Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Díky za info a zrovna se chystám přetěsnit jiný motor a tak tam dám ty původní DDR ze sady.
Já si nyní naběhnul s současným těsněním pod hlavou, které sice mělo vydržet vysokou teplotu a tlak, ale hned bylo fuč. Na tom motoru dlouho sloužilo původní těsnění s azbestem a žáruvzdornýma zalisovanýma kroužkama v opertlování válců. V tom je základ úspěchu a to nyní nikdo neumí vyrobit. Z praxe vím že současná těsnění různých výrobců nevydrží to co původní originály.
Já si nyní naběhnul s současným těsněním pod hlavou, které sice mělo vydržet vysokou teplotu a tlak, ale hned bylo fuč. Na tom motoru dlouho sloužilo původní těsnění s azbestem a žáruvzdornýma zalisovanýma kroužkama v opertlování válců. V tom je základ úspěchu a to nyní nikdo neumí vyrobit. Z praxe vím že současná těsnění různých výrobců nevydrží to co původní originály.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: ned lis 21, 2010 11:55 pm
- Bydliště: Bříštany
ifa w50 La
Jirko děkuji Ti za odpověd.Dneska jsem zkoušel zapojit baterky,ale jen to v bateriaku cvakalo,baterky jsou v cajku,akorát jedna 200ah druhá 225ah.Nevím jestli je to zprávně zapojený.Na levé baterce je mínus na bateriák plus na starter a na druhé je mínus na kostru a plus na bateriák.
Ve starých sadách těsnění co mám doma mám ještě ty staré celoměděné těsnění pod hlavy,staří mechanici říkali,že tyhle byly nejlepší,to nové fibrové s ocelovými kroužky už prý nevydrží ani polovinu.
Něco asi na tom bude. Mne taky čeká těsnění pod hlavou,co chvíli se mi protlačí trochu vody nebo oleje,kdo ví jak jsou tam dlouho a turbo tomu také nepřidá,tak uvažuji,že tam dám úplně ty staré měděné.
Něco asi na tom bude. Mne taky čeká těsnění pod hlavou,co chvíli se mi protlačí trochu vody nebo oleje,kdo ví jak jsou tam dlouho a turbo tomu také nepřidá,tak uvažuji,že tam dám úplně ty staré měděné.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To těsnění je asi obložené měděnou folií a asi nebude originál Ifa. Já se u Ify setkal pouze s grafitovoazbestovýma těsněníma viz obrázek.
Co se stalo s tím novým těsněním vyztuženým nerezem uvidím po rozebrání. Výrobce ujišťoval že vydrží. Já to udělal s největší pečlivostí, hlavy jsem zkontroloval zda nejsou zkřivené, dodržel utahovací momenty a stejně to nepomohlo. U předchozího motoru s origo těsněním jsem s tím neměl problém a to jsem tam měl taky turbo. Takže starý dobrý tvrdý azbestový je asi nejlepší řešení.
Nyní tam jde jiný motor - vojenský s větší olejovou vanou.
Co se stalo s tím novým těsněním vyztuženým nerezem uvidím po rozebrání. Výrobce ujišťoval že vydrží. Já to udělal s největší pečlivostí, hlavy jsem zkontroloval zda nejsou zkřivené, dodržel utahovací momenty a stejně to nepomohlo. U předchozího motoru s origo těsněním jsem s tím neměl problém a to jsem tam měl taky turbo. Takže starý dobrý tvrdý azbestový je asi nejlepší řešení.
Nyní tam jde jiný motor - vojenský s větší olejovou vanou.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Jirko , dej sem potom foto toho fouklýho, jestli to budeš kuchat...zajímací
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano dám sem foto. Já to pěčlivě očistil, hlavy zkontroloval na rovinost, vložky na přesah, tříkrát utáhnul v rozmezí 22 hodin a stejně to bylo na prd.
Z toho vyndavaného motoru očešu veškeré příslušenství a dám ho na ten vojenský motor u kterého dám preventivně nová originální těsnění. Když je motor venku tak je to salonní práce a vyměním taky všechny gufera. Snad pak bude klid jako to bylo dříve 13 let.
Zajímavé je že ten vojenský motor je z auta které mělo výrobní číslo o 101 vyšší než moje sklápěčka a bylo ze stejného měsíce a roku výroby 1986. Takže se teoreticky mohly potkat na place v Ludwigsfelde.
Ten motor co vyndavám je z hasičského auta r. v. 1990 a bylo sem dovezené 2006 a ten motor byl již v Německu kuchanej na ty těsnění. Takže je v tom asi schovanej čert.
Z toho vyndavaného motoru očešu veškeré příslušenství a dám ho na ten vojenský motor u kterého dám preventivně nová originální těsnění. Když je motor venku tak je to salonní práce a vyměním taky všechny gufera. Snad pak bude klid jako to bylo dříve 13 let.
Zajímavé je že ten vojenský motor je z auta které mělo výrobní číslo o 101 vyšší než moje sklápěčka a bylo ze stejného měsíce a roku výroby 1986. Takže se teoreticky mohly potkat na place v Ludwigsfelde.
Ten motor co vyndavám je z hasičského auta r. v. 1990 a bylo sem dovezené 2006 a ten motor byl již v Německu kuchanej na ty těsnění. Takže je v tom asi schovanej čert.
Volvo FL 614.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
možná je to pokřívaný trochu, blok , kdo ví
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To je overdrive APA Cetoni ZF převodovka která mi půlí kvalty v hlavní převodovce. Takže díky tomu mám desetikvalt a dvojitou zpátečku a to ještě krát dvě díky redukci. Takže asi je to lepší než Unimog atd. Řadí se to elektrohydraulicky během 100ms a je plně synchtonizovaná.
Übertragbares Dauerdrehmoment 1500 Nm
Kurzzeitiges Spitzendrehmoment 2000 Nm
Maximale Drehzahl 8000 1/min
Übersetzungen i=1,0/i=1,144 (ins Langsame)
i=1,0/i=0,874 ins Schnelle)
Abmessungen (L x B x H) ca. 255 x 167 x 252 mm
Gewicht Getriebe ca. 14 kg
Ölsorte SAE80
Ölmenge min. 0,5 ltr. / max. 0,6 ltr.
Kardanwellenbeugewinkel an An- und Abtriebsflansch max. 3°
Zrovna jsem rozebral ten náhradní vojenskej motor a bingo on je uvnitř jako nový. takže vyměním všechna těsnění a gufera a bude snad klid do budoucna.
Übertragbares Dauerdrehmoment 1500 Nm
Kurzzeitiges Spitzendrehmoment 2000 Nm
Maximale Drehzahl 8000 1/min
Übersetzungen i=1,0/i=1,144 (ins Langsame)
i=1,0/i=0,874 ins Schnelle)
Abmessungen (L x B x H) ca. 255 x 167 x 252 mm
Gewicht Getriebe ca. 14 kg
Ölsorte SAE80
Ölmenge min. 0,5 ltr. / max. 0,6 ltr.
Kardanwellenbeugewinkel an An- und Abtriebsflansch max. 3°
Zrovna jsem rozebral ten náhradní vojenskej motor a bingo on je uvnitř jako nový. takže vyměním všechna těsnění a gufera a bude snad klid do budoucna.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Já mám dobrou zkušenost s tím,že když na hlavách používám zpět staré šrouby,tak utahovací momenty z příručky jsou málo a to předpětí je tam nedostačující,pak vždy dávám víc cca o 20-30%,hlavně v případě,kdy je použito turbo na neturbový motor,jak je to na těchto našich IFách,tak přidám na utahovacím momentu i 40%,prostě co snese šroub a od té doby mi už těsnění pod hlavami nefoukají. Hlavně bacha ať neukroutíte srouby,chce to trochu citu.
Je to trochu drastické,ale ty hrubé bloky a litinové hlavy to snesou,jinou cestu jak to vyřešit jsem nenašel.
Je to trochu drastické,ale ty hrubé bloky a litinové hlavy to snesou,jinou cestu jak to vyřešit jsem nenašel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů