Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Dobře popsáno, já si troufnu tvrdit že Macháček poletí hned po prvním Dakaru...
pát říj 25, 2019 5:50 pm

PtrialM
Příspěvky: 1583
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Souhlasím s Kailem :lol:
pát říj 25, 2019 6:11 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jestli Machus poletí z Buggyry nebo ne, není na pořadu dne a už vůbec ne podstatné. Podstatné je, že i s Tatrou na Dakaru to začíná být nahnuté... Tedy s tou s logem Tatra na masce, jinak ji stále bude kočírovat Aleš, byť pod šalamounským názvem Praga.
pát říj 25, 2019 6:45 pm

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ano to mně taky štve, je opravdu naprosto reálný že na Dakaru 21 nepojede ani jediná Tatra (když nepočítám Lopraisovic kočkopsa) :(
pát říj 25, 2019 6:49 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

..... tak Tatra prostě aktuálně zjevně není považována za značku, se kterou se dá na Dakaru vítězit nebo aspoň bejt hodně nahoře. Koncepce podvozku je řidičsky náročná, tím pádem není pro každého, kapoťák nevyrábí a podpora od výrobce asi taky žádná velká sláva nebude. Taky se přikláním k názoru, že Dakar 2020 bude pro Tatru labutí písní a dost možná, že na hodně dlouhou dobu....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát říj 25, 2019 7:22 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pick: S první větou úplně nesouhlasím... S těmi dalšími už souhlasit lze. Kdyby platila první věta, tak by Aleš šel do tuhých náprav a Gerard by neustále nevymýšlel koncepci nezávislého zavěšení. Toť můj názor.
pát říj 25, 2019 7:39 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Coudy: ale Aleš je jeden z mála, kterej s tím umí opravu jezdit (a taky má reálný osobní poznatky, že se s tím vyhrávat dá), dokáže z toho vytěžit maximum a jízdní specifika podvozku Tatra si vyloženě pochvaluje. Gerard s tím laboruje proto, že z principu věci je nezávislý zavěšení samozřejmě nejlepší řešení, ale bohužel se to musí umět udělat a musí se s tím umět i jezdit.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát říj 25, 2019 7:47 pm

Honza991
Příspěvky: 142
Registrován: stř led 10, 2018 7:48 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Vždyť s Tatrou pojede Šoltys ne?
pát říj 25, 2019 7:59 pm

Dalby
Příspěvky: 668
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kdyby Tatra nebyla blbá a když měla možnost, tak podpořila Lopraise, tak se nemuselo stát, že je její budoucnost na Dakaru nahnutá. Aleš měl zájem o spolupráci, oni ho ignorovali, že priorita tým pana Koloce, co budem dotovat nějakého Lopraise, který ale stejně vždy udělal lepší výsledek než tovární Buggyra. Tak mají co zasadili, Aleš si postavil Pragu, spodek má Tatru, ale to už nebude nikde říkat, všude bude jen název Praga a Buggyra to zabalí..
pát říj 25, 2019 8:01 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Dalby:
Tak ona hlavně Tatra nyní není v ekonomické situaci, aby si mohla dovolit někoho nějak více podporovat. A má smlouvu (pro Dakar 2020) právě s Buggyrou. V této situaci těžko mohla slibovat v průběhu roku podporu někomu jinému (třeba Lopraisovi).
A ano po Dakaru 2020 to Buggyra v kamionech zřejmě zabalí (nebude podpora tatry). Jedině, že by Šoltys měl zájem si to ufinancovat pro dalších pár dakarů sám a Buggyry by mu poskytla zázemí.
pát říj 25, 2019 8:45 pm

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Je nutno vzít v potaz že vztahy Loprais - Tatra se dlouhodobě pohybujou na bodu mrazu už od dávných dob Karla. Pak je taky pravdou že když se před lety (4 roky? Teď nevím jistě) rozhodovalo koho bude Tatra podporovat, měla Buggyra ještě celkem slušně našlápnuto, byl tam vidět ten zápal, vývoj, ochota postavit Phoenixe, postavit do závodu druhý auto... Zkrátka tenkrát se to asi ze spousty důvodů mohlo zdát pro Tatru jako ta lepší volba a nikdo nevěděl jakým fiaskem to nakonec skončí.

Co se budoucnosti Tatry na Dakaru týká, tak nějak tajně doufám že ten Kolomajz něco vymyslí. Bylo by fajn kdyby šel stejnou cestou jako Loprais, vlastní tým, jedno auto, jezdit si to svoje a mít všechny v pi*i. To bych mu přál. Otázkou je jestli by to dokázal ufinancovat, potom taky kdo by mu postavil auto, a vůbec je to zkrátka celoroční práce na "plnej úvazek"...
pát říj 25, 2019 9:28 pm

PtrialM
Příspěvky: 1583
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

.....a pak jeden závod pravdy kde si to všechno musí sednout :pray:
pát říj 25, 2019 9:31 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tolik jsem se nechtěl pouštět do těchto úvah, ale něco málo přece jen...

Tak především Buggyra je zejména činna v kamionovém sportu, proto podle mého soudu bude i snaha u kamionů na Dakaru zůstat. zda to bude s Tatrou a nebo s nějakým jiným projektem, třebas na tuhých nápravách, to ukáže čas. Kromě vozidla a zázemí ovšem potřebujete i jezdce, a toho Buggyra na potřebné úrovni momentálně nemá. Koloc myslí výchovu nových jezdců poměrně vážně, protože nikoho špičkového k dispozici nemá a nikde nevezme, to ale zabere nějaký čas a výsledek není jistý. Nicméně něco pro to dělá. Do té doby se může z Dakaru odporoučet, nebo na něm zůstat způsobem, který bude považovat za finančně a marketingově efektivní. Proto je oslovení Pepy Macháčka marketingověmomentálně zajímavé téma, navíc zkušený dakarista, kterého lze momentálně dobře komunikovat, a přitom si osahat specifika kategorie SSV a i u toho dál propagovat svou značku. SSV je v podstatě cesta k tomu, jak se znovu propracovat k plnohodnotnému nasazení budoucímu kamionu, ať už s Aliyah, nebo s někým jiným. ten "někdo jiný" po rozchodu s MK ale zatím není. Takže momentální situace je tato: jedna Tatra rozbitá, druhá pronajatá Martinu Šoltysovi. Aby byla značka na Dakaru víc vidět, je tu projekt s Can-Amem, do něj je potřeba nějaké známé jméno. K tomu se Pepa Macháček hodí - zkušenostmi, schopnostmi, vlastní závodnickou historií a jménem. Že je svéráz, který už pětkrát "skončil" a pokaždé se vrátil, to víme všichni. Ale dokud pojede a bude se mu to líbit, bude myslím na obou stranách spokojenost. Je to momentální řešení pro tento Dakar, dál se uvidí.

Co bude za rok, je nyní nepodstatné. události naberou svůj vlastní směr. Podstatné je, že na roli, jakou hraje značka v okruhovém šampionátu, na Dakaru momentálně nemá jezdce a přiznejme si to, to auto se tomu taktéž spíše vzdaluje, špička kategorie jde jiným směrem. Jestli jím půjde i Buggyra, to si musí rozhodnout sama. Já osobně si myslím, že u Dakaru bude chtít zůstat, protože je to marketingově silné spojení a má zázemí na to, aby v té práci pokračovala. A než bude moci nabídnout i opravdu silnou jezdeckou dvojici, ctící týmovou hierarchii, nové tváře s příslušnými schopnostmi, bude mít tyto projekty menšího rozsahu, ale zůstane přítomna. Martin Koloc chce dceru do dvou let na Dakaru do té buggy posadit - nic proti tomu. Všimněte si určité paralely se situací u Lopraisů, když odešel Karel a zůstala po něm velká nejistota - tam byla výhoda, že Aleš dokázal hned napoprvé zajet dobrý výsledek a v tom dakarském světě se chytil, to se nemusí vždycky povést a konkurence je velká. Ale dokud bude Buggyra činna v okruhovém závodění a bude dělat stavbu a vývoj velkých agregátů, bude chtít svou značku prezentovat i na Dakaru, toť můj názor.

K rozchodu s Martinem Kolomým se vyjadřovat nechci, ani o tom nebudu psát. Sem tam proniknou nějaké drby a je to zbytečné, ten vztah skončil a musí se jít dál na obou stranách. Objektivně nikdo z nás jejich vzájemnou situaci není schopen posoudit, tak to nechme.

No a podpora Tatry u Lopraisů vs. u Buggyry? na to se koukáte úzce a z dnešního pohledu. To rozhodnutí byla ale činěno s nějakou perspektivou někdy v roce 2013, tehdy byla situace jiná. Pokud to tehdy Tatra takhle chtěla, tak její důvody byly relevantní (tj. prezentace aktuálního modelového programu, marketingové možnosti apod.). Těch předpodkládaných výsledků však dosaženo nebylo. je mi spíše otázkou, zda tou deklarovanou podporou malého týmu s jedním jezdcem by Tatra dosáhla něčeho významně jiného a lepšího. Myslím, že ne. Jedna věc je dosažené číselné umístění na Dakaru, druhá vše okolo. I personální konstelace byla nakloněna spojení Tatra a Buggyra. Můj určitý tip je ale takový, že budoucí vývoj kamionového dakarského závodění u Buggyry bude už bez výkyvných polonáprav a roury. Ale to nemám ničím podloženo. Vývoj tohoto závodění mi však dává za pravdu, bohužel.
pát říj 25, 2019 9:39 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

PtriaIM:

Ale šance aby to všechno sedlo a všechno vyšlo je strašně malá a pro soukromníka s jedním autem nemusí za kariéru přijít. Šance na dobrý výsledek vede přes velký tým (s dobrou technikou a dobrými jezdci), pak je nějaká reálná šance. Dle mého názoru, pokud někdo z našich nechce vyloženě spoléhat na náhodu, tak je jedinou cesto use vykašlat na stavění svého auta, sehnat co nejvíce peněz a navázat dlouhodobější spolupráci s DeRooyem, který má jediný konkurence schopná auta a dobré zázemí.
pát říj 25, 2019 9:43 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

..... zůstat na Dakaru s nějakým projektem (SxS) a čekat než vypiplám jezdce je sice hezký a chválihodný, ale za toto mezidobí bude špička trucků vývojově opět o světelné roky dál. A jelikož BGR doposud nic světobornýho nepředvedla (jak konstrukčně tak výsledkově) i přes řekněme kontinuální vývoj a tovární podporu, měl bych celkem obavu jaký bude výsledek, když budou za pár let začínat znovu v zásadě od nuly, zejména když přejdou na jinou podvozkovou koncepci.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pát říj 25, 2019 9:59 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 hostů