Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Tak Praga ho sponzorovala vždy ne? Přestal ho sponzorovat jen Budvar. Nebo špatně koukám?
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Taky nevím co je tím myšleno, ale jestli Praga, tak to teda BLIK
Re: Dakarská hospoda
Diky, ale tohle se moc nepovedlo
I ty jmena na dverich jsou tak nejak divny. Ale zaujalo me, ze nakonec Jarda pojede "jen" s Jardou ml. A v posadce je napsany Radim Kaplanek.
I ty jmena na dverich jsou tak nejak divny. Ale zaujalo me, ze nakonec Jarda pojede "jen" s Jardou ml. A v posadce je napsany Radim Kaplanek.
Re: Dakarská hospoda
Tak že pojede Mirďa se vědělo... A mně se ten Jardův design naopak líbí, je to něco, co tady zatím ještě nebylo. Jednoduché, zajímavé. Jezdí se na výsledek, ne na design.
Re: Dakarská hospoda
Aha, ja myslel, ze maji jet oba synove.
Nevim, treba si na to postupem casu zvyknu. Trochu to ma asi pripominat Liazku se kterou jel u Maciku. Ta pro me byla uplne TOP. Nevite kdo Jardovi ten design delal?
Jinak ano, na vzhled to nejezdi, ale pro lidi a pripadne sponzory je v dnesni dobe take dost podstatny. Ale samozrejme vime, ze Jarda to ma nastavene trochu jinak.
Nevim, treba si na to postupem casu zvyknu. Trochu to ma asi pripominat Liazku se kterou jel u Maciku. Ta pro me byla uplne TOP. Nevite kdo Jardovi ten design delal?
Jinak ano, na vzhled to nejezdi, ale pro lidi a pripadne sponzory je v dnesni dobe take dost podstatny. Ale samozrejme vime, ze Jarda to ma nastavene trochu jinak.
Re: Dakarská hospoda
to bude dobry! az se auto polepi cely, bude to jiny kafe:D
Re: Dakarská hospoda
Mně se to osobně, ač jsem to ještě neviděl celý a obě auta vedle sebe, líbí asi více než design Karla, který se mi zdá až moc přeplácaný.
Re: Dakarská hospoda
Co se týká toho snížení hmotnosti u nového auta Aleše a jestli staví opravdu na tatrovácké koncepci, tak poměrně velkého snížení hmotnosti by mohlo být dosaženo díky nově vyvinuté rouře s větší tuhostí spolu s použitím lehčího rámu.
https://www.trucker.cz/rubriky/doprava/ ... 46564.html
Základ konstrukční unifikace leží především ve sjednocení vnějšího průměru nosné roury, na standardizovaný rozměr 273 mm v celém průřezu podvozku, s tím, že její rozdílná tloušťka se projevuje na vnitřním průměru. V úpravě jednotlivých segmentů a konstrukčních prvků za účelem převedení ruční výroby na automatickou a snížení špiček namáhání u přírub nosné roury. Velkou a zároveň požadovanou výhodou je skutečnost, že hutní polotovar pro výrobu nosné roury je standardizovaný podle EN (evropské normy) pro válcované trubky a lze ho nakupovat od více výrobců, což nebylo doposud možné, protože původně šlo o unikátní rozměr vyráběný ve Vítkovické válcovně trub pouze pro nás.
Jinak udávaná pohotovostní hmotnost Buggyra Tatra Phoenix je 8500 Kg. Víte někdo jaká je nejnižší povolená hmotnost kamionu na dakaru?
https://www.trucker.cz/rubriky/doprava/ ... 46564.html
Základ konstrukční unifikace leží především ve sjednocení vnějšího průměru nosné roury, na standardizovaný rozměr 273 mm v celém průřezu podvozku, s tím, že její rozdílná tloušťka se projevuje na vnitřním průměru. V úpravě jednotlivých segmentů a konstrukčních prvků za účelem převedení ruční výroby na automatickou a snížení špiček namáhání u přírub nosné roury. Velkou a zároveň požadovanou výhodou je skutečnost, že hutní polotovar pro výrobu nosné roury je standardizovaný podle EN (evropské normy) pro válcované trubky a lze ho nakupovat od více výrobců, což nebylo doposud možné, protože původně šlo o unikátní rozměr vyráběný ve Vítkovické válcovně trub pouze pro nás.
Jinak udávaná pohotovostní hmotnost Buggyra Tatra Phoenix je 8500 Kg. Víte někdo jaká je nejnižší povolená hmotnost kamionu na dakaru?
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
pokud vím, tak je to těch 8500kg
jenže ono taky záleží, kolik máš v nádrži, jestli ostatní musí mít plnou, aby toho dosáhli a Tatra to má i s "poloprázdnou"...
jenže ono taky záleží, kolik máš v nádrži, jestli ostatní musí mít plnou, aby toho dosáhli a Tatra to má i s "poloprázdnou"...
Re: Dakarská hospoda
Pohotovostní hmotnost vozidla je hmotnost silničního vozidla se standardní výbavou a veškerými provozními náplněmi (např. motorový olej, chladicí médium, palivo), ale bez cestujících (včetně řidiče) a nákladu. S plnou nádrží paliva.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
Minimální povolená hmotnost u "velkých" trucků je 8500Kg. Jestli jsem to správně pochopil, tak se jedná o hmotnost bez posádky a zároveň o hmotnost, pod kterou to nesmí v průběhu závodu spadnout. Dle mě tedy 8500kg včetně provozních náplní, ale bez paliva a posádky.
Regarding homologations, minimum allowed weight for over 10 litres cylinder Vehicle is 8,500 kg. The minimum load on the front axle of these trucks is 4600 kg.For trucks using an engine under 10 litres cylinder, minimum allowed weight is 7000 kg and theminimum load on the front axle is 3800 kg, except if the production truck weighs less than 7000 kg.In that case, road homologation form will be taken as the reference. The minimum load on the front axle must be 54% of the total weight.The minimum weight must be respected throughout the Rally. The weight will be measured without anybody aboard.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
jenze odlehcenim roury si zvysis teziste....to taky nechces. Kdyz odlehcujes, tak nahore a nebo neodpruzeny hmoty.
Re: Dakarská hospoda
Ano, našel jsem, že organizace také mohou definovat pohotovostní hmotnost s pevným množstvím paliva nebo jinými proměnnými hodnotami pro porovnání s jinými vozidly. To znamená, že na přejímky jedou všichni se stejným množstvím paliva, třeba 100 litrů a musí vážit cca 8600 Kg. Kolik pak kdo tankuje před závodem už je jeho problém.
jarousz
Na to jsem teď ani nepomyslel a máš samozřejmě pravdu. Nejde ale jen o odlehčení roury, ale zvýšení její tuhosti a díky tomu můžeš použít méně tuhý, lehčí rám a tím zhoršení těžiště alespoň částečně eliminuješ.
jarousz
Na to jsem teď ani nepomyslel a máš samozřejmě pravdu. Nejde ale jen o odlehčení roury, ale zvýšení její tuhosti a díky tomu můžeš použít méně tuhý, lehčí rám a tím zhoršení těžiště alespoň částečně eliminuješ.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
nejsem si jistej, jestli je to tuhost ramu, co musis resit u dakarskyho kamionu....mam na mysli tuhost na krut
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů