Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
.... tak ono je otázka jak, respektive v jaké výši si např. Buggyra nebo kdokoliv jiný představuje tu tovární podporu.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Holt třeba přijdeme o Tatru, ale zase můžeme těd počítat, že Aleš bude jezdit s Pragou, takže značka za značku a pevně věřím, že minimálně Lopíkům se příští rok podaří pronajmout Queenu 69. Druhá věc co si myslím, tak ten podvozek Tatry není tak špatnej, jak se nám těd tady třeba Buggyra snaží nakecat, proč ? Kdyby byl tak špatnej, tak Aleš nestaví nové auto s centrální rourou, ale jde na pevné nápravy, protože za mě jako jeden z mála má možnost porovnávat tyto druhy podvozků. + proč se tady snaží De Rooy postavit taky něco na bázi tatra podvozku, když je tak špatnej ???
Re: Dakarská hospoda
Tak nezávislé zavěšení u De Rooye zase vůbec nemusí znamenat Tatra podvozek... Nebo snad někdo má informace, že by tomu tak být mělo? Nevím, ptám se.
Tím teda nechci říct, že by byl Tatra podvozek špatnej!!!!!!!
Tím teda nechci říct, že by byl Tatra podvozek špatnej!!!!!!!
Re: Dakarská hospoda
Ono udělat nezávislé zavěšení na žebřinovém rámu, aby bylo výrazně lehčí něž má Tatra moc nejde. Zase je pravda, že trajektorie lichoběžníkového zavěšení je lepší než výkyvného. Pro lichoběžníkové zavěšení se musí brouzdat v armádních aplikacích, což taky není ideální a nemá oporu v pravidlech.
Re: Dakarská hospoda
Na chování podvozku si nikdo nestěžuje. Jeho tuhost a nezávislé zavěšení náprav má své výhody. Ale nápravy + roura + rám, který je povinný dle pravidel, tvoří poměrně těžký celek oproti žebřinovému rámu s tuhými nebo nezávislými nápravami. Myslím, že de Rooy na svém novém autě žádný výrazný váhový hendikep nemá.
EDIT: Řekl bych, že de Rooy má nápravy Timoney, s nimiž už jel kdysi dávno na svém DAFu/GINAFu. Stejné nápravy vozil i Ginaf Rally Power, jen s tím rozdílem, že místo vinutých pružin to mělo hydropneumatické pérování a následně vzduchové. Při použití nezávislého zavěšení, které není na auto sériové montováno, vyžadovala pravidla nižší zdvih, konkrétně 280 mm oproti 300 mm. V novějších pravidlech už jsem to ale nenašel.
EDIT: Řekl bych, že de Rooy má nápravy Timoney, s nimiž už jel kdysi dávno na svém DAFu/GINAFu. Stejné nápravy vozil i Ginaf Rally Power, jen s tím rozdílem, že místo vinutých pružin to mělo hydropneumatické pérování a následně vzduchové. Při použití nezávislého zavěšení, které není na auto sériové montováno, vyžadovala pravidla nižší zdvih, konkrétně 280 mm oproti 300 mm. V novějších pravidlech už jsem to ale nenašel.
Re: Dakarská hospoda
Však také Aleš říkal, že se podařil podvozek odlehčit. Kdyby Tatra spolupracovala s Lopíkama, kteří mají know-how ohledně plno věcí, tak to taky mohlo být jinde, ale jejich vztahy jsou holt špatně jak už tady bylo hodněkrát řešeno, takže to je stejně jedno..
Re: Dakarská hospoda
Jeden Ginaf je na prodej https://www.truckscout24.cz/detaily-voz ... 16754962/1
Re: Dakarská hospoda
Já těm nářkům na hmotnost Tatry nějak nerozumím. Pravidla hovoří takto:
V praxi to znamená, že v žádnej okamžik závodu nesmí hmotnost poklesnout pod výše uvedenou hranici. BGR uvádí, že jejich Phoenix má pohotovostní hmotnost 8,500 kg. Méně vážit ani nemůže. I kdyby ho nějak udělali o tunu lehčí, stejně by ho museli dovážit na 8,500 kg.....minimum allowed weight for over 10 litres cylinder Vehicle is 8,500 kg.
The minimum load on the front axle of these trucks is 4600 kg.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Nevěřím, že má Phoenix pohotovostní hmotnost 8500kg. Leda bez náhradních dílů a pneumatik. Osobně tipuji 9200kg.
Re: Dakarská hospoda
Kdysi jsem si myslel, ze podvozek Tatry už se nedá posunout dal, ze to proste není dik kyvnym polonapravam možné.
Jak je vidět , možné to je. A bude. Odlehčit půjde taky. Jen je třeba fabriku a spolupráci....
To jen Bugyra děla bugr kolem toho, aby ne ně nepadlo smítko špíny, ze to nedali. Místo toho Buggy SxS, bože to je o ničem ....
Jak je vidět , možné to je. A bude. Odlehčit půjde taky. Jen je třeba fabriku a spolupráci....
To jen Bugyra děla bugr kolem toho, aby ne ně nepadlo smítko špíny, ze to nedali. Místo toho Buggy SxS, bože to je o ničem ....
Re: Dakarská hospoda
Cursor: hádat se nebudu, neboť jsem Phoenixe samozřejmě nikdy nevážil. Nicméně např. v Truckeru je informace, že " Pohotovostní hmotnost vozu je na předpisy požadovaném limitu 8,5 t, hmotnost vozu připraveného na soutěž dosahuje 9,5 t." Těch 9,5 t ale obsahuje plně natankovaný obě nádrže (800l = cca 670kg) + posádku (třeba 270kg), nějakej ten klíč a když to sečteš, tak seš na těch 9,5tunách přesně. Navrch bych dodal, že takovej Loprais si na handicap vycházející z nadměrné hmotnosti nikdy nestěžoval....nebo aspoň jsem to nezaregistroval.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Docela by mne zajímal názor MK k tétamu TATRA resp. koncepce podvozku. Dost lidí tady, kteří jsou dobře technicky vybaveni i potvrdili, že Buggyra podvozek Tatry zase posunula o řádný kus dopředu. Její současný postoj je opravdu dost "průhledný" ...
Jak už tady zaznělo, i ten Aleš je jiného názoru a to si opravdu jako málokdo, vyzkoušel obě varianty a to dokonce ve více provedení ... pevné nápravy od MANu, IVECO a rouru z jejich dílen i z Buggyry. Dalo by se nějak porovnat technické řešení od Lopíků a Phoenixů od Buggyry? Alešova Praga i Queena se mi jeví, jako by měla i menší zdvihy, ale může to být jen zdání, díky výše posazené kabině Phoenixu...
Jinak ovšem oceňuji Martinovo postoj k celé té věci, daleko profesionálnější přístup než Buggyra...ať už je to jak chce, jejich vystupování už od DKR 2019 bylo pro mne obrovským zklamáním
Jak už tady zaznělo, i ten Aleš je jiného názoru a to si opravdu jako málokdo, vyzkoušel obě varianty a to dokonce ve více provedení ... pevné nápravy od MANu, IVECO a rouru z jejich dílen i z Buggyry. Dalo by se nějak porovnat technické řešení od Lopíků a Phoenixů od Buggyry? Alešova Praga i Queena se mi jeví, jako by měla i menší zdvihy, ale může to být jen zdání, díky výše posazené kabině Phoenixu...
Jinak ovšem oceňuji Martinovo postoj k celé té věci, daleko profesionálnější přístup než Buggyra...ať už je to jak chce, jejich vystupování už od DKR 2019 bylo pro mne obrovským zklamáním
Re: Dakarská hospoda
David Vršecký uvedl, že Phoenix je asi o 600 kg těžší než konkurence. Aleš má jinou kabinu, kratší nástavbu, možná nemá tak "opancéřovaný" podvozek atd. Může to auto mít o něco lehčí, ale já bych na straně Buggyry spíš viděl jistou "profesionální deformaci" z okruhů. Tam rozhodují desetinky sekundy, 600 kg navíc je strašně moc. Na rally vstupuje do výsledku celá řada faktorů, hmotnost nemusí být rozhodující, na druhou stranu vyšší hmotnost znamená větší namáhání komponentů, agregátů, brzd, větší opotřebení pneu atd. A pár defektů v závodu navíc už není jenom o pár desetinkách. Jinak Aleš, stejně jako Tomáš Tomeček, Martin Kolomý atd. dokážou využít předností tatrováckého podvozku, Arturovi naopak neseděl. U Buggyry bude také záležet, pro koho chtějí auta připravovat. Pokud je budou pronajímat zákazníkům, pak dává větší smysl jít cestou tuhých náprav.
Re: Dakarská hospoda
Ale Arturovi neseděl u BDP, což nikdy špička nebyla... S Phoenixem by mohl taky jet jinak...
Jinak ale souhlasím, že pokud Buggyra změní koncepci, asi hlavní důvod nebude hmotnost, limity vývoje... ale prostě to, že pro zahraniční klienty to bude snadněji pronajímatelné. Plus prachy / neprachy od Tatry.
Jinak ale souhlasím, že pokud Buggyra změní koncepci, asi hlavní důvod nebude hmotnost, limity vývoje... ale prostě to, že pro zahraniční klienty to bude snadněji pronajímatelné. Plus prachy / neprachy od Tatry.
Re: Dakarská hospoda
Ja si nak nedovedu predstavit, ze by se vrhli do uplne novyho auta s tim, ze si ho mozna nekdy nekdo pronajme. Proc by to delal? Co me napada, je postavit auto jako rychlou asistenci pro jejich S2S....kdyz jich chteji mit v zavode hafl. Nicmene na to nepotrebuji novej neotestovanej truck, ale neco spolehlivyho...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 18 hostů