Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Queen na DKR 2021:

Můj tip na pilota Queen je Roman Kresta..."propojení" ILT a týmu Kresta Racing v poslední době je dle mého názoru více než zřejmé... Stačí mrknout na FB Romana a třeba týmové fotky ze Švédska... P. Pokora v týmu a k tomu i 2 mechanici co byli s ILT na Dakaru... Tak uvidíme, hlavně ať to klapne a podaří se jim ten pronájem, ať už komukoli... každý CZ truck se pro nás fanoušky počítá ;-)... s rourou či bez, ale za mne tam prostě ta roura patří ... co říkáte ;-) ???
stř úno 19, 2020 10:30 pm

TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ještě k rouře... Nemám žádné kuloární informace, ale zase mám dobrou paměť...;-) A vzpomeňte, že Mentos někde (nevím už, jestli na fb, webu či v nějakém článku, ale někde jo) plival síru, že "projekt Martin Kolomý" je stál mnoho peněz a výsledky nepřinesl... Projekt MK? Tolik peněz? Podle mě to mezi řádky znamená, že roura byla pro Kolomajze a když není Kolomajz, nedává smysl roura. Kdo jinej by ostatně využil jejich výhod?

Tolik podle mě k limitu...
stř úno 19, 2020 11:09 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

filip 90 píše:
stř úno 19, 2020 9:19 pm
Timy: Především proto, že Tatra má toto řešení patentováno, takže Kamion s logem Kamaz nebo jiným nemůže vyjet s podvozkem Tatra.
A ta PRAGA na podvozku TATRA je co ? :D :D

Jinak zajímavá diskuze :)
Osobně moc nevěřím tomu že by BGR chtěla na DKR pokračovat v kategorii, která se nedá vyhrát (nebo dá za totálně šílených okolností a to ještě jednou za 20 let)
stř úno 19, 2020 11:40 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A ta PRAGA na podvozku TATRA je co ? :D :D
Jo jasně :D Takže za prvé, když cituješ, tak cituj celou větu.
Timy: Především proto, že Tatra má toto řešení patentováno, takže Kamion s logem Kamaz nebo jiným nemůže vyjet s podvozkem Tatra. Samozřejmě pokud to není součástí smlouvy. No a dál to asi nikdo nedomýšlel. :wink:
Teď už to davá celkem smysl ne? Zvlášť když to byla odpověď na dotaz proč to Kamaz neokopíroval. Ne na otázku: Proč Kamaz nekupuje podvozky Tatra pro své závodní speciály. :wink:
Jasné?
Filip Nikl
stř úno 19, 2020 11:56 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2211
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Filip:
Trosku ten svuj dotaz (nebo spise uvahu) upresnim. Porad mi vrta hlavou, proc nekdo nekoupi licenci na rouru, kdyby byla opravdu tak uzasna, jak tady nekteri stale tvrdi. Jako uprimne mi roura taky prijde jako velice zajimave technicke reseni, ale neni to asi samospasne. Jinak by Kamaz udelal vse proto, aby tu licenci ziskal. Nebo v seriove vyrobe treaba Mercedes, Man... Proste mi z toho vychazi, ze Tatra je vyhodna jen pro urcity (velmi uzky) segment zajemcu a proto se do nakupu licence zadny z velkych vyrobcu neodhodlal. U Dakarskych aut to bude dost podobne. Ten podvozek je natolik specificky, ze jednak s nim jen malokdo dokaze jezdit kudlu (coz bude hlavne o zvyku, jak uz tady padlo) a taky tech mist, kde se daji vyhody toho podvozku poradne zuzitkovat je na soucasnem Dakaru proste minimum. Vsichni jedou skoro stejne casy a je lhostejne, jaky maji podvozek. Takhle nejak jsem to cele myslel. Proste mi to Kolocovo rozhodnuti dava smysl, pokud teda jen nefabuluje, aby mohl z kategorie kamionu vycouvat (jak uz tady taky zaznelo).
K tomu marketingu: dokazu si predstavit, ze nekde ve Spanelsku se v nejake mistni alternaci casopisu Trucker objevi fotka vitezne Tatry. Uvidi to nejaky majitel stavebni firmy a za pul roku, az bude kupovat sklapecky, tak krome dealerstvi Iveca, Scanie, Manu, navstivi i dealera tatry. Protoze bude diky tomu clanku v casopise vedet, ze nejaka tatra existuje. Dealer mu ukaze Phoenixe, predstavi mu vyhody podvozku atd. V takovem pripade je uplne burt, ze ta dakarska tatra v casaku mela pevne napravy, na to si ten Spanel vubec nevzpomene. Hlavni je, ze se o te znacce nejakym zpusobem dozvedel, zahrnul ji do sveho rozhodovani pri nakupu noveho vozidla a dal uz je to jen o tom, jestli ta nabidka u dealera pro nej bude vyhodna ci ne. Respektive, jestli provozuje auta v takovem terenu, kde by ty vyhody tatrovacke koncepce dokazal vyuzit.
!LIAZ 4life!
čtv úno 20, 2020 7:22 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Roura je specifická při jízdě, řízení, ale hlavně při výrobě, za další Tatra nemá takovou rozsáhlou servisní sít po světě a dnešní nákladní auta se dělají jako modulární systém kde máš na výběr spoustu hlavních dílů jak od výrobců tak užitkových hodnot.
Přijde mi, že BGR tak trošičku víc závidí Mazu to jejich nenáhodné zasloužené pódiové umístění s jejich motorem :think: Pokud si člověk co to trošku sleduje dá dohromady ty jejich PR výlevy tak to musí být každému jasný. :lol: Ale tam to o motoru až tak nebude, spíš o přístupu celého týmu jako týmu :idea:
čtv úno 20, 2020 8:52 am

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Timy: Ano, myslím, že právě velikost segmentu pro tatrovácký podvozek je tím důvodem, proč velkým výrobcům nestojí za to jím vyplnit každou mezeru na trhu. Tatra kdysi uváděla velikost toho segmentu. Už si to nepamatuju, ale nejspíš to nebylo víc, než 3 tis. podvozků ročně. To nestojí automobilce s roční produkcí kolem sta tisíc podvozků za to. Stavbu speciálních vozidel spíš přenechávají jiným firmám. Dobrým příkladem je např. Toni Maurer, který je schopen na bázi MANu postavit třeba kombajn. Mimochodem, auto Mathiase Behringera by mělo být právě jeho dílo kde byly mj. použity nápravy z řady MAN KAT na vinutých pružinách. Podobné specializované firmy máme ale i v Čechách, např. CROY v Rakovníku specializující se na vozidla M-B.
čtv úno 20, 2020 10:30 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2211
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No, jako su dost zvedavy, co z toho nakonec bude a jak moc vazne to BGR s kamiony do budoucna mysli.
Idealni by bylo, kdyby postavili konkurenceschopny zebrinak a sehnali do tymu dva spickove zahranicni piloty, at je mezi kamiony co nejvic psu schopnych nahanet Kamazy. Cim vic bude jezdcu (s odpovidajici technikou) jako je Loprais, de Roy, Stacey, Macik, Villagra, tim vetsi je sance, ze nekdo z nich Kanazy obcas porazi. Letos tam takovych pilotu bylo mene nez v minulych letech a Kamaz mel mnohem vetsi pohodu, coz bylo na skodu cele kategorii.
!LIAZ 4life!
čtv úno 20, 2020 11:51 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Nejsem si jistý, jestli je principielně dobrý nápad, že všechny tři kategorie má po konstruktérské stránce na hrbu Vrša. Tři projekty měly by se rovnat třem uhlíkovým jednotkám.
Není jistota, že v SxS se bude Buggyře dařit na dejme tomu top 15, později dvecet. Že se bude jednat o extrémně drahé závodění je jasné už teď....
čtv úno 20, 2020 12:15 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jen uvažuji nahlas. Ta "žebřiňáková" Tatra by nakonec nemusel být až takovej nesmysl jak pro Tatru tak pro BGR jak se na první pohled může zdát. Pokud totiž Tatře jde o prezentaci klíčové modelové řady, pak jediný co je podstatný, aby to vypadalo jako Phoenix. Tzn. žádnej čumákovec. Ale co se ale skrývá pod siluetou je z hlediska marketingu dost nepodstatný, takže i žebřiňák by vlastně vůbec nemusel bejt problém. Co se vývoje podvozku týče, tak tam si dovedu představit nějakou barterovou spolupráci BGR a MAZu, čímž by si výrazně ulehčili, zrychlili a zlevnili vývoj. Co se drivera týče, tak sehnat po světě hodně dobrýho řidiče na žebřiňák není velký problém (napadl mě zrovna třebas Ardavičus). A další truck do závodu v odpovídající kvalitě a rychlosti, kterej by jistil "žebřiňáka" mají taky. Vlastně i s hodně spolehlivým řidičem bez výrazných osobních ambicí něco vyhrávat. Takhle by ty dílky do sebe celkem zapadaly, nebo ne? :think:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
čtv úno 20, 2020 12:21 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Že by MAZ nechal Bugyre podvozek a ještě z toho byla Tatra si tak úplně nemyslím. Proč někomu něco dávat?
čtv úno 20, 2020 1:54 pm

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak určitě bylo myšleno prodat za oboustranně dohodnutý finanční obnos …. Buggyra jim také dává/prodává Gyrrtechy. Předpokládám, že takto to kolega myslel ;-)
čtv úno 20, 2020 1:59 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

pořád mi nějak nevycházejí počty, respektive zahodit v tuto chvíli hotové auto, jehož vývoj + auto samotné stálo nejspíš desítky (Mentor by možná tvrdil stovky) mil a začít znovu od nuly s novým autem za další desítky mil???
čtv úno 20, 2020 2:06 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Omlouvám se za "dávat" jasně že prodat. Jenže proč když MAZ chce vyhrát a stalo to prachy... Motor a tak pochopím ale podvozek vyladěnej nikdo nedá z ruky..
čtv úno 20, 2020 2:37 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mě tohle přijde jako nesmysl. Co je Tatra? Tatra je "roura" a "vzducháč". Vzduchem chlazený motor všichni víme, jak na tom je, takže zbývá ta koncepce podvozku.
I to Tatra přeci tak tlačí. My jsme podvozek, modulární, pohodlný, do terénu, který uděláme jak chcete a zbytek? Phoenix má komponenty DAF, Terra je stará poctivá 815 a Force? Tam vám dáme motor, převodovku, kabinu jakou chcete, nebo nechcete... To je přeci momentální směr Tatry.

A takto smýšlející automobilka by měla na Dakar poslat auto s pevnými nápravami, co připomíná Phoenix jen vzhledově? To je přeci naprostá blbost. To je jak kdybych na reklamním dnu společnosti Nike obul všechny pořadatele do Addidasek. :D Čimž neříkám, že se to nemůže stát.

Samozřejmě je tu cesta v řadě Tactic, tam je otázka, jak moc to chce Tatra propagovat.
Filip Nikl
čtv úno 20, 2020 4:14 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 5 hostů