Stránka 1 z 1

Sterling

Napsal: pát črc 28, 2006 6:33 pm
od david
Tak pokud se nepletu, tak tahle značka je jedna z nejmladších na americkém kontinentu...a patří pod Mercedesa, je to tak?
A přidávám jeden evropský úlovek z Monte Carla:
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: pát črc 28, 2006 9:01 pm
od Bagr
Tak tohle vidím poprvé.Super fotka! :wink:

Napsal: sob črc 29, 2006 7:28 pm
od petersen
Sterling - trochu historie v letech 1909 až 1910 vzniká společnost Sterling Vehicle Company závod byl umístěn do Harvey ve státě Illinois v tom samém roce začíná výroba vozidla Modelu řady C které bylo vybaveno vodou chlazeným dvouválcovým motorem a třístupnovou převodovkou .
V roce 1916 dochází ke sloučení se společností Sternberg Motor Truck Company a tato společnost až do roku 1951 produkuje nákladní vozidla pod názvem společnosti Sterling v tomto roce dochází k přebrání společností White Motor Company a nákladní vozidla vyjíždí z bran závodu Sterling pod označením Sterling-White v letech 1973 se výrobní závod stěhuje pod označením Sterling Custom Built Trucks Incorporated do Kansasu , Milwaukee a Clevelandu kde se zabívá výrobou Automobilových jeřábů , žacích strojů silničních servisních vozidel a návěsy kde zaniká v roce 1982.

Novodobá historie Sterlingu začíná v okamžiku kdy Mercedes přebírá od americké společnosti FORD Motor Co. kompletní divizi nákladních vozidel a Mercedes hledá vhodné pojmenování pro nové nákladní vozidla která vychází ze základu z původních vozidel FORD zde dochází k okamžiku vzkříšení dávno zaniklé společnosti Sterling na jejichž méno se nyní pyšní na chladičích na místě kde původně byla švestka fordu i tvar emblému zůstal zachován jen tam nejní nápis Ford ale velké písmeno S .

Otázka tedy je do jaké míry se jedná o mladou společnost zda se jí dá uznat historii sahající do roku 1909 ? ale nákladní vozidla se znakem Sterling tu již kdysi dávno v historii jazdila

Hystorická data a mezníky Sterling čerpány z knihy :
The ilustrated Enciklopedia of American Trucks and Comercial Vehicles
strana 359 až 362 :roll:

Napsal: ned pro 10, 2006 12:31 pm
od cuisine
http://www.sterlingtrucks.com/P.asp?Loc=Wallpaper - pár wallpaperů
http://www.sterlingtrucks.com/P.asp?Loc ... Literature - pár informačních pdf
zajímavá je řada 360 ... nemůžu si pomoc ale jako kdybych jí odněkud znal :lol:

Napsal: ned pro 10, 2006 4:14 pm
od david
cuisine píše:zajímavá je řada 360 ... nemůžu si pomoc ale jako kdybych jí odněkud znal :lol:
Nj....DaimlerChrysler a globalizace...co naděláš. Ale je to fakt hrozný auto...i jako mitsubishi, natož pak jako Sterling:-)

....joo...a oni dělaj tohle auto i s automatem? A s takovýmhle hnusným voličem?
Obrázek

Napsal: ned pro 10, 2006 4:44 pm
od cuisine
no co by si po němco amících chtěl .... ještě aby jim tam cpali tiptronik :lol:

Napsal: sob bře 22, 2008 8:00 am
od Juraj
Obrázek
Obrázek

Napsal: pát črc 02, 2010 11:25 am
od Pavel M.
brutální, skoro jako ruský stroje :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: sob črc 03, 2010 9:49 am
od JOSEF 15
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned črc 04, 2010 1:21 am
od Pavel M.
dobře udělaný detaily tohoto stroje v CADu.
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... tions.html
a fotodokumentace. Stačí zapnout "Play Slideshow"
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... pages.html

Napsal: ned črc 04, 2010 12:26 pm
od Mikki
To je uzasne :!: A to som si myslel, ze T813 je komplikovany stroj :lol: . Dostala ma hlavne ta "kolmá" prevodovka a pohon retazou :shock: :shock: :shock: .

Napsal: ned črc 04, 2010 8:52 pm
od Pavel M.
přesně tak, ten pohon pomocí řetězu taky vidím poprvé :shock:
přemýšlím o výhodách a nevýhodách tohoto řešení...
je to opravdu exot :!:

Napsal: ned črc 04, 2010 9:41 pm
od Eddie
Ten reťazový pohon som videl v jednom článku v Truckeri. Išlo tam o vojenský ťahač tuším Steyr, no už si nespomeniem v ktorom roku to bolo. Akú to malo výhodu oproti tuhým nápravám si netrúfam povedať, pamätám si len že to malo stratové mazanie - olej plynule kvapkal na reťaz a prebytočný jednoducho odtekal na zem :shock:

Napsal: ned črc 04, 2010 11:46 pm
od Mikki
V tej dobe olej kvapkajuci priamo na zem urctie nepredstavoval vazny problem. Celkove, naroky na mazanie retazovych prevodov su podstatne nizsie ako pri ozubenych prevodoch. Tu je to dokonca prevedene ako "vonkajsie", cize vystavene agresivnym prevadzkovym podmienkam. Nevyhodou je urcite nizsia zivotnost (opotrebovanie a natiahnutie retazovych clankov a capov).