Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Dneska jsem vyrazil s Volvem na STK a vyletěl jsem jak cukrář z cukrárny. A to na věci které minulých pět let nikomu nevadily.
Nejdříve jsem čekal necelou hodinu na emise, na nich to proběhlo dobře a jen padalo čidlo otáček z motoru , které tam technik nasadil. Takže počítač napsal špatný časový průběh měření a tak šestkrát se motor vytáčel zbytečně na maximum. Ještě že Volvo je točivý a výrobce dovolil i vyšší otáčky než jsou omezovačem regulovaný. Tak jsem neměl obavu o tom že budu hledat ojnice někde v okolí. Nakonec emise se podařily s rezervou.
Tak jsem zase čekal hodinu na STK a při kontrole najednou vadilo že není vzadu podjezdový nárazník, jenže ten v tomto provedení hydraulického čela nikdy nebyl montován. Takže to bylo díky tomu omezené na měsíc a já tam budu muset navařit zábranu která si bude rozumět s hydraulickým čelem. Ještě byl problém v bočních odrazkách, mimo správných oranžových byly na obou stranách po jedné červené a to bylo originál od výrobce. Sice zvláštní, ale pět let taky tolerovaný.
Nynější fotografická doba díky dementnímu Ťokovi je daleko horší než kdekoliv na světě. To co procházelo 22 let v cizině a pět let u nás, tak je dnes velkej problém.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
stř črc 18, 2018 10:57 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Jirko,jako tvoje auta jsou téměř jako kdyby včera spadly z výrobního pásu a mají problém udělat STK. Strašně by mně zajímalo,jak dělají STK ty mnohé pojízdné polovraky,které jsou denně v provozu. Tohle vše mi fakt mozek nebere. Také jsem si všiml,že na každém STK přikládají váhu úplně něčemu jinému a "buzerují" za úplně něco jiného. Myslím,že bude třeba se v dohledné době orientovat na jiný kategorie vozidel, tohle vše je už opravdu padlé na hlavu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
čtv črc 19, 2018 9:32 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Je to v lidech, nyní mi to dělal stejný technik jako posledně, taky to nebylo jednoduchý, ale tenkrát to dopadlo dobře. Ale nevadí, ty závady odstraním a alespoň to budu mít vybavený do budoucna. Ta situace bude nadále horší a právě to focení neumožňuje řešit situaci domluvou.
Proto jsem zrušil ten projekt L60 sklápěčka, udělat auto pro dnešní dobu by stálo moc práce a času. Taky ty náklady na STK a strávený čas jsou nemalé.
Tedy do AP-n vezmu generálkovaný motor s AL písty z projektu sklápěčka, upravím ho na vojensko verzi a pak bude sloužit v Ap-n bez obav z kavitace. Již mám naplánovanou cestu na další sraz v Ludwigsfelde 2019 a tam to možná bude taky rarita. Moc těchto variant se nedochovalo a super je že ani mýto v Německu nebude platit pro toto auto, narozdíl od W50 sklápěčky.
Volvo FL 614.
čtv črc 19, 2018 9:53 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Já si pořád myslím,že by ta L60 4x4 sklápěčka s rukou byl velice pěkný projekt,mně by se líbila ještě víc než ta vojenská APN,ale je to samozřejmě jen na tobě. Já jen že jsi na to věnoval nemálo úsilí,času a financí na shánění nových či zánovních dílů,nyní už defakto všechno na to máš.Navíc ta sklápěčka by nemusela být přímo na papírech,mohla by být na veteránských nebo klidně i na papírech z tvé druhé W50ky,už není moc lidí kteří by poznalo rozdíl :-DDD Ještě to každopádně zvaž a na STK nepohlížej jako na bernou minci. Podle mně STK ještě projde v budoucnu mnoha změnama,protože tento systém takový jaký je nyní dlouho fungovat nemůže,když technici nevědí jestli mají vyhodit staré nebo nové auta :lol: :lol: :lol: Mně osobně nenaserou,já si klidně budu do Kauflandu jezdit i s kombajnem :lol: :lol: :lol: 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř črc 25, 2018 11:30 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Celá ta pakárna je díky Ťokovi a jeho focení na STK. Ty fotky dostává i policie a má je k dispozici při silníční kontrole. Proto provoz na jiných papírech je velké riziko.
Projekt L60 je zatím uložen k ledu, časem se uvidí. Musím přiznat že mě otrávil postup STK, člověk se může snažit sebevíc a stejně je to naprd. Proto do té pakárny dvě nákladní auta stačí.
Nyní vytvářím ten podjezdovej rám na to Volvo dle přání STK, jenže v podkladech k hydraulickýmu čelu jsem našel datum vzniku konstrukce tohoto typu a je to 1982 a tedy v té době se podjezdový rám nemontoval. Teda musím vymjšlet to co nikdo neřešil. Hutní materiál již mám a tak mě čeká sváření a lakování. Kolik by to stálo vyrobit dodavatelsky si ani neumím představit, protože to není tak jednoduchý jako u novějších konstrukcí hydraulických čel, kde se s tím již počítalo.
Volvo FL 614.
stř črc 25, 2018 2:25 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jirkoooo - vyprdni sa nieco tvorit,si z prahy,zajdi ma d1 na 11zjazd, smer brno, sjedes,na kulataku do lava a pak v pravo autobazar a veakovisko,tam ti ten naraznik predaju. su to 2 L-ka a jedno U-cko. a len tak mimochodom,tomu exprdovi vysvetli ze v dobe vzniku tieto vozidla ziadne narazniky nemali, az to budem niekde vidiet tak ti ten naraznik cvaknem. alebo este taky napad,malo to par aut,daj tam len jednu trubku,ktora spoji spodne piesty a pri pokladani cela sa to skova s piestami pod auto. ale za mna bych oslovil vyrobcu,at mi posle vyjadrenie zda ano ci nie a bol by si na cistom. tie cervene odrazky daval tenkrat vyrobca normalne,bo korba je sirsia ako kabina.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv črc 26, 2018 11:41 pm

Honza 76
Příspěvky: 610
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

IFA

Příspěvek

Omluvte neznalého. Můžete mi upřesnit slovní obrat " vzadu podjezdový nárazník ". Jaká je funkce ? jak funguje na voze IFA.?
pát črc 27, 2018 6:27 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ten podjezdový nárazník- zábrna slouží pro zabránění vklínění osobního auta pod rám při zadním nárazu. Tyto nárazníky měly i IFY L60 valník kde byl velý zadní přesah korby. U sklápěček to nikdy nebylo, ale v minulosti byly případy v Německu kde to tamní T'ÜV vyžadoval. Při hledání data od kdy platí toto nařízení, jsem s překvením zjistil že v EHS již od roku 1970, ale dlouho se to asi ignorovalo. Vyjímky tenkrát byly z terénních aut- viz IFA a u specifických variant kde to není technicky jednoduchý. A to je případ i mého hydraulického čela který vyrobili ve Švýcarsku a firma je nyní součástí Bär koncernu.
S těma červenýma odrazkama je to fakt, jsou původní od výrobce a nic nebylo platný když jsem na to pokazoval a je to potíž když aplikují součsnost na skoro veterán. Toto není ale problém to vyřeším během chvilky. Ale ten zadní podjezdový nárazník je velký rébus.
Volvo FL 614.
pát črc 27, 2018 7:47 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

jirko - zajdi na ten vrakac u prahy,par veci som uz od nich bral,da sa s nimy hovorit👍🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát črc 27, 2018 9:50 am

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 233
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jirko podívej se na originální zadní světla MAN řady TGx, do boků mají odrazky a světla taky červený, tak to už by nemohlo projít ani nový auto z fabriky. Hlavně že to má homologaci to už nechápu podle čeho jí dávají.
sob črc 28, 2018 5:07 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: IFA

Příspěvek

Tými prísnymi kontrolami nás už zrejme pripravujú na časy, kedy auto - osobné alebo nákladné bude len spotrebný tovar, ktorý najviac po piatich rokoch vyhodíš a zas kúpiš nové. Neviem ako v CZ, ale na SK keď neprejdeš technickou alebo emisnou, musíš problém vyriešiť do mesiaca, inak Ti domov príde pokuta aj keď auto s neplatnou technickou či emisnou stojí na dvore. Buď to vyriešiš a keď sa to nedá a nechceš aby Ti každý mesiac chodili pokuty domov tak jediná možnosť je nechať to zošrotovať a len tak vyradiť z evidencie. S neplatnou technickou alebo emisnou sa nedá vyradiť ani dočasne.
sob črc 28, 2018 11:05 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak to je přímo šílený a skoro jako z diktátorského režimu. Takto se dopracovat k vetránskému věku je zcela nemožný a jediná šance bude v dovozu veterána z ciziny kde to nemuseli sešrotovat. Teda do doby než to napadne ostatní státy. Asi se politici zaštítili nápadem o ekologii a bezpečnosti, ale nevzali v úvahu kolik energie stojí vyrobit nové auto. To je tak když každý má dnes vysokou, ale prd něčemu rozumí a taky je pod vlivem lobbystů kteří prosazují svoje cíle.
U nás zatím je klid, když propadne technická tak se akorát musí platit pojištění a s autem nejezdit, nebo ho dát do depozitu a pak se nic neplatí a jen se uložení dále posouvá v čase. Ale u LKW je problém v roční technické a pokud propadne, tak to z depozitu nejde vyndat. Proto já nic nedávám do depozitu a radši platím pojištění a mám klid. U 30 let starýho LKW je to 420 Kč za rok a to na klasických i veteránských číslech. Volvo se tomuto věku pomalu blíží a tak to vydržím platit i v normální sazbě. Zjištěné nedostatky z STK odstraním a před skončením měsíční lhůty to vezmu na STK znova a uvidí se. Pokud to budu mít vše vychytaný tak snad do budoucna nebude problém, málo najezdí a emise má v rezervě OK.
Volvo FL 614.
ned črc 29, 2018 9:01 am

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: IFA

Příspěvek

Na SK keď prepadne platnosť kontroly, príde domov pokuta 165€ za TK a 165€ za EK. Ak kontroly vybavíš do mesiaca tak pokutu stiahnu na polovicu inak je to plná sadzba s tým že aj keď zaplatíš povinnosť vykonať kontroly Ti nezaniká a ide to stále dokola. takto si nútený zbaviť sa auta ktoré neprejde kontrolou a nie je možné odstrániť závadu. Bez zošrotovania nevyradia z evidencie a bombardujú Ťa pokuty. Argumentujú tým, že takýmto spôsobom sa zbavia vrakov odstavených po sídliskách ktoré už nejazdia a blablabla...Bez zošrotovania vyradia len autá ktoré spĺňaju podmienky historického vozidla ale okrem veku nad 30 rokov sa tam zohľadňujú aj iné veci. No ale toto je asi na inú tému.

Inak to Tvoje Volvo to je luxus.
ned črc 29, 2018 10:12 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak to jsou informace jak z hororu, to bych radši choval koně kteří na STK nemusí a taky se s nima dá jezdit. Nebo radši auto přihlášený v cizině a pojistku mít domácí na VIN. Při tomto postupu se naprosto vytrácí rentabilita koníčku nákladní i osobní auta.
Jak jsem se byl před 14 dny kouknout na tu modrou IFU L60 z Bazoše a ve valníkové verzi 4x4, tak jsem rád že jsem jí nevzal, byly by to vyhozený peníze. To z pohledu, když moje auta lepší než nová mají problémy, i když ne veliký na STK, co potom s polovrakem který byl téměř životunebezpečný vzhledem k stavu brzd. A toto bude platit o všech starších autech nyní v inzerci. Snad jen na díly jsou dobrá, jinak je to past na peníze.
Volvo FL 614.
ned črc 29, 2018 12:40 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: IFA

Příspěvek

V súvislosti s STK ešte spomeniem...nedávno som ju absolvoval s jedným autobusom asi dva roky starým, a mal som možnosť prejsť tou linkou s tým vozom, technik stál vonku a cez otvorené okienko mi vravel čo kedy mám robiť a ako brzdiť na valcoch...a pri tých brzdách je novinkou test, pri ktorom musíš držať brzdový pedál pol minúty v jednej polohe aby náprava brzdila len na určité percentá a po celý ten čas nesmie byť veľký rozdiel v brzdnej sile. Ten autobus mal kotúče a neopotrebované tak tým prešiel ukážkovo. Ale predo mnou testovali vlek s brzdovými bubnami a ten mal problémy. Dnes nič neukecáš, všetko je diaľkovo monitorované, priebeh testov je v momente odosielaný do centrály a jednoducho keď máš problém s brzdami, neprejdeš ani keby si neviem koho a čím podplatil, nedá sa to. Niektoré menšie nedostatky sa ešte dajú riešiť dohovorom ale emisie, brzdy, a riadenie - to musí fungovať.
ned črc 29, 2018 3:39 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů