Stránka 269 z 327

Re: IFA

Napsal: čtv kvě 10, 2018 9:50 pm
od Jirka Novák
Ano předválečná auta to mají těžké s ND, ale na cizí značky se seženou i kvalitní repliky nebo i původní díly - viz Jeep a mnoho dalšího.
Dnes jsem kouknul na nabídku vetránských věcí na S bazaru a skoro mi spadla čelist z toho kolik lidi chtějí za starší díly na osobáky a motorky, někdy i šrot. To já mám lepší při nákupech v Německu, je to sice komplikovanější, ale i tak jsem spokojený. S tou nápravou to byl pech, ale prodejce to asi netušil a stejně to bylo v poměru za cenu dvou repasovaných zadních brzdových válečku u prodejce v Ludwigsfelde. A mám k tomu spoustu zážitků z muzea a proto to nelituju. Taky díky tomu že mám všechny díly náhradní a s mechanikou nemám problém.

Re: IFA

Napsal: pát kvě 11, 2018 6:58 am
od mara1113
...jasně,že není čeho litovat ... :D

Re: IFA

Napsal: pát kvě 11, 2018 7:53 am
od poulm
Jirko,myslíš že ty převody z té nové nápravy jsou úplně nepoužitelné? Nedá se aspoň něco zachránit vyčistěním a třeba přeleštěním?
Je jasné,že jak tam začne koroze kousat,tak už je i v tom materiálu a prostě je tam pořád, ale vyhazovat by se to ještě nemuselo a třeba by to šlo nějakým způsobem poléčit, přece jsou to už věci co se nové shání čím dál hůř.

Re: IFA

Napsal: sob kvě 12, 2018 10:23 pm
od Jirka Novák
Diferák má jiný převod než potřebuju a stejně by byl rychlej na velký balony z Uralu. To je lepší mít pomalejší a mít tahovou sílu a rychlost variabilní díky možnosti používat různé pneu.L60 má možnost 9,00-20, 16-20, 18-20 a 20-20. Poloosy neřeším, ty mám náhradní a zbytek jako reduktory a mnoho dalšího je použitelné.
Dneska jsem dovezl tento naviják z Glashütte a byl to krásný výlet horskou krajinou. Taky majitel byl super a delší dobu jsme probírali naše zážitky. Měl tam ve sbírce krásnou motorku IFA dvoutaktní boxer a dvouválec. Krásná to byla rarita a jako nová.
Obrázek

Re: IFA

Napsal: ned kvě 13, 2018 2:07 pm
od Jirka Novák
Takto jsem vyčistil vnitřek litinového odlitku zadní nápravy a nyní je to chirurgicky čistý :D .
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: IFA

Napsal: pon kvě 14, 2018 1:06 am
od lukas1989
Tým vnútornostiam z nápravy vcelku nič nie je. Hrdza je len povrchová a ako tu už niekto písal dá sa preleštiť, a tie polosi sú hrdzavé v miestach kde sa ničoho nedotýkajú takže im je to v podstate jedno. Ak by tú nápravu Jirka len pretesnil a poskladal všetko tak ako bolo, naplnil olejom a dal na auto, fungovalo by to bez problémov akurát olej by som po krátkom čase vymenil. Presne ako sa tu písalo - pri opravách veteránov sa používajú diely v ďaleko horšom stave pokiaľ ničoho iného niet.

Re: IFA

Napsal: pon kvě 14, 2018 7:51 am
od Jirka Novák
Není to tak jednoduchý s tou korozí, totiž z ní se uvolnilo množství šupinek koroze které by se dostaly do oleje, pak by se rozdrtily v ozubení a ložiskách. Protože je v nápravě hodně jehlových ložisek tak tyto by to odnesly. Já to dělám na stav nového a díky intenzivnímu hledání náhradních dílů se mi to daří. Vytříděné díly by šlo sice zachránit kartáčováním, ale touto cestou jdu jen u minimálně poškozených dílů.

Re: IFA

Napsal: pon kvě 14, 2018 2:09 pm
od poulm
Tak to jsis pěkně mákl,koukám,že jsi vše mechanicky očistil do zlatova, to jsi čistil nějakým drátěným kotoučem vrtačkou? Nebo máš na to nějakou lepší fintu jak se dostat do takových dutin a rohů? Ten naviják je parádní a pěkně masívní,jakou tažnou sílu udělá? Má i volné odvíjení?

Re: IFA

Napsal: pon kvě 14, 2018 7:53 pm
od Jirka Novák
Ano ten naviják má volné odvíjení a vzduchové přeřazování směru otáčení. To z důvodu že z převodovky jde jen jeden směr otáčení kardanu.

Re: IFA

Napsal: úte kvě 15, 2018 5:35 pm
od Jirka Novák
Ještě k tomu navijáku. Je to 5 tunová verze a má 60 metrů lana o průměru 15 mm. Váha je cca 375 kg a je to velice robusní provedení.
Dneska jem přivezl poslední nazinkované díly pro renovaci. Budou nastříkaný černě a pak namontovaný na rám a pak to bude ještě celé znova nastříkané na černo.
Obrázek

Re: IFA

Napsal: pát kvě 18, 2018 8:55 am
od poulm
Paráda,kdyby takhle zinkovali celé auto už od výroby,tak bude na 100let :-D
Hele,tam kde se zinkují sloupy osvětlení a pro semafory,tak by ti tam možná uměli pozinkovat i celý rám auta 8) To už by pak byla velká machrovinka,co ty na to?
Já jsem příznivce zinkování,kdysi jsem chvíli dělal v zinkovně,tak vím co to umí a jakých vlastností lze dosáhnout. Barvy a laky jsou proti tomu velmi drahé, pracné a mají mnohonásobně menší životnost. Když jim ještě povíš,ať ti udělají hrubší vrstvu 80-120mikro,tak to přežije i tvé vnoučata :lol:

Re: IFA

Napsal: pát kvě 18, 2018 2:57 pm
od Jirka Novák
To bych neriskoval, rám je vyrobený z pevnostní oceli a je dělaný na velký zkroucení bez poškození. Teplota zinkové lázně je cca 470 C a to by již mohlo změnit parametry materiálu. Proto ho po opískování nastříkám zinkovým základem a pak ještě další černou barvou a to Hostagrundem.

Re: IFA

Napsal: ned kvě 20, 2018 9:55 am
od Jirka Novák
Dneska ráno díky mém velice hodnému vznámému byla dopravena tato L60 ke mě a je to dárce orgánů na můj projekt. Sice stála více než 15 let venku, ale díly které potřebuju jsou v dobrý kondici. Mám to místo posilovny a tak je to super :D
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: IFA

Napsal: ned kvě 20, 2018 3:24 pm
od Hynek
Nechceš Jirko přijet letos konečně do Kolína? :wink:

Re: IFA

Napsal: ned kvě 20, 2018 3:57 pm
od Jirka Novák
Zatím jsem nestihnul s W50 stk, ale mám to brzy v plánu a kdy je ten Kolín? V minulosti mě odrazovalo že organizátoři rok výroby byl stanovili do roku 1980 a bylo mi záhadou proč tak striktně, když veterány jsou již i novější auta. Ostatně co bylo vyrobený do roku 1990 je již dnes velice raritní.