Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine
Zaverecny
Jo v podstatě musim říct, že máš pravdu a argumenty máš naprosto správný. Ale ono od doby kdy si jezdil (tušim 2002 - 2004?) je to přes 10 let a trial se strašně změnil. Sekce jsou dalako víc o výkonu v kategorii S4 už vubec.
Výjezd kopce: ano hrabou všechny, Jenže když vjede jedna Tatra vjede proti kopci na malou 1 a hrabe a druhá si muže dovolit tam nechat třeba velkou 2 a hrabe taky, tak je jasný, že na dvojku máš větší setrvačnost rychost a vyhoupneš to nahoru líp. Jenže se ti to nesmí udusit. Takže koně.... Stejný případ v blátě většinou je potřeba (Milovice) se prohrabat vrstvou bahna na suší podklad - čim vyšší kvalt tim líp kola se líp čistěj a dohrabeš se snadnějc.
Gumy: Tim se dostávám ke gumám. Hladký kola jsou dobrý na lokality s tvrdym podkladem jenže stačí mokrá tráva nebo kaluž a nehneš se z místa a o blátě nemluvim. Výška kol ano zvyšuje těžiště ale momentálně je vyšší světlá výška a přechodové a nájezdové úhly důležitější než svahová dostupnost - viz rozmach "ruských taktik"
Podvozky: Jo máš pravdu. Ale opět, ono ty podvozky snesou víc než se zdá. Před pár lety si nikdo neuměl trial bez reduktorů představit než to Radek Malínský zkusil. A ono s tim neni kupodivu žádnej problém, jezděj 815 sklápěčky a 148 a vyhrávaj. Prasklej kříž na předku je naprostá náhodnost a zatim co se týká četnosti tak jsou na tom 815 s reduktorama (VVN) a bez (sklápěčky) uplně stejně. Je potřeba si dávat pozor, hlavně na přední uzávěrku. U sklápěčky 815 neni, takže jí tam radši ani nedávat a bude klid. Na průjezdnost to vliv skoro nemá - pokud jsou koně, pokud tam je V10 bez turba, tak se to dusí i bez uzávěrky.
148 s v12 nevim asi to bude chtit lehkou nohu a dávat bacha, ale pokud bude zadek celej sedět tak nebude problém podle mě. Musí se to zkusit.
Mě osobně se ta úprava tak moc nelíbí ale prostě zas tak bych to Mikkimu nerozmlouval, muže z toho bejt pěkný vozidlo nakonec...
No a poslední pravidla: Jo přesně tak. Ono sice u Adama je všem jasný, že má prototyp, ale prý na to má potvrzení z Kopřivnice, že je to sériovka cimž pravidlum zavřel ústa. Takže tomuhle bych se věnoval ze všeho jako prvnímu a poinformoval se. A asi bych to taky viděl jako největší problém celýho projektu.
Výjezd kopce: ano hrabou všechny, Jenže když vjede jedna Tatra vjede proti kopci na malou 1 a hrabe a druhá si muže dovolit tam nechat třeba velkou 2 a hrabe taky, tak je jasný, že na dvojku máš větší setrvačnost rychost a vyhoupneš to nahoru líp. Jenže se ti to nesmí udusit. Takže koně.... Stejný případ v blátě většinou je potřeba (Milovice) se prohrabat vrstvou bahna na suší podklad - čim vyšší kvalt tim líp kola se líp čistěj a dohrabeš se snadnějc.
Gumy: Tim se dostávám ke gumám. Hladký kola jsou dobrý na lokality s tvrdym podkladem jenže stačí mokrá tráva nebo kaluž a nehneš se z místa a o blátě nemluvim. Výška kol ano zvyšuje těžiště ale momentálně je vyšší světlá výška a přechodové a nájezdové úhly důležitější než svahová dostupnost - viz rozmach "ruských taktik"
Podvozky: Jo máš pravdu. Ale opět, ono ty podvozky snesou víc než se zdá. Před pár lety si nikdo neuměl trial bez reduktorů představit než to Radek Malínský zkusil. A ono s tim neni kupodivu žádnej problém, jezděj 815 sklápěčky a 148 a vyhrávaj. Prasklej kříž na předku je naprostá náhodnost a zatim co se týká četnosti tak jsou na tom 815 s reduktorama (VVN) a bez (sklápěčky) uplně stejně. Je potřeba si dávat pozor, hlavně na přední uzávěrku. U sklápěčky 815 neni, takže jí tam radši ani nedávat a bude klid. Na průjezdnost to vliv skoro nemá - pokud jsou koně, pokud tam je V10 bez turba, tak se to dusí i bez uzávěrky.
148 s v12 nevim asi to bude chtit lehkou nohu a dávat bacha, ale pokud bude zadek celej sedět tak nebude problém podle mě. Musí se to zkusit.
Mě osobně se ta úprava tak moc nelíbí ale prostě zas tak bych to Mikkimu nerozmlouval, muže z toho bejt pěkný vozidlo nakonec...
No a poslední pravidla: Jo přesně tak. Ono sice u Adama je všem jasný, že má prototyp, ale prý na to má potvrzení z Kopřivnice, že je to sériovka cimž pravidlum zavřel ústa. Takže tomuhle bych se věnoval ze všeho jako prvnímu a poinformoval se. A asi bych to taky viděl jako největší problém celýho projektu.
Filip Nikl
148
to Filip:
Mikki, poslyš, rady od Filipa jsou skutečně profi, je vidět, že o tom ví asi stokrát víc než já, to přiznávám upřímně a bez mučení. Filip se na spoustu problémů umí podívat ze širšího pohledu než já, a jak správně píše, TT už asi víc než deset let nejezdím, a skutečně mi pár věcí nedochází. Filipe, jsi fakt profík, jestli budu někdy stavět TTčkovou mašinu, budeš první, ke komu půjdu pro radu.
Mikki, tak když už tam chceš tu dvanáctku mít, tak do toho. Můžeš třeba zkusit zůstat v eSkových kategoriích, nebo půjdeš dobrovolně do P1. Myslím, že v P2 ještě nikdo nikdo nebyl? Taky bys mohl prostě motor hodit za kabinu, zkrátit přední nárazník až nad kolo, a mezi první a druhou nápravu fouknout pomocný kola, jen proti nasednutí na břicho. Pamatuju v závodech FOXe, úžasný stroj, ale jak se dostal přes kopec, sednul na ten diferák nebo rozvodovku nebo co to tam měl, a končil. Ohlídej si rozměry podle kategorií. Fanda Slunéčko - génuius Traktrialu, jakému dosud není a myslím že nikdy nebude rovno - jednou svařil Šílenýho Maxe 3 nebo 4, a až při přejímce zjistil, že o tři centimetry rozvoru spadá do vyšší kategorie.
A na rovinu musím říct, že vlastně sám nechápu, že někomu radím s TT, vždyť kdyby byla nějaká soutěž o blba s úplně nejblbějším autem vybraným a udělaným na TT, tak já mám s přehledem zlatou olympijskou medaili ! Nojo, už je to skoro patnáct let, chybama se člověk učí... .
Tak ti moc držím palce, Mikki, abys jednou na TT skvěle
.
Mikki, poslyš, rady od Filipa jsou skutečně profi, je vidět, že o tom ví asi stokrát víc než já, to přiznávám upřímně a bez mučení. Filip se na spoustu problémů umí podívat ze širšího pohledu než já, a jak správně píše, TT už asi víc než deset let nejezdím, a skutečně mi pár věcí nedochází. Filipe, jsi fakt profík, jestli budu někdy stavět TTčkovou mašinu, budeš první, ke komu půjdu pro radu.
Mikki, tak když už tam chceš tu dvanáctku mít, tak do toho. Můžeš třeba zkusit zůstat v eSkových kategoriích, nebo půjdeš dobrovolně do P1. Myslím, že v P2 ještě nikdo nikdo nebyl? Taky bys mohl prostě motor hodit za kabinu, zkrátit přední nárazník až nad kolo, a mezi první a druhou nápravu fouknout pomocný kola, jen proti nasednutí na břicho. Pamatuju v závodech FOXe, úžasný stroj, ale jak se dostal přes kopec, sednul na ten diferák nebo rozvodovku nebo co to tam měl, a končil. Ohlídej si rozměry podle kategorií. Fanda Slunéčko - génuius Traktrialu, jakému dosud není a myslím že nikdy nebude rovno - jednou svařil Šílenýho Maxe 3 nebo 4, a až při přejímce zjistil, že o tři centimetry rozvoru spadá do vyšší kategorie.
A na rovinu musím říct, že vlastně sám nechápu, že někomu radím s TT, vždyť kdyby byla nějaká soutěž o blba s úplně nejblbějším autem vybraným a udělaným na TT, tak já mám s přehledem zlatou olympijskou medaili ! Nojo, už je to skoro patnáct let, chybama se člověk učí... .
Tak ti moc držím palce, Mikki, abys jednou na TT skvěle
.
historie TT
To už je dávno, Rummcajsi. S šestnáctihrncem, pak s dvanáctihrncem. Mohl jsem to napsat rovnou, ale vidím, že jsi chytrej kluk a fanda TT a neskutečně šikovnej modelář, tak na to přijdeš určitě sám. Filipe90, prosím nenapovídat
bingo
Máš pochvalu, Rummcajsi
Na první fotce (z Kostelce) jsme s klukama v kabině a dole stojí tehdejší šéf Péťa Frýdman. Druhá fotka ukazuje vlastnosti vozu, a na třetí jsme kravili .
Mě už nikdo nemůže předstihnout v soutěži o nejblbější auto na TT ! Ta mašina měla všechny myslitelný důvody, proč jí na TT určitě nepoužít. Třeba naprosto nedostatečný krouťák a výkon motorů. Nulový výkyv druhé a třetí nápravy. Téměř nulový výkyv krajních náprav. Řízení bez serva . No ale abych nekecal, zas měla pár drobných zajímavostí, například prakticky otáčení téměř na místě vypnutím jednoho motoru (někteří kluci z S5 kvůli tomu už tehdy šíleně řvali a protestovali a chtěli naše přesunutí do P3), a úžasné těžiště. A natáčecí čtvrtá náprava místo druhé taky dělala zajímavé věci. A nápravy byly pontonové, jako ta V3Ska. Auto nemělo uzávěry, protože každá ze stran měla napevno spojená kola kardanama. Kola na každý ze stran se ti tedy otáčely vždy stejnou rychlostí. A tehdejší doprava byla levnější, když jsi na přesun pákou odpojil půlku auta a jel na jeden motor s poháněnými koly pouze na jedné straně. Dofuky měla, ale jen celkový, ne jako Tatra jednotlivě na každý kolo. Ale stála dvacet tisíc, prodal mi jí vážený pan Kalvoda z Roudnice, a ještě na ní zdarma udělal kompletní servis a přípravu k jízdě.
Každopádně patnáct minut po prvním závodě v Kostelci, při kravení, se nám roztrhla a vysypala miska s kuličkama v náboji kola. Tam totiž v kolech nejsou kardanové kříže. A to byl začátek konce. Pak se dokonce ulomil volant, a proti ustavičnému lámání misek nepomohla ani amputace čtvrté nápravy. Vidíš, Mikki, moje rady radši neposlouchej, je ti už jasný, že jsem úplnej magor .
Proto jsem přešel na T813, ze ZILa jsme na ní dali rám, a ta držela a držela, i když jsme dělali všechno proto, abysme jí při závodech zničili . Ostatně, mrkni na Láďu Hrušku, jak mu "naše" Tatra i s tím ZILovým rámem pořád ještě skvěle slouží.
(autor fotek skvělej Penda, ať mu Pánbu do jeho nebeskýho kočáru dolejvá vždycky plnou nádrž zdarma...)
Na první fotce (z Kostelce) jsme s klukama v kabině a dole stojí tehdejší šéf Péťa Frýdman. Druhá fotka ukazuje vlastnosti vozu, a na třetí jsme kravili .
Mě už nikdo nemůže předstihnout v soutěži o nejblbější auto na TT ! Ta mašina měla všechny myslitelný důvody, proč jí na TT určitě nepoužít. Třeba naprosto nedostatečný krouťák a výkon motorů. Nulový výkyv druhé a třetí nápravy. Téměř nulový výkyv krajních náprav. Řízení bez serva . No ale abych nekecal, zas měla pár drobných zajímavostí, například prakticky otáčení téměř na místě vypnutím jednoho motoru (někteří kluci z S5 kvůli tomu už tehdy šíleně řvali a protestovali a chtěli naše přesunutí do P3), a úžasné těžiště. A natáčecí čtvrtá náprava místo druhé taky dělala zajímavé věci. A nápravy byly pontonové, jako ta V3Ska. Auto nemělo uzávěry, protože každá ze stran měla napevno spojená kola kardanama. Kola na každý ze stran se ti tedy otáčely vždy stejnou rychlostí. A tehdejší doprava byla levnější, když jsi na přesun pákou odpojil půlku auta a jel na jeden motor s poháněnými koly pouze na jedné straně. Dofuky měla, ale jen celkový, ne jako Tatra jednotlivě na každý kolo. Ale stála dvacet tisíc, prodal mi jí vážený pan Kalvoda z Roudnice, a ještě na ní zdarma udělal kompletní servis a přípravu k jízdě.
Každopádně patnáct minut po prvním závodě v Kostelci, při kravení, se nám roztrhla a vysypala miska s kuličkama v náboji kola. Tam totiž v kolech nejsou kardanové kříže. A to byl začátek konce. Pak se dokonce ulomil volant, a proti ustavičnému lámání misek nepomohla ani amputace čtvrté nápravy. Vidíš, Mikki, moje rady radši neposlouchej, je ti už jasný, že jsem úplnej magor .
Proto jsem přešel na T813, ze ZILa jsme na ní dali rám, a ta držela a držela, i když jsme dělali všechno proto, abysme jí při závodech zničili . Ostatně, mrkni na Láďu Hrušku, jak mu "naše" Tatra i s tím ZILovým rámem pořád ještě skvěle slouží.
(autor fotek skvělej Penda, ať mu Pánbu do jeho nebeskýho kočáru dolejvá vždycky plnou nádrž zdarma...)
Už tenkrát,když jsem četl v časopise Off road rozhovor s "nějakým bláznem",co si to auto koupil,jsem si říkal,že s tím bych do trialu nešel ani náhodou.Nejvíc mě tenkrát pobavilo,že jste tam sháněli nějakou spešl svíčku,prej skoro půl kila Ale na trial se to auto fakt nehodilo.Nedusilo se ti to ve výjezdech?
No mě to teda zprvu vubec nedošlo s tim šestnáctihrncem. Ikdyž jsem o ZILovi věděl. No jo Kostelec si pamatuju, muj první trial bylo mi 10. Zážitek na celej život.
ZIL byl zajímavej, on jak nekopíroval terén, tak některý překážky přehoupnul ani to nebylo znát. Ale spíš to byla nevýhoda, protože pulka kol byla neustále ve vzduchu a neměl záběr. A když ho měl, tak začly na potvoru V8 zrovna kuckat a bylo hotovo. Když do sekce po Zilovi nastoup Karel Voráček se šestikolou, tak to byl jinej hukot. Jinak to zatáčení bylo dobrý no. Se to točilo prakticky na fleku, nemusel sis nadjíždět.
Pak Tatra, po tobě ji ale první měli Jansové ne? Někdy 2007, s tim jezdil Tomáš nebo kdo? Ji stříkli na červeno tak jak je teď, vodili ji krásně. Hruška teď, když to člověk vidí... darmo mluvit...
ZIL byl zajímavej, on jak nekopíroval terén, tak některý překážky přehoupnul ani to nebylo znát. Ale spíš to byla nevýhoda, protože pulka kol byla neustále ve vzduchu a neměl záběr. A když ho měl, tak začly na potvoru V8 zrovna kuckat a bylo hotovo. Když do sekce po Zilovi nastoup Karel Voráček se šestikolou, tak to byl jinej hukot. Jinak to zatáčení bylo dobrý no. Se to točilo prakticky na fleku, nemusel sis nadjíždět.
Pak Tatra, po tobě ji ale první měli Jansové ne? Někdy 2007, s tim jezdil Tomáš nebo kdo? Ji stříkli na červeno tak jak je teď, vodili ji krásně. Hruška teď, když to člověk vidí... darmo mluvit...
Naposledy upravil(a) filip 90 dne ned zář 14, 2014 1:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Filip Nikl
Původně Petr Beran a střídal se s Jiřím Soukupem (rok 2000), ten si pak postavil žlutýho pancéřáka (dnes bílý, Profous, Hanzík, Vaněk). Pak s ní jezdil Josef Stoklasa. Je to jedna z nejstarších trialek a je od začátku pořád stejná, akorát do roku snad 2006 měla normálně červenou plachtu místo týhle "bedýnky". A má v sobě originál turbo V12 z DOKa.
Filip Nikl
Tedy
http://pukous.8x8.cz/zavody1.html
A mně by jen zajímalo nevítě někdo proč dali Voráčka tenkrát do prototypů?
http://autoperiskop.cz/o-vikendu-se-jel ... -cup-2004/
http://pukous.8x8.cz/zavody1.html
A mně by jen zajímalo nevítě někdo proč dali Voráčka tenkrát do prototypů?
http://autoperiskop.cz/o-vikendu-se-jel ... -cup-2004/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů