Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Ahoj,
Dielenskú príručku mám, a taktiež Katalog ND Motora po nemecky. Objednal som si to u p. Zelinku. Pri rozobratí som si veci nafotil, ale je možné že niečo nie je tak ako to je v org. stave. Mám k autu aj TP. Rok vyroby 1958 , výrobné č. 1887-0230, valník. Garant K32
E mail . keltech@centrum.sk
Dik Attila
Dielenskú príručku mám, a taktiež Katalog ND Motora po nemecky. Objednal som si to u p. Zelinku. Pri rozobratí som si veci nafotil, ale je možné že niečo nie je tak ako to je v org. stave. Mám k autu aj TP. Rok vyroby 1958 , výrobné č. 1887-0230, valník. Garant K32
E mail . keltech@centrum.sk
Dik Attila
Zdravím,
uvedené výrobní číslo není číslo rámu, ale číslo naftového motoru z roku 1958. Je to jen náhoda, nebo je to původní motor dle TP?
Pokud chceš uvést vozidlo do originálního původního stavu, nemůžeš se bohužel stoprocentně spolehnout na žádnou literaturu (ani originální v němčině). Vzhledem k tomu, že postupně docházelo k různým úpravám Granita, který byl pak přejmenován (včetně drobných změn) na Garanta, docházelo i k jakémusi přepracovávání příslušné literatury a při tom k záměnám mezi Garantem a Granitem. Ne všechny úpravy byly řádně podchyceny a zaznamenány. Konkrétně například.:
1. v katalogu ND u valníkové karoserie je obrázek zadního čela ještě se třemi panty (Granit), ale v textové části už je pak počítáno jen se dvěma (Garant).
2. podobně v udržovací příručce pro Garanta32 (1959) nejsou všechny obrázky aktualizovány. Jsou zde obrázky nejenom nového, ale i starého provedení motoru (s napínací kladkou)
3. v příručkách je stále uváděno u Garanta umístění jedné baterie na přední stěně kabiny řidiče (Granit).
4. když už jsme u těch baterií, tak v knize Autokompas (NADAS 1965) se píše, že benzínový Garant 30K měl dva 12V akumulátory.
Bohužel i na srazech v Německu se setkávám s úpravami (naštěstí většinou jen detaily), které mají k původnímu provedení daleko. Celkem běžná byla výměna úhelníkové konstrukce pod korbou, neboť při přetěžování vozidla se bortila.
uvedené výrobní číslo není číslo rámu, ale číslo naftového motoru z roku 1958. Je to jen náhoda, nebo je to původní motor dle TP?
Pokud chceš uvést vozidlo do originálního původního stavu, nemůžeš se bohužel stoprocentně spolehnout na žádnou literaturu (ani originální v němčině). Vzhledem k tomu, že postupně docházelo k různým úpravám Granita, který byl pak přejmenován (včetně drobných změn) na Garanta, docházelo i k jakémusi přepracovávání příslušné literatury a při tom k záměnám mezi Garantem a Granitem. Ne všechny úpravy byly řádně podchyceny a zaznamenány. Konkrétně například.:
1. v katalogu ND u valníkové karoserie je obrázek zadního čela ještě se třemi panty (Granit), ale v textové části už je pak počítáno jen se dvěma (Garant).
2. podobně v udržovací příručce pro Garanta32 (1959) nejsou všechny obrázky aktualizovány. Jsou zde obrázky nejenom nového, ale i starého provedení motoru (s napínací kladkou)
3. v příručkách je stále uváděno u Garanta umístění jedné baterie na přední stěně kabiny řidiče (Granit).
4. když už jsme u těch baterií, tak v knize Autokompas (NADAS 1965) se píše, že benzínový Garant 30K měl dva 12V akumulátory.
Bohužel i na srazech v Německu se setkávám s úpravami (naštěstí většinou jen detaily), které mají k původnímu provedení daleko. Celkem běžná byla výměna úhelníkové konstrukce pod korbou, neboť při přetěžování vozidla se bortila.
Garant od Brekiny
To pozoun
Proč by to tu mělo vadit ??? Je to vlákno o Garantech, tak to sem patří.
Jediné co mi "trochu vadí" je to, že ten "hasící Garant" je v podstatně lepším stavu, než ta moje hasičská čtyřkolka .
Proč by to tu mělo vadit ??? Je to vlákno o Garantech, tak to sem patří.
Jediné co mi "trochu vadí" je to, že ten "hasící Garant" je v podstatně lepším stavu, než ta moje hasičská čtyřkolka .
Garant BREKINA
Jardo 32
buď upravit model,nebo 1:1
buď upravit model,nebo 1:1
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned bře 17, 2013 11:29 am
- Bydliště: Markvarec
Ahoj Fando,
na položenou otázku nelze jednoznačně odpovědět. Teoreticky by stačilo:
1) otočit motorem tak, aby byla v okénku skříně setrvačníku vidět na setrvačníku příslušná značka (pro 1.válec, počítáno od spojky),
2) natočit čerpadlo do polohy, kdy dává palivo pro příslušný válec,
3) nasadit čerpadlo na spojku a namontovat.
Bohužel díky postupnému vývoji (a různým opravám motorů z dostupných dílů), nemusí dnes příslušnému výrobnímu číslu motoru odpovídat namontovaný setrvačník (bylo jich několik), ani vstřikovací čerpadlo (respektive nastavený otvírací tlak trysek).
Já (coby laik, amatér) mohu pro základní nastavení poradit takto:
1) Odmontovat víka ventilů a nastavit motor do polohy, kdy začíná pálit 1.válec (poloha jako při seřizování ventilů).
2) Natočit čerpadlo aby dávalo naftu pro příslušný válec.
3) Díky tomu, že otáčky motoru a čerpadla jsou v poměru 2:1 by i při tomto hrubém nastavení mělo jít nasadit čerpadlo na spojku do unášeče.
4) Teď už by motor mohl mít alespoň snahu něco dělat. Pokud ano, je možné jeho chod "doladit" na unášeči. (Osobně jsem jednou musel jít až do rozvodů a přesadit rozvodová kola o zub).
Pokud motor vůbec nemá snahu naskočit, zkontroluj i celou cestu paliva od nádrže po vstřiky (například zavřený kohout, ucpaný nebo zavzdušněný filtr).
na položenou otázku nelze jednoznačně odpovědět. Teoreticky by stačilo:
1) otočit motorem tak, aby byla v okénku skříně setrvačníku vidět na setrvačníku příslušná značka (pro 1.válec, počítáno od spojky),
2) natočit čerpadlo do polohy, kdy dává palivo pro příslušný válec,
3) nasadit čerpadlo na spojku a namontovat.
Bohužel díky postupnému vývoji (a různým opravám motorů z dostupných dílů), nemusí dnes příslušnému výrobnímu číslu motoru odpovídat namontovaný setrvačník (bylo jich několik), ani vstřikovací čerpadlo (respektive nastavený otvírací tlak trysek).
Já (coby laik, amatér) mohu pro základní nastavení poradit takto:
1) Odmontovat víka ventilů a nastavit motor do polohy, kdy začíná pálit 1.válec (poloha jako při seřizování ventilů).
2) Natočit čerpadlo aby dávalo naftu pro příslušný válec.
3) Díky tomu, že otáčky motoru a čerpadla jsou v poměru 2:1 by i při tomto hrubém nastavení mělo jít nasadit čerpadlo na spojku do unášeče.
4) Teď už by motor mohl mít alespoň snahu něco dělat. Pokud ano, je možné jeho chod "doladit" na unášeči. (Osobně jsem jednou musel jít až do rozvodů a přesadit rozvodová kola o zub).
Pokud motor vůbec nemá snahu naskočit, zkontroluj i celou cestu paliva od nádrže po vstřiky (například zavřený kohout, ucpaný nebo zavzdušněný filtr).
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned bře 17, 2013 11:29 am
- Bydliště: Markvarec
Rozdělovač
Kolegové přátelé prosím nevíte kde by se dal repasovat rozdělovač na garant 30k nebo koupit noví.
Jelikož se v tom moc nevyznám sám nejsem schopen to seřídit. Děkuji za rady ...
Jelikož se v tom moc nevyznám sám nejsem schopen to seřídit. Děkuji za rady ...
čau Dane, jeden rozdělovač prodávali tady http://www.eurooldtimers.com/cze/inzera ... arant.html ale nevím zda je to ještě aktuální.
Ahoj Dane,
rád bych ti odpověděl na dotazy, ale o tomhle kuse se technická data těžko hledají. Stroj na fotce se žádnému z více jak 14 000 vyrobených Granitů 25 nepodobá. Řekl bych, že někdo upravil horní polovinu kabiny z Garanta, zadní blatníky dal místo předních, k tomu přidal přední masku z nějakého traktoru, dozadu použil kola z T805 a prohlásil: "Je to Granit 25" ?!?!?
To už je mi milejší, když si někdo z Garanta udělá traktůrek, než takovou ohavnost. Zakladatel firmy Phänomen, Gustav Hiller, se musí obracet v hrobě.
rád bych ti odpověděl na dotazy, ale o tomhle kuse se technická data těžko hledají. Stroj na fotce se žádnému z více jak 14 000 vyrobených Granitů 25 nepodobá. Řekl bych, že někdo upravil horní polovinu kabiny z Garanta, zadní blatníky dal místo předních, k tomu přidal přední masku z nějakého traktoru, dozadu použil kola z T805 a prohlásil: "Je to Granit 25" ?!?!?
To už je mi milejší, když si někdo z Garanta udělá traktůrek, než takovou ohavnost. Zakladatel firmy Phänomen, Gustav Hiller, se musí obracet v hrobě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů