Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
Pěkná práce Jirko, kvalitní čištění je základ, to se pak hned jinak dělá
Škoda že ta Ifa ze Zlína neklapla,z dálky vypadala slušně, ale tak to už hold chodí,jsou to již staré vyžité stoje a již nyní sehnat nějakou velice zachovalou je jako hledat jehlu v kupce sena
Škoda že ta Ifa ze Zlína neklapla,z dálky vypadala slušně, ale tak to už hold chodí,jsou to již staré vyžité stoje a již nyní sehnat nějakou velice zachovalou je jako hledat jehlu v kupce sena
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak další fotky z dnešní práce a vše na spodku okolo naftovýho topení je hotový. Hodně času mě zabralo horní napojení vodního okruhu do bloku motoru, kde jsem neměl originální AL koleno jeden coul. Takže jsem zvolil řešení úpravy mosazný mrazovky a po úpravě na soustruhu do ní zaletoval mosazný koleno jeden coul. Tato modelařina zabrala hodně času, ale jiné řešení nebylo, originální blok s vyříznutým závitem v místě mrazovky nebyl k diapozici.
Volvo FL 614.
Re: IFA
To nyní skládáš vlastně kterou Ifu,tu armádní nebo už nový třístranný sklápěč L60?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Skládám tu vojenskou AP-n a díly okolo topení jsem sháněl pět let a až na horní napojení do bloku motoru jsem sehnal vše původní. Dalo to nesmírně práce, stálo to majlant, ale mám to. Kolega v D nyní shání intenzivně tato díly, ale bez úspěchu. Udělalo se těchto variant totiž málo a dílů je méně než šafránu.
Dneska jsem zapojil celý okruh s motorem a další krok bude realizace přívodu nafty do topení. To budu dělat z hydraulických trubek a hadic. Předlohu mám v katalogu, ale jinak dílenská kniha o tomto zařízení mlčí a tak pomůžou jem moje znalosti a fotky z muzea v Ludwigsfelde.
Na fotce jsou taky tělesa olejových filtrů po renovaci a celkem jich bylo renovováno osum. Po dvou na obě L60 a další jako náhrada do budoucna. Tyto baňky filtrů jsou často hodně zkorodované.
Dneska jsem zapojil celý okruh s motorem a další krok bude realizace přívodu nafty do topení. To budu dělat z hydraulických trubek a hadic. Předlohu mám v katalogu, ale jinak dílenská kniha o tomto zařízení mlčí a tak pomůžou jem moje znalosti a fotky z muzea v Ludwigsfelde.
Na fotce jsou taky tělesa olejových filtrů po renovaci a celkem jich bylo renovováno osum. Po dvou na obě L60 a další jako náhrada do budoucna. Tyto baňky filtrů jsou často hodně zkorodované.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Práce na naftovém topení jsou hotové a vedení nafty jsem právě dokončil hodinu před půlnocí
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Protože již jsem na skladě neměl naftový flitry pro W50 a L60 tak po cca 10 letech jsem je začal shánět. Překvapení bylo když žádný katalog je již neuváděl a ani nabídka nebyla moc slavná a Mann Humel a Mahle taky byly bez šance je snadno a rychle získat. Nakonec jsem přez E- bay a Polsko získal info o Filtronu a čistě náhodou je našel u prodejce v Praze. Tak jsem jich objednal 10 kusů za krásných 37,60 kč kus a dnes je vyzvednul. Prodejce říkal že jsem asi jediný a poslední kdo je poptává a již ani značku auta neznal. Takže co je doma to se počítá a asi brzy na starou techniku nebude nic k mání.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak motor již běží a vše co jsem předělával je naprosto perfektní. Naplnil jsem cca 37 litrů chladící kapaliny proti kavitaci, dále 23 l motorovýho oleje a taky vyměnil všechny filtry na autě a i dva termostaty. Startér 6,6 kw točí s motorem líp než u osobáku a motor chytá na první otáčku
Jediná zrada byla v regulátoru tlaku vzduchu, ten zatracenej krám po Go přestal fungovat a náhradní taky po Go v Maďarsku, taky nefungoval ihned po jeho zamontování. Takže hledám regulátor vzduchu na 12 bar a snad je používaný v Mercedesech. Nezná někdo kde by se dal sehnat takovýto na 12 bar a spolehlivý
Jediná zrada byla v regulátoru tlaku vzduchu, ten zatracenej krám po Go přestal fungovat a náhradní taky po Go v Maďarsku, taky nefungoval ihned po jeho zamontování. Takže hledám regulátor vzduchu na 12 bar a snad je používaný v Mercedesech. Nezná někdo kde by se dal sehnat takovýto na 12 bar a spolehlivý
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak jsem rozmontoval vadný sdružený regulační ventil který nefungoval po GO od samého počátku. Je to jako se vším generálkovaným, jsou to vyhozený peníze. V mém případě to byly dva kusy který se ani nepodívaly do provozu na silnici a odešly krátce po zamontování a v druhém případě ihned. Uvnitř ventilu byly staré a korozí poškozené horní písty a to zapříčinilo problémy. Takže na vrchu huj a uvnitř fuj. Maďaři to takto flákají asi stejně jako u nás. Proto jsem se rozhodnul vykuchat ten ventil a jeho tělo bude jako rozvaděč ke všem napojení a před tímto ventilem bude spolehlivý regulační ventil Knorr do 12 Bar a ten bude určovat tlak místo tohoto krámu. Výhoda je v spolehlivosti a nemusím vůbec měnit trubky od regulátoru do vzdušníků a k dalším místům.
Taky zůstala funkce bezpečnostního ventilu zachovaná a to je jediné dobré na tomto ventilu.
Taky zůstala funkce bezpečnostního ventilu zachovaná a to je jediné dobré na tomto ventilu.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
jestli je to on, tak:
https://mlparts.cz/vyhledavani?search=PM+808
elit, intercars skladem kolik chceš
https://mlparts.cz/vyhledavani?search=PM+808
elit, intercars skladem kolik chceš
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Díky již jsem jich sehnal 10 a tak vydržím snad až do totálního zákazu provozu Dieslů .
Nyní řeším rébus a to že kompresor L60 dává hodně bordelu do vzduchový soustavy a to směs oleje a vody díky kondendenzaci vody vzhledem k tlaku 12 bar a ochlazení vzduchu než dojde k regulátoru. Včera jsem rozmontoval ten v Maďarsku generálkovaný a cca tři roky namontovaný na autě, ale bez provozu. Uvnitř byla koroze a oxidace. Tím pádem selhla jeho funkce. Proto padla volba zamontovat kondenzační jímku z Tatry 148/815 a tu schovat do rámu aby nerušila pohledovou originalitu, ale byla zajištěná spolehlivost vzduchový soustavy. Jenže stále na netu nácházím čínské kopie a žádný nový původní Jikov. Ten Jikov je od pohledu lépe udělaný a spodek má mohutnější než druhovýroba. Prostě Čínu na veterána nechci. Jenže sehnat původní origiální Jikov jímku je teda problém veliký.
Právě dorazily ty regulátory na 12 Bar, je to taky docela archivní záležitost a je zajímavé že jeden je Bosch a druhý Knorr Bremse, ale jinak jsou identický. Pouze roky výroby jsou jiný.
Nyní řeším rébus a to že kompresor L60 dává hodně bordelu do vzduchový soustavy a to směs oleje a vody díky kondendenzaci vody vzhledem k tlaku 12 bar a ochlazení vzduchu než dojde k regulátoru. Včera jsem rozmontoval ten v Maďarsku generálkovaný a cca tři roky namontovaný na autě, ale bez provozu. Uvnitř byla koroze a oxidace. Tím pádem selhla jeho funkce. Proto padla volba zamontovat kondenzační jímku z Tatry 148/815 a tu schovat do rámu aby nerušila pohledovou originalitu, ale byla zajištěná spolehlivost vzduchový soustavy. Jenže stále na netu nácházím čínské kopie a žádný nový původní Jikov. Ten Jikov je od pohledu lépe udělaný a spodek má mohutnější než druhovýroba. Prostě Čínu na veterána nechci. Jenže sehnat původní origiální Jikov jímku je teda problém veliký.
Právě dorazily ty regulátory na 12 Bar, je to taky docela archivní záležitost a je zajímavé že jeden je Bosch a druhý Knorr Bremse, ale jinak jsou identický. Pouze roky výroby jsou jiný.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Teda sehnat originál Jikov kondenzační jímka je teda rébus veliký. Takže jsem dle telefonátu se Světluškou objednal tuto černě lakovanou a má štítek Jikov. U prodejce dílů Tatra ATH je v nabídce tato stříbrná, ale je malinko odlišná, i když daleko lepší než Čínské verze kterých se nabízí mraky. Ale já chci jen originál naší výroby.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Paráda Jirko,pěkně s tím válčíš. Bohužel tyhle strasti potkávají snad všechny vozidla dlouho odstavené.
Prosím tě, můžeš se mi mrknout do té kondenzační jímky z Tatry,jestli obsahuje u zpětný ventil směrem od kompresoru?
Potřeboval bych něco takového pro svůj domácí stacionární dvoupístový kompresor. Možná i na traktor by se něco takového mohlo vyzkoušet.
Prosím tě, můžeš se mi mrknout do té kondenzační jímky z Tatry,jestli obsahuje u zpětný ventil směrem od kompresoru?
Potřeboval bych něco takového pro svůj domácí stacionární dvoupístový kompresor. Možná i na traktor by se něco takového mohlo vyzkoušet.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Zítra by měla dorazit ta jímka od Jikovu a tak se na to podívám. Mám i v zásobě zpětný ventil DDR do potrubí a tak mám i náhradní řešení. Dneska jsem připravil místo na ten odlučovač a bude umístněn za motorem nad spojkovým zvonem a situovaný bokem, aby byl odvod kondenzátu rovnou pod auto. Tam nebude pohledově rušit. Zvolil jsem Jikov díky časové shodnosti dílu vzhledem k veteránu.
Takto dopadla montáž nového regulátoru a původní vykuchaný je jako rozvaděč. Tím jsem neměnil trubky a je to dle originálu. Ten nový je na místě mrazové pumpy.
Takto dopadla montáž nového regulátoru a původní vykuchaný je jako rozvaděč. Tím jsem neměnil trubky a je to dle originálu. Ten nový je na místě mrazové pumpy.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů