Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ohledně Maria to je zajímavá diskuse. Já jej považuju za špičkového konstruktéra v tomto oboru. můj dobrý kamarád se s ním poměrně dobře zná a podobně jako já žije tímhle oborem. byl se u něj v Židovicích podívat. Mario mu ochotně už v polovině roku ukázal stavbu tohoto hybridu (jen se to nesmělo fotit) a mluvil s ním naprosto otevřeně o jezdcích i svých konstrukčních postupech, o tom, jak to má s Renaultem (exkluzivní smlouva se skupinou R-V ještě rok, pak bude moci dělat cokoli), o tom, jak se Renault tohoto projektu chytil. Byl mu ukázat nové, větší prostory, do kterých se celý tým stěhuje, technické zázemí, všechno promyšlené do detailu. Nedaleko odtud dokonce otvírá novou lakovnu, kde bude dělat nejen svoje věci,a le i komerční záležitosti. Dokonce ochotně mluvil o nynějších vztazích s Buggyrou (naprosto korektní, dokonce prý Buggyře dělá některé věci) atd.

pro mě je to ohromně erudovaný, ale taky nesmírně dělný a pracovitý chlap a co dělá, má promyšleno a má to hlavu i patu. na Dakaru to ale často nestačí. úspěch tam mají věci dostatečně otestované, ověřené, spolehlivé. Není ani hodina na to, řešit tam něco za pochodu, vše musí fungovat. Samozřejmě i on je závislý na nájemcích, to je druhá věc. I na tom, jaké mají oni i on kapacity na systematické testování, tam bohužel trohu zaostávají a na Dakaru se to projeví.

Ten nápad s hybridem se může zdát jako politická úlitba, aby se mohl Renault bít v prsa, že je společensky odpovědný. Jenže když dáte politiku stranou, z technického hlediska je to nesmírně zajímavá myšlenka. Už tu byly pokusy s elektrickými auty z Lotyšska, však pamatujete. Ale ta otázka zní: může elektrické řešení pomoci sportovnímu výkonu v takovém závodě a když ano, za jakých okolností? Jiní by se drželi jistoty zavedeného, on tohle zkusil, dal to dohromady. Tu otázku si nikdo nepoužil. Samozřejmě nevíme, jak to napoprvé dopadne - asi tušíme, že Huzink není žádný super pilot a že na Dakaru mají úspěch jen ověřená řešení. Nicméně pokud to řešení je na place a začne se doplňovat rekuperovaná energie a výkon spalovacího motoru, vytvoří funkční systém, jak se to odrazí na sportovním výkonu a kde, v jakých pasážích? Já se na to těším a doufám, že ta požární rizika mají vyřešená. Napoprvé to asi nebude výsledkově žádná sláva, ale aspoň se projeví životaschopnost toho řešení, naznačí se potenciál - koukněte na Le Mans a úspěchy, Audi, Porsche, Toyoty. Mají jistě i svůj politický rozměr, ale kdyby tam ta elektronická jednotka byla jen jako zátěž, nevozili by to. Takže klobouk dolů, pokud takové řešení zkusil. Pokud se to auto zastaví ve třetí etapě, nebudu to brát jako vysloveně neúspěch, nějaké vyhodnocení tam bude muset být a příště to třeba bude lepší.

Ta rizika ostatní, o kterých píšete, například různé vozy různých koncepcí, ta tu jistě jsou, ale souvisí to s tím, že on chce zkoušet nové věci v intencích svých možností, ta auta jsou odrazem toho, jakými konstrukcemi se v kterém čase zabýval. Mně zůstane v paměti sezona 2010 v truck racingu, kdy se po jeho odchodu musela Buggyra postupně zvednout na původní úroveň a nějakou dobu jí to trvalo (ano, byla tam i změna předpisů ohledně počtu turbodmychadel, byly tam různé sporné situace stran volby pneumatik atd.), ale on přes zimu postavil zázemí a kompletně celý tým včetně konstrukce, stavby a odzkoušení vozidel i angažmá dvou špičkových pilotů a hned v prvním víkendu jeden závod vyhráli. To na mě udělalo dojem.

Čili pokud se díváte jen optikou výsledků na jeho práci, tak ano, dá se to tak pojímat, že nejsou nic moc. Nicméně v celém kontextu je jeho práce a fungování ve světě trucků imppressive. Jinak Mario si nepřipouští nějakou nejasnou budoucnost svého programu, kouká dopředu a počítá s tím, že Dakar bude dělat dlouhodobě. Aby šli nahoru, museli by soustavněji a furt testovat a trénovat, a taky mít opravdu kvalitní a stavilní piloty, ne nájemce z řad podnikatelů, kteří jezdí jako hobby. Stropem je asi dosažení úrovně de Rooye, ale i tak je pro mě zajímavé, do čeho všeho se Mario pouští a věřte mi, v jeho případě to není žádný bastl, ale technicky a technologicky promyšlené věci.

Ale znovu: aby někdo přišel s něčím revolučním a neokoukaným a rovnou to na Dakaru uspělo, toho se asi nedočkáme.
P.S.: te´d jen aby ten hybrid opravdu někdy nechytl plamenem a nějaký chytrák mi tu nenapsal, že tady mám ty promyšlené věci....já vím. Ale když se podíváte n jeho auta jako na konstrukci, opravdu je to zajímavá kreace a nic tam není na náhodu. Bohužel, za asi ne dostatečně množství testů už zaplatil svou ohnivou daní, ale zajímavá práce to je.
stř říj 16, 2019 10:02 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1257
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Moc dekujem za informace a Vas nazor. V podstate jste mi dal za pravdu :D ale ted vazne, jsem moc rad, ze tu na foru jste, protoze clovek se od Vas dozvi mnoho zajimavych informaci.

P. S. skoda, ze Ales se tu ukazal jen chvili a od te doby jiz delsi dobu nic. Jeste tu par otazek bylo...
stř říj 16, 2019 10:42 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Aleš má teď určitě jiné starosti, hlavně dokončit auto. To si myslím je priorita č. 1.
stř říj 16, 2019 10:49 pm

Honza991
Příspěvky: 142
Registrován: stř led 10, 2018 7:48 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Líbí se mi jak nápad s hybridem. Získává si solidní vývojový náskok proti konkurenci. Elektrika se dneska cpe do všeho a řekl bych, že se tomu ani Dakar nevyhne. Plus know-how, které po něm kde kdo bude chtít. A třeba mu to pomůže i finančně. A třeba ten Kamaz jednou...
Držím mu palce
stř říj 16, 2019 11:29 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jestli si získá náskok, tak určitě v tom poznání, jak se to reálně v té závodní situaci chová. zda to bude přínosem výsledkovým, nebo jen zátěží pro tým, to se pozná taky. To nikdo z nás neví, samozřejmě. Kamaz na Dakaru vždycky nasazoval jen plně odzkoušená řešení a neměl problém s tím, rok počkat, protože měl náskok ve všech ostatních ohledech dostatečný.
čtv říj 17, 2019 7:54 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Myslím si, že tohle řešení je velice chytrý tah a to nejen z hlediska auta, ale i potencionálních nových klientů. Navíc Riwald je recyklační firma a tý se to do marketingu taky celkem hodí.
Tomáš Ďurčo
čtv říj 17, 2019 8:33 am

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak ono to s hybridními technologiemi u Kamazu bude podobně jak s motory.
"Vadí vám, že máme 16l motory? Tak to nás mrzí, že na Dakaru nebudeme. Vladimíre Vladimiroviči, kde máš to číslo na Reného? Co jste to říkali? Jo že se nějak dohodneme, tak to jsme rádi." :lol:
Filip Nikl
čtv říj 17, 2019 8:55 am

Tod2
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Renault C460 Hybrid Edition Testing
https://youtu.be/myeZkrTVz2s
pát říj 18, 2019 5:14 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

myslím, že to tu neproběhlo, ale v úterý 15.10.2019 zemřel Andrew Cowan, jeden z průkopníků tovární účasti vozů Mitsubishi na Dakaru a pozdější dlouholetý šéf továrního týmu Ralliart pro mistrovství světa v rallye. Dakarský tým až do své smrti pak vedl Ulrich Brehmer.
ned říj 20, 2019 9:15 pm

Uživatelský avatar
WMA
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 266
Registrován: pát říj 11, 2013 6:59 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Vzhledem k tomu ze vypadl z D20 Gerard DeRooy, tak se uvolnilo misto pro Martina Kolomeho v tovarnim tymu 😁
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8259875085
pon říj 21, 2019 2:38 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak když Kolomajz přinese pár milionků, tak není prbolém aby jel v "továrním" týmu s Ivecem.
pon říj 21, 2019 8:30 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1257
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No bylo by to fajn, ale moc realne to nevidim. Kazdopadne kapacity by na to Iveco rozhodne melo. Letos melo jet 6 Ivec a nakonec jedou zatim 4 a z toho jedno jako rychla asistence a Torpedo s Lloverou asi take nemuze moc pocitat s nejakym extra vysledkem.
pon říj 21, 2019 10:08 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No to by bylo dobré jak pro Iveco (bude teda mít letos hodně slabej tým...), tak pro Kolomajze (super náčiní...). Ale vzhledem k finanční stránce (pravděpodobné), jazykovým znalostem Kolomajze a absenci (opravte mě, pokud se pletu) větších kontaktů mezi ním De Rooyem v minulosti je to pořádná utopie. Škoda!

Mimochodem: Ví někdo, proč nepojede Ton van Genugten?
pon říj 21, 2019 11:16 pm

Jirka.budejovice
Příspěvky: 389
Registrován: stř úno 08, 2012 1:54 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Dnes všude píšou že Macháček pojede Dakar za Buggyru na bugině. Můj názor je ten že Buggyra kamiony opustí a bude jezdit jen buggy.
pát říj 25, 2019 3:28 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

....tak SxS je na první kouknutí závodění za úplně jiný peníze.....druhak v týhle kategorii má i privátní tým se slušným ekonomickým zázemím dobrou šanci na beduína na rozdíl od plnohodnotnejch aut nebo kamionů. Ale tady beztak nejde o nic jinýho než jen vypiplat závodní náčiní pro Kolocovu tmavou dcerušku.....nedělám si iluze, že Machus dřív nebo pozdějc dopadne stejně jako Kolomý, Valtr, nebo Kiliáni.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát říj 25, 2019 5:19 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 15 hostů