Stránka 1 z 1

Liaz v Evropském poháru

Napsal: ned led 10, 2010 10:00 am
od Timy
Mám několik dotazů pro skutečné odborníky, pamětníky, znalce...

1) ve kterém roce se začal LIAZ zúčastňovat evropského poháru v trucktrialu? bylo to v roce 1991 nebo 1990?

2) kolik titulů mistra evropy získali jezdci LIAZu celkem? Byly to 4 tituly nebo 5?

3) v kterých letech, a kterých kategoriích to bylo? Vím, že v roce 1995 to bylo ve třídě P2, ale ostatní nevím.

Při hledání odpovědí na tyto tři otázky jsem našel několik odpovědí, které se vzájemně vylučují:
Na stránkách Josefa Kakrdy je uvedeno, že získal, tituly v letech 90, 91 a 93. Na stránkách iABC píší, že J. Kakrda získal tituly v letech 91, 92 a 94, 95. Takže, kdy je vlastně získal??
V knize "Hvězdy na čtyřech kolech" ( Automedia - Sport edition, Praha 1997) jsem narazil na tyto údaje: Jan Filip získal 2 tituly mistra evropy a to v letech 93 a 95 (což ovšem vylučuje možnost, že titul v roce 93 získal Kakrda, nebo ne?). J. Filip začal s truck trialem v roce 1991 v Ouběnicích při závodě EP, v té době měl mít podle knihy J. karda již dva tituly mistra evropy (což by znamenalo, že by je musel vyhrát v letech 89, 90...).

Takže jak to vlastně bylo??????



4) není náhodou druhý obrázek v galeriii "truck trial 1993" z roku 1992??
http://www.liaz.cz/trucktrial_1993_galerie.php
http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=2& ... 93_galerie

vzhledem k tomu, že jsou v této galerii už dvě jiné trialové liazky ( http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=17 ... 93_galerie ) , tak by tato byla třetím vozem v ročníku 93. Naproti tomu galerie vozů z roku 92 chybí.

Pro ročník 92 také hovoří fakt, že je to vůz z dakaru 92 (číslo 513) a vítězný vůz rallye Pharaons 92...
dakar 92: http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=25 ... e_cap_1992
pharaons 92: http://www.liaz.cz/obrazek.php?cislo=6& ... ni_galerie



5) ze kterého roku je první obrázek LIAZu pod výčtem úspěchů v galerii J. Kakrdy? http://www.tuareg.cz/cs/racing/history.html

6) zúčastnil se Liaz Evropského poháru v truck trialu v roce 97? Jestli ano, tak v jaké kategoriii, se kterým vozem a s jakými výsledky?

Napsal: úte led 12, 2010 7:31 pm
od fugas
Výsledky z roku 1991 a 1995

Obrázek

Obrázek

Napsal: stř led 13, 2010 5:09 am
od Timy
Dík.
Vůbec jsem nevěděl, že už v roce 91 jezdili v P2, já měl za to, že v sériovkách (tipoval jsem S3)...

Napsal: stř led 13, 2010 11:26 pm
od Karel334
Jel jsem dva závodyETT v s3 kde byl vůz Gamma Goat původem armádní transporter US army z 60tých.let řidič F.Langenberg příjemný chlapík který neměl jednu ruku a vůbec to nebylo poznat na jeho jízdě.Pak si taky pamatuji na Reicher jun. jezdil na Zilu 6x6 super udělaný auto, motor diesel TD uzávěrky jezdil jako nikdo.Kdepak dneska asi jsou ty auta a jejich majitelé.

Napsal: čtv led 14, 2010 4:57 am
od Timy
tak Gamma Goat v rámci ETT je vcelku známé vozidlo, ale že měl jeho řidič jen jednu ruku jsem nevěděl. To ho teda obdivuju.

Napsal: pon lis 07, 2011 8:53 pm
od Timy
extovární Liaz AWS "vstal z mrtvých" a takhle teď řádí (díky panu Machalovi týmu lidí kolem něj):
http://www.youtube.com/watch?v=_1pAbSotY-0

trocha historie: vůz byl poprvé nasazen v sezoně 1995, tehdy ještě osazen kabinou řady 300. Hned v první sezoně Jan Filip dovedl toto vozidlo k titulu Mistra Evropy v kategorii speciálů P2. Takto vůz vypadal v roce 1995:
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=20&adr ... 95_galerie
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=15&adr ... 95_galerie

pro sezonu 1998 bylo vozidlo osazeno novou kabinou řady 400 (Fox, Xena):
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=10&adr ... 00_galerie

v této podobě zůstal prakticky dodnes.

Napsal: úte lis 08, 2011 6:03 pm
od posa
Ouběnice byl volný závod, prvně jako součást ME byl závod v Dobřanech 1996
kat. P2 Jan Filip + Josef Frodl, Vonšovský sen. + jun. Liaz 111.154D
v roce 1997 kat. P2 Vonšovský sen. + Josef Frodl Liaz 111.154D ,pravděpodobně skončily 4 víc jich nejelo
1. Helmut Rauber Timberjack 810B
2. Reinhard Rauber Timberjack 810B
3. Josef Auinger+Fritz Holub Ural 4320

Napsal: úte lis 08, 2011 6:22 pm
od Timy
K tomuto se váže velká zajímavost: vůz AWS (celým označením Liaz 13.50 PA/J AWS), který zmiňuji ve svém předchozím příspěvku, byl někdy označován také jako Liaz 111.154 D (což je označení Liazek pro rally Dakar). Zřejmě to bylo kvůli homologaci - ve skutečnosti jsou tyto vozy naprosto odlišné...

Klasický vůz 111.154 D (Dakar 1987)
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=3&adre ... 87_galerie

trialový tzv. "111.154 D" - ve skutečnosti 13.50 PA/J AWS (ME Tuck-Trial 1996) - motor je vzadu, řízena jsou všechna kola http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=14&adr ... 96_galerie

Napsal: úte lis 08, 2011 6:57 pm
od posa
Kvůli homologaci ne jezdily prototypy, spíš co zrovna napsali do přihlášky 1996 a 1997 111.154D, 1998 Škoda 400, 1999 Škoda Xena, 2001 Škoda 13 50 PAJ

Napsal: úte lis 08, 2011 7:13 pm
od Timy
zajímavé... xena :D Přitom to mělo ze své podstaty blíže k označení Fox...

a nevíš jaký název tam byl v roce 1995??? tady na té fotce je krásně vidět na předním skle označení vozu 13.50 PA/J AWS, tak by mě zajímalo, co bylo ve startovní listině
http://liaz.cz/obrazek.php?cislo=9&adre ... 95_galerie

Napsal: úte lis 08, 2011 8:08 pm
od posa
Tak to nevím mám jen ty co sem napsal
v těch od fugase je 111.154D

Napsal: úte lis 08, 2011 8:22 pm
od Timy
no jo, vlastně...

z jakých zdrojů čerpáš? nemohl bys sem nahodit nějaké skeny článků, obrázků, odkazy, prostě cokoli zajímavého kolem liazek?
případně na mail?

Napsal: úte lis 08, 2011 8:37 pm
od posa
To je přímo ze startovních listin, až bude chvíle přehrabu fotky a naskenujuje pár se jich najde

Napsal: úte lis 08, 2011 8:47 pm
od Timy
super!!! a kdybys měl i nějaké materiály z ročníků 92 a 93, bylo by to úplně nejlepší!
zatím se budu těšit jak malej kluk :)

Napsal: sob lis 12, 2011 4:03 pm
od posa
Obrázek Obrázek