Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Velké štěstí jsem měl a koupil jsem poslední pístní sadu IFA L60 od Mahle a již není skladem ani u nás , v Polsku a Maďarsku. Vzhledem k nebezpečí kavitace je nutné mít tyto díly skladem, hodně motorů odchází nyní v poslední době na kavitaci. Po 30 letech od výroby ale žádný div.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Tak to ti Jirko Gratuluji, to je jako investice do budoucí starožitnosti, resp. za pár let se to bude vyvažovat zlatem. Určitě budou i jiní výrobci, ale s kvalitou to bude asi jiné.
Vidím to i na strojích kde se tyto motory z L60ky používají jako kombajn E524 atp.,majitelé se jich zbavují, buď s již tekoucím motorem nebo jim došlo co je bude čekat.
Zjistil jsem s tímto zajímavou věc, že na kavitaci začínají trpět u některých motorů nikoliv ty 30let staré válce,ale naopak nové co se dnes dodávají jako díly. U dvou Zetorů a jedné Liazky jsem nyní spatřil silnou kavitaci u válcích, co byly měněné před pár lety. Tak nevím jestli je to tím současným konzervovým materiálem nebo něčím jiným Takže jestli si někdo dělá GO svého motoru s tím,že je to na dalších 30let , tak se s největší pravděpodobností hraničící s jistotou plete
Dřív se celkem běžně dělaly přebrusy starých válců na pístní sady různých rozměrových skupin,ty se ještě dají vyhledat ve starých příručkách. Bohužel tohle se již dnes nejspíš z ekonomických důvodů nedělá.
Jak to tak vidím, tak si asi brzo začneme sami odlívat písty ze starých a renovovat staré válce, protože vše nové už je Europlastelinum
Vidím to i na strojích kde se tyto motory z L60ky používají jako kombajn E524 atp.,majitelé se jich zbavují, buď s již tekoucím motorem nebo jim došlo co je bude čekat.
Zjistil jsem s tímto zajímavou věc, že na kavitaci začínají trpět u některých motorů nikoliv ty 30let staré válce,ale naopak nové co se dnes dodávají jako díly. U dvou Zetorů a jedné Liazky jsem nyní spatřil silnou kavitaci u válcích, co byly měněné před pár lety. Tak nevím jestli je to tím současným konzervovým materiálem nebo něčím jiným Takže jestli si někdo dělá GO svého motoru s tím,že je to na dalších 30let , tak se s největší pravděpodobností hraničící s jistotou plete
Dřív se celkem běžně dělaly přebrusy starých válců na pístní sady různých rozměrových skupin,ty se ještě dají vyhledat ve starých příručkách. Bohužel tohle se již dnes nejspíš z ekonomických důvodů nedělá.
Jak to tak vidím, tak si asi brzo začneme sami odlívat písty ze starých a renovovat staré válce, protože vše nové už je Europlastelinum
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Kavitace je způsobená mnoha faktory. První je konstrukce motoru u kterého se vibrace od otáčející se vačky přenáší kapalinou na stěnu válce. Další je nevhodná chladící kapalina a dále materiál vložek. Na kavitaci trpí i dnešní motory v autobusech a tak tento problém je širší. Třeba u Volva je to neznámý pojem a asi je to dáno daleko robusnějším blokem motoru a dále vložky nejsou na gumičkách utěsněný. Právě ty O kroužky asi způsobí rozkmitání vložky a nástup kavitace.
Já používám ve všech LKW antikavitační chladící kapalinu a tak by tento problém neměl hrozit.
Já používám ve všech LKW antikavitační chladící kapalinu a tak by tento problém neměl hrozit.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: IFA
Přesně tak inhibitory koroze tomuto jevu pomáhají předcházet, některé motory byly vybaveny tzv. vodním filtrem (např. Detroit Diesel, Scania) není to nic jiného než nádobka naplněna tímto sajrajtem, který se postupně uvolňuje. Každá antifreeze je obsahuje, ale postupně se vyčerpávají, proto jsou intervaly výměny 3 až 4 roky. Nebo je doplňovat průběžně. Jirko koukám, že čteš návody k obsluze, řídíš se jimi a ještě je upravujes k moderním technologiím. Já jsem vždycky slyšel jen proč stojí to peníze, ale potom opravy a prostoje kvůli blbosti stáli ještě víc.
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: IFA
Koukal jsem na videa z Maďarska a musím teda říct, že hrůza, jak ta W50 s vlekem nejede. Taky vozili zrní.
BES - běs
Re: IFA
Tak není se čemu divit,100k hýbe se soupravou co má celkovou okolo 20t a ještě k tomu v terénu,takže tam hrají hlavní roli jenom redukce a převody.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Pokud se nepletu tak tu tříosou variantu předělal někdo v 90 letech v Drážďanech na verzi popelářské varianty. Ta další náprava byla nepoháněná a bylo to kvůli váhovým limitům na nápravu. Pak se to auto asi předělávalo na verze z obrázků výše. Rozhodně to není fabrická verze. Ta existovala jen ve verzi W50 6x6 jako prototyp.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů