Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

čeče asi jo :lol: ale nevěřím tomu :think:
stř kvě 15, 2019 10:36 am

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Laik a Filip: Proč vám vadí druhá vlna? Je to běžná věc, lidé taky fandí svému klubu a pak málokdy tomu kdo tam hrál a přestoupil, vyjma JJ v hokeji. :D To že v momentě změny ztratí víc fanoušků než získá je prostě fakt.
stř kvě 15, 2019 11:21 am

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Podle mě ta nástavba není dodělaná :think: Myslím si že tam bude stejná nástavba jako má Franta tedy zakulacené rohy... lehký kšilt vzadu atd.
Aspoň mi to tak připadá z dnešního živáku MMjr
stř kvě 15, 2019 11:22 am

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tod2: No a kdyby AL postavil Pragu, tak by to bylo co? V3S? :)
Kdyby to měla bejt Praga, tak by to čistě teoreticky mohl bejt bastl čehokoliv s logem Praga. Jeden závodní truck s názvem Praga už tu byl někdy koncem devadesátek. Jmenovalo se to Praga TN 21.420 Race Truck a jezdil s tím Koloc. Praga byla jen převodovka, motor Cummins a podvozek SISU. Z čeho to mělo kabinu nevím....Obrázek
Pokud tedy Praga má stále statut výrobce a pravidla Dakaru by to umožňovaly, klidně by nějaká kreace s podvozkem Tatra, motorem IVECO a nějakou upravenou kabinou třeba z tý novější Pragy UV80 vzniknout mohla.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
stř kvě 15, 2019 12:01 pm

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

A co homologace, když Praga žádné nákladní vozidla nevyrábí?
Tomáš Ďurčo
stř kvě 15, 2019 12:11 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Hmm tak jako status českého auta by to splňovalo :think: čumák to má taky, nějaká spolupráce už fungovala když je měl na autě :think: Tak proč ne že jo :pray: A když to sypné nějaké peníze (o čož tu jde primárně) tak by to nemusela být špatná myšlenka :roll:

Homologace... podle mně budou na dakaru rádi za každého jezdce když jim teď vypadné dost JA jezdců takže tam by se to možná dalo taky ošefovat
Jinal jak tu někdo zmínil tu V3S ku :D To si snad ani neumím představit jak by s takové kabině jeli dakar :valetsesmihy: ale jako čumák to ma taky tak třeba Aleš překvapí a pojede ve 2 lidech :D
stř kvě 15, 2019 12:13 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Pick
ono už pro homologaci neplatí, že se to auto musí sériově vyrábět???
UV80 snad ani není auto (truck) :mrgreen:
stř kvě 15, 2019 12:41 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1491
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

V Děčíně jezdí u hasičů tyhle 2 Pragy NTS 265 :-) Co je to vůbec za kabinu?
Obrázek
stř kvě 15, 2019 2:14 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tod2: Ano...k tej teorii o Prage treba dodat to, ze "lege-artis" by mala byt vyrobena nejaka homologacna seria, inak by to bol podobny projekt ako ma Kamaz s kapotnikom.

Zasa je ale treba povedat, ze aj ten LIAZ je/bol taka sporna vec. Auta sa nejakych 15-20 rokov nevyrabaju ziadne, 111.154 (resp. kabina) sa kedysi vyrabala...ale cely stroj bol v uplne inej konfiguracii ako ten sucasny sutazny (na ktorom ostala len seriova kabina)

Ja mam taky pocit, ze my tu tie homologacie ASO berieme prilis striktne, ale realita bude skor o tom co kto vyargumentuje/vyhada, alebo co-komu prejde...
stř kvě 15, 2019 2:22 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

jasné :)
no ale ten Liaz se aspoň dřív vyráběl, takže série aut byla a na těch papírech s to staví, na rozdíl od jiných
všichni tady víme, jak to celé (ne)funguje
stř kvě 15, 2019 2:32 pm

Uživatelský avatar
Aleš 400
Příspěvky: 376
Registrován: sob úno 25, 2012 4:48 pm
Bydliště: Ivančice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

:think: Podle mého názoru, když už se mluví o statusu výrobce, hraje roli i to, kdo vlastní ochrannou známku. Už to tady někdo popisoval nějakou dobu nazpět. Takže pokud by např. Tedom, divize Motory vlastnil ochrannou známku LIAZ, mohl by jim to , když to řeknu blbě, papírově pokrýt. Protože tomu tak není, tak LIAZ Franta i jeho předchůdci vznikali, alespoň si to myslím, na starých papírech. V případě Pragy vlastní ochrannou známku Praga Export, tak by "papíry" mohli zajistit oni pokud mají i nějakou dokumentaci k vozidlům, např. z Pragy Čáslav, což je asi nepravděpodobné. Počet sériově vyrobených 15 ks platilo do schválení současných pravidel v roce 2008. Pokud něco říkám blbě, tak mně opravte. :arrow:
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
stř kvě 15, 2019 2:49 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak pozrel som sa do predpisov. U T4.2 je to podla materialov ASO (ak som to dobre pochopil v celkovom kontexte) tak, ze pri kamionovej "skladacke" musi byt vyrobenych namenej 200 ks z kazdeho pouziteho komponentu, ktory zaroven musi byt vo volnom predaji (cize nesmie ist o specialny vyrobok len za ucelom pouzitia na dakarskom stroji). Znacku kamiona definuje pouzita kabina. Nikde som nenasiel (logicky!) zmienku o tom, ze musi byt vyrobeny nejaky pocet kamionov v presnej konfiguracii.
Z toho vyplyva, ze nejaku Pragu XY asi ide postavit, ale (!) aby sa to volalo PRAGA, musela by Praga vyrobit 200 aut (presnejsie kabin) s vlastnou znackou (ktore by mohla nakupit od hocikoho). Cim sa dostavame do bodu, kedy tato teoria racionalne vzate pada - jedine, ze by PRAGA bola ochotna a schopna vyrobit 200 ks nakladakov.

A krasne to vysvetluje aj ten LIAZ.
stř kvě 15, 2019 3:21 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ta Kolocova Praga byla docela zajímavá vzpomínka na rok 1997. Ono to toiž bylo v podstatě Sisu, o rok později už mělo černou barvu a trochu jiný design kapoty a bylo to Sisu SL250. tehdy se u race trucků docela dost hledělo, jestli ta automobilka dělá auta a jestli jsou aspoň podobná. tehdy ředitel pragy Jiří hynek (jinak neúspěšný prezidentský kandidát z loňských voleb) jezdil a říkal, že jdou typ TN 21.420 vyrábět i sériově, možná se připravovala nějaká dokumentace "na šmé", jen aby se to splnilo. Samozřejmě to byl závodní prototyp, kabina byla samozřejmě ta samá Sisu, jako mělo dřívější kolocovo auto. Ale marketingově pěkný projekt a design pana Václava Krále se mi líbil tento úvodní, ne ten s tím schodem, který byl po Kolocově velké ráně na okruhu ve Thruxtonu.
stř kvě 15, 2019 5:01 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

tak to jediná Praga splňuje UV 80 začali vyrábět 2001 a ukončili 2008 no a bylo by to něco mezi nosáčem a trambusem :lol:
https://www.pragaglobal.com/history/#
stř kvě 15, 2019 5:01 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jak jsem psal že ta nástavba není asi dodělaná tak mi MM napsal že to je finálka :D že cokoliv nahoru je zbytečné :D
stř kvě 15, 2019 5:07 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Honza991 a 17 hostů