Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Niva pro Dakar
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Proto se ptáme. Je ale také pravda, že dnes doprovod jede po celkem normálních cestách. Verze 8x8 je preferovaná zejména z důvodu ložné plochy, kam se musí naskládat jak spaní, kuchně, sprcha se sociálem, tak veškerý servis včetně náhradních dílů. Ono když si to člověk vezme kolem a kolem, tak s sebou veze malý cirkus. :D
ned bře 07, 2021 12:14 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tatru 813 rozhodně ne. Je to už příliš staré na to, aby to bylo bezproblémové. A osobně mi taky přijde osmikolka zbytečná, šestikolka - T815 nebo Terrno na delším rozvoru stačí, vždyť to terénem nejezdí...
ned bře 07, 2021 3:48 pm

Niva pro Dakar
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Šlo zejména o tu velikost ložné plochy...
ned bře 07, 2021 4:12 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1457
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

dejte 813ku! to by bylo konecne dobrodruzstvi:))) Jinak TT jezdi na zavody s jednou ctyrkolou a dava to.
Prijde mi nesmysl to resit po forech. Nikdo nevi, co potrebujete, kolik lidi to ma vozit, kolik na to mate penez a co vsechno si umite nebo nechate postavit....teda jestli to vite vubec vy.
ned bře 07, 2021 4:35 pm

Niva pro Dakar
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Máte pravdu, rozhodně nechceme toto řešit jen po fórech. Máme představu a vzhledem k tomu, že nejsme kamioňáci, tak jsme vznesli dotaz na lidi co o tom něco ví a my si z toho třeba něco vezmeme. Jinak ty modely jsou krásné a třeba Vás jednou oslovíme, aby jste nám postavil zmenšenou kopii našeho týmu. Myslím, že by to byla na promo akcích pro děti pecka. Možná i pro tatínky. :D
ned bře 07, 2021 5:32 pm

JAN B
Příspěvky: 973
Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Samozřejmě 813 by nebyla praktická. Ale byla by nejvíc. :D
ned bře 07, 2021 6:52 pm

Niva pro Dakar
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Proto jsme vznesli dotaz, ať se zkušenější vyjádří a řeknou svůj názor. Osobně mám 813-ku jako srdcovku co nikdy nezklamala. Tak možná proto. :)
ned bře 07, 2021 6:54 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Doprovodky musí skoro každý den absolvovat stovky kilometrů přejezdů. Nedokážu si toto představit s Tatrou 813. Berte auto, které kromě požadovaných vlastností udrží po silnici 90 km/h :)
ned bře 07, 2021 8:55 pm

Niva pro Dakar
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

To je určitě pravda a to 813-ka asi nedokáže. Bereme, 813-ka je out, tak co dál, 815 nebo něco jiného?
ned bře 07, 2021 9:55 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Něco spolehlivého co má dobrou servisní dostupnost trápit se máte na trati v závodním tempu a ne na přesunech z bivaku do bivaku, natož na samotný závod :wink:
Dobře to má vymyšlený Ondra se Škudkou
Tak ve hře máte všechny značky :lol:
Mercedes, Renault, Man, Iveco :think:
Osobně bych bral 2x IVECO daily https://www.iveco-kroys.cz/iveco-daily-4x4/
pon bře 08, 2021 7:14 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Doprovodka neni to auto na parádu a neni tam místo pro nějaké pocity. Auto musí být především maximálně spolehlivé, pohodlné, schopné poskytnout zázemí a dostat domů závodní techniku i posádku. Mělo by mít nízkou spotřebu, protože ujede suveréně největší množství kilometrů a samozřejmě "rychlé" (schopné jet plynule 90). Také se hodí, aby mělo nízké provozní poplatky - tedy EURO 6.

Tatra 813 je k tomuto účelu absolutní nesmysl, ztovna tak jako 815 8x8. Je to stylovka, ale to je tak všechno. Ne že by se to s tím nezvládlo, ale je to zbytečné riziko.

Postavit kvalitní doprovodný kamion je hrozně nákladná věc. Hlavně z důvodu, že to auto většinu roku stojí a je nepoužitelné na cokoliv jiného.
Já osobně bych tedy volil mezi dvěmi variantami. Buď se s někým domluvit, kdo takový kamion má a zaplatit si doprovod (teď rychle z hlavy mě napadají třeba Tomáš Tomeček, Fesh - Fesh). A nebo to udělat jako Jarda Valtr. Vyrobit si kontejnerovou nástavbu, která bude nesrovnatelně levnější a na Dakar si někde pronajmout normální 6x2 kamion s "hákem" nebo s upínákem na námořní kontejner. :wink:

Terénní vlastnosti jsou zajímavý benefit, ale v podstatě zbytečnost.
Filip Nikl
pon bře 08, 2021 10:34 am

mxmaki
Příspěvky: 1325
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A neni nahodou u asistenci na dakaru povinnost mit v tymu alespon jedno asistencni vozidlo s pohonem vsech kol? V nejake souvislosti se o tom mluvilo, ale nevim zda se to tyka vsech tymu
pon bře 08, 2021 11:05 am

Honza991
Příspěvky: 142
Registrován: stř led 10, 2018 7:48 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Taky bych šel cestou Jardy Valtra. Postavit kontejner a auto si klidně někde půjčit nebo pronajmout.
pon bře 08, 2021 12:54 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

O té nutnosti alespoň jednoho plněpohonného vozidla nevím. Nebylo to na AER? :think:
Filip Nikl
pon bře 08, 2021 1:39 pm

Brabo
Příspěvky: 205
Registrován: úte dub 08, 2014 3:05 pm
Bydliště: kraj liberecký

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

O nutnosti plně pohonného vozidla se psalo tuším v Dakarmáni. V článku o doprovodných vozidlech (8-kolkách na Dakaru?) :think:
Ale jestli to pravidlo ještě platí, si taky nepamatuji.
pon bře 08, 2021 3:14 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů