Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Vzhledek k tomu, že nastavení podvozku pro duny, pevnej povrch, kamení se dost liší, určitě to skýtá rychlostní výhodu.
Re: Dakarská hospoda
U Kolomajze jde nejen o zdraví ale hlavně o peníze a zájem někoho mu něco nabídnout. No uvidíme.
Kamaz může za jízdy ovládat vliv stabilizátoru právě tím, že má na jedné straně tlumič, kde mění charektristiku útlumu a tím sílu přenášenou na stabilizátor. U nápravových tlumičů je pokud vím měnění chrakteristiky útlumu během jízdy zakázáno.
Kamaz může za jízdy ovládat vliv stabilizátoru právě tím, že má na jedné straně tlumič, kde mění charektristiku útlumu a tím sílu přenášenou na stabilizátor. U nápravových tlumičů je pokud vím měnění chrakteristiky útlumu během jízdy zakázáno.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Jsem zvědav, pro jakej automat se MM rozhodne. Jestli pro typ bez možnosti manuálního řazení ..jako používá AL nebo s možností manuálního řazení jako to má KAMAZ. Výhodnější se zdá teoreticky být "řešení KAMAZ" zejména při nějakém problému v dunách. Na druhou stranu je otázka, zda-li je taková převodovka s odpovídaícími parametry vůbec k mání, nebo jde o nějaký derivát vyvíjenej přímo v KAMAZu...
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
No ono jsou na výběr víceměně dva typy. Alison serie 4000 a ZF Ecomat.
Podle toho, co jsem našel a četl, tak Alison je hotový produkt, který je podle všeho "volně k prodeji". Už připravený pro Dakar přímo z Alisonu včetně softwaru. Jen si koupíte, nandáte a jedete. Používá ji většina týmů - Lopíci, De Rooy, MAZ, Dakar Speed ji má koupenou. A asi i další. Pravděpodobně VEKA, De Groot, Kovács, Fazekas...
ZF Ecomat v závodní verzi je produktem MKR Technology a mají ji Renaulty a údajně Kamaz. Těžko říct, jak to je s dostupností a cenou. Jestli to nebude něco jak tlumiče SACHS.
Možnost manuálního řazení je jen otázka softwaru, neměl by to být problém ani u jedné z variant. Je samozřejmě otázka, jestli je u Alisona možnost / ochota nějak software upravovat.
Podle toho, co jsem našel a četl, tak Alison je hotový produkt, který je podle všeho "volně k prodeji". Už připravený pro Dakar přímo z Alisonu včetně softwaru. Jen si koupíte, nandáte a jedete. Používá ji většina týmů - Lopíci, De Rooy, MAZ, Dakar Speed ji má koupenou. A asi i další. Pravděpodobně VEKA, De Groot, Kovács, Fazekas...
ZF Ecomat v závodní verzi je produktem MKR Technology a mají ji Renaulty a údajně Kamaz. Těžko říct, jak to je s dostupností a cenou. Jestli to nebude něco jak tlumiče SACHS.
Možnost manuálního řazení je jen otázka softwaru, neměl by to být problém ani u jedné z variant. Je samozřejmě otázka, jestli je u Alisona možnost / ochota nějak software upravovat.
Filip Nikl
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakarská hospoda
filip 90: I Kamaz jel letos už na Allisonech. Původně ale myslím zkoušeli ZF, tam ta úvaha byla dobrá a taky jsem si původně myslel, že jedou ZF.
Další, kdo jede na Allisonu, je soukromý DAF de Groot (letos č. 533), který dotáhl jamalku k pódiu.
Další, kdo jede na Allisonu, je soukromý DAF de Groot (letos č. 533), který dotáhl jamalku k pódiu.
Re: Dakarská hospoda
Jinak ohledne toho kamionu od Maciku do Holandska bylo nekde zmineno, ze by to mela byt spise nejaka spoluprace pro Dakar Speed, ne?
Re: Dakarská hospoda
Pan Vintr: Já jsem čerpal z toho článku, který se tu objevil, kde se o tom psalo. Ale vzhledem k tom, že se tam také psalo, že Aleš pojede s Ivecem a má vzadu příhradovou konstrukci místo rámu, jsem radši psal "Údajně".
Ono je otázka, co tam vlastně měli. První závodní nasezení automatu u Kamazu bylo pokud vím na SWR 2017. Měl to tam Mardějev ještě v 4326 v kombinaci s Liebherem. To možná byla tedy ZF. Tenkrát hovořil o tom, že se byli podívat u MKR a svezli se Sherpou, aby zjistili, jak se to chová.
Ono je otázka, co tam vlastně měli. První závodní nasezení automatu u Kamazu bylo pokud vím na SWR 2017. Měl to tam Mardějev ještě v 4326 v kombinaci s Liebherem. To možná byla tedy ZF. Tenkrát hovořil o tom, že se byli podívat u MKR a svezli se Sherpou, aby zjistili, jak se to chová.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Pokud u Macíků chtějí automatickou převodovku, tak je asi jednodušším řešením postavit nové auto, než kompletně předělávat Karla. Viz Aleš a novostavba Pragy na místo kompletního předělání Queen. Pokud vím, tak Holanďané si chtěli auto od Macíků pronajmout, což se nesetkalo v Sedlčanech s úplně kladnou odezvou, neboť se (a asi zcela oprávněně) obávali, že jim auto okopírují a následně vrátí. Něco jiného je prodej auta, s tím by asi problém nebyl - viz auto Jardy Valtra. Když se tu tak debatuje o automatech, tak kdo by si ještě před pár lety představil, že to u závodních kamionů bude jednou trend a v podstatě nutnost.
Re: Dakarská hospoda
Já myslím, že MM se zástavbou automatu počítal a že to v současném autě problém nebude. To u tatrováckého podvozku je to horší.
S automaty byl do teď "problém" v tom, že většina lidí tvrdí, že to zvládnou ručně líp, ale aniž by se s automatem svezli...
S automaty byl do teď "problém" v tom, že většina lidí tvrdí, že to zvládnou ručně líp, ale aniž by se s automatem svezli...
Re: Dakarská hospoda
Já se právě obávám, že s tím moc nepočítali. Ale rád bych se mýlil.
Re: Dakarská hospoda
Proč by stavěli nové auto kvůli převodovce.
Vyhoděj ZF - ku, to je "hned". Převaří pár držáků a šoupnou tam Alisona. Měl by tam pasovat - příruby jsou standardizované pokud vím. Pak nějak vyřešit chlazení - to nevim, jak to tam technicky je. Vymění se šaltpáka za volič převodovky a je to. Týden práce třeba...
Je to jedno u čeho to je. Pokud má Tatra sestup určený pro převodovku na motoru, tak se prostě prohodí převodovky. Složitější by to bylo u "klasiky" s převodovkou Tatra na rouře. Tam by záviselo na poloze motoru. Pokud by byl vysoko, musel by se vyměnit sestup za vyšší, což už znamená roztrhnout rouru.
Vyhoděj ZF - ku, to je "hned". Převaří pár držáků a šoupnou tam Alisona. Měl by tam pasovat - příruby jsou standardizované pokud vím. Pak nějak vyřešit chlazení - to nevim, jak to tam technicky je. Vymění se šaltpáka za volič převodovky a je to. Týden práce třeba...
Je to jedno u čeho to je. Pokud má Tatra sestup určený pro převodovku na motoru, tak se prostě prohodí převodovky. Složitější by to bylo u "klasiky" s převodovkou Tatra na rouře. Tam by záviselo na poloze motoru. Pokud by byl vysoko, musel by se vyměnit sestup za vyšší, což už znamená roztrhnout rouru.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Týden práce? To si úplně nemyslím. Navíc to chlazení bude celkem velký oříšek.
Re: Dakarská hospoda
Tatra montuje automaticky převodovky už dlouhou radu let tak v čem by měl byt problém nebo by to mělo byt horší?
Re: Dakarská hospoda
Přestavět "starý" podvozek s manuálem na nový s automatem, tady bylo nové auto (podvozek) logický krok...
Re: Dakarská hospoda
Viděl bych to stejně , jak píše filip90.... prostě MM do stávajícího řešení naroubuje automat, pořešej se věci související a uvidí se. Pod tou větou o "vývoji nového auta" od pana novináře se může schovat cokoliv od nějakejch "nezávaznejch" hrátek v CADu, přes novej podvozek až po vůbec nic. Sice bylo v český kotlině tradicí každoročně "vyvíjet", ale vidno, že i tradiční a permanentní "vývojáři" již zjevně pochopili, že cesta k úspěchu vede jen přes vyzkoušený a vychytaný řešení + permanentní drobná vylepšení u řešení, které se neukázali jako nejideálnější. Nakonec jak MM tak AL to v zásadě postavili na už vychytaným základě, kde jeden "jen" vyměnil boudu a druhej vyměnil "jen" motor a převodovku. Tudy dle mě vede cesta. Byť to není vhodnej příklad komparace, ale stačí kouknout na KAMAZ. Tam jdou jen cestou permanentní evoluce a ono to funguje....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: mxmaki a 19 hostů