Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
Tak držím palce.
Ale nechci být skeptik,pokud to leželo na dešti venku, tak to novotinou zavánět už moc nebude
Ale nechci být skeptik,pokud to leželo na dešti venku, tak to novotinou zavánět už moc nebude
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dnes se nová kabina na L60 nesežene a to co zbylo je vesměs ve špatným stavu. Ta kabina pro Irák byla asi dlouho sundaná, protože zespodu vypadá dobře a tak sůl asi moc nezažila. Uvnitř jsou rezatý podlahy a to způsobilo zatékání a tlustý gumový koberec který bránil odpařování vody. Ale až to uvidím na vlastní oči, pak se rozhodnu zda to vzít. Výhoda je v originálním laku, tedy dobý základ pro přestříkání. Taky se rozhoduju mezi modrou barvou a originální NVA tmavě zelenou, která by vojenskou kabinu dala do správné barvy a taky více raritní. Takto by šlo postavit sklápěčku v NVA vezi a těch je taky velice málo.
Tady je příklad:
Tady je příklad:
Volvo FL 614.
Re: IFA
Tak to taky není špatný nápad, aspoň to bude mít větší hodnotu. Tak držím palce.
Zase něco z netu:
Zase něco z netu:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: IFA
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak jsem se rozhodnul ještě vyměnit motor na AP-n protože je z sklápěčky s cirka 78 tkm a včera při výměně oleje v servu jsem zjistil prokorodovanou spojovací trubku mezi hlavama. Taky nevím jak je to s kavitací a tak jsem vyndal ze skladu motor po Go a málo jetý s hliníkovýma písty. Ale bylo třeba vyměnit klingeritový těsnění pod hlavama za ocelový a taky na něj příjdou zesílený hlavy. Na cestu do Ludwigsfelde radši volím cestu jistoty i když je to dost práce.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Koukám Jirko že jsi to nyní na jaře vzal z Gruntu Držím palce.
Co si jinak myslíš o té koncepci jednotlivých hlav? Zase až tak moc motorů jej nepoužívá a v dnešní době na nových už vůbec ne.
Co si jinak myslíš o té koncepci jednotlivých hlav? Zase až tak moc motorů jej nepoužívá a v dnešní době na nových už vůbec ne.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: IFA
Jednotlivý hlavy jsou z mnoha důvodů, vzpomeň si na LIAZ. Dražší výroba, ale servisní náročnost je někde jinde. Taky netrpí tolik teplotní dilatací.
Jirko ta trubka, co je na fotce, vypadá spíš na zmetek z výroby který se projevil po létech.
Jirko ta trubka, co je na fotce, vypadá spíš na zmetek z výroby který se projevil po létech.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ta trubka je prokorodovaná asi z důvodu dřívějšího požití DDR nemrznoucí kapaliny která byla velice agresivní a taky možná delší provoz na čistou vodu. U nás provozované Ify s náplní Fridex neměly tyto problémy a na skladu mám několik těchto požitých trubek a jsou OK díky provozu u nás.
Dělené hlavy jsou výhodné na opravy . Nyní montuji zánovní zesílené hlavy a zrovna jsem dokončil jejich nátěr protože byly čité litinové a je to ochrana proti korozi. Původní DDR hlavy mají tendenci k praskání mezi ventilovýma sedly, není to sice problematické, ale lepší pocit mám z nového provedení. Taky zesílený snesou bez komplikací turbo provoz.
Dělené hlavy jsou výhodné na opravy . Nyní montuji zánovní zesílené hlavy a zrovna jsem dokončil jejich nátěr protože byly čité litinové a je to ochrana proti korozi. Původní DDR hlavy mají tendenci k praskání mezi ventilovýma sedly, není to sice problematické, ale lepší pocit mám z nového provedení. Taky zesílený snesou bez komplikací turbo provoz.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Já znám klady a zápory konstrukčních řešení různých hlav. Můj dotaz byl spíše více směřovaný k tomuto motoru z L60, zda to bylo u něj v pohodě,nebo to trpělo na nějaké typické problémy, jako třeba přehřívání,praskání,průsaky a netěsnost, prohýbání bloku motoru atd.
Jirko,budeš dávat do APéčka turbo,nebo jdeš u něj cestou veterána a čistě originality?
Jirko,budeš dávat do APéčka turbo,nebo jdeš u něj cestou veterána a čistě originality?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Aha, tak největší problém je asi kavitace, ta hrozí v daleko větší míře než u jiných motorů. Dále původní dvoumetalové písty taky nejsou dobré řešení a komůrka dokáže i vyskočit z pístu. Motor na dnešní dobu je zastaralý a životností taky nenadchne, ale to dříve platilo o motorech z soc. bloku asi paušálně. Když to porovnám s motorem Volva FL který je identicky starý původem z 70 až 80 let, tak je to jako den a noc.
Problém motorů Ifa je taky použití naprosto běžných konstrukčních materiálů a je to dohnáno robusností a velkou váhou. Plus vidím ve celkem velkém obsahu 9,16 litrů a tím zátah od spodu.
To turbo možná jednou dám na Ap-n, vše bude technicky připravený a pokud nebude nijak vzhledově vadit tak je to možný. Ale zatím je vše podřízený spolehlivosti a na turbo není čas.
Problém motorů Ifa je taky použití naprosto běžných konstrukčních materiálů a je to dohnáno robusností a velkou váhou. Plus vidím ve celkem velkém obsahu 9,16 litrů a tím zátah od spodu.
To turbo možná jednou dám na Ap-n, vše bude technicky připravený a pokud nebude nijak vzhledově vadit tak je to možný. Ale zatím je vše podřízený spolehlivosti a na turbo není čas.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: IFA
Pěkné fota a pěknej připravek na tahání trysek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ten přípravek jsem si sám vyrobil před několika léty a nyní se náramně hodil.
Dneska jsem měnil gufero na klice u setrváku. Bylo tam z GO z Holešova daný nějaký záhadný, který jsem v životě neviděl a bylo volný v uložení ve skříni a bylo jako z umělý hmoty. Tak jsem tam dal originální silikonový Gufero a taky jsem měnil setrvák kvůli ozubenému věnci. V další fázi přijde nová lamela, nový přítlačák a nové spojkové ložisko.
Dneska jsem měnil gufero na klice u setrváku. Bylo tam z GO z Holešova daný nějaký záhadný, který jsem v životě neviděl a bylo volný v uložení ve skříni a bylo jako z umělý hmoty. Tak jsem tam dal originální silikonový Gufero a taky jsem měnil setrvák kvůli ozubenému věnci. V další fázi přijde nová lamela, nový přítlačák a nové spojkové ložisko.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak pokračování a vše je nové od simerinku až po spojkový ložisko, vše původní DDR výroba.
Tesnění pod hlavy z Francie - dnes rarita nesehnatelná.
Tesnění pod hlavy z Francie - dnes rarita nesehnatelná.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů