Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
MEILLER má na většině svých komponentů hlavně na teleskopických válcích a hydraulických čerpadlech, ale i téměř na všech ovládacích ventilech, atd. vyražen typ nebo číslo, podle kterého se to dá identifikovat. Tady ten rozvaděč nebo co to je ale poznamenala koroze, takže to asi bude nečitelné. MEILLER v Česku zastupuje Servis jeřábů Slaný, AXA Truck Ostrava, Stavební stroje Slavkov u Brna, takže se to dá poptat tam. Pokud si s tím neporadí, zjistí to přímo v Mnichově. Budou chtít několik fotek poškozeného dílu (na nástavbě i vymontovaný), ale hlavně kompletní údaje z výrobního štítku. Ten je na pomocném rámu, na levé straně vpředu. U sklápěčů má svůj vlastní výrobní štítek i korba (na čelní stěně vlevo po směru jízdy).
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
2. část, pobočky Meilleru v Rakousku (bývalý IFE), dokážou vyrobit skoro cokoliv, je jasné, že to není zadarmo, a specializují se hlavně na zákazníky z Rakouska a Švýcarska. Co kus to originál, žádná sériová výroba. Viděli jsme hodně aut, co u nás nejezdí, sklápěče S2 s hydraulickou rukou vzadu, různé výměnné systémy, demontovatelné hydraulické ruce, varianty hydraulických bočnic, zadních čel ... Překvapily mě "boty" při objednávání podvozků, MB Axor 6x4, který má na přední nepoháněné nápravě záběrovou nevodivou pneu od Bridgestone, podvozek 8x4, který má na zadní nápravě nezáběrové vodivé pneu ... :
Tatra + MAN = Superstroj!
Nechci být nějakej rejpal, ale před rokem a půl přišlo 5 aut do fa Eurovia a byli stim akorád problémy. Byli to Mercedesy 8x6, pořád se zavzdušňovala hydraulická soustava protože tam dali nádrž na olej s dempru a když kluci vysejpali auto, nechali korbu na hoře a zvedli vlek tak bylo vymalováno, dokonce myslim že na 2 autech kvuli tomu odešli čerpadla a když jim to volali tak nad tim chvilku špekulovali a pak řekli že nesměj takhle vysejpat upadali blatníky pod korbou, kluci si to předělávali aby je někde neztratili. Nato že to je zahraniční výrobce tak nic moc, předtim měli nástavby od Kov Velim a ty byli svatý
Trneček:
zcela určitě rejpeš a navíc naprosto neoprávněně.
1. na těch autech pro Eurovii nebyly žádný nádrže z dempru - zajímalo by mě jak jsi na takovou hovadinu přišel
2. hydraulika se zavzdušňovala, to je sice pravda , ale jen proto, že uživatel, v tomto případě řidiči již zmíněné Eurovie, si nepřečetl návod k obsluze. Stačilo překontrolovat množství oleje v nádrži, a nebo ještě lépe , nevyklápět sklápěč i přívěs najednou, také se dočteš v návodu k obsluze , že toto není dovoleno.
a) na straně 18 je popsáno jak postupovat před prvním uvedením do provozu
b) pokud jim od Meillera řekli, že takto se vysejpat nesmí ( při vyklopené korbě na sklápěči vyklápět ještě korbu přívěsu) tak jim to řekli také naprosto správně, stačí si pečlivě přečíst stanu 58 návodu k obsluze , tam se dočteš, že přepínání ovládacího ventilu mezi korbou na sklápěči a na přívěsu, je pod tlakem nedovoleno
Takže stačilo dodržet návod k obsluze a nemuselo k těmto komplikacím vůbec dojít.
Pokud vím, tak problém byl vyřešen dolitím správného množství oleje.
A na závěr , pokud je řidič takový kopyto, že když má málo oleje tak to trápí tak dlouho až odepíše čerpadlo, tak si myslím, že vůbec nepatří za volant sklápěčky.
zcela určitě rejpeš a navíc naprosto neoprávněně.
1. na těch autech pro Eurovii nebyly žádný nádrže z dempru - zajímalo by mě jak jsi na takovou hovadinu přišel
2. hydraulika se zavzdušňovala, to je sice pravda , ale jen proto, že uživatel, v tomto případě řidiči již zmíněné Eurovie, si nepřečetl návod k obsluze. Stačilo překontrolovat množství oleje v nádrži, a nebo ještě lépe , nevyklápět sklápěč i přívěs najednou, také se dočteš v návodu k obsluze , že toto není dovoleno.
a) na straně 18 je popsáno jak postupovat před prvním uvedením do provozu
b) pokud jim od Meillera řekli, že takto se vysejpat nesmí ( při vyklopené korbě na sklápěči vyklápět ještě korbu přívěsu) tak jim to řekli také naprosto správně, stačí si pečlivě přečíst stanu 58 návodu k obsluze , tam se dočteš, že přepínání ovládacího ventilu mezi korbou na sklápěči a na přívěsu, je pod tlakem nedovoleno
Takže stačilo dodržet návod k obsluze a nemuselo k těmto komplikacím vůbec dojít.
Pokud vím, tak problém byl vyřešen dolitím správného množství oleje.
A na závěr , pokud je řidič takový kopyto, že když má málo oleje tak to trápí tak dlouho až odepíše čerpadlo, tak si myslím, že vůbec nepatří za volant sklápěčky.
Když si to přebírali tak měli školení a o tom že se nesmí vyklápět auto a vlek na jednou jim nikdo neřekl, byli zvyklí ze starejch aut kde to šlo. Otom oleji se stebou budu hádat, dolejval se olej a stejně se to pořád zavzdušňovalo, pak přijeli servisáci na Slovensko a teprve tam jim řekli že se se nesmí vyklápět najednou pač v německu 8 kolky tahat vleky nemůžou a proto tam jsou malý nádrže a stim olejem to pak vyřešili tak že se tam nalilo víc přímo servisácia byl klid. Ty chlapi maj na sklopkách naježděno možná víc jak ty, takže stebou nesouhlasim že za volantem nemaj co dělat. Ještě byli i na firmě technici a nevěděli si stim rady proč se to pořád zavzdušňovalo, mám i dojem že odešlo čerpadlo na jednom autě, ale to už si nejsem jistej a navíc stímto měli problém u jiné firmy kterou nebudu jmenovat. A co ty blatníky na zadních nápravách??? Kluci je postráceli a pak jsme je sami předělávali aby se to už nestalo a toto se stalo i u tamté firmy. Pouze jsem psal názor chlapů kteří jezděj se sklopkama už 20 let a řekli že tato nástavba není povedená a za posledních 10 let vystřídali Iveco a několik Mercedesů s různýma nástavbama které u SSŽ a potom u Eurovie byli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti