Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak Praga ho sponzorovala vždy ne? Přestal ho sponzorovat jen Budvar. Nebo špatně koukám?
Tomáš Ďurčo
čtv zář 05, 2019 10:25 am

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Taky nevím co je tím myšleno, ale jestli Praga, tak to teda BLIK :shock: :D
čtv zář 05, 2019 4:24 pm

jardakar
Příspěvky: 67
Registrován: ned lis 30, 2014 7:17 pm
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

:wink:
Obrázek
čtv zář 05, 2019 9:56 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Diky, ale tohle se moc nepovedlo :?

I ty jmena na dverich jsou tak nejak divny. Ale zaujalo me, ze nakonec Jarda pojede "jen" s Jardou ml. A v posadce je napsany Radim Kaplanek.
čtv zář 05, 2019 11:05 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak že pojede Mirďa se vědělo... A mně se ten Jardův design naopak líbí, je to něco, co tady zatím ještě nebylo. Jednoduché, zajímavé. Jezdí se na výsledek, ne na design. :dance:
čtv zář 05, 2019 11:40 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Aha, ja myslel, ze maji jet oba synove.

Nevim, treba si na to postupem casu zvyknu. Trochu to ma asi pripominat Liazku se kterou jel u Maciku. Ta pro me byla uplne TOP. Nevite kdo Jardovi ten design delal?

Jinak ano, na vzhled to nejezdi, ale pro lidi a pripadne sponzory je v dnesni dobe take dost podstatny. Ale samozrejme vime, ze Jarda to ma nastavene trochu jinak.
čtv zář 05, 2019 11:53 pm

pát zář 06, 2019 7:35 am

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mně se to osobně, ač jsem to ještě neviděl celý a obě auta vedle sebe, líbí asi více než design Karla, který se mi zdá až moc přeplácaný.
pát zář 06, 2019 9:11 am

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Co se týká toho snížení hmotnosti u nového auta Aleše a jestli staví opravdu na tatrovácké koncepci, tak poměrně velkého snížení hmotnosti by mohlo být dosaženo díky nově vyvinuté rouře s větší tuhostí spolu s použitím lehčího rámu.
https://www.trucker.cz/rubriky/doprava/ ... 46564.html
Základ konstrukční unifikace leží především ve sjednocení vnějšího průměru nosné roury, na standardizovaný rozměr 273 mm v celém průřezu podvozku, s tím, že její rozdílná tloušťka se projevuje na vnitřním průměru. V úpravě jednotlivých segmentů a konstrukčních prvků za účelem převedení ruční výroby na automatickou a snížení špiček namáhání u přírub nosné roury. Velkou a zároveň požadovanou výhodou je skutečnost, že hutní polotovar pro výrobu nosné roury je standardizovaný podle EN (evropské normy) pro válcované trubky a lze ho nakupovat od více výrobců, což nebylo doposud možné, protože původně šlo o unikátní rozměr vyráběný ve Vítkovické válcovně trub pouze pro nás.

Jinak udávaná pohotovostní hmotnost Buggyra Tatra Phoenix je 8500 Kg. Víte někdo jaká je nejnižší povolená hmotnost kamionu na dakaru?
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pát zář 06, 2019 11:24 am

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

pokud vím, tak je to těch 8500kg
jenže ono taky záleží, kolik máš v nádrži, jestli ostatní musí mít plnou, aby toho dosáhli a Tatra to má i s "poloprázdnou"...
pát zář 06, 2019 12:14 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pohotovostní hmotnost vozidla je hmotnost silničního vozidla se standardní výbavou a veškerými provozními náplněmi (např. motorový olej, chladicí médium, palivo), ale bez cestujících (včetně řidiče) a nákladu. S plnou nádrží paliva.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pát zář 06, 2019 12:57 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Minimální povolená hmotnost u "velkých" trucků je 8500Kg. Jestli jsem to správně pochopil, tak se jedná o hmotnost bez posádky a zároveň o hmotnost, pod kterou to nesmí v průběhu závodu spadnout. Dle mě tedy 8500kg včetně provozních náplní, ale bez paliva a posádky.
Regarding homologations, minimum allowed weight for over 10 litres cylinder Vehicle is 8,500 kg. The minimum load on the front axle of these trucks is 4600 kg.For trucks using an engine under 10 litres cylinder, minimum allowed weight is 7000 kg and theminimum load on the front axle is 3800 kg, except if the production truck weighs less than 7000 kg.In that case, road homologation form will be taken as the reference. The minimum load on the front axle must be 54% of the total weight.The minimum weight must be respected throughout the Rally. The weight will be measured without anybody aboard.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát zář 06, 2019 1:31 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1457
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

jenze odlehcenim roury si zvysis teziste....to taky nechces. Kdyz odlehcujes, tak nahore a nebo neodpruzeny hmoty.
pát zář 06, 2019 1:53 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ano, našel jsem, že organizace také mohou definovat pohotovostní hmotnost s pevným množstvím paliva nebo jinými proměnnými hodnotami pro porovnání s jinými vozidly. To znamená, že na přejímky jedou všichni se stejným množstvím paliva, třeba 100 litrů a musí vážit cca 8600 Kg. Kolik pak kdo tankuje před závodem už je jeho problém.
jarousz
Na to jsem teď ani nepomyslel a máš samozřejmě pravdu. Nejde ale jen o odlehčení roury, ale zvýšení její tuhosti a díky tomu můžeš použít méně tuhý, lehčí rám a tím zhoršení těžiště alespoň částečně eliminuješ.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pát zář 06, 2019 2:49 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1457
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

nejsem si jistej, jestli je to tuhost ramu, co musis resit u dakarskyho kamionu....mam na mysli tuhost na krut
pát zář 06, 2019 3:09 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů