Stránka 4 z 5

Napsal: úte lis 11, 2014 7:06 pm
od pragovka
Safky:

máš pravdu, jsou pro OHL ŽS
auto - 17 t
přívěs - 5,5 t

na druhé fotce jim vzadu ještě vykukuje návěs

Napsal: úte lis 11, 2014 7:37 pm
od Safky
to pragovka:
Ty EURO 6 jsou váhově nic moc, když vezmu, že tato prázdná souprava bude vážit 22,5 t, pak legální užitečná je 25,5 t, pro porovnání 25,9 t legálně naložím na Tatru TerrNo1 6x6 E5 S3 (prázdná 12,6 t) + tandem (5,5 t), povolená celková 44 tun, takže výsledkem je, že Mercedes Arocs 8x6 tahá sebou pořád přes 4 tuny železa navíc ... No a když vezmu velikost koreb na tom Mercedesu a tandemu, tak souprava bude reálně vozit pořád kolem 30-ti tun = řidič bude pořád jednou nohou v kriminále :( A to jsem si myslel, že období extrémně velkých (18 m3) a těžkých koreb (5 t a víc) z let 2004 až 2008 už skončilo:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 028_Cs.pdf
a pomalu se budeme blížit civilizované Evropě, kdy korba na osmikolku má 13 až 14 m3, a váží 3,5 t až 4 t:
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 144_De.pdf
To samé platí o tandemu, Meiller dnes nabízí verzi MZDA 18/23 A s váhou od 4.160 kg (Alu bočnice):
http://www.meiller.com/fileadmin/media/ ... 365_De.pdf
Kdyby se základ použil Phoenix 8x6 s lehkou korbou Meiller D421, pak by mohl prázdný vážit cca. 15,5 t + tandem 4,2 t = 19,7 t prázdná souprava, legální užitečná 28,3 t, což je skoro o 3 t víc na každém obratu, což bude dělat ročně hodně peněz. Zajímavé jak dnes uvažují někteří nákupčí manažeři velkých firem. U nás je momentálně stav, že pokud souprava s přívěsem/tahač s návěsem nenaloží legálně aspoň 30 tun, tak pak stojí ekonomika provozu za starou bačkoru.

Napsal: úte lis 11, 2014 8:13 pm
od holbra
To čumím že OHL nakupuje Mercedesy po tom co majů tolik Tater? Asi rozhodovali peníze.

Pragovka oni vyhráli nejaků větší zakázku nebo jenom obměna parku? Dík

Napsal: úte lis 11, 2014 10:37 pm
od pavel 815
Safky nezapomeň,že OHL jezdí sami pro sebe a dost často mimo veřejné komunikace,takže sou tam ty kritéria váha versus pevnost,kvalita,výbava trošku jinak nastavený než u klasických autodoprav,nemluvě o tom,že Terrna 6x6 s tandemama mají taky v nemalém počtu,takže můžou kombinovat... :wink:

Napsal: stř lis 12, 2014 9:39 am
od PNT
mimo veřejné komunikace-se soupravou? Asi né moc často. Aspon vlek měl být lehký. Jenomže šlo o to ,aby to vypadalo stejně. Uvažování takovýchto id.otů jsem zažil.
nastavený kritéria - jsou úměrně tlaku na ekonomiku. Oni jezdí pro sebe,tak je to moc netlačí. Je to úměrné IQ zadavatele.:roll:
to je prostě kabaret :(

Napsal: stř lis 12, 2014 4:37 pm
od Safky
to PNT:
Jediná věc co mě napadla, kde by ta souprava od OHL ŽS dávala smysl, je přeprava velkého lomového kamene (1 ks až 2 tuny), který se třeba používá na úpravu vodních toků. My jsme na std. tandemu s Alu bočnicemi a ocelovým zadním čelem vozili z lomu Bohučovice frakci 0-500 mm a tandem, kromě podřeného laku na zadním čelu přežil bez úhony.
Tvoje úvaha "aby auto i vlek vypadalo stejně" jsem už někdy slyšel, ale jak píšeš ekonomický je to nesmysl.

Napsal: stř lis 12, 2014 5:40 pm
od Michi
Dovolím si do toho vstoupit. Měl jsem úplně stejný názor jako většina tady. Ale pak mi kamarád vysvětlil (tak jak píše pavel 815) že jezdí hodně mimo cestu. Třeba v koridorech tratí atd. A ty vleky mají jen když jedou na tu stavbu, aby si cestou vzali matroš. Na stavbě odpřáhnout a jezdit sólo.... Materiál si nechávají navážet jinými auty... :idea:

Napsal: stř lis 12, 2014 5:53 pm
od Safky
to Michi:
Kdyby to tak bylo jak píšeš, tak by správný ekonom koupil co nejlevnější/nejjednodušší přívěs (např. Schmitz za 19.000,- EUR) a ne Meillera v plné palbě s Bordmatikem, který bude stát odhadem lehce pod 30 tis. EUR. V tom žádnou logiku nevidím.

P.S.: Osobně si myslím, že zrovna osmikolky se na koridor moc nehodí:
- špatné poloměry otáčení oproti šestikolkám
- dlouhá korba = nejde sklápět dozadu pod dráty (korba je moc vysoko), lehkým dvoucestným bagrům se špatně nakládá (nevidí do korby a musí lžíci tlačit materiál v korbě dopředu aby ji naložil celou plnou)
- vysoká boční nakládací výška - nelze nakládat UNC, traktorbagr se taky trápí

Napsal: stř lis 12, 2014 5:56 pm
od Michi
Co ti na to mám říct? Asi mají dost peněz a nebo je to dobře obšlápnutý... Kámoš jim právě naváží materiál na stavby a říkal, že je to jejich běžná praxe...

Napsal: stř lis 12, 2014 10:06 pm
od pavel 815
jde o to,že tam nikdo neřeší jestli může naložit tříkubíkovej kus betonu aby to něco neudělalo korbě,prostě to naloží a hotovo,štěrk z korby se v klidu nabere zubatou lžící...ty lidi tam fungují v politice velkého podniku,takže ta technika se tomu musí přizpůsobit,dneska s tím jede Franta,zítra Pepa z válu a pozítří Emil od cisterny,tam není čas přemýšlet jak nastavit Ecas abys vyjel z bláta,prostě se vezme auto s předkem a nějakej litr nafty navíc se neřeší...co se týká toho,jestli je výrobce nástaveb Meiller,nebo jako v minulosti výhradně Molčík,už je jiná kapitola...

OHL ŽS

Napsal: ned lis 16, 2014 6:16 pm
od Bert 78
Jen malý příspěvek mercedesům pro OHL ŽS,ten kdo to objednával tak trochu myslel i na řidiče, nejlepší sedačky,ledničky ,bluetooth propojení telefonu s rádiem, vysílačky a na pevných návěsech mají i couvací kamery a vibrátory na korbách.

Napsal: pon lis 17, 2014 6:33 pm
od PNT
To je dobrá výbava na těžkou sklopku spíše do terénu. :clap: Motor 510k zvládne tu soupravu i v kopci. Zajímal by mně převod atd. Když tak dál ve vlákně AROCS.

to pragovka
Jakej je rozdíl hmotnosti korby toho předváděcího-červenýho ve vlákně AROCS a téhle.
Jen nepochopim ty S3, stejně nikdo napravo nesype.

Napsal: stř lis 19, 2014 7:41 pm
od pragovka
to PNT:

ten červený je lehčí přesně o 1760 kg, jenže.... těžko srovnávat , auta mají jiné parametry ......

1. červený je 8x4 x žlutý OHL ŽS je 8x6
2. červený má o 100 mm nižší výšku bočnic proti žlutému
3. červený nemá rezervu x žlutý má rezervu
4. červený nemá bordmatickou bočnici x žlutý ano

takže při zohlednění výše uvedených rozdílů......... není ten váhový rozdíl zase tak markantní ....... i když "každé kilo" dolů je dobré

P.S.: jinak pokud se týká sklápění vpravo - Mieller už také vyrobil hydraulicky ovládanou (bordmatickou) bočnici vpravo, samozřejmě na přání...

Napsal: sob led 17, 2015 2:47 pm
od Popíno
Ahoj.Nemate nekdo tip na 3 stranou korbu nejlip i s ramem na Mana 12.180 .Treba jestli nekdo nevidel nekde bourany auto na dily,nebo dobry tip na nastavbare za rozumny peniz.Na ostatnich autech mame Meillera a max spokojenost.Diky za kazdy tip. :thumbud:

Re: MEILLER - sklápěč a nosič kontejnerů

Napsal: stř led 24, 2018 7:10 pm
od oro
Kluci, má někdo nazor na ceny Meilleru.........měl jsem Gergen a přes parker to bylo za polovic. Sice Meiller tvrdí ,že to vyváží kvalitou,ale ty ceny jsou jako bych pracoval za Euro.....To je teda ranec :oha: