Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Díky za info a zrovna se chystám přetěsnit jiný motor a tak tam dám ty původní DDR ze sady.
Já si nyní naběhnul s současným těsněním pod hlavou, které sice mělo vydržet vysokou teplotu a tlak, ale hned bylo fuč. Na tom motoru dlouho sloužilo původní těsnění s azbestem a žáruvzdornýma zalisovanýma kroužkama v opertlování válců. V tom je základ úspěchu a to nyní nikdo neumí vyrobit. Z praxe vím že současná těsnění různých výrobců nevydrží to co původní originály.
Volvo FL 614.
ned zář 18, 2011 6:42 pm

Tomáš Ersepka
Příspěvky: 36
Registrován: ned lis 21, 2010 11:55 pm
Bydliště: Bříštany

ifa w50 La

Příspěvek

Jirko děkuji Ti za odpověd.Dneska jsem zkoušel zapojit baterky,ale jen to v bateriaku cvakalo,baterky jsou v cajku,akorát jedna 200ah druhá 225ah.Nevím jestli je to zprávně zapojený.Na levé baterce je mínus na bateriák plus na starter a na druhé je mínus na kostru a plus na bateriák.
ned zář 18, 2011 7:32 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Ve starých sadách těsnění co mám doma mám ještě ty staré celoměděné těsnění pod hlavy,staří mechanici říkali,že tyhle byly nejlepší,to nové fibrové s ocelovými kroužky už prý nevydrží ani polovinu.
Něco asi na tom bude. Mne taky čeká těsnění pod hlavou,co chvíli se mi protlačí trochu vody nebo oleje,kdo ví jak jsou tam dlouho a turbo tomu také nepřidá,tak uvažuji,že tam dám úplně ty staré měděné.
pon zář 19, 2011 7:08 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To těsnění je asi obložené měděnou folií a asi nebude originál Ifa. Já se u Ify setkal pouze s grafitovoazbestovýma těsněníma viz obrázek.
Co se stalo s tím novým těsněním vyztuženým nerezem uvidím po rozebrání. Výrobce ujišťoval že vydrží. Já to udělal s největší pečlivostí, hlavy jsem zkontroloval zda nejsou zkřivené, dodržel utahovací momenty a stejně to nepomohlo. U předchozího motoru s origo těsněním jsem s tím neměl problém a to jsem tam měl taky turbo. Takže starý dobrý tvrdý azbestový je asi nejlepší řešení.
Nyní tam jde jiný motor - vojenský s větší olejovou vanou.
Obrázek
Volvo FL 614.
pon zář 19, 2011 8:41 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

A tady jsou ta nová těsnění.
První s silikonem vydrželo známému s ZT 323 traktorem s turbem jeden den. To druhé s nerezem mu zatím drží. Mě to obložené nerezem vydrželo jen chviličku.
Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
pon zář 19, 2011 8:47 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

Jirko , dej sem potom foto toho fouklýho, jestli to budeš kuchat...zajímací :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon zář 19, 2011 12:22 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano dám sem foto. Já to pěčlivě očistil, hlavy zkontroloval na rovinost, vložky na přesah, tříkrát utáhnul v rozmezí 22 hodin a stejně to bylo na prd.
Z toho vyndavaného motoru očešu veškeré příslušenství a dám ho na ten vojenský motor u kterého dám preventivně nová originální těsnění. Když je motor venku tak je to salonní práce a vyměním taky všechny gufera. Snad pak bude klid jako to bylo dříve 13 let.
Zajímavé je že ten vojenský motor je z auta které mělo výrobní číslo o 101 vyšší než moje sklápěčka a bylo ze stejného měsíce a roku výroby 1986. Takže se teoreticky mohly potkat na place v Ludwigsfelde.
Ten motor co vyndavám je z hasičského auta r. v. 1990 a bylo sem dovezené 2006 a ten motor byl již v Německu kuchanej na ty těsnění. Takže je v tom asi schovanej čert.
Volvo FL 614.
pon zář 19, 2011 12:52 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

možná je to pokřívaný trochu, blok , kdo ví
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon zář 19, 2011 5:53 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak motor je venku a připravuju jiný k montáži. Protože tento vyndaný maže téměř stále mezi 4,5-5 bar a uvnitř je naprosto čistý bez olejových usazenin tak ho v budoucnu zgenerálkuji a dostane novou pístní sadu, jiné hlavy a asi meziblok včetně nových těsnění.
Obrázek
Volvo FL 614.
stř zář 21, 2011 12:09 pm

w50l
Příspěvky: 211
Registrován: úte črc 17, 2007 6:23 pm
Bydliště: Stát Kopytov

Příspěvek

Co to tam máš za spojkou?
IFA W50L
stř zář 21, 2011 6:31 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To je overdrive APA Cetoni ZF převodovka která mi půlí kvalty v hlavní převodovce. Takže díky tomu mám desetikvalt a dvojitou zpátečku a to ještě krát dvě díky redukci. Takže asi je to lepší než Unimog atd. Řadí se to elektrohydraulicky během 100ms a je plně synchtonizovaná.
Übertragbares Dauerdrehmoment 1500 Nm
Kurzzeitiges Spitzendrehmoment 2000 Nm
Maximale Drehzahl 8000 1/min
Übersetzungen i=1,0/i=1,144 (ins Langsame)
i=1,0/i=0,874 ins Schnelle)
Abmessungen (L x B x H) ca. 255 x 167 x 252 mm
Gewicht Getriebe ca. 14 kg
Ölsorte SAE80
Ölmenge min. 0,5 ltr. / max. 0,6 ltr.
Kardanwellenbeugewinkel an An- und Abtriebsflansch max. 3°

Zrovna jsem rozebral ten náhradní vojenskej motor a bingo on je uvnitř jako nový. takže vyměním všechna těsnění a gufera a bude snad klid do budoucna.
Obrázek
Volvo FL 614.
stř zář 21, 2011 6:57 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak jsem dneska rozebíral až to dopadlo takto :D . Když to chci mít v 100 % stavu tak to jinak nejde.
Obrázek
Volvo FL 614.
čtv zář 22, 2011 8:15 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

ahoj měl bych dotaz kolik váží Ifa W50 4x4 když bude bez korby maileru atd jen pojízdný šasi s kabinou a na balonech. díky
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
pon zář 26, 2011 7:28 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Asi tak 4,6 tuny.
Volvo FL 614.
pon zář 26, 2011 8:41 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Já mám dobrou zkušenost s tím,že když na hlavách používám zpět staré šrouby,tak utahovací momenty z příručky jsou málo a to předpětí je tam nedostačující,pak vždy dávám víc cca o 20-30%,hlavně v případě,kdy je použito turbo na neturbový motor,jak je to na těchto našich IFách,tak přidám na utahovacím momentu i 40%,prostě co snese šroub a od té doby mi už těsnění pod hlavami nefoukají. 8) Hlavně bacha ať neukroutíte srouby,chce to trochu citu.
Je to trochu drastické,ale ty hrubé bloky a litinové hlavy to snesou,jinou cestu jak to vyřešit jsem nenašel. :D
pon zář 26, 2011 12:19 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů