Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: IFA
Jiří ze Světlušky toho origo moc nekoupíš,najeď na Skarab,tam mají origo Jikov stříbrnou...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Velice díky za info . dneska by ten odlučovač měl dojít a dle prodavače ze Světlušky to má být Jikov. Ale až na vlastní oči si budu jistej. Já již na dálku poznám alternativní výrobu, ale při nákupu na dobírku je to potíž. Ten Skrab jsem taky dlouho zkoumal a má asi nejvíce položek ze všech prodejců u nás. Tak je to druhá alternativa, ještě jeden nový odlučovač budu potřebovat.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak dnešní story s odlučovačem. Z Světlušky měl být dodán dnes a to dle potvzení e mailem a i přišla zpráva že včera bylo to odesláno. Tak dnes čekám na DHL ale to nikde. Tak v poledne volám do Brna kde to vázne a odpověď byla že to neodešlo včera, nebyla etiketa na balík a že to jde dnes a až zítra to příjde. Protože jsem nechtěl ztrácet čas tak jsem ten odlučovač objednal u ATH Tatra na e šopu a to za 2400 bez DPH a ihned vyrazil pro něj. Ve Všechromech u ATH mi řekli, že je vyprodaný a že s e- šopem moc neumí a tak neví jak to aktualizovat. Takže zase prd . Tak musím čekat až dojde ze Světlušky zásilka - to je jediné řešení. Jinak Skrab je nejdražší a to v provedení Jikov. U ATH to měl být originál ale to jsem nemohl posoudit. Jen jsem tam viděl repasovaný odlučovač, ale to byla hrůza, kusy hliníku chyběly a sůl udělala své. Tedy repas nikdy.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak odlučovací jímka dorazila a dle Světlušky je to originál Tatra a výrobce Jikov. Jenže dle odlitku spodního víka a taky použitých šroubů na spodním víku místo svorníků a matek se kloním k původu v Číně. Vzhledem k štítku Jikov je i možný že Jikov to zadává do výroby v Číně a pak to zde prodává. Nebo je to zfalšovaný i se štítkem. Taky na stránkách Skarab je tento vodlučovač nelakovaný a taky v identickém provedení pod značkou Tatra , Jikov a Velmot a to v různých cenových relacích, ale se stejným původem. Dnes je to opravdu detektivka kolem původu výrobku. Zatím u dodanýho výrobku ale oceňuji že se dá nasadit hadice na odvod sedimentu pod auto, to u původní verze nešlo díky konickému tvaru zakončení víka. Proto byla nutná monráž do místa blízko vozovky. Já to budu mít vysoko umístněný a tak hadice to vyřeší dobře.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak je vše odzkoušeno a tlak v soustavě se dá plynule nastavit od 8 do 12 Bar. Dle továrních dat má být provozní tlak 12 Bar, ale to se mi zdá hodně vysoký tlak a ani s původním originálním generálkovaným regulátorem tlaku nebyl nikdy tlak 12 Bar, ale spíše jen 8,5 Baru. Jinak odvodňovací jímka funguje dle plánu, již si sama odfoukla a tak je vše super. S tlakem v soustavě bude ještě experimentováno.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dneska jsem nazul 6x pneu 20/70-20 a kompletní kolo je 200 Kg těžký. Asi jsem široko daleko jediný který to dokáže sám a bez pomoci udělat. Přesnost byla zaručená díky vysokozdvihu, přesně centrovat ventilek u pneu 120 kg těžký není sranda, ale podařilo se to u všech kol naprosto přesně udělat.
Volvo FL 614.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: IFA
seš borec chlape ..moc pěkný , ten odkalkovač Jikov si ja osobně myslim, že je na sto pro kopie.... a tej jeho spodek je tvarem jeden z prvních verzí pak už byli dole placatější ,a nidky se neprodavali lakovaný, ale pokud funguje ok, tak je to celkem fuck ,hlavně že to maká
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ano taky se dopnívám že to je kopie,ale zatím si nemůžu stěžovat. Až se naskladní ve skladu Tatry ATH tak porovnám rozdíl a stejně ještě jeden potřebuju pro tu sklápěčku. Mám zde redukčák - vosí hnízdo z T 815 originál Jikov ČSSR a tak mám možnost to porovnat do detailu. S tím lakováním je taky pravda, originál byly eloxovaný. To bylo lepší i pro chlazení, barva malinko izoluje.
Porovnával jsem replotu vzduchovýho potrubí na jeho délce a opravdu snižuje dobře tu teplotu. Ten tlak 12 Bar je již vysoký a mám výhodu že ten regulátor se dá nastavit od 8 do 12 Bar vypínacího tlaku. Tak ještě bude hledat optrimální hodnotu. Ten vysoký tlak je dán kapacitou vzdušníků 2x 20 l a proto je třeba natlačit více vzduchu a ten se pak redukuje na 7,8 Bar.
Porovnával jsem replotu vzduchovýho potrubí na jeho délce a opravdu snižuje dobře tu teplotu. Ten tlak 12 Bar je již vysoký a mám výhodu že ten regulátor se dá nastavit od 8 do 12 Bar vypínacího tlaku. Tak ještě bude hledat optrimální hodnotu. Ten vysoký tlak je dán kapacitou vzdušníků 2x 20 l a proto je třeba natlačit více vzduchu a ten se pak redukuje na 7,8 Bar.
Volvo FL 614.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: IFA
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dneska jsem renovoval filtrační kombinaci z druhé L60 DSK a taky jsem vyčistil vnitřek motoru a udělal Go výměníku voda -olej. Díky zkušenosti z AP-n byla práce rychlejší a jen výměník jsem skládal z vícero motorů, některé díly byly horší a tak jsem vybíral jen to nejlepší. Není nad to mí vše vícekrát
Volvo FL 614.
Re: IFA
Tak to je fajn že ti to funguje.
Já mám už asi půl roku koupené těleso s vysoušečem z Avie A70 a chci to vyzkoušet na traktor,mně zase v zimě dělá potíže zamrzání vody v těch tenkých hadičkách pro zapínání předního náhonu a uzávěrky, tak snad se to tím zlepší.Možná by nebylo špatné do soustavy zapojit obojí,nejdřív ten odkalovač,který by pobral ten první hrubý kondenzát i s olejem a pak ta patrona co pobere zbytek vlhkosti. Obávám se,že se těm novým vysoušečům asi moc nelíbí ty staré kompresory co už propouští nějaký ten olej.
To nasazování pneumatiky pomocí VZV je dobrý nápad,ty menší 16/70-20 se ještě jakš takš dají rukama nakvedlat na disk,ale tyhle velké 20/70-20 už je jiný boj. Já zase pro změnu bojoval s tím,že jsem tu tvrdou starou pneu nedokázal zatlačit, abych mohl nasadit péro, tak jsem si sehnal starý šroubový stahovák a jde to perfektně,je to taková jednoduchá trojnožka,na kterou s epoloží celé kolo, uprostřed je závit a stahuje se to takovým velkým vratidlem se dvěma kladkama co se odvalují po pneumatice.
Jirko,mrkni prosím tě o chvilce na tu tvoji novou pneu 20/70-20,jakou u ní výrobce deklaruje nosnost a hustící tlak, dík moc.Docela mně zajímají parametry takového balonu, možná by vyšel levněji než nějaké ty speciální agro-pneumatiky na návěsy.
Já mám už asi půl roku koupené těleso s vysoušečem z Avie A70 a chci to vyzkoušet na traktor,mně zase v zimě dělá potíže zamrzání vody v těch tenkých hadičkách pro zapínání předního náhonu a uzávěrky, tak snad se to tím zlepší.Možná by nebylo špatné do soustavy zapojit obojí,nejdřív ten odkalovač,který by pobral ten první hrubý kondenzát i s olejem a pak ta patrona co pobere zbytek vlhkosti. Obávám se,že se těm novým vysoušečům asi moc nelíbí ty staré kompresory co už propouští nějaký ten olej.
To nasazování pneumatiky pomocí VZV je dobrý nápad,ty menší 16/70-20 se ještě jakš takš dají rukama nakvedlat na disk,ale tyhle velké 20/70-20 už je jiný boj. Já zase pro změnu bojoval s tím,že jsem tu tvrdou starou pneu nedokázal zatlačit, abych mohl nasadit péro, tak jsem si sehnal starý šroubový stahovák a jde to perfektně,je to taková jednoduchá trojnožka,na kterou s epoloží celé kolo, uprostřed je závit a stahuje se to takovým velkým vratidlem se dvěma kladkama co se odvalují po pneumatice.
Jirko,mrkni prosím tě o chvilce na tu tvoji novou pneu 20/70-20,jakou u ní výrobce deklaruje nosnost a hustící tlak, dík moc.Docela mně zajímají parametry takového balonu, možná by vyšel levněji než nějaké ty speciální agro-pneumatiky na návěsy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ahoj a na indexy se podívám.
Dneska jsem složil ten výměník po Go a zamontoval ho do motoru L60 DSK. Zkouška na vodu dopadla skvěle, nic neprsakuje. Jinak ten motor po GO v AGM má hliníkový písty, ale jinak GO jako u všeho. Ani moc nebyl vyčištěný a přitom v provozu byl málo a tak ty usazeniny z oleje asi nejsou na vrub zemědělců. Tentokrát bylo potřeba daleko více Perchloru, ale ten si s tím poradil perfektně. Nyní bude čistota motorovýho olej lepší. Ale práce to byla náročná. Ještě že je to hotový.
Dneska jsem složil ten výměník po Go a zamontoval ho do motoru L60 DSK. Zkouška na vodu dopadla skvěle, nic neprsakuje. Jinak ten motor po GO v AGM má hliníkový písty, ale jinak GO jako u všeho. Ani moc nebyl vyčištěný a přitom v provozu byl málo a tak ty usazeniny z oleje asi nejsou na vrub zemědělců. Tentokrát bylo potřeba daleko více Perchloru, ale ten si s tím poradil perfektně. Nyní bude čistota motorovýho olej lepší. Ale práce to byla náročná. Ještě že je to hotový.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Zatím jsem neuspěl při hledání nové kabiny nebo velice zachovalé IFA L60. Asi je pozdě hledat po 30 letech kabinu od auta které se vyrobilo pouze 22 000 a ještě v cizině. Tak asi budu muset renovovat to co jsem zatím navozil pro všechny případy. Protože jsem to již v roce 2010 v zimě podnikal na W50 tak vím co to obnáší. Bute to zase žrout času, ale veteránské práce to bohužel vyžadují.
Tuhle kabinu jsem přivezl v květnu a má proreznutý podlahy.
Tuhle kabinu jsem přivezl v květnu a má proreznutý podlahy.
Volvo FL 614.
Re: IFA
To máš pravdu,najít nějakou dlouholetou uloženku této kabiny je jak hledat jehlu ne v kupce sena,ale v 10ti stohách slámy Hold budeš musit oprášit COčko a začít s karosařinou Určitě už ty staré kabiny nevyhazuj,v budoucích letech se určitě budou hodit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Kabinu jsem připravil na uskladnění, třeba se někdy hodí. Opravovat se vyplatí ta přivezená v květnu, má originální lak a to je dobré pro pozdější nalakování. Ta zelená na ACHP L60 je šrot na rozebrání, má moc boulí a kytu , to se nedá použít pro hezký výsledek. Tak z ní vytěžím co půjde a měla by jí nahradit ta modrá z autoškoly a přivetená z Brandýsa nad Labem.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů