Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Tak držím palce.
Ale nechci být skeptik,pokud to leželo na dešti venku, tak to novotinou zavánět už moc nebude :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte bře 26, 2019 9:57 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Dnes se nová kabina na L60 nesežene a to co zbylo je vesměs ve špatným stavu. Ta kabina pro Irák byla asi dlouho sundaná, protože zespodu vypadá dobře a tak sůl asi moc nezažila. Uvnitř jsou rezatý podlahy a to způsobilo zatékání a tlustý gumový koberec který bránil odpařování vody. Ale až to uvidím na vlastní oči, pak se rozhodnu zda to vzít. Výhoda je v originálním laku, tedy dobý základ pro přestříkání. Taky se rozhoduju mezi modrou barvou a originální NVA tmavě zelenou, která by vojenskou kabinu dala do správné barvy a taky více raritní. Takto by šlo postavit sklápěčku v NVA vezi a těch je taky velice málo.
Tady je příklad:
Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
úte bře 26, 2019 3:59 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Tak to taky není špatný nápad, aspoň to bude mít větší hodnotu. Tak držím palce.

Zase něco z netu:

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte bře 26, 2019 7:39 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
čtv bře 28, 2019 5:23 pm

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: IFA

Příspěvek

Vauu, to je moje srdcovka. Díky. :dance: :banana: :hands:

Truck trialová IFA. Super.
ned bře 31, 2019 9:59 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
ned bře 31, 2019 1:27 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak jsem se rozhodnul ještě vyměnit motor na AP-n protože je z sklápěčky s cirka 78 tkm a včera při výměně oleje v servu jsem zjistil prokorodovanou spojovací trubku mezi hlavama. Taky nevím jak je to s kavitací a tak jsem vyndal ze skladu motor po Go a málo jetý s hliníkovýma písty. Ale bylo třeba vyměnit klingeritový těsnění pod hlavama za ocelový a taky na něj příjdou zesílený hlavy. Na cestu do Ludwigsfelde radši volím cestu jistoty i když je to dost práce.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
ned bře 31, 2019 2:13 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Koukám Jirko že jsi to nyní na jaře vzal z Gruntu :-D Držím palce.
Co si jinak myslíš o té koncepci jednotlivých hlav? Zase až tak moc motorů jej nepoužívá a v dnešní době na nových už vůbec ne. :?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
ned bře 31, 2019 7:11 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jednotlivý hlavy jsou z mnoha důvodů, vzpomeň si na LIAZ. Dražší výroba, ale servisní náročnost je někde jinde. Taky netrpí tolik teplotní dilatací.
Jirko ta trubka, co je na fotce, vypadá spíš na zmetek z výroby který se projevil po létech.
ned bře 31, 2019 9:38 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ta trubka je prokorodovaná asi z důvodu dřívějšího požití DDR nemrznoucí kapaliny která byla velice agresivní a taky možná delší provoz na čistou vodu. U nás provozované Ify s náplní Fridex neměly tyto problémy a na skladu mám několik těchto požitých trubek a jsou OK díky provozu u nás.
Dělené hlavy jsou výhodné na opravy . Nyní montuji zánovní zesílené hlavy a zrovna jsem dokončil jejich nátěr protože byly čité litinové a je to ochrana proti korozi. Původní DDR hlavy mají tendenci k praskání mezi ventilovýma sedly, není to sice problematické, ale lepší pocit mám z nového provedení. Taky zesílený snesou bez komplikací turbo provoz.
Volvo FL 614.
ned bře 31, 2019 10:16 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Já znám klady a zápory konstrukčních řešení různých hlav. Můj dotaz byl spíše více směřovaný k tomuto motoru z L60, zda to bylo u něj v pohodě,nebo to trpělo na nějaké typické problémy, jako třeba přehřívání,praskání,průsaky a netěsnost, prohýbání bloku motoru atd.

Jirko,budeš dávat do APéčka turbo,nebo jdeš u něj cestou veterána a čistě originality?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
pon dub 01, 2019 8:04 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Aha, tak největší problém je asi kavitace, ta hrozí v daleko větší míře než u jiných motorů. Dále původní dvoumetalové písty taky nejsou dobré řešení a komůrka dokáže i vyskočit z pístu. Motor na dnešní dobu je zastaralý a životností taky nenadchne, ale to dříve platilo o motorech z soc. bloku asi paušálně. Když to porovnám s motorem Volva FL který je identicky starý původem z 70 až 80 let, tak je to jako den a noc.
Problém motorů Ifa je taky použití naprosto běžných konstrukčních materiálů a je to dohnáno robusností a velkou váhou. Plus vidím ve celkem velkém obsahu 9,16 litrů a tím zátah od spodu.

To turbo možná jednou dám na Ap-n, vše bude technicky připravený a pokud nebude nijak vzhledově vadit tak je to možný. Ale zatím je vše podřízený spolehlivosti a na turbo není čas.
Volvo FL 614.
pon dub 01, 2019 8:18 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: IFA

Příspěvek

Pěkné fota a pěknej připravek na tahání trysek :thumbud:
pon dub 01, 2019 10:57 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ten přípravek jsem si sám vyrobil před několika léty a nyní se náramně hodil.
Dneska jsem měnil gufero na klice u setrváku. Bylo tam z GO z Holešova daný nějaký záhadný, který jsem v životě neviděl a bylo volný v uložení ve skříni a bylo jako z umělý hmoty. Tak jsem tam dal originální silikonový Gufero a taky jsem měnil setrvák kvůli ozubenému věnci. V další fázi přijde nová lamela, nový přítlačák a nové spojkové ložisko.
Volvo FL 614.
úte dub 02, 2019 12:09 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak pokračování a vše je nové od simerinku až po spojkový ložisko, vše původní DDR výroba.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tesnění pod hlavy z Francie - dnes rarita nesehnatelná.

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
úte dub 02, 2019 1:34 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů