Stránka 12 z 17

Napsal: sob lis 20, 2010 5:08 pm
od cuisine
v lednu 2011 by měla mít premiéru nová mod řada DONGfeng Captain ... nebo po čínsky Kai pute

Obrázek

Napsal: sob lis 20, 2010 5:12 pm
od Eddie
Sa mi to len zdá alebo tam len ja vidím všetko? Volvo, Scaniu, Iveco, Mercedes? :lol:

Napsal: sob lis 20, 2010 5:44 pm
od cuisine

Napsal: sob lis 20, 2010 5:47 pm
od cuisine
a hele tady píšou o tatrách a liazkách http://www.360che.com/news/090622/6433_3.html

Napsal: sob lis 20, 2010 5:49 pm
od zdenekjihlava
to jsme si pocetli :D

Napsal: sob lis 20, 2010 5:57 pm
od cuisine
není nic jednoduššího než použít google a stránku si přeložit ;-)

tady je pěkněj odkaz s fotkama jak soutěžej s kamionama na terénní dráze na čas http://bbs.fblife.com/viewthread.php?tid=1362462

Napsal: sob lis 20, 2010 6:19 pm
od Eddie
Jedná pekná čínska Scania :wink:
Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř lis 24, 2010 10:49 pm
od Pavel Šebek
A podle interiéru Manomercedes :)

Napsal: úte úno 08, 2011 6:08 pm
od Juraj
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: úte úno 08, 2011 6:12 pm
od Juraj
Obrázek
Obrázek

Napsal: úte úno 08, 2011 6:23 pm
od Safky
No, na to jak ti číňani už všechno okopírovali (hlavně ta kabina od Scanie a MB Axor), tak ty sklápěcí korby dělají opravdu furt hnusný (děsné je hlavně to žebrování)!

Napsal: sob úno 12, 2011 5:03 pm
od HOUZAR

Napsal: sob úno 12, 2011 6:51 pm
od Mikki
Zdá sa to neuveriteľné, pretože je veľký. V prútových konštrukciách je však jedno, ktorý článok sa poškodí, keďže závisí jeden od druhého. :wink:

Napsal: stř úno 16, 2011 4:56 pm
od HomoFaber
S tym kopirovanim to nie je take okate ako sa zda. Cina je obrovksy trh s obrovskym potencialom, tak tam ziadny vyrobca nechce chybat.
Vyvazat tam hotove vyrobky nie je jednoduche - cenou nemozete domacim vyrobcom konkurovat, plus clo a dopravne - tak sa vyrabaju veci v Cine.
Kedysi sa predavali licencie (Mercedes, Steyr, Iveco), tie mozu trvat dodnes, alebo skratka Cinania vyrabaju dalej, aj ked licencna zmluva vyprsala, s tichym alebo aj oficialnym suhlasom povodneho vyrobcu (predsa si nepohnevaju vyznamneho partnera).
Dneska sa zakladaju spolocne podniky, jeden poskytne know-how, druhy prostriedky a zisk si podelia.
Jedna cinska firma pritom moze uzavriet niekolko takych spolocnych podnikov. A k tomu je clenom vo velkeho zdruzenia, napr. China National Heavy Duty Truck Group Co (Sinotruck), ktore pracu rozdeluje "podla potreby"; nakoniec sa "vsetko vyraba vsade" a tomu chaosu nerozumie ani besna svina.

Nie som expert na cinsky trh, ale nejake poznamky mam, tak na ukazku zoznam partnerskych dohod a spoluprac (od uplnosti ma velmi daleko):

Anhui Jianghuai (JAC, JAC Wanfa) - scania, navistar
Nanjing Dongyu - Fiat, Iveco (majitel MG Rover)
Jinan CIMC - Kogel
Nanjing Construction (XCMG) - Doosan, Caterpillar, Liebherr
Dongfeng Motor Group - Cummins
Dongfeng Automobile Co Ltd - Nissan, Volvo, Honda, Kia, Peugeot, Citroen
Beiqi Foton (Auman) - Daimler, Hyundai (majitel Saab)
Baotou Beifang Benchi Heavy-Duty Truck Co (beiben) - mercedes
Chongqing Tiema Industries Co - mercedes
Jinhua Youngman - Neoplan, MAN (majitel Lotus Group)
Shaanxi - MAN, Steyr
FAW - GM, Toyota, Audi, VW, GAZ, Eaton
Guangzhou - Isuzu bus
King Long - MAN, ZF, Cummins, Telma, Nissan, Hino, Mitsubishi
Tengzhong (majitel Hummer)
Shangdong Bus - scania
Zhejiang Ningbo - DAF

Cinania nie su blbi, pochopili, ze tvrdou pracou na poli nikdy Europu alebo USA nedobehnu, tak prostrednictvom takychto spolkov ziskavaju technologie a produkty, pricom na vyskum a vyvoj nemuseli minut nic. Produkty vyvazaju do rozvojovych krajin vymenou za suroviny. Zo zisku nakupuju know-how priamo, vid Saab, Lotus, MG Rover alebo nove R&D centrum Changan v Nottinghame...

To mi pripomina slova ucitela zo strednej skoly "rozvojove staty nebudu furt rozvojove, raz sem do tejto hrdej europy pridu a s cepicami nas vsetkych pobiju. nesmejte sa, budete radi ked na nich budete robit" :)

Napsal: pát bře 11, 2011 10:05 pm
od cuisine
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek