Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
John 15
Příspěvky: 210
Registrován: pát čer 20, 2008 11:12 pm
Bydliště: Bojkovice

Příspěvek

Tak řešením bude asi to co uvádíte. A proč mají rallyové vozy bílo zelené SPZ? Souvisí to nějak s tím, že jsou vedeny jako závodní vozy? Protože pokud by to stím souviselo, tak dakarské kamiony mají SPZ standartní.
čtv led 31, 2013 1:34 pm

Tod2
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

zelené mají historici s písmenem V nebo sportovní s písmenem R, s těmi sportovními ale smíš jezdit pouze při konání závodu, jinak ne, ty emisní normy nemají se značkami nic společného
čtv led 31, 2013 1:45 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já teda nevim jestli u všech ale podle mě to je prostě postavený na starejch paírech. Čimž jsou emise vyřešený.
Filip Nikl
čtv led 31, 2013 6:39 pm

Uživatelský avatar
John 15
Příspěvky: 210
Registrován: pát čer 20, 2008 11:12 pm
Bydliště: Bojkovice

Příspěvek

Tak u aut KM racingu, CDT i Lopraisu bych to vyděl na ty staré papíry, ale nejde mně to k Phoenixu. Ale necháme to koňovi, ten má větší hlavu ;-).
čtv led 31, 2013 7:37 pm

fugas
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 04, 2008 8:43 am
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek

Většina aut je postavených na starých papírech- třeba Tatry CDT jsou ,,papírově´´ rok výroby 93 a 96.
čtv led 31, 2013 8:51 pm

prof.i
Příspěvky: 235
Registrován: pon srp 30, 2010 10:18 pm
Bydliště: praha

Tatra 815nth 6x6 V12 atmosfera-prestavba na biturbo-dotaz

Příspěvek

Tatra 815 Nth 12 valec atmosfera prestavba na biturbo
Zdravim.Poradi mi nekdo,co je k tomu vse potreba predelat a kde a za kolik se daji sehnat turba,proste komplet jak a na kolik to cca prijde,samozrejme vlastni montazi,popripade,dalsi mozne upravy na zvyseni vykonu v domacich podminkach(ne motor za 500tis:-).Diky
pát úno 01, 2013 4:53 pm

latis
Příspěvky: 104
Registrován: pát lis 23, 2012 9:12 am
Bydliště: Ostrava

Motor Gyrtech

Příspěvek

Tak dneska novinky z Buggyry,týkající se poměrně zásadně motoru Gyrtech.
Světové rekordy Davida Vršeckého.To nejpodstatnější:
Podle technického ředitele Buggyry Robina Dolejše se vůz příliš neliší od závodního speciálu. Tým použije "dakarský" motor, který vytvořil pro slavnou rallye. "Zkoušeli jsme doslova extrémní úpravu dakarského motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch," dodal Vršecký, který už drží světová rychlostní maxima na letmý a pevný kilometr.

A informace dnešní je že pokořili všechny tři rekordy a navíc:
"Taktika je jasná. Pomalejší průjezd zatáčkami, rychlý průjezd rovných úseků," uvedl Vršecký před začátkem dnešního pokusu. V cíli se pak mohl radovat. "Vzhledem k tomu, že jsme v průběhu rekordu testovali motor pro příští ročník Rallye Dakar, je to nádhera," řekl.
Vršecký urazil s 5500 kg těžkým vozem poháněným motorem o výkonu 1250 koňských sil 100 kilometrů za 32:22,620 minuty, což znamenalo rekordní rychlostní průměr 185,316 km/h. Sto mil zvládl dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů za 51:42,260 (186,755 km/h) a za hodinu najel 187,621 kilometru.

Roudnickému týmu dělalo starosti počasí, ale hrozící déšť nakonec plány Vršeckého a spol. nepřekazil. Už po dosažení mety 100 kilometrů se jezdci ulevilo. "I kdyby se spustil liják, první rekord byl na světě," uvedl v tiskové zprávě český závodník, který jel maximální rychlostí 223,361 km/h.
Takže evoluce mototru Gyrtech by mohla mít 1250 koní,což by bylo výrazné zvýšení výkonu motoru ve vozech BDP.
sob dub 13, 2013 6:39 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Rvát motor pro Dakar nad 1000 koní je nesmysl. Není podstatný výkon, ale průběh točivého momentu. Na tom dnes stojí závodní motory a vlastně motory obecně. Navíc najít ten správný bod pro maximální životnost vs. výkon.
sob dub 13, 2013 8:16 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek

To pochybuji, že u BDP použijí 1200 koní, vždyť tam píšou, že je to na hraně životnosti. K čemu by to na Dakaru bylo? Tam potřebují výdrž a dobrý průběh kroutícího momentu. Navíc zvyšování výkonu asi není jen tak, musí se pak současně řešit i přenos toho obrovského výkonu...aby se nepodělala spojka, převodovka atd... Alespoň se domnívám :doh: :wink:

Edit: s křížkem po funuse :)
sob dub 13, 2013 8:23 pm

Uživatelský avatar
Puťo
Příspěvky: 1111
Registrován: stř lis 23, 2011 11:10 am

Příspěvek

A za sebou by museli ťahať cisternu s palivom :lol:
Martin Puťo Puterka
sob dub 13, 2013 11:04 pm

latis
Příspěvky: 104
Registrován: pát lis 23, 2012 9:12 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Tak já jak jsem si to přečetl později,jsem to napsal trochu blbě,vypadly mi tam slova,bylo by to zajímavé,ale co vím tak pan Smolka myslím říkal,že těch 1000koní je max právě kvůli přenosu výkonu na trať.A s tak velkým navýšním výkonu jak psali chlapi by se zvedla spotřeba a zhoršily další věci,např životnost,máte pravdu. Spíš mě těší,že se dál ten motor vylepšuje.
ned dub 14, 2013 12:02 am

Tod2
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

no já to pochopil tak, že ten "dakarský" motor použili jen pro překonávání těch rekordů na okruhovém speciálu, ale o zvyšování výkonů pro dakar není nikde ani slovo
ned dub 14, 2013 9:35 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Ano, ještě jsem v tom výčtu zapomněl na další podstatnou věc a tou je zmiňovaný přenos točivého momentu na kola, resp. na to, po čem vozidlo jede. Protože i sebelepší průběh točivého momentu a jeho hodnota ještě neznamená, že je to technicky možné přenést na vozovku. Na motorech Gyrtech se určitě pracuje, ale spíše se jedná o již zmiňovanou spolehlivost a stálost, než že by docházelo k hledání dalších zaběhnutých koní a Newton metrů. :lol:
ned dub 14, 2013 4:21 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No tak ono zas na druhou stranu se řiká "Koní neni nikdy dost!" Ale samozřejmě pokud to nejede, tak mu bude i 2000 koní k ničemu, takže spolehlivost je přednější.
Filip Nikl
ned dub 14, 2013 6:23 pm

smíšek
Příspěvky: 69
Registrován: čtv pro 13, 2012 8:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvek

Našel jsem údaje, které pustil před 15 lety Harri Luostarinen o svém okruhovém tahači s motorem CAT C12
1400 koní! 4200Nm! z 0 na 100 za 3,9sec!

Obrázek

Obrázek

Obrázek
pon dub 15, 2013 2:28 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů