Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
miky: ano, prebehlo to tu...a nie je sa comu divit...oni su obchodnici a z Dakaru zisky nie su prakticky ziadne (viz moj druhy odstavec v predchadzajucom prispevku). Dakar je viac-menej cisto nakladova polozka. Jediny vyznam ma ako prestizna forma propagacie znacky - ale tiez je otazka, ci relevatni zakaznici dnes uz Tatru (Kamaz/Ginaf/...) nevnimaju na trhu aj spontanne...
Odhliadnuc od tohto vsetkeho..asi su dnes len dva realne sposoby ako udrzat na Dakare Tatru:
1) prvy je tento z rozhovoru (ktory napadol svojho casu aj mna, ale neodvazil som sa ho napisat, lebo je prilis financne/politicky "toxicky"): Tatra = dodavatel techniky + armada = prevadzkovatel teamu + financne zabezpecenie projektu z regionu blizkeho vychodu (s kontaktmi cez montazny zavod v SA).
2) druhy je ten, ktory som tu uz prezentoval: dve elitne Tatry od Buggyry (resp. ineho (???) performance tunera), ktory ich postavy (a bude prevadzkovat) s maximalnym "tahom na branku" (aj keby to znamenalo popretie niektorych typickych konstrukcnych prvkov) + tretia "seriova" Tatra ako asistencia nasadena fabrikou a ako klasicka vzorka vyrobneho programu.
Bavit sa o tom, ze by fabrika prevadzkovala priamo svoj team nema cenu...a v stavajucej situacii asi nema cenu sa ani bavit, ze by rodinne teami po rokoch vlastneho vyvoja a stavbe specialov chceli presedlat na Tatru a hlavne byt zviazani jej "marketingovymi" potrebami/poziadavkami.
Odhliadnuc od tohto vsetkeho..asi su dnes len dva realne sposoby ako udrzat na Dakare Tatru:
1) prvy je tento z rozhovoru (ktory napadol svojho casu aj mna, ale neodvazil som sa ho napisat, lebo je prilis financne/politicky "toxicky"): Tatra = dodavatel techniky + armada = prevadzkovatel teamu + financne zabezpecenie projektu z regionu blizkeho vychodu (s kontaktmi cez montazny zavod v SA).
2) druhy je ten, ktory som tu uz prezentoval: dve elitne Tatry od Buggyry (resp. ineho (???) performance tunera), ktory ich postavy (a bude prevadzkovat) s maximalnym "tahom na branku" (aj keby to znamenalo popretie niektorych typickych konstrukcnych prvkov) + tretia "seriova" Tatra ako asistencia nasadena fabrikou a ako klasicka vzorka vyrobneho programu.
Bavit sa o tom, ze by fabrika prevadzkovala priamo svoj team nema cenu...a v stavajucej situacii asi nema cenu sa ani bavit, ze by rodinne teami po rokoch vlastneho vyvoja a stavbe specialov chceli presedlat na Tatru a hlavne byt zviazani jej "marketingovymi" potrebami/poziadavkami.
Re: Dakarská hospoda
To jako, že by Kolomajz s Alešem narukovali ? Ale jo, jsem rád, že Dakar někoho z Tatrovky zajímá. Hypoteticky si představuji, že na komerčním, armádním i teritoriálním kolbišti jsou KAMAZ a TATRA konkurenty. Pak spolu zápasí na Dakaru. O Kamazu někdo napíše - jejich nou hau je, že to nejlepší z celého světa dokážou doma složit, otestovat a dovést k dokonalosti na základě prostého rozkazu. O Tatře někdo napíše - jejich nou hau je, že si kromě podvozku vyvíjí svoje motory, tlumiče a kabiny, akorát se to nedá skoro ufinancovat. To vše je v obou případech v závoďáku. Co si vyberete ? Další věcí je cena, vynaložená za minutu ztráty v cíli DAKARU, či jinak, cena za vítězství. Další věcí je mentalita Českých a Ruských vojáků a systému pobídky k výkonu jako takového. Pokud by byla TATRA státním podnikem, pak ano, ale dokázal by s ní stát vůbec nějak rozumně hospodařit ? Chce soukromý podnik prachy od státu? Toť bombou celého rozhovoru, ale nebylo by to poprvé.
Re: Dakarská hospoda
Přestaňte už konečně snít o továrním TATRA teamu. Toto by bylo reálné pouze v případě, kdyby byl majoritní vlastník fanda do motorsportu a lil do toho peníze přes ostatní firmy holdingu. Pak by bylo možno vybudovat tovární tým někde na úrovni MAZu. Nikoliv KAMAZu. Nicméně aktuální majoritní vlastník Strnad není fanda vůbec do ničeho, vyjma prostého vydělávání peněz. Pro snažší pochopení uvedu konkrétní příklad podpory dle páně Strnada: V Živanicích začal podporovat fotbal, protože vlastník tamního fotbalu Novák, měl extra lukrativní pozemky v Pardubicích. Nicméně podepsal předběžnou smlouvu na jejich prodej s ČSOB Pojišťovnou a.s., která tam hodlala stavět novou centrálu. Poté, co Novák vyfuckoval ČSOBčko a pozemky koupil Strnad, kopl ho i s fotbalem do prdele a pro změnu poslal pár sponzorských mega do pardubického hokeje, (vlastníkem klubu je město), protože bylo potřeba rychle změnit územní plán. Územní plán byl již úspěšně změněn, tudíž dalšího sponzoringu samozřejmě netřeba.... A akce podobného typu proběhla i se stěhováním "výroby" AVIE z Letňan do Přelouče. Jen blázen si mohl myslet, že chce něco skutečně vyrábět. Strašně rád bych se pletl, ale za pana Strnada fakt zapomeňte na cokoliv a nad bláboly nějakého Lazara už vůbec netřeba ztrácet čas.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pát črc 16, 2010 11:02 pm
- Bydliště: Olomouc
Re: Dakarská hospoda
Mě zaujala ta Lazarova poznámka o tom, že Alešova Praga má přeci taky podvozek Tatra. Ono je spousta aplikací, hlavně armádních, kde Tatra dodává jen podvozek a finální vozy ani nenesou jejich jméno. Ale Tatra se jimi občas někde nenápadně pochlubí. Typický příklad je třeba Titus. Pokud letos ukončí spolupráci s Buggyrou, není nějaká šance, že by Tatra nějak lehce podpořila Lopraise, když jezdí na jejich podvozku? Nemyslím nic jako tovární tým, jen nějakou formu lehké spolupráce ohledně podvozku. Pro Aleše určitě každá koruna dobrá. Otázka samozřejmě je, jak by se na to tvářila firma Praga.
Re: Dakarská hospoda
Podle téhle odpovědi bych řekl, že ta možnost tu je.msifa píše: ↑pát led 17, 2020 5:01 pmPavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Tatra Truck
17. ledna 2020
Co říkáte na to, že se na Rallye Dakar prezentuje Aleš Loprais s vozem pod značkou Praga?
Ale ten vůz má tatrovácký podvozek. (směje se) Každopádně to je námět pro to, abychom se to pokusili do budoucna změnit.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
Takže Aleš bude do budoucna bez Tatra podvozku...???
Re: Dakarská hospoda
No jo, ono nestačí, že daňový poplatník sype prachy různým komediantům z divadel, posílá měsíční výpalné lhářům z "veřejnoprávních" médií, platí tvorbu nekoukatelných filmů, financuje chod muzeí a dalších kulturních (a mnohdy taky "kulturních") institucí. Ono nestačí ani to, že daňový poplatník mnohdy sponzoruje rádobyprofesionální kluby fotbalu a hokeje (např. Pardubice, Gottwaldov, atd.). Nedosti i na tom, že daňového poplatníka o jeho peníze oholí kdejaká veš z "neziskovek", "podnikatel" pobírající sociální dávky (pardon - dotace) nebo cigán žijící z přídavků na svých osmnáct děcek. Ne, to všecko je málo a proto ještě budeme sponzorovat neschopné Tatře její závodění na Dakaru.
To je spolehlivý způsob, jak Dakarské závodění pořádně znechutit nejen laické veřejnosti ale i mnoha fanouškům.
FUCK OFF, Lazare!
To je spolehlivý způsob, jak Dakarské závodění pořádně znechutit nejen laické veřejnosti ale i mnoha fanouškům.
FUCK OFF, Lazare!
!LIAZ 4life!
Re: Dakarská hospoda
Totalni nesmysl. Pokud profi Tatrovacky dakarsky tym, tak to musi zacalovat Tatra a dalsi sponzori. (Stat do Dakaru urcite taky neco dava, napr. Buggyra mela nalepky Czech tourism, coz je prispevkova organizace placena statem). To by treba jako politici nebo nejakej generalmajor rozhodoval kdo pojede? Celkem absurdni predstava.
Jinak Timy, jestli nadavas na verejnopravni media, ze je musis platit, tak kdyby to tak nebylo, tak nemas CT sport a reportaze z Dakaru.
Jinak Timy, jestli nadavas na verejnopravni media, ze je musis platit, tak kdyby to tak nebylo, tak nemas CT sport a reportaze z Dakaru.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
On by se toho ujal někdo jinej. Nebo si myslíš, že ty týmy by nehledaly cestu, jak své sponzory zviditelnit skrze celoplošné TV vysílání?
!LIAZ 4life!
Re: Dakarská hospoda
To mozna ano, ale kdo ma v dnesni dobe chut koukat na soukrome televize? Ze by treba do souhrnu etapy, ktera ma 30 minut narvali 2 bloky reklam a na druhou stranu by to bezelo v mutaci soukrome televize "sport" ktera je placena. Tudiz zaber na divaky o dost mensi.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Co si budem podívat, nejlepší reklamu dělá Tatře Tomáš Tomeček, ten jede do Afriky má tam 5 Tater, který ukazujou nákladní auta do těžkého terénu v tom nejlepším světle, jen bohužel méně mediálně sledovaném.
Buggyra si dělá odjakživa reklamu jen sobě a Mentorovi, co by měl bručet na Borech, když už se v tom spíše omylem ocitla Tatra, tak se to týkalo Kolomého eskapád typu jízdy s uraženým kolem nebo převrácení auta na akci pro sponzory...
Buggyra si dělá odjakživa reklamu jen sobě a Mentorovi, co by měl bručet na Borech, když už se v tom spíše omylem ocitla Tatra, tak se to týkalo Kolomého eskapád typu jízdy s uraženým kolem nebo převrácení auta na akci pro sponzory...
Re: Dakarská hospoda
Tomáš reklamu děla, ale letos tatra na svých stránkach zarytě mlčí , ani slovo o aer nebo sakaru
Re: Dakarská hospoda
Ale stát formou armády již do sportu sype peníze.
Pokud je motoristický sport také sport, tak se nedivím, že někoho napadlo toho využít.
Zde je velmi zajímavý přehled armádních sportovců: https://sportrevue.isport.blesk.cz/foto ... ali-armade - je to ale starší
Mě je spousta těch sportů, co armáda podporuje úplně ukradená, takže proč by nemohla podporovat motorsport? Klidně místo jiných oblastí sportu, kde zas tolik úspěchů není.
A pozor i za Duklu soutěží civilní sportovci.
Klidně ať stát přestane sypat prachy do fotbalu a může je nasypat do dakarského týmu.
Ale, jinak samozřejmě nejsem žádný zastánce státních podpor a dotací.
Pokud je motoristický sport také sport, tak se nedivím, že někoho napadlo toho využít.
Zde je velmi zajímavý přehled armádních sportovců: https://sportrevue.isport.blesk.cz/foto ... ali-armade - je to ale starší
Mě je spousta těch sportů, co armáda podporuje úplně ukradená, takže proč by nemohla podporovat motorsport? Klidně místo jiných oblastí sportu, kde zas tolik úspěchů není.
A pozor i za Duklu soutěží civilní sportovci.
Klidně ať stát přestane sypat prachy do fotbalu a může je nasypat do dakarského týmu.
Ale, jinak samozřejmě nejsem žádný zastánce státních podpor a dotací.
Re: Dakarská hospoda
Tomáš Tomeček nejlépe reklamu? No to asi těžko... Na nesledovaném závodě, s téměř nulovou konkurencí a v dnešní době s nekonkurenceschopným autem (které v Evropě nelze koupit) a které jede v chudých zemích, kde se nic neprodá?! To je ta nejlepší reklama?
Jako znovu musím zdůraznit: Je to sympatický člověk a jeho počínání chápu, ale trochu soudnosti...
Jako znovu musím zdůraznit: Je to sympatický člověk a jeho počínání chápu, ale trochu soudnosti...
Re: Dakarská hospoda
Beze zbytku souhlas. Jen jsem neměl sílu to psát.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 hostů