Z FB Aleše:
https://www.facebook.com/pg/AlesLoprais ... e_internal
Dakar 2013 - velmi zvláštní rok a náš neuvěřitelný - úžasný stroj s názvem Princezna
. Po sešrotovaném Jamalu z ročníku 2012 to byla právě ona, která byla povolána opět na scénu... začíná éra červeného InstaForex Loprais Teamu.
DKR 2013
Z průběžného vedení v souťěži jsme zažili hořký pád z čela souťěže z důvodu poruchy odpojovače baterie jsme klesli na 6. místo. Obrovská smůla, protože ten rok jsme si to fakt zasloužili. Celý tým makal neuvěřitelně a vítězství bylo blízko a to paradoxně s kamionem, kterého již několik soupeřů před startem neprávem odsuzovalo do pole poražených.
Princezna zajela úctyhodný dostih
PS: v době, kdy jsme byli s Princeznou v průběžném pořadí na 1. místě za mnou přišel tehdejší francouzský komisař kategorie kamionů Fabien Calvet a sdělil mi následující:
MOC SE NERADUJ - TVŮJ KAMION KOUŘÍ!
Že v té době kouřily všechny dakarské kamiony obvzlášť ve vysokých jihoamerických nadmořských výškách je věc druhá. Vzkaz zněl jasně. Pamatuji si to jako dnes .... zrovna jsem ležel na masérském lehátku u mého fyzioterapeuta po náročné etapě, když mi to bylo francouzskou angličtinou sděleno.
Sednul jsem si a sdělil klidným hlasem následující: 8mi válcový motor DEUTZ, který tepe v mojí Princezně nekouří o nic víc než konkurenční kamiony. Se stejným typem motoru jezdil 8 let Karel a já dalších 7. Jestli nemůžete překousnout, že malý tým s jedním kamionem v soutěži momentálně poráží továrny, je to čistě váš problém. V reglementu máte 2 možnosti, dát finanční postih a nebo penalizaci. Akceptuji maximálně první možnost. Jestliže zvolíte penalizaci a tím nás odsunute z prvního místa - okamžitě odstupuji ze souťeže a udělám a investuji maximum možného, aby se to rally svět dozvěděl..
Další den nám odešel výše zmiňovaný bateriový spínač a my klesli na 6. místo. Princezna vyhrála etapu a ještě několikrát dojela v TOP 3 v etapových umístěních, stále vepředu, stále stejně “kouřící”, ale to už nikomu nevadilo