Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1728
Registrován: stř bře 01, 2006 7:32 pm
Bydliště: Slovakia

TATA

Příspěvek

Obrázek
ned bře 04, 2007 4:16 pm

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1728
Registrován: stř bře 01, 2006 7:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

Obrázek
stř bře 21, 2007 4:56 pm

dolinska.vopice
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 19, 2007 4:07 pm
Bydliště: Odolena Voda-Dolínek

Příspěvek

Vypadá to jako renault premium :shock:
sob čer 09, 2007 10:55 am

Uživatelský avatar
Pavel M.
Příspěvky: 729
Registrován: úte led 23, 2007 1:04 pm
Bydliště: Pce

Příspěvek

Obrázek
Obrázek
stř čer 30, 2010 5:26 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Téma o značce TATA mi připoměla, že bych mohl otevřít jeden starší případ pátrání v historii neobvyklých užitkových vozidel v bývalém Československu.
Jako kluk jsem v sousedním Uherském Ostrohu obdivoval dva sklápěče typu dumpcar značky Mercedes Benz typ 1210, které jezdiliy v provoze betonárny výroby železničních přažců podniku ŽPSV - Železniční Průmyslová Stavební Výroba
Čas běžel a mně začalo v 90 letech vrtat hlavou kde se tam tyto vozy vlastně vzaly. V typech Mercedesů jsem ale model 1210 nenašel. Nakonec tomu chtěla náhoda a jeden pamětník mi řekl, že pocházely z Indie. A to mi konešně svitlo a začalo to zapadat do sebe.
Jedině firma TATA vyráběla v licenci od roku 1954 Mercedesy řady L 3500 a označovala je 1210.

Obrázek Obrázek Obrázek

Do Československa byly udané dva vozy dodány v polovině 60. let jako součást technologie linky na výrobu přažců od maďarského výrobce. Jak přišli k indickým sklápěčům když sami vyráběly dumry DUTRA si nedokážu vysvětlit. Faktem je, že tu byly a denně navážely štěrkopísek. Přes velkou snahu se mi nepodařilo sehnat originál foto z provozu, tak aspoň jedno ilustrační foto jak tento vůz vypadal. Barevné provedení bylo světle-pastelová-zelená jako originál Mercedes odstín z té doby.

Obrázek

V provoze byly do poloviny 70 let. Jeden byl vyřazen v roce 1974 a druhý byl převeden v rámci podniku ŽPSV na Slovensko do závodu 02 Čaňa, provoz kamenolom Olcnava.
Jak skutečně skončily nemám žádné další informace. Budu hledat dál a třeba se zase něco objeví.
stř čer 30, 2010 9:14 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Báječná práce, Juro!
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned črc 04, 2010 8:26 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Samer-liaznavzdy.cz - Pochvala potěší, tu bych měl ale dostat až budu moci doložit a zdokumentovat více skutečností. Zatím toho moc není.
Tak aspoň obrázek z továrny TATA po zahájení licenční výroby Mercedesů a ilustrační foto s odstínem barvy jakou měly ty dva vozy v Uherském Ostrohu.

Obrázek Obrázek
ned črc 04, 2010 8:58 pm

cuisine
Příspěvky: 4175
Registrován: stř bře 08, 2006 10:26 pm

Příspěvek

úte led 10, 2012 11:17 pm

cuisine
Příspěvky: 4175
Registrován: stř bře 08, 2006 10:26 pm

Příspěvek

stř led 11, 2012 8:34 pm

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 994
Registrován: sob úno 02, 2013 6:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

pát zář 19, 2014 1:35 pm

úte zář 23, 2014 8:07 am

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti