Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
vitez
Příspěvky: 130
Registrován: stř říj 27, 2010 11:15 pm
Bydliště: pržno

Příspěvek

Jen nechte Krujiho tam kde je, na sklapěcku je ho škoda :lol: Už tak je na kladovkach malo sikovnych řidiču ......
sob bře 19, 2011 6:33 am

vitez
Příspěvky: 130
Registrován: stř říj 27, 2010 11:15 pm
Bydliště: pržno

Příspěvek

Ondřej maš pravdu je to dool ja myslel navěs a skladal to kotrla.A kde přesně ten navěs praska?U nas ve firmě se asi bude kupovat nova souprava akorat nikdo nevi co vzit Man ,Volvo či Scaniu?A navěs??
sob bře 19, 2011 6:38 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to vitez:
Vemte MAN s HydroDrive (vzadu na hypoidních nápravách, ocelový nárazník bez podjezdovky) ze Slovenska a nebudete se stačit divit :!:
Výsledek: lehké, levné auto, s vynikající spotřebou a dobrou průchodnosti v terénu. MAN HydroDrive 6H6 (6x4 + předek HydroDrive) vzadu na hypoidech tady asi nemá nikdo v republice. Kruji tady dával fotky souprav od Less, ale to byly jen 6H4 (6x2 + HydroDrive), hlavním problém u těch aut od Less pro průjezdnost v terénu je přední ocelový nárazník s podjezdovou zábranou, zásadně zhoršuje přední nájezdový úhel. Bohužel u 6H4 to nejde objednat bez ty podjezdovky, ale u 6H6 to jde. Rozdíl mezi světlou výškou verze s hypoidní nápravou a redukcemi v kolech (to co má Kruji) je vpředu 109 mm (364 ku 255 mm) a vzadu 64 mm (305 ku 241 mm). Na první pohled je to dost velký rozdíl, ale Tatra 815 6x6 má pod rourou 260 mm a patří mezi auta, která v terénu projedou nejvíc. Rozdíl v hmotnosti mezi oběmi verzemi je cca. 300 kg, a v ceně 2500,- EUR ve prospěch hypoidní varianty. No a ve spotřebě to vidím tak úsporu min. 2 L/100 km. Když vezmu to co psal kdysi kruji - porovnání Mercedes Actros 3354 6x6 V8 a MAN TGS 26.540 6H6 BL, tak v hmotnosti byl rozdíl myslím 2 t (mezi porovnatelnými auty to bude tak 1 t - stejný motor, kabina, rám, nápravy, nástavba, ruka ...) a ve spotřebě byl snad rozdíl 10 L/100 km (reálný odhad pro stejný motor, převod v zadní nápravě, kabinu, hmotnost udává MAN nebo Renault 10 až 15%, tzn. 5 až 7,5 L/100 km rozdíl mezi 6H6 s Hydrem a 6x6 s kardany a dělící převodovkou). Každý ví kolik stojí nafta, tak si to můžete sami vypočítat pro Váš konkrétní provoz. To je tak asi vše. Pár foto, krujiho auto znáte, tak se můžete sami podívat jak vypadá vysoká 6H6 s reukcemi v kolech. Dávám foto 6H4 (podobná jako má LESS) a tahač 6H6 s hypoidy vzadu (bílý tahač + sklopka a zelený tahač). P.S.: Stupačky je třeba dát na gumové pásy ať jsou pružné, ta ocelová trubka je na 2 věci.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 19, 2011 9:10 am

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Safky co znamená to hypoidní nápravy?
sob bře 19, 2011 11:56 am

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Nápravy bez reduktorů v kolech=větší průměr diferenciálu=nižší světlá výška.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
sob bře 19, 2011 12:56 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hypoidní náprava - nemá redukce v kolech (planetové převody) - dnes používají všechny moderní tahače 4x2 viz.:
http://www.man-engines.com/datapool/med ... Hypoid.PDF
Pro porovnání nápravy s redukcemi v kolech - Š706, nejstarší Karosa 734, LIAZ 29.33 SD, Tatra Jamal pracovní stroj ... :
http://www.man-engines.com/datapool/med ... aneten.PDF
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 19, 2011 1:08 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hypoidní nápravy se používají u silničních aut - 4x2, 6x2, 8x2 a částečně i 6x4 (hlavně tahače lehkých podvalníků, valníky s rukou, hákové nosiče kontejnerů nebo míchačky) a 8x4 (míchačky ...)
Nápravy s reukcemi v kolech se využívají u těžkých podvozků stavěných pro max. technické hmotnosti a max. hmotnost soupravy (těžké sklápěčky, tahače nadrozměrů, lesáci). Výjimku tvoří LowDeck tahače 4x2 Mercedes Actros, kde je u std. hypoidní nápravy extrémně malá světlá výška, proto se tyto Actrosy někdy stavějí na nápravách s redukcí v kolech (když jezdí na východ, Polsko, Rusko ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 19, 2011 2:50 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No a kdyby šlo opravdu o pokrokovou firmu, tak bych šel do úplného "úletu" ultrakrátký tahač 6H4-2 nebo 6H4/4 lésacká ruka na návěsu a ušetřím další 1 tunu na hmotnosti, 2 pneumatiky, po prázdnu pojedu jako 4x2 a v terénu si u plného auta přizvednu zvedačku a dostanu tažnou sílu cca. 23 až 24 tun (6x6 má legálně 26 tun), bude to taková lepší 6x4, ale zatočí to tam kde potřebuju, poloměry otáčení u 6H4-2 jsou cca. 12 m!!!, no a ve spotřebě to vidím další pokles tak o 2 L/100 km (oproti 6H6 na hypoidech). Protože ruka nebude přímo za kabinou, ale bude na auto tlačit přes královský čep a točnici, tím pádem když se dají na přední nápravu 9,5 t péra + balóny 385/65 R 22,5, které se nebudou v měkkém tak bořit a míň se deformují, tak ten předek bude ještě jakž takž vysoký. Tahač má ultrakrátký rozvor náprav (2600 mm u 6H4/4 a 2900 mm u 6H4-2), takže přejezdové úhly jsou OK. Foto na závěr:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 19, 2011 4:35 pm

Ondrej Ulický
Příspěvky: 165
Registrován: stř zář 15, 2010 9:36 am
Bydliště: Klenovec

Příspěvek

Vitez,ja by som vyberal medzi MANom a SCANIOU a náves určite nie UMIKOV.Kazí sa na nich elektroinštalácia a materiál oničom.Čo sa týka kolesového vzorca,musíte vedieť sami,čo chcete voziť a v akom teréne.Koľko bude jazdiť v teréne a po ceste.Ešte k tomu návesu,dosť na nich odchádzajú nápravy a u navádzaných, čapy navádzacích tyčí.Je ich ťažko objednať,lebo u vás ich nevyrábajú(jeden stojí 400 eur).Kamarát ho má 5 rokov a ide meniť posledný čap.
sob bře 19, 2011 4:45 pm

Ondrej Ulický
Příspěvky: 165
Registrován: stř zář 15, 2010 9:36 am
Bydliště: Klenovec

Příspěvek

Safky,určite má krátky rozvor lepšiu prechodnosť terénom,len keď tam chceš namontovať ruku,tak je to dosť natesno.Balony,kým nemusíš,tak radšej normálne 315-80-22,5 majú lepšiu prechodnosť a menší odpor a v zime zvlášť.
ned bře 20, 2011 10:01 am

vitez
Příspěvky: 130
Registrován: stř říj 27, 2010 11:15 pm
Bydliště: pržno

Příspěvek

Safky dik,no my mame dost brutalni lokality takže čim vyši tim lepši a pak jezdim větčinou kratke trasy tak 10km,ale ne
dy i dal tak je to složitějši!Kdyby ta souprava važila 15 tun byla by to parada.
ned bře 20, 2011 11:52 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

U těch ultrakrátkých tahačů (rozvor 2600 a 2900 mm) ruka na tahač nejde dát, musí se dát na návěs. No a balóny jsem myslel protože, se bude auto na předku míň bořit, když tam bude ta podjezdovka. Jo ještě to chce dát dopředu péra 9,5 t, které taky to auto zvednou o pár cm nahoru. Světlá výška podle mě není to podstatné, problémem je přední nájezdový úhel, když je malý tak se auto pak "zaryje" předkem do země.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned bře 20, 2011 11:52 am

vitez
Příspěvky: 130
Registrován: stř říj 27, 2010 11:15 pm
Bydliště: pržno

Příspěvek

Ondro ja mam i nějake menči skušenosti z volvem a taky neni zle....akorat o te scanii nevim nic?A navěs asi bude NKT33 Hořicky....
ned bře 20, 2011 11:55 am

vitez
Příspěvky: 130
Registrován: stř říj 27, 2010 11:15 pm
Bydliště: pržno

Příspěvek

Safky ja mam tedka na tom manu rozvor 3800mm a je to dost ....
ned bře 20, 2011 11:59 am

Ondrej Ulický
Příspěvky: 165
Registrován: stř zář 15, 2010 9:36 am
Bydliště: Klenovec

Příspěvek

Vitez,VOLVO som nemal,ale kamarát,s ktorým spolu parkujeme na dvore jazdí s VOLVOM(na stránke UMIKOVu oranžové globtroter s epsilonkou)a mal s nim dosť problémov.SCANIA je pohldlná a komfortná,ale dosť drahý servis,teba ako vodiča to nemusí trápiť.Ten náves býval na mechanické rozťahovanie(ťahom auta)ako DOLL,neviem ako to je teraz.Na údržbu je menej náročné mechanické,ale na snehu,blate a dolu kopcom to roztiahnuť je problém.Zvlášť keď máš dlhšie ako 4m,tak ti tlačí na stred návesu a nejde to roztiahnuť.Na DOLLe sú hydr.posuvné opleny,tak to posunieš dozadu a odľahčíš.
ned bře 20, 2011 5:46 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁSTAVBY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů