Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm
Re: Dakarská hospoda
Proto se ptáme. Je ale také pravda, že dnes doprovod jede po celkem normálních cestách. Verze 8x8 je preferovaná zejména z důvodu ložné plochy, kam se musí naskládat jak spaní, kuchně, sprcha se sociálem, tak veškerý servis včetně náhradních dílů. Ono když si to člověk vezme kolem a kolem, tak s sebou veze malý cirkus.
Re: Dakarská hospoda
Tatru 813 rozhodně ne. Je to už příliš staré na to, aby to bylo bezproblémové. A osobně mi taky přijde osmikolka zbytečná, šestikolka - T815 nebo Terrno na delším rozvoru stačí, vždyť to terénem nejezdí...
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm
Re: Dakarská hospoda
Šlo zejména o tu velikost ložné plochy...
Re: Dakarská hospoda
dejte 813ku! to by bylo konecne dobrodruzstvi:))) Jinak TT jezdi na zavody s jednou ctyrkolou a dava to.
Prijde mi nesmysl to resit po forech. Nikdo nevi, co potrebujete, kolik lidi to ma vozit, kolik na to mate penez a co vsechno si umite nebo nechate postavit....teda jestli to vite vubec vy.
Prijde mi nesmysl to resit po forech. Nikdo nevi, co potrebujete, kolik lidi to ma vozit, kolik na to mate penez a co vsechno si umite nebo nechate postavit....teda jestli to vite vubec vy.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm
Re: Dakarská hospoda
Máte pravdu, rozhodně nechceme toto řešit jen po fórech. Máme představu a vzhledem k tomu, že nejsme kamioňáci, tak jsme vznesli dotaz na lidi co o tom něco ví a my si z toho třeba něco vezmeme. Jinak ty modely jsou krásné a třeba Vás jednou oslovíme, aby jste nám postavil zmenšenou kopii našeho týmu. Myslím, že by to byla na promo akcích pro děti pecka. Možná i pro tatínky.
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
Samozřejmě 813 by nebyla praktická. Ale byla by nejvíc.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm
Re: Dakarská hospoda
Proto jsme vznesli dotaz, ať se zkušenější vyjádří a řeknou svůj názor. Osobně mám 813-ku jako srdcovku co nikdy nezklamala. Tak možná proto.
Re: Dakarská hospoda
Doprovodky musí skoro každý den absolvovat stovky kilometrů přejezdů. Nedokážu si toto představit s Tatrou 813. Berte auto, které kromě požadovaných vlastností udrží po silnici 90 km/h
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 28, 2021 1:51 pm
Re: Dakarská hospoda
To je určitě pravda a to 813-ka asi nedokáže. Bereme, 813-ka je out, tak co dál, 815 nebo něco jiného?
Re: Dakarská hospoda
Něco spolehlivého co má dobrou servisní dostupnost trápit se máte na trati v závodním tempu a ne na přesunech z bivaku do bivaku, natož na samotný závod
Dobře to má vymyšlený Ondra se Škudkou
Tak ve hře máte všechny značky
Mercedes, Renault, Man, Iveco
Osobně bych bral 2x IVECO daily https://www.iveco-kroys.cz/iveco-daily-4x4/
Dobře to má vymyšlený Ondra se Škudkou
Tak ve hře máte všechny značky
Mercedes, Renault, Man, Iveco
Osobně bych bral 2x IVECO daily https://www.iveco-kroys.cz/iveco-daily-4x4/
Re: Dakarská hospoda
Doprovodka neni to auto na parádu a neni tam místo pro nějaké pocity. Auto musí být především maximálně spolehlivé, pohodlné, schopné poskytnout zázemí a dostat domů závodní techniku i posádku. Mělo by mít nízkou spotřebu, protože ujede suveréně největší množství kilometrů a samozřejmě "rychlé" (schopné jet plynule 90). Také se hodí, aby mělo nízké provozní poplatky - tedy EURO 6.
Tatra 813 je k tomuto účelu absolutní nesmysl, ztovna tak jako 815 8x8. Je to stylovka, ale to je tak všechno. Ne že by se to s tím nezvládlo, ale je to zbytečné riziko.
Postavit kvalitní doprovodný kamion je hrozně nákladná věc. Hlavně z důvodu, že to auto většinu roku stojí a je nepoužitelné na cokoliv jiného.
Já osobně bych tedy volil mezi dvěmi variantami. Buď se s někým domluvit, kdo takový kamion má a zaplatit si doprovod (teď rychle z hlavy mě napadají třeba Tomáš Tomeček, Fesh - Fesh). A nebo to udělat jako Jarda Valtr. Vyrobit si kontejnerovou nástavbu, která bude nesrovnatelně levnější a na Dakar si někde pronajmout normální 6x2 kamion s "hákem" nebo s upínákem na námořní kontejner.
Terénní vlastnosti jsou zajímavý benefit, ale v podstatě zbytečnost.
Tatra 813 je k tomuto účelu absolutní nesmysl, ztovna tak jako 815 8x8. Je to stylovka, ale to je tak všechno. Ne že by se to s tím nezvládlo, ale je to zbytečné riziko.
Postavit kvalitní doprovodný kamion je hrozně nákladná věc. Hlavně z důvodu, že to auto většinu roku stojí a je nepoužitelné na cokoliv jiného.
Já osobně bych tedy volil mezi dvěmi variantami. Buď se s někým domluvit, kdo takový kamion má a zaplatit si doprovod (teď rychle z hlavy mě napadají třeba Tomáš Tomeček, Fesh - Fesh). A nebo to udělat jako Jarda Valtr. Vyrobit si kontejnerovou nástavbu, která bude nesrovnatelně levnější a na Dakar si někde pronajmout normální 6x2 kamion s "hákem" nebo s upínákem na námořní kontejner.
Terénní vlastnosti jsou zajímavý benefit, ale v podstatě zbytečnost.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
A neni nahodou u asistenci na dakaru povinnost mit v tymu alespon jedno asistencni vozidlo s pohonem vsech kol? V nejake souvislosti se o tom mluvilo, ale nevim zda se to tyka vsech tymu
Re: Dakarská hospoda
Taky bych šel cestou Jardy Valtra. Postavit kontejner a auto si klidně někde půjčit nebo pronajmout.
Re: Dakarská hospoda
O té nutnosti alespoň jednoho plněpohonného vozidla nevím. Nebylo to na AER?
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
O nutnosti plně pohonného vozidla se psalo tuším v Dakarmáni. V článku o doprovodných vozidlech (8-kolkách na Dakaru?)
Ale jestli to pravidlo ještě platí, si taky nepamatuji.
Ale jestli to pravidlo ještě platí, si taky nepamatuji.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů