Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Otázka je co by tomu při případném kontrolním vážení řekli příslušníci :wink: :wink:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon led 10, 2011 8:03 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

..
Naposledy upravil(a) fany 3 dne čtv dub 28, 2011 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
pon led 10, 2011 9:26 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

,,Zřejmě slušnej oddíl,, :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon led 10, 2011 9:41 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Jo to jo,zrovna dneska mě stavěli příslušníci a v klidu, měl jsem ještě 700KG rezervu.Obešli auto nic nenašli tak mi dal domluvu za to že mam prasklý zrcátko(když sem mezi svátkama dával kryty na zrcátka do laku tak sem připojil vyhřívání malého přídavného,zapnu a po 2min. prasklo)
Naposledy upravil(a) fany 3 dne čtv dub 28, 2011 9:04 pm, celkem upraveno 1 x.
pon led 10, 2011 9:53 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Pár foto z mobilu.
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
čtv led 27, 2011 9:34 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

V sekci Ginaf je mrtvo, tak něco nového a zajímavého - poslední, zvedací a kardanem poháněná náprava u Ginafu 8x4-6, ale prázdné auto se chová jako naložená 4x2. Píšou úspora hmotnosti až 8 %, což je celkem dost. Video: http://www.youtube.com/watch?v=nAdfFWGWLlA
Tatra + MAN = Superstroj!
pon kvě 02, 2011 10:11 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

S tím se musí hrozně jet když je to prázdný,by mě zajímalo jak to maj vychytaný že se ta náprava netočí :shock:
úte kvě 03, 2011 8:42 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Už se to tu řěšilo: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 1&start=30
Systém zvedání poháněnýh náprav původně vymyslelo finské Sisu, asi jako lepší alternativu k RobsonDrive (u aut 6x2 a 8x2 pohon poslední zvedací nápravy pomocí ocelového kola, které se vloží mezi pneu poháněné a nepoháněné nápravy). No a nápravy Sisu používá Ginaf u těžkých typů (provedení Tridem), tak asi tento systém dostal k použití v rámci úspor nafty. Ale jak to přesně funguje to opravdu nevím :?: U Ginafu je výhoda hydropneumatické odpružení, nemusí se tak složitě vymýšlet zvedání poháněné nápravy (vzduchem nebo hydraulicky), protože hydropneumatické odpružení to má jako std. funkci.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte kvě 03, 2011 9:31 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Škoda že to kluci holandský nevymysleli už dřív :cry:,moh jsem to mít na autě taky,to by to upalovalo :D Jak je to 8x8 tak to jde strašně ztuha,a to nemluvim o tom když je mráz,to než přeřadim tak se to skoro zastaví jak je ten olej ztuhlej,když se ohřeje tak už to pak jde :wink:
stř kvě 04, 2011 7:09 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kdo by měl zájem (ale je to dost daleko), tak fabrika Ginaf i s dealery pořádá předváděčku 18.6. 2011. Bude tam asi 16 Ginafů, některé i k vyzkoušení, určitě to bude zajímavá zkušenost, hlavně pro technické fandy (hydropneumatické odpružení náprav, natáčení tuhých poháněných náprav, poháněné zvedací nápravy ...). Bohužel, pro mě je to trošku z ruky :cry:
Odkaz: http://www.ginaf.nl/index.php?id=48&tx_ ... ff73e735c4
Tatra + MAN = Superstroj!
pon kvě 30, 2011 9:07 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Safky:tak přijed do Budějovic,to máš blíž,klidně ti to pujčím na celej den :lol: :lol:,sice to nejni nový ale aspon nemusíš jezdit do Holandska :D
úte kvě 31, 2011 6:02 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak to je opravdu zajímavá nabídka. Já jsem v roce 2005 jezdil na brigádě na podobném stroji, ale byl to MAN 50.414 10x8-8, ale taky na hydropneumatickém odpružení a poslední náprava natáčecí. Technicky asi to nejlepší auto, co jsem kdy řídil. Už jsem to tu psal:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=150
Ale musím uznat, že na sólu mít naložených cca. 42 tun nákladu to je "pěkný" zážitek a autu to nevadilo, natlakovalo víc pérování a to bylo vše. Jen ten motor 410 koní už jaksi nestíhal. Bohužel, takovou vychytávku kromě holanďanů nikdo nezaplatí a dokonce i MAN s řadou TGA hydropneumatické pérování pustil k vodě (málo prodaných kusů, vysoké náklady na vývoj a výrobu). Dneska se tomu fakticky věnuje jen Ginaf a VSE, Estepe, Vierda, Veldhuizen, kteří pak předělávají podvozky různých značek (Iveco, MAN, Mercedes, Volvo, Scania) na zadní nápravy s rozvorem 1810 mm a povoleným zatížením zadní dvojnápravy 23 t (2x 11,5 t). Bohužel tyto tonáže kromě Holandska nejsou nikde jinde v Evropě povolené.
Zajímavou výjimku mají italská stavební vozidla "Mezzo Opera" kdy je celková 33 t (u 3-osého auta) a 40 t (u 4-osého) a 5-ti osá souprava má povoleno 56 t (3 osý tahač + 2 osý návěs na tuplácích). Zatížení zadních náprav je 2x13 t, auta musí mít omezovač na 80 km/h, na dálnici nesmí být naložená, a s nákladem musí jet max. 60 km/h a mít ještě zapnuté 2 žluté výstražné majáky. To taky zajímavé řešení, zajímalo by mě, jak to v té Itálii vzniklo (rok a důvod), kdyby to náhodou někdo věděl?
Tatra + MAN = Superstroj!
úte kvě 31, 2011 6:27 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Safky:pokud budeš mít zájem není problém 8) kdyby u nás byly hmotnostní limity co jsou v Holandsku tak se to tady Ginafama jenom hemží,Tatra by asi měla těžkou konkurenci :lol:,za ty peníze co se to dá v Holandsku pořídit to je paráda.Jenom že kvůli těm hmotnostním limitům se to do světa asi taky blbě prodává :(
úte kvě 31, 2011 8:58 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No Ginafy a Terbergy se jako ojeté dobře prodávají asi tak do Ruska nebo na Blízký východ, tam asi hmotnostní limity nikdo neřeší, jinak asi nikde jinde na světě, teda kromě Holandska a Budějovického kraje :D nemají uplatnění. Jo pár jich jezdí v lomech v Brazilií a Rakousku:
http://www.youtube.com/user/ginaftrucks ... oEx548q1JY
http://www.ginaf.nl/index.php?id=221
A teď Ginaf postavil verzi pro celkovou hmotnost 80 tun a může jezdit i po silnici, typ X 5380 HD:
http://www.ginaf.nl/index.php?id=48&tx_ ... eca00ca491

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte kvě 31, 2011 9:36 pm

fany 3
Příspěvky: 700
Registrován: sob říj 09, 2010 10:52 pm
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek

Na Terberga bych měl docela chut,přeci jenom je v tom VOLVO 8) .80t celková na solo to už je docela nářez,doufám že do toho daji aspon pořádně silnej motor,
protože ja mam jenom 430koní a to je na 46t sakra málo.
úte kvě 31, 2011 9:49 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů