Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Poulm - nooooo krasna praca,to znie lakavo aa rozumne. :clap: zaujmalo by ma,ze ak by som to pouzival v hale cca.20x6, zda by ten prach sel cez nejaku filtraciu - ventilaciu vytiahnut? Prehnat to cez nejake sito,prach do ovzdusia a piesok do nejakeho zasobnika? Poulm aku maa spotrebu piesku?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned kvě 06, 2018 11:35 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Ty, tak v hale bych to asi nedělal,ale můžeš to zkusit,ideálně je to někde venku.
Tak ta spotřeba je různá,záleží jak a co pískuješ,jestli jen lehkou rez,hloubkovou rez s důlky, zkorodované nosníky a plech,barva,lak atd. Pro představu jsme s kamarádem pískovali dost rezatou traktorovou vlečku 5t a spotřebovali jsme 3pytle,tj. 75kg,ale já bych na to ještě přitlačil,tak počítej tak 100-150kg. Ve stavebninách jsem dával za pytel 25kg cca 70-100kč,což je sranda. Kdo pořád něco opravuje,tak to považuji za neocenitelného pomocníka. Uvažuji,že s tím zkusím oprášit i rezaté a pohnilé místa na podvozku auta,pak se to bude hned lépe vyvařovat. Uvidím no. :D
Samozřejmě profi trýskání a pískování je jiný level,ale na takovéto domácí žužlání je to 1000x lepší než se dřít s flexou či kartáčem a hlavně tím pískováním se dostaneš o všech rohů a koutů. Já tu hubici vylepšil tím,že jsem ji prodloužil metrovou trubkou,čili od kohoutu k trysce mám cca metr,aby to měl dál od těla,ale uvažuji,že ho dám ještě delší,když se pískuje nějaký stroj či přívěs,tak ať mám delší dosah a nemusím se ohýbat a natahovat.
Naposledy upravil(a) poulm dne ned kvě 06, 2018 12:44 pm, celkem upraveno 1 x.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
ned kvě 06, 2018 12:40 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ve firmě kde mi pískují mají samostanou halu a ta je rozdělená na dvě části a to na sklad materiálu k pískování a opískovaný a druhá polovina je samostatná na pískování. Tam je to jako při písečné bouři na Sahaře a tryskající vzduch má téměř rychlost jak tryskový motor v plným tahu, když pískují silné materiály. Je to komplexní techologie a mě se to nevyplatí realizovat, mám jen občasnou potřebu když realizuju nějaký projekt. Když bych nad něčím uvažoval tak jedině tryskání pomocí CO2 to se dají pak celé mechanické celky čistit bez obav o ložiska a mechaniku.
Volvo FL 614.
ned kvě 06, 2018 12:43 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Máš pravdu,každý má jiné potřeby a možnosti.

My tady často opravujeme různou zemědělskou techniku a tam bych COčkem moc nepořešil,často se odstraňují silné vrstvy hlíny,prachu,rzi,"hnoje" atd. :lol:
Jak jsem již psal,na takovou tu hrubou práci v "zemědělských" podmínkách je tento "hobby" stroj plně dostačující a velký pomocník.

Nějaký takový písek kupuji:
https://www.hornbach.cz/shop/Sparovaci- ... =cz16av620


Sem tam už i pokukuji po nějakém mobilním kompresoru s naftovým motorem,mnohé už nejsou tak drahé a dá se s tím kamkoliv zajet dál od baráku :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
ned kvě 06, 2018 12:48 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: IFA

Příspěvek

U nás pískuji v Montexu , pískují ocelovou drťí cena cca 1200 kč hod
ned kvě 06, 2018 10:29 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak předběžně mám vyjednaný tento naviják v Německu z vojenský IFy a potřebuju ho na náhradní díly k mému v L60 Ap-n. Tak jestli to klapne tak budu velice rád.
Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
pon kvě 07, 2018 6:04 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Ten je parádní,ten nic nenaběhal,to spíš tento nechat v původním stavu a jen ho rozdýchat :D :D :D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
úte kvě 08, 2018 9:29 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

V sobotu pro něj jedu a doufám že to nebude zajíc v pytli jako ta zadní náprava co jsem přivezl od Rostocku. To že tam byla velká vlhkost od moře jsem věděl, ale že vnitřek nápravy bude totálně rezatej to ne. Zejména když z venku byla v pěkném stavu.zjistil jsem to dnes když jsem potřeboval přehodit diferenciál vymontovaný z agrovky do této nové nápravy. Po demontáži nového diferáku se ukázala koroze na všech nelakovaných dílech a i ložiskách. Tak jsem nápravu komplet rozebral a i nápravnici musím uvnitř vyčistit. Pak složím vše dohromady s použitím dílů z agrovky. Agrovka měla zničený úchyt tlumiče v odlitku nápravnice a proto tyto manévry. Ale štěstí je že jsem to zjistil, byla by to zkáza pro vše v nápravě. Takto se podaří dost nových dílů v koncových převodech zachránit.
Volvo FL 614.
úte kvě 08, 2018 8:58 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Koroze na diferenciálu 5,33 ten ale nebyl třeba. Foceno v nápravnici poškozené v uložení tlumiče a určené do šrotu
Obrázek

Koroze na poloosách šrot
Obrázek

Koroze na vnitřku odlitku nápravy.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Jirka Novák dne stř kvě 09, 2018 3:33 pm, celkem upraveno 1 x.
Volvo FL 614.
úte kvě 08, 2018 11:19 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ještě radost z nové nápravy:

Obrázek
Stará náprava rozložená a diferák připraven k zamontování do nové nápravy.:
Obrázek

Obrázek
Vše šrot a jedině zachránit půjde odlitek nápravnice:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Nakonec to dopadlo slušně, s použitím dílů ze starší nápravy se to dá dohromady.
Volvo FL 614.
stř kvě 09, 2018 3:32 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

To asi muselo být skladováno někde dlouho na dešti.vevnitř nebyly žádné náplně?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
čtv kvě 10, 2018 9:20 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jirko - to vyzera,jak keby to mali v tom mory nejaku dobu namocene :doh: To bolo bez naplni? To je polovica veci z toho na vyhodenie :cry: Drzim palce z navyjakom, vyzera dobre :clap:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv kvě 10, 2018 11:06 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ano náprava byla bez náplní z výroby, na dešti to nemohlo být, to by bubny přirezly a celá nápravy by byla rezatá na povrchu. Tato vnitřní koroze je způsobená vlhkostí vzduchu při změně teplot a při tom kondenzuje voda. Na povrchu se odpaří a v uzavřených prostortech se hromadí. Když jsem rozebíral první zadní nápravu přivezenou z Pětihost tak diferák byl z poloviny bezvadný protože ležel v oleji. Druhá polovina byla rezatá a to díky dlouhodobému odstavení a vzdušná vlhkost způsobila korozi i na původně namaštěných dílech. Tedy dlouhodobě odstavené mechanické skupiny vystavené změnám teplot jsou tímto ohrožené. Pokud je auto v provozu, tak toto nehrozí, je to temperované a stále konzervovaný olejem ve všech pozicích.
Sám mám díly uskladněný v skoro konstantní teplotě a vlhkosti a tak tento problém nemám. Ale běda pokud se to skladuje venku i třeba pod střechou.
Zrovna jeden kolega sehnal málo jetý motor L60 a po cca 20 letech mimo provoz. Preventivně ho rozebral a třeba ventily v otevřené poloze byla orezlý a vložka válce taky. Proto je skladování na delší dobu věda.
Volvo FL 614.
čtv kvě 10, 2018 11:08 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Právě jsem dostal z Auto Star pár věcí na renovaci :D
Obrázek
Volvo FL 614.
čtv kvě 10, 2018 12:25 pm

mara1113
Příspěvky: 278
Registrován: pon srp 25, 2008 9:35 pm

Re: IFA

Příspěvek

:-)))... tady je pěkně vidět,že věci z Auto-Staru jsou zřejmě z Nedotknutelných Zásob (NZ) bývalé čSLA,odprodané jako nepotřebný materiál nynější AčR - pro skladování platily (platí) celkem přísně dané normy na vlhkost,teplotu,světlost,způsob uskladnění atd(na army forech je toho o NZ techniky dost)... zminuju se o tom jen,že jsme z jara dělali u mechanika gufera na zadních nápravách a skoro jsme jeli k Praze pro nové nápravy,ale po zjištění,že tyto,,nové,, stáli několik let na dvoře,jsme od toho upustily,protože by se musely stejně rozdělat jako ty Jirkovi a byli bychom na tom stejně ...tak se předělaly jen ložiska a gufera .... přece jen od data výroby uběhlo hromada času a pokud není výrobek dokonale uskladněn tak často deklarovaný Nový je jen Nepoužitý - což automaticky neznamená použitelný ... na druhou stranu myslím,že ještě je z čeho vybírat a majitelé aut ze 30.let nebo válečných WW2 to mají ještě těžší ....
čtv kvě 10, 2018 9:23 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů