Stránka 1 z 1

Špecifiká, odlišnosti, zaujímavosti amerických truckov

Napsal: ned dub 10, 2011 10:54 pm
od experience
Dostal sa ku mne jeden celkom podrobný prospekt opisujúci brzdovú sústavu amerických jazdných súprav, kde sú podstatné odlišnosti od európskych výrobcov. Niektoré veci ma prekvapili, ako napr.:

Ručný brzdič prívesov:
Toto zariadenie by malo zabezpečiť prevádzkové brzdenie výhradne návesu bez použitia pedálu brzdu. Samozrejme, pedálom je brzdená celá jazdná súprava.

Riešenie parkovacej brzdy:
Parkovacia brzda nemá vlastnú vetvu, resp. vzduchojem, ale je zásobovaná kombináciou oboch okruhov prevádzkovej brzdy.

Spôsob brzdenia pri výpadku jedného okruhu:
Vyriešené je to tak, že v prípade výpadku okruhu prevádzkovej brzdy zadných náprav ťahača je zabezpečené prevádzkové brzdenie reguláciou tlaku v brzdových komorách zaisťujúcich parkovacie brzdy prostredníctvom špeciálneho ventilu.

Ochranný systém proti úniku vzduchu v prípade roztrhnutia plniacej hadice do návesu:
Vodič stlačením, resp. nadvihnutím ovládacieho zariadenia zamedzí vstupu plniaceho vzduchu do brzdiča návesu.

Zariadenie nastavujúce tlak pre brzdenie prednej nápravy:
Využíva sa iba pri horších adhéznych podmienkach, kedy je uprednostnené, aby predná náprava zabezpečila smerové vedenie na úkor brzdnej sily.

Celkovo mi to pripadá trochu prepracovanejšie ako brzdové sústavy európskych výrobcov, najmä v prípade poruchy alebo mimoriadnej udalosti.

Neviem, z ktorého roku je ten prospekt, ale takéto zariadenia a spôsoby brzdenia sú aktuálne aj v dnes vyrábaných vozidlách? Aj u amerických výrobcov sa do popredia dostáva elektronika, alebo sú tam výrobcovia konzervatívni a stále preferujú mechanické riešenia pred elektronickými?

Napsal: úte čer 07, 2011 12:21 pm
od HOUZAR

Napsal: úte lis 22, 2016 5:16 pm
od Mickl
https://www.youtube.com/watch?v=8lEYaTvvq4g

Mam v tom razeni trochu chaos. :wall:

Re: Špecifiká, odlišnosti, zaujímavosti amerických truckov

Napsal: ned kvě 06, 2018 5:58 pm
od mikispider
Jsem na to kukal a typoval bych následovně: páka nejbliže volantu pulky, pak kvalty a úplně v pravo mala/velka rada 😎