Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
aldapredac
Příspěvky: 35
Registrován: čtv led 14, 2010 8:26 am
Bydliště: Předonín

Příspěvek

Koukám pořád stejná, jsem rád že stále jezdí a vypadá pořád zachovale ale na ten předek by dlouho jezdit neměl
úte led 20, 2015 7:48 am

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

V podstatě jen ze zvědavosti, kdo vyráběl nápravy pro ROSS? Oni sami, nebo třeba Trnava...?
pon úno 16, 2015 5:24 pm

Uživatelský avatar
brantas
Příspěvky: 114
Registrován: stř úno 11, 2009 3:31 pm

Příspěvek

ROSS ze Vsetína
Obrázek
čtv bře 05, 2015 11:43 am

Rossák
Příspěvky: 2
Registrován: čtv dub 24, 2014 3:56 pm
Bydliště: Praha

Nápravy a nejen to...

Příspěvek

Jak je vidět tak si tady někteří dost pletete pojen VIZA a ROSS, vozidla ROSS-Viza ve většině případů s červenou budkou Tatra jsou 4x4 a v menším počtu jako 6x6 většinou s HR (rukou). Tyto tzv civilní verze jsou postaveny na běžných nápravách typu Praga V3S, najde se i "poskládanec" s budkou Renault shodnou jako R210, ale na podvozku Vizy, kdy je posazena níž a používá původní světlomety jako Renault Midlum v 80-90letech (stejnou budku Renault používá i IVECO Magirus hojně používané Holandskou a Dánskou armádou, verze 4x4...). Ale vozidla ROSS R210.12 6x6 VV jsou zcela jiné původní vojenské konstrukce a vycházejí z vývoje Praga n.p. již z 80.let, jejich nápravy jsou zcela konstrukčně odlišné a dílově nezáměnné z vozidel Viza, tedy původní Praga V3S například poměr rozložení poloos je zcela jiný a třeba vlastní těla diferenciálů jsou větší. Tatra T810 plně pokračuje v koncepci R210 jako R210M s hlavním rozdílem v konstrukci brzd, kde na přání zákazníka byly původní bubnové brzdy nahrazeny kotoučovými s ohledem na schopnost vozidla jet hravě 120km/h. Změna budky a novější typ motoru jsou dány sortimentem vyráběným dodavatelskou firmou Renault...
ROSS Roudnické Strojírny a Slévárny si každý zapamatuje podle Hujera ....
stř dub 15, 2015 8:39 pm

koušák
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 05, 2011 8:12 pm
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nemel by nekdo na prodej predni poloosu z vizy? Nebo jen tu delsi cast aspon? Mne se ohla, protoze loziskovy krouzek sjel z te delsi casti, ktera je v roure a ta se pod namahou ohla a jeste praskl kriz...
Nevite kde by se ta poloosa dala sehnat, nebo z ceho by mohla byt? Budu rad za kazdou radu...
Obrázek
Ross Viza 560 6X6 s HR
úte dub 21, 2015 4:06 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Co tak náhodou polosa z nápravy z V3Sky? :?:

Jinak tohle provedení by bylo šikovné na výlety a expedice :-)
Obrázek
Obrázek
úte dub 28, 2015 9:11 am

Chvátal
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2008 10:18 am

Příspěvek

Ahoj sháním nějaké díly na přední nápravu ross viza, konkrétně horní kola koncových převodů a kardan k přední nápravě děkuji za případné informace kdo by o něčem věděl
úte kvě 26, 2015 11:08 pm

koušák
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 05, 2011 8:12 pm
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Poulm: Poloosa z V3S je uplne neco jineho nez poloosa z vozu ross viza. A i tech poloosi k rossum bylo nekolik typu.

Pri svem patrani jsem prisel na to, ze predni poloosa je porad k mani za cenu priblizne 600 eur bez DPH. (bydlim na Slovensku, proto eura) s dodaci lhutou sest tydnu. Teda firma ktera je kdysi vyrabela ji znova vyrobi jako kusovku.
Kriz teto poloosy je vyrobek renault, ale nevim typ a ani nic blizsiho.

Horni kolo koncovych prevodu je taktez nesehnatelna vec, ale da se vyrobit. Ja jsem oslovil firmu Antonin Partl, Ozubena kola, dodal jim torzo puvodniho s vylamanymi zuby a kolo z V3S, aby bylo podle ceho vyrabet. Nechal jsem si vyrobit 2ks, samozrejme kola budou zakalena, zacementovana atd., tak snad uz cestuji postou. Cena by mela byt podle dohody cca 200 eur za kus bez DPH, ale presne budu vedet az to rozbalim a uvidim fakturu.

Chvatal: S renovaci a vyrobou vsemoznych kardanu, mimo jine me rovnali mou poloosu a menili krize, tak bych mohl doporucit firmu tady u nas Autokomponent kardan s.r.o.
Ross Viza 560 6X6 s HR
ned čer 14, 2015 4:52 pm

Chvátal
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2008 10:18 am

Příspěvek

Ahoj, no stala se mi taková nemilá příhoda. Vlastním ross viza 333 původně s motorem VM motori, je to třístraný sklápěč s korbou z pragy V3S. Předchozí majitel se rozhodl do auta přispůsobit motor man i s převodovkou zf s-5, ale přestavbu nedokončil, já jsem vozidlo odkoupil a přestavbu dokončil, motor na auto nebyl ani slabý ani přehnaně silný, auto s ním fungovalo dobře. Bohužel při jedné z testovacích jízd se v rychlosti 90 km/h, nevivážeností ohnul přední kardan, jako luk, a hned při první otočce mezi motorem a šasi urazil vzduchové hadice, a při druhé se zarazil o motor tak že se již nemohl protočit dál a tak se celá energie vozu soustředila přes diferenciál, poloosy až do koncových převodů kde vyskákaly všechny zuby do jednoho. No při té rychlosti jsem byl rád že jse mi podařilo auto udržet na silnici, protože jsem byl hned po uražení vzduchových hadic bez vzduchu a tím pádem bez provozních brzd a mezi tím se střídaly přední kola v blokování, to jak se v koncových převodech příčily zurážené zuby, a aby toho nebylo málo, jelikož auto nešlo nijak zastavit musel jsem asi v 70 km/h zatáhnout ruční brzdu, No abych to shrnul snad to odnesly jen ty koncové převody a kardan k přední nápravě. Dolní kola koncových převodů (ty větší) pasují z pragy V3S, ty horní jsem si musel nechat vyrobit. Diferenciál a poloosy to snad přežily, to ukáže až další testovací jízda.

A jak se podařílo vám vylámat zuby v koncových převodech "koušák" ?

Mimochodem kdyby někdo věděl o nějakých dílech na vizu dejte vědět.
Děkuji
stř čer 24, 2015 11:17 pm

koušák
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 05, 2011 8:12 pm
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Chvatal: Tak to byla zajimava zkusebni jizda. Ten predni kardan jste menil, nebo byl puvodni? Kolik koni ma ten motor man? Zarazila me jedna vec, a sice ze jste jel 90. Ta redukcni skrin neni stavena na vetsi vstupni vykon nez je 100 kw a ten podvozek by mel jezdit maximalne 80 km/h.
Ja jsem vylomil zuby v levem reduktoru kdyz jsem mel nalozen jeden lodni kontejner a druhy jsem tahal po zemi a couval jsem proti kopci. Na to auto uz to bylo moc a nez jsem ty kontejnery osadil do svahu a sjel z kopce k asfaltce, tak jsem tech zubu vylomil vic a uz jsem ho musel otevrit a urezat zbyle abych dojel domu. Cely problem zpusobil loziskovy krouzek na poloose, ktery pod zatizenim vyletel a tim padem poloosa uz mela kam uhnout a pak se pridal i reduktor....
Obrázek
Ross Viza 560 6X6 s HR
čtv čer 25, 2015 10:03 am

Chvátal
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2008 10:18 am

Příspěvek

Dobrý den, přední kardan byl původní ještě ten starší typ s křížky z Pragy V3S, tuším že ty novější měly už kardany s klasickými přírubamy. Motor má 130 koní což je nějakých 96 kw a obsah 4,5 litru. A jelikož je to starší typ, rok výroby 1994, tak mám maximální povolenou rychlost pouze 60km/h. Ke zrychlení došlo montáží převodovky ZF s5-42 která má už z výroby pátý převodový stupeň do rychla. Nejtežší bylo asi skombinovat řazení převodovky ZF s tatrováckou kulisou řazení ale podařilo se. :-)
Naposledy upravil(a) Chvátal dne úte led 03, 2017 9:12 pm, celkem upraveno 4 x.
čtv čer 25, 2015 10:52 pm

koušák
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 05, 2011 8:12 pm
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No i tak bude treba prekopat asi vsechny kardany a zjistit jaky prevod je v redukcni prevodovce. Starsi vsky meli max 60 a ty novejsi az 80. Me to jede max 80, tak snad je to zpusobeno prevodem v redukcni prevodovce, ale overeno to nemam. Jinak se mi ten vas ross libi, ta ctyrkolka vypada obratne. Ja se pridam jednou mou...
Obrázek
Ross Viza 560 6X6 s HR
čtv črc 02, 2015 7:40 pm

Chvátal
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2008 10:18 am

Příspěvek

Váš je také pěkný, čtyřkolka je sice obratnější ale s nosností 3,5 tuny se toho moc dělat nedá, kdyby to byla alespoň pětituna. To vy budete mít jistě větší nosnost, jen škoda že je nedělaly o chlup delší aby ta korba nemusela být tak prěsazená dozadu. Ale chápu že je to kvůli té ruce, se kterou je vozidlo daleko všestranější. Škoda že za tyhle auta nejsou pořádné náhrady a když třeba Tatra 810 tak za tolik peněz že si jí může dovolit jen velká firma a né soukromá osoba.
úte črc 07, 2015 2:13 pm

Vorech
Příspěvky: 834
Registrován: stř zář 24, 2008 2:34 pm

Příspěvek

Obrázek Obrázek
úte črc 21, 2015 9:22 pm

koušák
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 05, 2011 8:12 pm
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ta nosnost taky u mne nic moc. Ta ruka ma skoro 2,5 tuny a prazdny mam pres 8 tun, takze moje nosnost je neco pod 4 tuny... takze zadna slava. Ja jsem s rossem spokojen, motor ma sice co delat, ale na ty me prace to staci a po tatre 810 vubec netouzim, buhvi jak by to bylo se servisem a to auto uz je pres 12 tun celkove, takze zakazy na cestach nizsich trid a vyssi myto.
Ross Viza 560 6X6 s HR
sob črc 25, 2015 8:15 am

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů