Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pát črc 16, 2010 11:02 pm
- Bydliště: Olomouc
Re: Dakarská hospoda
Podpora motoristického sportu typu Dakaru na nějaké státní úrovni je podle mě nesmysl. Co by z toho ten stát měl? Že podporuje českou továrnu? Proč by měl, když ta je v soukromých rukou a je to čistě komerční subjekt. Takových firem jsou tu desítky. Něco jako podpora zaměstnanosti v regionu Kopřivnice je už dávno pasé, stát řeší (nebo spíš neřeší) větší problémy jako je OKD a podobně. Když armáda zastupující stát podporuje přes Duklu různé tělovýchovné sporty, dají se ty důvody odvodit. Třeba aby se z Čechů nestal národ obézních peciválů, kteří pak neuběhnou ani kilometr. To by pak už do té armády nebylo koho verbovat, že... A stát by měl obecně mít zájem na to mít sportovně aktivní populaci. Vice sportujících = méně nemocných = menší výdaje na jejich léčení = delší produktivní věk = pak méně problémů se vším.
Když armáda podpoří dakarský tým, tak co to přinese? Víc kluků, co budou chtít řídit vojenský kamión? To asi ne. Navíc po těch kauzách jako jsou Pandury nebo minulé vojenské zakázky pro Tatru, které mají ještě dneska nějakou dohru s korupčním nádechem, bych byl být Tatrou naopak velice opatrný, abych ty politiky a jejich voliče moc nedráždil. Ostatně i ten za Tatru lobující prezident to má už za pár.
Když armáda podpoří dakarský tým, tak co to přinese? Víc kluků, co budou chtít řídit vojenský kamión? To asi ne. Navíc po těch kauzách jako jsou Pandury nebo minulé vojenské zakázky pro Tatru, které mají ještě dneska nějakou dohru s korupčním nádechem, bych byl být Tatrou naopak velice opatrný, abych ty politiky a jejich voliče moc nedráždil. Ostatně i ten za Tatru lobující prezident to má už za pár.
Re: Dakarská hospoda
Bohužel tovární tým ať už na Západě nebo na Východě si může dovolit jen velká a silná továrna, vyrábějící tisíce kusů vozidel. A to v jakémkoliv druhu motorspotu, nejenom na Rallye Dakar. A to už u nás je možné, jen v případě továrního týmu Škoda Motorsport. Ani ten Ginaf se kterým před deseti lety Martin Macík st. pěkně bojoval o třetí místo to finančně neutáhl a dnes se jeho auta sem tam objeví v týmech holandských soukromníků. Kdyby Tatru v roce 2013 nepřevzala skupina J. Strnada, už by výroba možná nepokračovala. Nějaká státní podpora samozřejmě je možná. Co by z toho ten stát měl Přece zviditelnění České republiky ve světě. Pořád lepší podpora konkrétních závodníků a lidí kolem nich než posílat peníze nejrůznějším zlodějským neziskovkám. Artura Ardavičuse také podporoval kazašský stát a nejsem si jistý, jestli jeden ze sponzorů MAZu, Белгострах, není běloruská státní pojišťovna, a podpora ze strany státu je tam také.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Re: Dakarská hospoda
Výňatek z rozhovoru s Matesem:
Startovali jste se speciálem Iveco. Autu říkáte Karel. Může ještě zrychlit?
Určitě ano. Zásadním rozdílem bude automatická převodovka. Kamazy i maz nám ujížděly v řádech minut. Když jsme se s nimi honili, i na malých dunách výkon za jejich hranou spadnul, ale jejich rozjezd byl na rozdíl od nás strašně rychlý. Než jsem postupně zařadil jednotlivé rychlosti a zrychlil, už byly pryč. Přitom výkon motoru je prakticky stejný. Máme ještě pár dalších detailů, které změníme. Něco na podvozku a pochopitelně i pneumatiky, to, co se s nimi dělo, není normální. Separovaný dezén u nejméně sedmi pneumatik nebyl jen mojí chybou, když si ji v tomto směru připustím. S motorem není třeba hýbat. Uvidíme po rozebrání, co dál. Navíc máme ve vývoji další auto.
https://www.sport.cz/moto/rallye/clanek ... tion-artcl
Startovali jste se speciálem Iveco. Autu říkáte Karel. Může ještě zrychlit?
Určitě ano. Zásadním rozdílem bude automatická převodovka. Kamazy i maz nám ujížděly v řádech minut. Když jsme se s nimi honili, i na malých dunách výkon za jejich hranou spadnul, ale jejich rozjezd byl na rozdíl od nás strašně rychlý. Než jsem postupně zařadil jednotlivé rychlosti a zrychlil, už byly pryč. Přitom výkon motoru je prakticky stejný. Máme ještě pár dalších detailů, které změníme. Něco na podvozku a pochopitelně i pneumatiky, to, co se s nimi dělo, není normální. Separovaný dezén u nejméně sedmi pneumatik nebyl jen mojí chybou, když si ji v tomto směru připustím. S motorem není třeba hýbat. Uvidíme po rozebrání, co dál. Navíc máme ve vývoji další auto.
https://www.sport.cz/moto/rallye/clanek ... tion-artcl
Re: Dakarská hospoda
Další auto? Hustý. Třeba Karla dostane Kolomajz
Re: Dakarská hospoda
A není to myšleno tak,že Karel s automatem-bude Karel EVOI a to auto
ve vývoji bude něco nového,třeba Standa,Jirka??
ve vývoji bude něco nového,třeba Standa,Jirka??
Re: Dakarská hospoda
No Kolomajz... Osobně jsme zvědavý. Ale mám takový dojem, že to salto s Fordem byla jeho závodní derniéra.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Je fakt, že ta páteř už něco zažila. Jestli mu opakovaně praskly ty stejné obratle jako v 2011 https://youtu.be/x0yeec1uusY
Re: Dakarská hospoda
Kolomý: https://www.sport.cz/moto/rallye/clanek ... tion-artcl
Tady o tom máte více.
Tady o tom máte více.
Milda (tra)
Re: Dakarská hospoda
Stavime novy auto moze znamenat aj zastavbu automatu do Liazky. Niekde uz spominal Mates, že by chceli otestovat automat, ako sa to chova a aky to bude mat dopad na vsetky ostatne casti auta, co by sa dalo vyskusat vo Frantovi, ktory je identicky s Karlom, hlavne co sa tyka motorovej a podvozkovej casti. Nechce sa mi verit, že by hned stavali nove auto, k comu? A ako pise Filip, tiez by som sa obaval, co ten crash nebol Kolomeho konecna. Praskli mu ine stavce, nie tie povodne liecene, ale ta chrbtica nieje sranda. Cas ukaze, myslim si ze teraz ani on sam nevie ako to bude. Este je prilis skoro po Dakare 2020
A automat, pravda, pokial je vyladeny, urcite prinos bude mat, ale spasonosna vec to zrovna nebude, ta nadvlada kamazu nespociva iba v automatoch, kazdopadne si ho Karel zasluzi, tak drzim palce aby sa im to podarilo dobre implementovat
A automat, pravda, pokial je vyladeny, urcite prinos bude mat, ale spasonosna vec to zrovna nebude, ta nadvlada kamazu nespociva iba v automatoch, kazdopadne si ho Karel zasluzi, tak drzim palce aby sa im to podarilo dobre implementovat
Re: Dakarská hospoda
Obratle jiné. Tam kde hecujou lidi, ubrat
Macík chce automat testovat letos, to už řekl. Asi otázka peněz. Taky říkal, že čumák a duny byla pro něj na DKR2020 dost problémová kombinace. První sezóna auta - nechceš ho hned rozštípat.
V etapách ,,typu palba,, říkal Kasteren zcela jasně, musel jsem ubrat, na rovině bylo auto nestabilní. Nastavení podvozku na rychlé úseky a duny je jiné - to už je zralé na ovládání za jízdy.
Mates říkal, že minimální hmotnost mají na přední nápravě v rizikové hodnotě. Rozumím minimální.
To jsou všechno některé díly skládačky...
Macík chce automat testovat letos, to už řekl. Asi otázka peněz. Taky říkal, že čumák a duny byla pro něj na DKR2020 dost problémová kombinace. První sezóna auta - nechceš ho hned rozštípat.
V etapách ,,typu palba,, říkal Kasteren zcela jasně, musel jsem ubrat, na rovině bylo auto nestabilní. Nastavení podvozku na rychlé úseky a duny je jiné - to už je zralé na ovládání za jízdy.
Mates říkal, že minimální hmotnost mají na přední nápravě v rizikové hodnotě. Rozumím minimální.
To jsou všechno některé díly skládačky...
Re: Dakarská hospoda
Na posledním tréninku Matese v Sedlčanech jsem zaslechl, že staví auto pro někoho do Holandska, ale víc toho nevím.
Re: Dakarská hospoda
Kdysi ze tu zmiňovalo ovládání nastavení tlumení podvozku z kabiny během jízdy. Používá to někdo? Myslí, že to bylo v době, kdy Aleš dojel s Manem...
Re: Dakarská hospoda
Oni i Holanďani se museli s torpédama naučit jezdit, vzpomeňme, jak to semtam někam píchli.
O Kolomýho by byla škoda přijít. Pokud to půjde zdravotně, což doufám, kdoví, zda ho ještě někdo nechá do něčeho sednout.
Jo, ovládání tlumičů z kabiny prý viděl Aleš u Kamazu a doporučil ho u Veky, když s nima jel.
O Kolomýho by byla škoda přijít. Pokud to půjde zdravotně, což doufám, kdoví, zda ho ještě někdo nechá do něčeho sednout.
Jo, ovládání tlumičů z kabiny prý viděl Aleš u Kamazu a doporučil ho u Veky, když s nima jel.
Re: Dakarská hospoda
Adjunkt/LAik: nešlo náhodou o vypínání stabilizátorů..??? Myslím, že to někdo měl, ale bylo to proti pravidlům … (???)
Re: Dakarská hospoda
Ovládání tlumičů z kabiny by mělo být podle pravidel zakázaný, jedinou výjimkou je ovládání stabilizátorů (to pravidla už vysloveně povolují). A to už řada kamionů dávno má, snad kromě Phoenixu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 54 hostů