Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Teda na toho nákladního Forda fakt zírám a koukám že měl kabinu shodnou s vozem Renault Major,akorát s drobnýma úpravama a nevypadalo to vůbec špatně :D
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pát pro 31, 2010 8:10 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Transcontinental používal od počátku upravené kabiny z Berlietu TR 280, protože sám Ford neměl žádnou vhodnou kabinu evropského typu pro dálkovou dopravu. První kabiny se ještě dovážely z Francie do holanského závodu Forda, kde se pak již od roku 1975 i vyráběly. Kabiny byly vlastně jedinou slabinou z hlediska životnosti u jinak nezničitelného Fordu Transcontinental. Renault kabiny tohoto typu používal v rámci převzetí automobilky Berliet.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pát pro 31, 2010 9:04 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Ford Transcontinental v ČSSR

Tak se ke mně dostali další informace-dle slov pamětníka měli existovat
valníkové soupravy dvě.Ta druhá měla být s černou kabinou-známý
už mi nedokázal potvrdit zda to jezdilo také ve Zlíně (Gottwaldově).Snad to mělo být v jižních čechách.
Další info je o tahači 4x2-měl být zabaven cizímu dopravci zde a později
skončilo v JZD Práče (to měla být obdoba Slušovic a STB zde tohle auto měla umístit).Po revoluci se tenhle tahač dostal do Šumperka, kde ho provozovala jedna místní dopr. firma-bohužel byť jsem místní nepoštěstilo
se mi to auto vidět.
Pokud můžete někdo tyhle zprávy vyvrátit nebo potvrdit je tu prostor.
To samé platí i pro případné fotografie těchto aut.
ned zář 25, 2011 9:56 am

jeřábník
Příspěvky: 1126
Registrován: sob bře 03, 2007 10:40 pm

Příspěvek

Jeden Mercedes LP s kovošroťáckým návěsem stával v letech cca. 1975-77 v obci Žantov, která navazuje na Kněžmost (okr.MB)
pon zář 26, 2011 11:13 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ten Berliet si zahrál v 30 případech majora Zemana http://www.youtube.com/watch?v=qUjOXGXLLdI. Jsem hodně dlouho hledal než jsem našel co to bylo.
Filip Nikl
stř kvě 16, 2012 10:34 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Dlouho se tu nic neděje, tak přispěju něčím o jiném Berlietu ve službách ČSAD.
Mám potvrzeno, že v ČSAD BRNO, DZ 621, používaly v 80-tých letech pro nadrozměrné přepravy tahač návěsů BERLIET TRH 350 z roku 1983. Uspořádání 6x4, motor V8.
Vůz měl žluto-černou SPZ: BSA - 37 - 04. Zatím nemám k dispozici žádné podrobnosti a tak přidávám aspoň ilustrační foto vzhledově podobného typu RENAULT z Francie.
Najde se někdo kdo by veděl o osudech tohoto vozu v ČSAD víc ??

Obrázek
pon črc 09, 2012 9:31 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

A nemohl by to být ten Berliet (neb se jedná o shodný typ), který tehdy byl dodán do Liazu pro porovnávací zkoušky s tím prototypem Liazu, osazeným motorem, převodovkou a kabinou Berliet? Že by pak jako zůstal v ČR (i když asi těžko by se dostal až do Brna). Akorát si nejsem jist, jestli ty testy nebyly o nějaký rok před 1983 - musím kouknout do Knížky...
sob črc 14, 2012 7:28 am

KOPAL22
Příspěvky: 46
Registrován: sob říj 12, 2013 10:30 am
Bydliště: Liberec jóóó bejvávalo

Příspěvek

Ford na 100% jezdil i v Gotwaldově na CSAD- jméno řidiče který s Fordem jezdil bylo Miroslav Šuráň.!
sob úno 15, 2014 1:04 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Kopal22:

Jo o tom trnscontinentalu se tu už psalo-je to v podstatě jediný potvrzený auto co tu bylo.Jméno řídiče je pro mne novinka-díky za info.


Obrázek

Z toho auta už zůstal jen servisní manuál a jedna faktura za opravu čerpadla u mne v archivu-ale to už jsem tu psal dříve.
pon úno 17, 2014 7:09 pm

pozoun
Příspěvky: 119
Registrován: pát srp 03, 2012 10:13 am
Bydliště: Praha

Berliet

Příspěvek

JURA 13
nepíšeš náhodou o tomto autě a ještě se koukni na http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6315&start=30
Obrázek
pon úno 17, 2014 9:00 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

pozoum - jo to je brněnský Berliet a ta fotka je z brožury o ČSAD Brno Černovice.

Fotka na odkazu Mercedes v ČSAD je jeden z vozů .ČSAD FM. Foto pochází z německých stránek: baumaschinenbilder.de
úte úno 18, 2014 8:15 am

KOPAL22
Příspěvky: 46
Registrován: sob říj 12, 2013 10:30 am
Bydliště: Liberec jóóó bejvávalo

Příspěvek

To Karlos
Jak bude čas kouknu na fotky ze školení-možná tam Míra bude a jiné zajímavosti :D
ŚKODA 706 MTTN 5 LUX TIR atd.
Jó zlatý Zlatokopský časy.
úte úno 18, 2014 9:19 am

Krocan
Příspěvky: 846
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

jeřábník

Příspěvek

Ten Kovošroťácký Mercedes stával v Žantově na návsi i v letech 88-90. Často jsem jezdil okolo.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
ned kvě 04, 2014 6:12 pm

šachťák
Příspěvky: 262
Registrován: ned srp 09, 2009 3:14 pm

Příspěvek

Dneska jsem zjistil definitivně skutečnosti o zeleném berlietu hned od tří pamětníků. Jeden z nich si ho pamatoval v podstatě jen z dětství, další dva ho zažili přímo v provozu. Onen Berliet byl skutečně provozován sokolovským ČSAD. V době, kdy bylo rozhodnuto, že sokolovská provozovna bude zajišťovat kamionovou dopravu, proběhla akce, při které z nějaké mezinárodní výstavy (veletrhu..?) dovezli jednu soupravu a skutečně ji podrobily srovnávacím zkouškám. Verdikt asi nebyl zrovna příznivý a další nákup se již neuskutečnil. Jeden z důvodů byla poruchovost a nehospodárnost provozu. Jak již někdo psal, původní motor byl nahrazen liazáckým. Výměna prý probýhala předkem vozu, přičemž se jeho čelo rozevřelo na dvě křídla.
Při vyprávění zazněla tři jména řidičů, kteří se na vozidle vystřídali. Třetí berlieta dojezdil a s neopravitelnou závadou byl nakonec odstaven.
A konečně role v seriálu "Třicet případů majora Zemana". Skutečně se natáčení zúčastni společně s Volvem F89. Oba vozy byly zapůjčeny i s řidiči. Ani Jiří Ademec, a ani Josef Abrhám prý nezvládli řízení soupravy a záběry jedoucích vozidel tak natáčeli přímo sokolovští řidiči.
úte lis 03, 2015 7:37 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

V dobovém časopise z r. 1967 jsem narazil na tyto 2 "dobově nekvalitní" fotky mě neznámého typu podvozku:
Obrázek
Obrázek
Dokáže někdo identifikovat typ případně jakékoli další informace k výskytu tohoto typu vozidel v ČSSR (jestli to teda patří do tohoto vlákna?)? Děkuji
pát led 29, 2016 3:52 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů