázek

Pokud vím, nejlehčí mix 8x4 byl MAN TGM 32.340 8x4 BB a ten měl legální užitečnou 19.850 kg, při celkové 32 tun, ale těchto superlehkých podvozků se vyrobilo asi jen pár desítek kusů, na silnici jsem ho nikdy neviděl ... Na RoadShow MANu v Mnichově roku 2013, bylo na okně napsáno největší legální nosnost = 8,5 m3 betonu, foto mi momentálně nejde vložit, zkusím to později

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř úno 17, 2016 10:08 pm

Uživatelský avatar
Beruška 1
Příspěvky: 169
Registrován: sob čer 05, 2010 10:19 pm
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek

Safky já tomu už dnes vůbec nerozumím ..... :shock:
Všichni dnes dělají odlehčené verze nákladních aut a chlubí se tím jako by
objevili Ameriku ...
Ten odlehčený mix od Manu jak píšeš má legální nosnost 18.715kg a jeho konstrukční nostnost 34 t .
Já jezdím víc jak 13 let starým mixem Scania 8x4 .
Jeho legální nosnost je 18,2 a přitom je to plnohodnotný náklaďák má konstrukční nosnost klasických 42t .
A to ten Man má určitě i tu odlehčenou nástavbu .....
Můj mix má poctivou klasiku s velkou nádrží na vodu .
Co je teda špatně ...
stř úno 17, 2016 10:25 pm

Safky
Příspěvky: 3238
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Beruška 1:
Opravdu máš na štítku technickou celkovou 42 tun (vpředu asi 2x8 t, vzadu 2x13 t na nápravy?). Mixy 8x4 se většinou dělají na technickou 35 až 37 tun ...

Pokud jde o váhu nových aut tak zásadní problémy jsou asi 2:
1, pořád přísnější emisní limity, motor je pořád těžší a těžší
2, komfortní výbava kabiny (klimatizace, delší kabina ...)
Nic dalšího zásadního, proč jsou ty dnešní mixy o tolik těžší mě nenapadá ...
Tatra + MAN = Superstroj!
stř úno 17, 2016 10:37 pm

Safky
Příspěvky: 3238
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Foto MAN TGM 32.340 8x4 BB:
Obrázek

Pokud jde o superlehkého Arocse 8x4, tak se šlo až do extrémů, vzadu jednomontáž pneu 385/65 R 22,5, nejmenší kabina, motor o objemu 7,7 L a výkonu 320 koní. Prázdná hmotnost podvozku 9250 kg, nástavba 9 m3, do které legálně vleze 8 m3 betonu.
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... under.html
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... oader.html

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv úno 18, 2016 6:56 pm

Uživatelský avatar
Phoenix
Příspěvky: 116
Registrován: pon říj 19, 2015 12:52 pm
Bydliště: všudezdější

Příspěvek

Jako nic proti ničemu, ale ten Arocs je pěkně hnusnej. :sleepy: Buben čím dál menší, až tam za chvilku nebude žádnej
Naposledy upravil(a) Phoenix dne čtv úno 18, 2016 8:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Slyšel jsem, viděl jsem, nerozumím, odjíždím.
čtv úno 18, 2016 7:51 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 151
Registrován: úte led 11, 2011 6:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

No prave,ne ukor kabiny,katastrofa,sedel jsem v tom,osobne bych to nechtel,mozna zadarmo.Phoenix:to se ti zda.vetsi potreba neni na tu tonaz co je potreba. na vodu taky ne,dnes se vodou neredi nebo nema,ale plastyfikatorama.Nebo Beruska?jak to mate uz vy na morave?mohl bys neco osvetlit.
čtv úno 18, 2016 8:17 pm

Uživatelský avatar
Phoenix
Příspěvky: 116
Registrován: pon říj 19, 2015 12:52 pm
Bydliště: všudezdější

Příspěvek

Máš pravdu, větší potřeba není, vlastně nebo právě proto kvůli té hmotnosti. Ale stejně.
Slyšel jsem, viděl jsem, nerozumím, odjíždím.
čtv úno 18, 2016 8:28 pm

Uživatelský avatar
Beruška 1
Příspěvky: 169
Registrován: sob čer 05, 2010 10:19 pm
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek

MILOŠ : No vezmu to jinak.Voda se do betonu nikdy nesměla přidávat.
Já prošel ještě poctivým školením :wink: .
Správně by se to s vodou mělo dělat takhle :
Když se nezdá na stavbě konzistence betonu,mistr - stavbyvedoucí udělá kužel a pak ti řeknou
kolik tam máš dát vody aby to byl kužel takoví jak je předepsaný v projektu.
S plaštošem jsem taky dělal,je to divočina :-) .
Dáš ho tam,chvilku se nic neděje a pak rychle zřídne,ale když se to nezpracuje co nejdřív
tak to stejně rychle zhoustne .
Jinak taky u nás jako na celé Zapě prosazují " stop vodě " :roll:

Nádrž na vodu u mixa byla vždy hlavně na umývání auta ne na ředění betonu.
Dřiv se dávali větší,aby se mohl mix i vypláchnout přímo z nádrže na vodu.
Dnes to není už potřeba,skoro na každé betonárce je recikling.Ale je to samozřejmě i kvůli váze.
pát úno 26, 2016 8:52 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1573
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Příspěvek

Phoenix: Že větší buben není potřeba, není pravda...
Produkty bez kamene, třeba sádra jsou daleko lehčí - na objem vezmeš legálně víc, než max. 7,5m3 (v mém případě, 9let starej Actros 8x4)

Ale ve finále vzít víc jak 8m3 sádry nemůžu, protože bych ji ztrácel....Už i s těmi 8m3 musím opatrně, a do maximální povolené hmotnosti mám ještě rezervu...


Jinak když se vrátim k tén debatě - na mém 9let starým Actrosu MP2, 8x4 je maximální technická nosnost 35t
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř bře 16, 2016 11:51 pm

Rebik
Příspěvky: 139
Registrován: úte črc 22, 2008 2:17 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ahoj, neporadili byste mi někoho na realizaci příjezdové cesty Brandys?
Je to cca 110m délka x3-4m. Mam relativně hotovy sterkovy kufr a hromadu recyklatu o vesnici dal. Naivní představa je nejaky soukromník s finiserem a válcem, kdy to nevyjde na stovky tisíc.. Diky Marek
ned dub 10, 2016 6:10 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1573
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Příspěvek

Stetter, Liebherr, Putzmister, Cifa...?

Co myslíte, jaký nástavbář vám vyhovuje nejvíce? V čem vidíte výhody nebo nevýhody?


Já měl Stettera a ted mám Liebherr.
Za sebe říkám že lepší je Stetter. Lépe se meje, se shora je to přístupnější - konstrukce je prostě lepší.

U Liebherra vidím výhodu v gumě která rozděluje okraj bubnu, takže beton je čistě jen ve "véčku" a korytě, ale třeba Stetter taky umí? Ale zase se "véčko" pod krajem bubnu špatně oplachuje....
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
úte kvě 17, 2016 9:54 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁSTAVBY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti