Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
a hele tady píšou o tatrách a liazkách http://www.360che.com/news/090622/6433_3.html
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1567
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
není nic jednoduššího než použít google a stránku si přeložit
tady je pěkněj odkaz s fotkama jak soutěžej s kamionama na terénní dráze na čas http://bbs.fblife.com/viewthread.php?tid=1362462
tady je pěkněj odkaz s fotkama jak soutěžej s kamionama na terénní dráze na čas http://bbs.fblife.com/viewthread.php?tid=1362462
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
S tym kopirovanim to nie je take okate ako sa zda. Cina je obrovksy trh s obrovskym potencialom, tak tam ziadny vyrobca nechce chybat.
Vyvazat tam hotove vyrobky nie je jednoduche - cenou nemozete domacim vyrobcom konkurovat, plus clo a dopravne - tak sa vyrabaju veci v Cine.
Kedysi sa predavali licencie (Mercedes, Steyr, Iveco), tie mozu trvat dodnes, alebo skratka Cinania vyrabaju dalej, aj ked licencna zmluva vyprsala, s tichym alebo aj oficialnym suhlasom povodneho vyrobcu (predsa si nepohnevaju vyznamneho partnera).
Dneska sa zakladaju spolocne podniky, jeden poskytne know-how, druhy prostriedky a zisk si podelia.
Jedna cinska firma pritom moze uzavriet niekolko takych spolocnych podnikov. A k tomu je clenom vo velkeho zdruzenia, napr. China National Heavy Duty Truck Group Co (Sinotruck), ktore pracu rozdeluje "podla potreby"; nakoniec sa "vsetko vyraba vsade" a tomu chaosu nerozumie ani besna svina.
Nie som expert na cinsky trh, ale nejake poznamky mam, tak na ukazku zoznam partnerskych dohod a spoluprac (od uplnosti ma velmi daleko):
Anhui Jianghuai (JAC, JAC Wanfa) - scania, navistar
Nanjing Dongyu - Fiat, Iveco (majitel MG Rover)
Jinan CIMC - Kogel
Nanjing Construction (XCMG) - Doosan, Caterpillar, Liebherr
Dongfeng Motor Group - Cummins
Dongfeng Automobile Co Ltd - Nissan, Volvo, Honda, Kia, Peugeot, Citroen
Beiqi Foton (Auman) - Daimler, Hyundai (majitel Saab)
Baotou Beifang Benchi Heavy-Duty Truck Co (beiben) - mercedes
Chongqing Tiema Industries Co - mercedes
Jinhua Youngman - Neoplan, MAN (majitel Lotus Group)
Shaanxi - MAN, Steyr
FAW - GM, Toyota, Audi, VW, GAZ, Eaton
Guangzhou - Isuzu bus
King Long - MAN, ZF, Cummins, Telma, Nissan, Hino, Mitsubishi
Tengzhong (majitel Hummer)
Shangdong Bus - scania
Zhejiang Ningbo - DAF
Cinania nie su blbi, pochopili, ze tvrdou pracou na poli nikdy Europu alebo USA nedobehnu, tak prostrednictvom takychto spolkov ziskavaju technologie a produkty, pricom na vyskum a vyvoj nemuseli minut nic. Produkty vyvazaju do rozvojovych krajin vymenou za suroviny. Zo zisku nakupuju know-how priamo, vid Saab, Lotus, MG Rover alebo nove R&D centrum Changan v Nottinghame...
To mi pripomina slova ucitela zo strednej skoly "rozvojove staty nebudu furt rozvojove, raz sem do tejto hrdej europy pridu a s cepicami nas vsetkych pobiju. nesmejte sa, budete radi ked na nich budete robit"
Vyvazat tam hotove vyrobky nie je jednoduche - cenou nemozete domacim vyrobcom konkurovat, plus clo a dopravne - tak sa vyrabaju veci v Cine.
Kedysi sa predavali licencie (Mercedes, Steyr, Iveco), tie mozu trvat dodnes, alebo skratka Cinania vyrabaju dalej, aj ked licencna zmluva vyprsala, s tichym alebo aj oficialnym suhlasom povodneho vyrobcu (predsa si nepohnevaju vyznamneho partnera).
Dneska sa zakladaju spolocne podniky, jeden poskytne know-how, druhy prostriedky a zisk si podelia.
Jedna cinska firma pritom moze uzavriet niekolko takych spolocnych podnikov. A k tomu je clenom vo velkeho zdruzenia, napr. China National Heavy Duty Truck Group Co (Sinotruck), ktore pracu rozdeluje "podla potreby"; nakoniec sa "vsetko vyraba vsade" a tomu chaosu nerozumie ani besna svina.
Nie som expert na cinsky trh, ale nejake poznamky mam, tak na ukazku zoznam partnerskych dohod a spoluprac (od uplnosti ma velmi daleko):
Anhui Jianghuai (JAC, JAC Wanfa) - scania, navistar
Nanjing Dongyu - Fiat, Iveco (majitel MG Rover)
Jinan CIMC - Kogel
Nanjing Construction (XCMG) - Doosan, Caterpillar, Liebherr
Dongfeng Motor Group - Cummins
Dongfeng Automobile Co Ltd - Nissan, Volvo, Honda, Kia, Peugeot, Citroen
Beiqi Foton (Auman) - Daimler, Hyundai (majitel Saab)
Baotou Beifang Benchi Heavy-Duty Truck Co (beiben) - mercedes
Chongqing Tiema Industries Co - mercedes
Jinhua Youngman - Neoplan, MAN (majitel Lotus Group)
Shaanxi - MAN, Steyr
FAW - GM, Toyota, Audi, VW, GAZ, Eaton
Guangzhou - Isuzu bus
King Long - MAN, ZF, Cummins, Telma, Nissan, Hino, Mitsubishi
Tengzhong (majitel Hummer)
Shangdong Bus - scania
Zhejiang Ningbo - DAF
Cinania nie su blbi, pochopili, ze tvrdou pracou na poli nikdy Europu alebo USA nedobehnu, tak prostrednictvom takychto spolkov ziskavaju technologie a produkty, pricom na vyskum a vyvoj nemuseli minut nic. Produkty vyvazaju do rozvojovych krajin vymenou za suroviny. Zo zisku nakupuju know-how priamo, vid Saab, Lotus, MG Rover alebo nove R&D centrum Changan v Nottinghame...
To mi pripomina slova ucitela zo strednej skoly "rozvojove staty nebudu furt rozvojove, raz sem do tejto hrdej europy pridu a s cepicami nas vsetkych pobiju. nesmejte sa, budete radi ked na nich budete robit"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů