Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Timy:
Zeptej se De Rooye, proč se o to nezávislý zavěšení snaží...
stř úno 19, 2020 6:32 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

K Lopraisovi: Známý český závodník a super šikula na servis? Že by se Kolomý a Piňosem už rozešli s Prokopem, i když se to ještě neví? Ale je fakt, že to vyšlo moc krátkou dobu od článku, kde Kolomajz psal, že bude pokračovat v autech...
stř úno 19, 2020 6:40 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ale pánové.... Motáte jabka s hruškama... :roll:

Jsou pevné nápravy, pak je nezávislé zavěšení kol a pak je koncepce Tatra, která má také mimochodem nezávislé zavěšení kol. Prosím nemotejte dohromady nezávislé zavěšení kol typu co měl Ginaf nebo De Rooy a Tatru. Je to absolutně něco jiného jak do konstrukce, tak chování a jízdních vlastností!

Mě pevné nápravy moc jednoduché nepřijdou. Ono navrhnout správně celou tu kinematiku zavěšení nápravy v kombinaci s vodícími rameny, krokem tlumičů a do toho správně stanovit všechny tuhosti aby to fungovalo a zároveň se to nerozlámalo, když se začíná od nuly není moc sranda. Tatra je v tomto směru pro blbce - je to pořád nejvíce sériové auto!
Nezávislé zavěšení ala Ginaf je kapitola sama pro sebe. Právě De Rooye bychom se měli zeptat, proč s tím nejezdí.

Rozhodnutí pana Koloce je naprosto logický krok. Zákaznící chtějí něco co znají, co je běžné, vyzkoušené a má to každý. Protože když to má každý, tak asi funguje. Tatra toto rozhodně nesplňuje (z pohledu zahraniční klientely, ať mě tu zas někdo nesetře), takže je nevhodná. Tečka. Jestli to má být Tatra na pevných nápravách, tak bych možná tipoval něco jak říká Pick. Něco ve stylu: "Potřebuju přesně to, co vím, že nikdy nepůjde, takže se na to vykašlu úplně."

Odůvodnění z důvodu dosažení limitu koncepce Tatra je nesmysl (dle mých informací). Ano třeba se to fakt sype, odcházejí diferáky, praskaji poloosy, praskají nosníky... ano je to možné. Ale o tom nemáme informace. Rozhodně to nikdy nebylo prezentováno jako důvod neúspěchu. Buď to byla elektronika, motor, servo nebo Martin Kolomý. :lol: Ovšem najednou jsou na limitu, když nikdy ten limit nedosáhli. :think:
Filip Nikl
stř úno 19, 2020 6:40 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jurzi píše:
stř úno 19, 2020 5:56 pm
Tak kdo bude Lopraisovi kryt zadá ? https://www.dakarmania.cz/index.php/202 ... -na-dakar/
Tak koho tipujete jako Lopreho nosiče vody? :think:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
stř úno 19, 2020 6:42 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Filip:
Ale já vím, že koncepce Tatra je něco jiného, než koncepce Ginaf... Jen jsem chtěl říct, že ne každý ze špičky touží po pevných nápravách.

A v druhém bodě nesouhlasím. De Rooy na tom teď nejezdí, ale pro budoucnost o to zjevně usiluje, to zde přece všichni víme.
stř úno 19, 2020 6:54 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jj jak píše filip90
Proto mi přijde složitější stavět naopak žebřiňák než použit podvozek Tatra

Ps. Jinak samozřejmě , roura je posvátná , to si piš :lol:
stř úno 19, 2020 6:58 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

filip:
Konečně někdo, kdo napsal něco smysluplného a podpořil to i nějakým argumentem. Díky.
Jsi tu jeden z mála, kdo se dokáže na ten problém dívat s odstupem, tak proto se tě zeptám - pokud tvrdíš, že je Tatra "pro blbce", tak proč tu rouru Kamaz dávno neokopčil? Jim by nedělalo problém postavit homologační sérii, kdyby v tom viděli nějaký přínos. Zajímá mě tvůj názor na tohle, protože do toho vidíš o moc více než já.

A ještě by mě zajímal názor Marka (jestli to tu teď čte), jestli by dávalo z marketingového hlediska pro Tatru smysl, pokud by se ta Kolocova myšlenka realizovala. Svůj názor jsem napsal výše, tak mě celkem zajímá, jak daleko jsem od pravdy.
!LIAZ 4life!
stř úno 19, 2020 7:02 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jinak samozřejmě , roura je posvátná , to si piš
A přesně proto se s lidmi jako jsi Ty nedá rozumně diskutovat. Hned se začnete čertit a bránit to svoje dogma.
Když teď tak mohutně souhlasíš s tím, co napsal Filip, tak proč jsi to před tím nenapsal Ty? Celou dobu jsem čekal, jestli tu moji myšlenku někdo potvrdí nebo vyvrátí, ale místo toho se tu jen bránilo dogma ale argumenty žádné. Takovým způsobem se pak ta diskuse nikam neposune a neobohatí ani jednu stranu.
!LIAZ 4life!
stř úno 19, 2020 7:11 pm

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jediný volný závodník je MK, mohl by to být i Šoltys, ale to se mi zdá jako nesmysl, ten je dost pomalý.
Jinak pro zajímavost, frantík do tatry sednul a bylo vidět že mu to jezdí, takže závodník si pronajme tatru a turista si radši zkusí něco s automatem :-)
stř úno 19, 2020 7:38 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Berte to s klidem, pánové. Taky mě to všechno velmi zajímá a taky doufám v bezva závoďáky.

Ale rozčilovat se kvůli tomu na internetu? Mrhat tím jediným, co skutečně mám, tedy časem svýho jedinýho života? Pro někoho, koho jsem nikdy neviděl a je vlastně jen jakýmsi virtuálním pojmem?

Jasně, činím tak právě do jisté míry taky, pokud mě kdokoli bude chtít chytnout za slovo, což se v podobných situacích zhusta děje.

Pro mě za mě diskutujte dál, baví mě to číst. Ale mějte na paměti skutečný problémy jako zdraví sebe a rodiny a toto berte jako milou kratochvíli, zábavu, kterou spolu rádi sdílíme.
stř úno 19, 2020 7:39 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Timy: Pro zvýšení povědomí o značce by to určitě fungovat mohlo, stejně mohou fungovat i ty okruhové tahače Tatra. Na klientské akce můžou klidně vzít Tatru Tomáše Tomečka nebo nějaký vojenský speciál s originálním podvozkem. U nákladních aut, na rozdíl od osobáků, ale vidím problém v tom, že zákazníci jsou převážně firmy nebo instituce a ty se rozhodují pragmaticky. U osobáků se zákazníci více řídí pocitem a "srdcem" než rozumem. Sponzoring a marketing by měl ideálně vést k vyšším tržbám a profitabilitě. U Dakaru o tom moc přesvědčenej nejsem. Tatra na něm má spoustu fanoušků, kteří ale nikdy o nákupu nákladního vozu do terénu rozhodovat nebudou. Pak měla účast Tatry na dálkových soutěžích další přínos (alespoň podle tiskových zpráv) - otestování komponentů a technických řešení. Otázka je, jestli to zatížení na závodech stejně není úplně jinde než v běžném provozu.
stř úno 19, 2020 8:32 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tiny prosím tě zabrzdi trošku, v tom citátu ti chybí smajlik který to vše tak nějak posouvá jinam.... :wink:

Muže vzniknout tatra s pevnejma nápravama a ramem, pravidla to dovoluji a dá sa na to bouda z Tatry a bude to tatra. Postavit to cele by nejspíš musel některý z týmů, tatra by toho podle mého nesla ale mužů se mylit.

Je taky otázka, zda by tatra jako výrobce mohl zakázat použití loga Tatry na takovém stroji kdyby si to vysloveně nepřáli ...
stř úno 19, 2020 9:05 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Takže na jednu stranu bude Tatra podporovat tým, který sice pojede s Tatrou, ale s bude to mít podvozek s pevnými nápravami, které ani Tatra nenabízí....
.....a na druhou stranu pojede Dakar auto pod úplně jinou jinou značkou (Praga/Ford) s podvozkem, který dělá Tatru Tatrou. :D
stř úno 19, 2020 9:18 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Timy: Především proto, že Tatra má toto řešení patentováno, takže Kamion s logem Kamaz nebo jiným nemůže vyjet s podvozkem Tatra. Samozřejmě pokud to není součástí smlouvy. No a dál to asi nikdo nedomýšlel. :wink:

Tom Z: Jasně, chápu. Myslel jsem to jinak. Opět obecně, nezávislé zavěšení má při rychlé jízdě v terénu daleko lepší vlastnosti než pevná náprava. To je fakt. Nakonec u sériových podvozků to je obrovská devíza Tatry. A to je také důvod proč s tím De Rooy koketuje. Ale vzhledem k tomu, že zatím nic moc nepředvedl, tak vývoj asi nebude taková legrace. Evidentně to zatím nefunguje a nevýhody převyšují výhody. Ale to u automatických převodovek bylo před pár lety také a podívejte se dnes. :wink:

jsafra: Samozřejmě, že může autora dát k soudu. Si zkuste postavit nějakou Off - Road šunku a prezentovat to jako třeba Škoda Karoq. Si myslím, že to bude docela rychlovka. Toto je třeba zajímavá situace u Macíků. Mají sice nápis Iveco ale nesouhlasí minimálně barva, takže si myslím, že se to za užití loga nedá považovat. Ikdyž vzhledem k jejich výsledkům jim Iveco asi nic vyčítat nebude. :wink:
Filip Nikl
stř úno 19, 2020 9:19 pm

Marko
Příspěvky: 1114
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Timy: Martin Koloc povedal nieco, co som ja davnejsie "popisal/avizoval" niekde na strane 479 tohto vlakna ...teda plan na "ostru" Tatru s pevnymi napravami.

(Nebudem sa teraz pustat do uvah ci to je technicky vhodnejsie riesenie, alebo nie).

Marketingovo plati, ze to ma vyznam. Nero tu uz nado mnou zopakoval moju starsiu argumentaciu a tak to proste je. Na propagaciu znacky ako takej - ak by to malo viest k vitazstvu mozes kludne postavit special, ktory bude mat zo seriovej produkcie akurat kabinu. (Druha otazka je, ci to vedenie Tatry takto chce...pretoze ak nie, moze skutocne zablokovat to, ze takyto kamion neponesie branding TATRA). Takto bol postaveny kedysi aj Turbotwin a Perlini. Jednoducho cielene na vitazstvo postavene sutazne specialy - a znacku to vzdy velmi efektivne propagovalo. S nejakou odozvou by som sa (zvalst v dnesnej realite Dakaru a sveta okolo) velmi nezaoberal, pretoze:
1.) verejnosti je lautr jedno ci to ma ruru, alebo tuhe napravy. Oni budu vnimat, ze vyhrala Tatra.
2.) zakaznici Tatru poznaju a ti, ktori ju kupuju ju kupuju preto, ze taky kamion potrebuju (!). Ako som uz povedal, nikto si nekupuje nakladak (vyrobny prostriedok) zo sentimentu...lebo sa mu paci, lebo po nom tuzi, lebo vyhral nejaky Dakar. Kupuje si racionalne: co potrebujem, kolko to stoji/aky bude leasing, ake to ma prevadzkove/servisne naklady, aku produktivitu, aka bude zostatovka hodnota, atd... teda kolko mi to zarobi!

Osobne si myslim, ze v case kedy sa zacali ako skladacky stavat vyslovene kamionove specialy urcene na vitazstvo a cela kamionova spicka sa posunula do roviny extremne draheho profi-motorsportu (tak ako skoro kazda scena profi-motorsportu) je proste treba na úspech postavit cielene specificku (rallyovu) koncepciu. A myslim si, ze pre Tatru, ako vyrobcu specialnych aplikacii by nemal byt "psychologicky" problem postavit aj takyto special - ci uz svoj Rubikon neprekroci (rura), alebo prekroci (pevne napravy).

Opakujem, nechcem sa pustat do uvah ci rura, alebo pevne napravy. Zopakjem len to co tu uz padlo niekolkokrat, ze pre Buggyru z pohladu hladania nejakeho zahranicneho jazdca (ci uz najomcu...alebo nejakeho "elitneho" jazdca, iduceho na vitazstvo) maju tie pevne napravy zmysel.
Dalsia vec je samozrejme to, ze bez masivnejsieho treningu v priebehu roka (vratane mensich sutazi), kde sa posadka zohraje/zautomatizuje reakcie nebude samo-spasonosny ani jeden z technickych konceptov. Ale to dost suvisi s tym, koho najdem ako pilota a ake silne spoznorske krytie za sebou ma.

Ono plati, ze na tento problem ide marketingovo/technicky pozerat z roznych uhlov - a vzdy to ide zdovodnit. Takze zalezi na konkretnom cloveku ako sa k tomu postavi ... a najviac samozrejme na tom, ktory v danej dobe robi rozhodnutia.
Ja by som na rure nutne netrval (pretoze som prezil velku cast zivota v profi-motorsporte a marketingu a tie dlhe roky so mna vytlki skoro vsetok sentiment a idealy a snazim sa ist vzdy co najpriamociarejsie k vitazstvu). Je ale mozne, ze vedenie Tatry ma na to iny nazor...lebo oni nie su sutazny team, ale automobilka. A sleduju zasa svoje pragmaticke ciele...co je uplne OK.
stř úno 19, 2020 10:07 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů